{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


FOTO
/
TEST: Renault Twingo 1.2 16V Trend

24.7.2012. u 09:12
2
0
TEST: Renault Twingo 1.2 16V Trend
2
Ulaznica u svijet Renaulta simpatičan je gradski automobil, ali čini se da aktuelni Twingo kod nas nije popularan poput svog genijalno koncipiranog prethodnika. Razlozi prilične nezapaženosti leže u nepovoljnoj prodajnoj cijeni, relativno uspješnom dizajnu, ali i konkurenciji koja u klubu najmanjih nikad nije bila jača.
U početku je bilo podsmijeha, ali nije trebalo proći mnogo vremena da se ispostavi kako su stratezi Renaulta bili apsolutno u pravu kada je početkom devedesetih godina predstavljen mali gradski automobil Twingo kojem je dodijeljena uloga da uspješno zamijeni (ako je to uopšte moguće) legendarni Renault 4.

Pametno osmišljen novi koncept ponudio je automobilčić od 3,43 metara u koji su se, zahvaljujući monovolumenskoj formi karoserije, maksimalnom mogućem međuosovinskom rastojanju i uzdužno pomičnim zadnjim sjedištima, mogle smjestiti četiri, čak i pet osoba. Pri tome baš nikome nije bilo tijesno. Kasnijim redizajniranjem prve generacije stvari su dotjerane baš onoliko koliko je bilo potrebno, pa je Twingo bio jedan od rijetkih mikro automobila koji nije imao posebnih problema da pronađe svoj dom, često kao prvi i jedini auto u porodici.

Pritisnuti nekolicinom drugih proizvođača automobila, koji su također vidjeli svoju šansu u segmentu mikro automobila, u Renaultu su 2007. godine predstavili Twingo druge generacije koji je nastao na platformi megapopularnog Clia druge generacije. U odnosu na prethodnika, Twingo II dobio je dodatnu četvrtu zvjezdicu od EuroNCAP-a, ali na žalost Renaulta i njihovog tadašnjeg glavnog dizajnera, Patricka Le Quémenta, čini se da je mnogo više onih kojima se baš i ne dopada visoka kutijasta dvovolumenska karoserija na kojoj je prilično neuspješno dizajniran zadnji dio automobila.

Prošlogodišnjim redizajnom stvari su se koliko-toliko pokušale popraviti. Pored ozbiljno redizajniranog „nosa“ Twinga, koji trenutno spada među najdopadljivije (makar zli jezici rekli kako je neka vrsta kopije FIAT-a 500), dodatni par svjetlosnih tijela na trećim vratima donekle je popravio opšti utisak karoserije, ali sve to i dalje ne može među najuspješnije dizajnirane karoserije ovog tipa.

U Renaultu vole naglasiti kako Twingo druge generacije ima najveći prtljažnik u klasi. Fino, ali nama se čini da to baš i nije najbitniji podatak za automobil specifične namjene koji, prije svega, treba odlično da se snalazi u gradskim uslovima.

Bilo bi nam mnogo draže da je unutrašnjost novog Twinga napravljena od kvalitetnijih materijala, da su ručice na stubu upravljača barem dobile novu grafiku, jer iste gledamo još od predstavljanja Clia II, da pomična zadnja klupa nije u opremi koja se mora doplatiti... Dobro, i dalje nam se sviđaju veselo obojeni retro prekidači za upravljanje ventilacijom.

U odnosu na prethodnika Twingo II ima nešto veće međuosovinsko rastojanje, ali bez uzdužno pomične zadnje klupe, kojom se stvari oko ponude putničkog prostora sasvim sigurno mogu poboljšati, ovaj auto iza prednjih sjedišta ne nudi mnogo. Manji prtljažnik lako je nadoknaditi adekvatnim krovnim koferom, ali ako putnici nazad nemaju dovoljno prostora za smještaj nogu, mogao bi nastati ozbiljan problem. Prihvatimo li da ciljna grupa Twinga, ipak, nisu višečlane porodice, onda problema nema ni uz fiksnu zadnju klupu. Dvojac na prednjim sjedištima uživaće u raskošnoj ponudi prostora svojstvenoj mnogo većim automobilima.

„Prvog odozdo“ pokretao je dobro poznati 1,2-litarski viševentilski benzinski motor koji razvija 75 KS. Motor će se odlično snalaziti u gradskim uslovima, usput neće ni mnogo trošiti, ali ako se Twingom namjerava češće putovati izvan grada onda, svakako, treba odabrati snažniji turbo-benzinski TCe motor koji iz iste radne zapremine nudi mnogo više. Ako ćemo pretjerivati, onda ćemo reći kako će se u ovoj maloj karoseriji, uz adekvatan ovjes, upravljač i točkove, još najbolje snalaziti 1,6-litarski motor koji je rezervisan za Twingo RS.

Atmosferski 1,2-litarski motor ne voli uspone. Ne voli ni dodatne putnike, ni dodatni prtljag, ni uključenu klimu. Da bi se održao kakav-takav ritam na otvorenoj cesti, pomoći će pravovremena prebacivanja u niži (adekvatan) stepen prenosa, čime će se motor održavati u optimalnom radnom režimu. Buka je tada neizbježna, ali bez visokih obrtaja moderan neopterećen tegljač ispred Twinga, na cestama gdje nema enormno dugih dionica za sigurno preticanje, mogao bi postati skoro pa nepremostiva prepreka. Sa druge strane, ležernim ritmom koji ponajviše odgovara ovako motorizovanom autiću, veselje bi mogao izmamiti podatak da će, nakon stotinu pređenih kilometara otvorenom cestom, Twingo trebati osjetno manje od pet litara goriva.

Malo zbog visoke karoserije na mekanom ovjesu i sjedišta sa skromnim bočnim držanjem, malo više zbog prejako podešenog servo-upravljača, osnovni Twingo nije od onih koji se posebno spretno nose sa zavojitim cestama, niti će se dinamičan ritam kroz zavoje, praćen osjetnim naginjanjem karoserije, svidjeti vozaču i njegovim putnicima. Za utjehu, Twingo Trend 1.2 16v ima odlične kočnice i ista takva svjetla.

Osvrnemo li se na uslove i običaje kod nas, čini se da je pred najmanjim Renaultom nemoguća misija. Objašnjenje je krajnje jednostavno. Mi, zapravo, nemamo novca za gradske automobile koji u bogatijim dijelovima Evrope pred kućom stoje kao drugi ili treći auto u porodici. Da, Citroën C2 je bio odličan, ali mnogo bolje se prodavao neznatno skuplji, ali znatno upotrebljiviji C3. Slično je i sa komparativnim modelima VW-a, Toyote, Forda, SEAT-a... Uostalom, sve je najbolje potvrdio mladi (pred)bračni par. Nakon što su temeljito pregledali Twingo iznutra i spolja, gospođica je upitala: „A koliko bi nas koštao Clio?“ Onda nije ni bitna prijetnja najnovije konkurencije iz VW koncerna.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Renault Twingo Trend 1.2 16v
Cijena osnovnog modela: 17.469 KM
Cijena testnog modela: 18.306 KM

Motor: smješten naprijed poprečno, četiri cilindra, 4-taktni, 16 ventila, benzinski. Multipoint ubrizgavanje. Radna zapremina 1.149 ccm. Promjer i hod klipa – 69x76,8 mm. Kompresija 9,8:1. Maksimalna snaga 55 kW – 75 KS pri 5.500 okr/min. Maksimalni okretni moment 107 Nm pri 4.250 okr/min.

Prenos snage: Pogon na prednje točkove. 5-stepeni ručni mjenjač. Felge prečnika 14 inča, gume 175/65 R14 82T (Continental PremiumContact 2E).

Šasija: Prednji ovjes - McPherson, neovisni. Zadnji ovjes – torziona osovina. Električni varijabilni servo-upravljač.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 12,3 s. Maksimalna brzina - 170 km/h. Potrošnja na testu – 5,2 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 6,7 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,2 l/100 km, kombinovano 5,1 l/100 km. Zapremina rezervoara – 40 l. Emisija CO2 119 g/km.

Dimenzije: Dužina – 3.687 mm. Širina - 1.654 mm. Visina - 1.470 mm. Međuosovinski razmak - 2.367 mm. Prtljažnik – od 230 do 951 litar. Težina praznog vozila – 950 kg. Ukupna dozvoljena težina vozila – 1.370 kg.

Serijska oprema: ABS, automatsko paljenje sva četiri pokazivača smjera u slučaju naglog kočenja, zračni jastuk za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci, mogućnost isključenja suvozačkog zračnog jastuka, prednji i zadnji nasloni za glavu podesivi po visini, sigurnosni pojasevi sa zatezačima, vozačevo sjedište podesivo po visini, pribor za pušače (pepeljara i upaljač), električni podizači stakala, reciklaža zraka, manuelni klima-uređaj, Radio MP3 + Bluetooth + USB + AUX, putni računar, tempomat i limitator brzine, utičnica 12V, automatsko paljenje kratkih svjetala, crna maska svjetala, fiksna zadnja klupa, zaštitne lajsne u crnoj boji, kućišta vanjskih retrovizora i ručke na vratima u crnoj boji, odbojnici u boji karoserije, tamnosiva armaturna ploča s plavim sjajnim dodacima, 14-inčne čelične felge sa pokrovom „Moai“, kit za popravak gume, električni varijabilni servo-upravljač podesiv po visini, ISOFIX, centralno daljinsko zaključavanje, svjetla za maglu, zatamnjena zadnja stakla, grijano zadnje vjetrobransko staklo, ručno podesivi vanjski retrovizori...

Dodatna oprema na testnom automobilu: Metalik boja (837 KM).

Garancije: 5 godina ili 100.000 kilometara

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: