{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


FOTO
/
TEST: Renault Sport Twingo 1.6 16V

9.10.2012. u 09:00
0
0
TEST: Renault Sport Twingo 1.6 16V
0
Ima Renaulta koji nikada na sebi nisu nosili oznaku RenaultSport, ali oni koji su je dobili, uključujući i omaleni Twingo, pokazali su da sportski odjel Renaulta spada među najbolje na svijetu. Definitivno!
Ozbiljne tvornice automobila, među koje spada i Renault, već dugo vremena imaju svoje sportske odjele u kojima su zaposleni najbolji inžinjeri koji metodom „know how“ od običnih konfekcijskih automobila stvaraju njihove zanimljive sportske izvedenice. Jedan od takvih automobila je i Twingo RS koji je, pored ostalog, pravi pravcati eliksir mladosti za sve koji su i još uvijek uživaju u zabavi koju pružaju pravi sportski automobili.

Da nije ovakvih automobila naš posao mogao bi se smatrati poprilično napornim, počesto monotonim i dosadnim, da i ne govorim o „bolesti“ koja se zove „buljenje u prazan monitor“, kada treba pisati o automobilu o kojem se zapravo i nema šta napisati. Srećom, još uvijek ima kupaca koji od automobila žele više.

Mnogo je argumentovanih hvalospjeva koji su svojevremeno upućeni na račun Citroëna C2 1.6 16v VTS. Renault se u to vrijeme nije bavio sportskim automobilima u „klasi C2“. Baš kao što Citroën nije imao sportskih aspiracija u narednoj (Clio) klasi. Dogovor ili...? I dok je C2 VTS bio usamljen primjerak izvanrednog vozačkog automobila, jedan od onih koji zauvijek ostaju u memoriji, najmanji Renault sa dušom i akumuliranim znanjem koje su Renaultovi sportski (trkački) automobili sakupljali decenijama bio je Clio RS. Taj čuveni Clio RS koji je bio strah i trepet sličnim automobilima sa „biberom u nosu“. Nisam zaboravio Clio 16s, ni Renault 5 GT Turbo, ali hajde da ne idemo toliko daleko.

Prvi Twingo nije imao trkačkih aspiracija. Bio je sjajan mini monovolumen, u mnogim detaljima zgodniji od nasljednika, ali kao „eliksir mladosti“ bio je određen Clio RS. Ne znamo ko je donio odluku da Renault Sport kasnije napravi Twingo vrijedan pažnje, ali znamo da smo tom odlukom oduševljeni. C2 VTS je otišao u istoriju, a današnji Abarth kakvog bi trebalo kupiti osjetno je skuplji, samim tim i nedostižniji.

Twingo RS lako je razlikovati od njegove obične verzije. Tu su posebni odbojnici, prošireni blatobrani i pragovi, spojler na trećim vratima, zaključno sa širim tragom točkova i nižom siluetom koju, pored ostalog, osigurava cup šasija. Agresivno! Sve to jasno daje na znanje da je ovo još jedan član plemenitog društva koje se krije iza imena Renault Sport Technologies. Bože, kakva je to klima i hrana u francuskom Dieppeu, kad ljudi (još od Alpina) tamo planiraju i prave tako dobre automobile?!

Kroz suhe brojeve 1,6-litarski viševentilski motor čini se i nije od onih čije performanse na papiru ubrzavaju puls, ali u praksi su stvari mnogo povoljnije. I dok bi svi, što iz ovih ili onih razloga omalovažavaju projekte koji stižu iz Renault Sporta, mogli podrugljivo gledati na ubrzanje i krajnju brzinu ovog automobila, jer se sličnim brojkama mogu pohvaliti i mnogi običniji automobili, prije toga bi trebali znati da Twingo RS spada u klub automobila koje je veoma teško pratiti kroz zavoje bilo koje vrste. A tu konjske snage ne igraju ključnu ulogu. Istovremeno, najmanji RS na autocesti perfektno sakriva svoje kratko međuosovinsko rastojanje, pohvalno je miran i dobroćudan u brzim zavojima, bez obzira što to nije njegovo prirodno okruženje.

Ako niste pravi „hardcore“, trebali bi znati da svakodnevni život na neravnim gradskim ulicama uopšte nije zabavan, ako ste u RS Twingu koji je obuven u 17-inčne gume ekstremno plitkog profila koje, zajedno sa cup šasijom (još kruće opruge, još kraći amortizeri), vožnju čine skoro pa nepodnošljivom. Možda bi tada bilo bolje uzeti mekši Twingo RS bez cup šasije, jer se kupovi ionako ne voze javnim cestama.

U suprotnom, uz pretpostavku da vam ovaj auto neće služiti za odlazak na posao, ali s vremena na vrijeme planirate „track day“ vikende, kratak i lagan sa dovoljno konjskih snaga i prvoklasnim „race ready“ ovjesom, na zavojitoj cesti auto čini čuda. Skoro pa nestvarno! Apsolutno bez podupravljanja, sa minimalnim nadupravljanjem koje se jednostavno koriguje u djeliću sekunde. Dugo se nismo ovako iznova dobro zabavili. Iznova, jer smo se sa ovim mališanom već družili na stazi u Zalužanima, ali i na čuvenom A1 Österreichringu. Dakle, ako ste u pedesetim ovaj će vas auto u trenu podmladiti barem dvadesetak godina! Na kraju se čovjek sažali na gume koje iz zavoja u zavoj trpe strašna poprečna opterećenja.

U odnosu na ostatak običnih istoimenika vozačko okruženje u Twingu RS osjetno je plemenitije. Ima tu prošivene kože, odličnih sjedišta, „race“ monitora i sportskih papučica, ali vozačka pozicija ipak nije optimalna, jer se i ovdje kao u mnogim drugim starijim Renaultima sjedi nekako „na volanu“. Bilo bi mnogo ugodnije da je superkorisni Renault Sport monitor smješten ravno iza upravljača, ali u Renaultu su to mjesto rezervisali za analogni obrtomjer. Ako će cijenu platiti prtljažnik, uzdužno pomična zadnja sjedišta osiguraće više prostora za noge, onoliko koliko je uopšte moguće očekivati od automobila čija ukupna dužina iznosi 3,7 metara.

Bilo je situacija u kojima smo od kočnica očekivali više. Tu i tamo znala je zapeti i ručica mjenjača, nedostatak šestog stepena prenosa utiče na buku i potrošnju, ali sve to neće previše smetati Twingu da se svrsta među najupravljivije automobile današnjice. Ima li ESP? Ima. Podešen je tako da je faktički neprimjetan. Zatreba li vozaču njegov puni angažman, onda je negdje ozbiljno pogriješio. Sjajna stvar koja krasi ovaj auto je činjenica da ga brzo može voziti bilo ko, bez dilema i problema.

Kućni 1,6-litarski viševentilski motor nema turbo kompresor, ali je živahan i susretljiv. Rado će se zavrtiti preko 7.000 obrtaja, ali se neće pretjerano buniti ni ako se petom brzinom vozi 60 km/h. U svakom slučaju, najbolje se osjeća kada se vrti iznad 4.000 obrtaja. Za adekvatnu zvučnu kulisu zadužen je prvenstveno (4 u 1) izduvni sistem. Potrošnja goriva zasigurno nije posebno bitan podatak onima koji vole i sebi mogu priuštiti ovakve automobile, ali treba spomenuti da smo se vozili veoma oštro, uz mnogo kočenja i ubrzavanja, skoro pa maltretiranja, i na kraju smo u prosjeku trošili malo više od 9 litara. Kako god, bilo bi zanimljivo na trkalištu suočiti Twingo RS i C2 VTS, makar mi se činilo da znam ko bi na kraju bio pobjednik.

Identičan primjerak može se kupiti za 30.868 KM. Puno? Jeste ako pored trkačke upravljivosti vlasniku treba veliki prtljažnik i mnogo više mjesta na zadnjim sjedištima. U protivnom, nije skup. Definitivno nije, ko voli „karting-automobile“, zavoje, „track day“ druženja i muzički opus Stephena Baysteda. Uostalom, svi bi dali sve za eliksir mladosti koji zaista funkcioniše. A Honda Integra već dugo se više ne proizvodi.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Renault Twingo RS 1.6 16v
Cijena osnovnog modela: 27.350 KM
Cijena testnog modela: 30.868 KM

Motor: smješten naprijed poprečno, četiri cilindra, 4-taktni, 16 ventila, benzinski. Multipoint ubrizgavanje. Radna zapremina 1.598 ccm. Promjer i hod klipa – 79,5x80,5 mm. Kompresija 11,0:1. Maksimalna snaga 98 kW – 133 KS pri 6.750 obr/min. Maksimalni obrtni moment 160 Nm pri 4.400 obr/min.

Prenos snage: Pogon na prednje točkove. 5-stepeni ručni mjenjač. Felge prečnika 17 inča, gume 195/40 R17 81V (Continental SportContact 3).

Šasija: Prednji ovjes - McPherson, neovisni, stabilizator. Zadnji ovjes – elastična osovina s programiranim deformisanjem, spiralne opruge, stabilizator. Električni varijabilni servo-upravljač.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 8,7 s. Maksimalna brzina - 201 km/h. Potrošnja na testu – 9,2 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 9,0 l/100 km, na otvorenoj cesti 5,6 l/100 km, kombinovano 6,7 l/100 km. Zapremina rezervoara – 40 l. Emisija CO2 155 g/km.

Dimenzije: Dužina – 3.687 mm. Širina - 1.654 mm. Visina - 1.470 mm. Međuosovinski razmak - 2.368 mm. Prtljažnik – 230 litara. Težina praznog vozila – 1050 kg. Ukupna dozvoljena težina vozila – 1.430 kg.

Serijska oprema: ABS, ESP, kontrola proklizavanja, automatsko paljenje sva četiri pokazivača smjera u slučaju naglog kočenja, zračni jastuk za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci, zračni jastuk protiv zaronjavanja, mogućnost isključenja suvozačkog zračnog jastuka, prednji i zadnji nasloni za glavu nove generacije podesivi po visini, sigurnosni pojasevi sa zatezačima, ISOFIX, vozačevo sjedište podesivo po visini, sportska dvobojna prednja sjedišta, kožom obložen dvobojni upravljač podesiv po visini, pribor za pušače (pepeljara i upaljač), električni podizači stakala, reciklaža zraka, klima-uređaj, Radio CD MP3 (4x15W) + Bluetooth + USB + AUX, obrtomjer, putni računar, regulator i limitator brzine, utičnica 12V, automatsko paljenje svjetala, svjetla s dvojnom optikom, crna maska svjetala, prednja i zadnja svjetla za maglu, uzdužno pomična zasebna preklopiva zadnja sjedišta, zatamnjena stakla, kućišta vanjskih retrovizora sjajno crne boje, tamnosiva armaturna ploča, hromirane unutrašnje ručice vrata, 16-inčne aluminijumske felge Emotion, zaštitne lajsne u boji karoserije, sportski RS odbojnici, hromirana izduvna cijev, RS spojler na trećim vratima, kit za popravak gume, centralno daljinsko zaključavanje, grijano zadnje vjetrobransko staklo.

Dodatna oprema na testnom automobilu: Automatski klima-uređaj (664 KM), Renault Sport monitor (615 KM), dodatno zatamnjena zadnja i bočna stakla (294 KM), cup ovjes + 17-inčne aluminijumske felge GANA (1.551 KM), ukrasna naljepnica „Damier RS“ crna (393 KM).

Garancije: 5 godina ili 100.000 kilometara

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: