Posvećen digitalnom dobu
0

FOTO / TEST: Peugeot 208 1.4 VTi Active

Piše: Elvir Zubović
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: E. Zubović/Klix.ba)
Peugeot s pravom očekuje i priželjkuje veliki uspjeh s novom 208-icom. Kako je 206-ica prodana u skoro sedam miliona primjeraka tako je stavila veliko breme uspjeha na 207-icu, a koja to realno nikada nije uspjela iznijeti na svojim plećima. Novi model donosi pregršt novosti, ali da li je zaista toliko nov i zanimljiv kao što je to nekada bila 206-ica?

Peugeot u zadnje vrijeme prilično hrabro eksperimentiše sa svojim modelima, i to vrlo važnim modelima, koji su ključni za uspjeh, da ne kažem za opstanak. Prvo je došao 508 koji nastoji u jednoj karoseriji ponuditi prednosti limuzina dvije klase, a sada je tu 208-ica koja bi željela nametnuti neka nova pravila u ovoj klasi.

Neka od njih zvuče i izgledaju vrlo dobro, već i na prvu. Tako je za svaku pohvalu odluka da novi model bude značajno lakši od prethodnog, te da zadrži iste, pa čak i nešto manje, proporcije. Također, želi se nametnuti i svojom inovativnošću, posebno u unutrašnjosti. Kako sve to radi na osnovama prethodnika bilo je zanimljivo vidjeti da li je riječ o neobičnoj mješavini novih rješenja u poznatom pakovanju, ili smo s 208-icom dobili nešto zaista novo.

Svjež izgled na poznatim temeljima

Peugeot ne krije da je 208-ica zadržala osnovu i PF1 platformu prethodnog modela, što znači da je arhitektura autmobila ustvari ostala ista. Naravno, to ne mora značiti ništa loše, s obzirom da u ovoj klasi automobila zbog proporcija i samih finansijskih okvira i nema previše prostora za radikalne tehnološke eksperimente. Peugeot se fokusirao na ono važno, pa je uspio naizgled u nemogućem. Sa postojeće konstrukcije i uz novu karoseriju uspio je ukupnu masu automobila u prosjeku smanjiti za oko 100 kilograma. Za ovako mali auto, to je fantastičan uspjeh.

Sam dizajn karoserije je potpuno novi, i nema mnogo toga zajedničkog sa 207-icom. Peugeot je uvijek znao oblikovati privlačne male aute, pa ni 208-ica nije izuzetak. Veza sa prethodnim modelima ovaj put je tek oblik bočnih sakala, posebno u verziji s troja vrata, dok su ostali elementi dizajna prilično novi i imaju korjene na konceptnim modelima poput SR1 koncepta.

Tako su naprijed potpuno nova maska i svjetla zamjenili već dobro isluženo rješenje "lavovske" maske i svjetala. Onima koji više cijene klasični dizajn možda neće odgovarati novi identitet Peugeota, ali činjenica je da 208 sa raskošnim trodimenzionalnim površinama izgleda baš onako zanimljivo i zabavno kako i treba izgledati mali gradski auto koji je "rođen" 2012. godine.

Zadnji dio je formom možda sličniji prethodnicima, ali i tu su potpuna novost "bumerang" stop svjetla koja čine odličan dizajnerski potpis i garantuju prepoznatljivost malom lavu. Ono što je pohvalno je to da i sa skromnijim paketima opreme Peugeot 208 izgleda vrlo privlačno, te mu ne nedostaje hroma i detalja zbog kojiih se izgledom ističe kao jedinstvena pojava u klasi.

Neobična unutrašnjost, po svaku cijenu

Iako izgled novog 208 svakako privlači pažnju, ono po čemu će ovaj auto ostati zapamćen svakako su inovacije u njegovoj unutrašnjosti. Naravno, to se prije svega odnosi na smještaj instrumenata i upravljača. Naime, nastojeći da ponudi nešto novo Peugeot je odbacio konvencionalno rješenje kokpita gdje vozač instrumente gleda kroz volan. Umjesto toga, podigao je instrumente više i dalje prema vjetrobranu, a sam upravljač dobio je prečnik dostojan kontrolera za igraće konzole.

Da se prvo fokusiram na upravljač. Ispočetka je vrlo neobično voziti potpuno serijski auto sa tako malim upravljačem, ali doslovno u roku pola sata vožnje po gradu počinjete shvatati kako ovakav volan itekako ima smisla za brze manevre po gradu. Brze promjene pravca i brzo parkiranje u uske prostore izgledaju znatno lakši i brži sa ovakvim upravljačem, te imate osjećaj kao da upravljate igračkom.

Druga strana medalje ovakvog rješenja je to da je ergonomija kokpita vrlo neobična, te je prilično teško navići se na nju, čak i onima prosječnog rasta. Da bi instrumenti bili čitljivi volan mora stajati nisko, gotovo u krilu, a kada bi podesili ugao upravljača kao u drugim autima onda nestaje preglednost instrumenata. Možda će nižim ili višim vozačima ovo odgovarati, ali činjenica je da ovo rješenje traži dosta vremena za navikavanje.

Drugi detalj, tačnije treći, kojim se ističe unutrašnjost 208-ice je ekran infotainment sistema na centralnoj konzoli. Svojim proporcijama definitivno dominira kabinom, i bez sumnje daje do znanja kako se Peugeot posvetio savremenim kupcima koji bez ekrana osjetljivog na dodir i brojnih aplikacija ne mogu izdržati ni u automobilu. Lično, smatram da je naglasak na ovaj ekran prevelik, pogotovo u smislu dizajniranja unutrašnjosti i ergonomije. Zbog svojih proporcija čak i vizuelno strši izvan centralne konzole, pa će oni kojima svjetleći ekrani ne predstavljaju fetiš uštedjeti nemalih 1.700 maraka ako preskoče doplatu ovog sistema.

Kako je Peugeot ostao skroman sa dimenzijama 208-ice tako je i prostor u unutrašnjosti u skladu s očekivanjima za jedan mali gradski auto. Ulazak na zadnja sjedišta je neznatno lakši neko kod 207-ice, dok na prednjim sjedištima ima dovoljno mjesta za prosječno građene putnike. Još jedan višak u vozačkom okruženju je i unutrašnja ručka na vratima, koja odlično izgleda, ali upravo zbog svoje masovnosti predstavlja neželjeni oslonac za vozačevu lijevu nogu.

Sam kvalitet izrade i materijala u unutrašnjosti izgleda bolje nego na 207-ici mada i dalje ima prostora za napredak. U suštini, plastične obloge na dodir nisu pretjerano ugodne, ali lakirani dijelovi i tragovi hroma barem vizuelno popravljaju utisak.

Poznati osjećaj na novoj scenografiji

U vožnji 208-ica, uz izuzetak neobične pozicije upravljača, neodoljivo podsjeća na svog prethodnika, što i nije posebno čudno. istina, osjeća se manjak kilograma, pa je na upravljaču mali lav sada nešto ugodniji. Ipak, iskustvo vožnje ovog automobila ostalo nam je obilježeno neprimjerenim odabirom guma. Bridgestone Ecopia, koja se čini kao logičan izbor za mali auto sa relativno slabim motorom, pokazala je nezavidno nizak nivo bočnog prianjanja. Zbog toga, Peugeot 208 nam je u oštrijim zavojima umjesto prednjim dijelom klizao cijelim bokom. Očio je da je ovjes dovoljno kapacitetan za dinamičnu vožnju, ali je još očitije da to ne može uraditi sa ovakvim gumama.

Jasno, ovjes je podređen prije svega udobnosti, pa je nešto više izraženo naginjanje i poniranje karoserije, ali u vožnji sve izgleda predvidljivo i sigurno. Nažalost, kao i na prethodnicima, ni ovdje Peugeot nije uspio bolje izolovati ovjes, pa je prelazak preko neravnina praćen prilično bučnim i neugodnim radom ovjesa. Zbog ovoga nam se učinilo da su se u Peugeotu više fokusirali na izgled nego na samu osnovu automobila. Razlog za višak buke mogla bi biti upravo i ušteda u težini, koju po svakom elementu odobravamo, osim po ovom.

Novi, 1.4 VTi benzinac koji je pokretao testni auto predstavlja sredinu ponude benzinskih motora za 208, a nakon vožnje slobodno možemo reći da i predstavlja razuman minimum za vozača koji barem jednom godišnje planira izaći iz okvira svog grada.

Sa 95 KS ovaj motor u kompaktnoj 208-ici koja je bila na dijeti teoretski zvuči kao odličan, gotovo sportski izbor. Ipak, navikli na moderne dizelaše ali i savremene turbobenzince, atmosferski motori poput ovog s visokom specifičnom snagom u odnosu na radnu zapreminu značajno zaostaju po jednom važnom elementu. Obrtni moment od skromnih 136 Nm kojeg je potrebno tražiti u visokim obrtajima čini da performanse ove 208-ice izgledaju prosječno. Također, na ruku ovom motoru ne ide ni dugačko proračunati prenosni odnosi u mjenjaču, zbog čega ubrzanja i povećanje obrtaja motora traju prilično dugo.

S druge strane, kada je u autu samo vozač i kada nema potrebe za klima uređajem negativan uticaj skromnog obrtnog momenta teže je primjetiti. Tada 208-ica postaje znatno okretnija, a i ubrzanja izgledaju puno bolje i zabavnije. Koliko god to neobično bilo, moram pohvaliti i zvuk motora. Definitivno je jedan od najgrlenijih "običnih" motora ove snage, a pogotovo dobro zvuči izvan putničke kabine.

Da je ovo ipak vrlo moderan i ugodan motor, pokazala nam je pristojna potrošnja goriva. Uglavnom gradska vožnja i klima uređaj na prekovremenom radu podigli su prosjek na nešto iznad 8 litara benzina na 100 km. U nešto lakšim uslovima lako je taj prosjek skinuti vrlo blizu vrijednostima koje obećava i Peugeot.

Poštena ali ne i akcijska ponuda

Pri formiranju cijena za novi 208 Peugeot s pravom želi ovaj model nametnuti i kao svojevrsni "lifestyle" izbor, koji jasno odskače od jeftinih modela ove klase koji su uvijek na akcijskim ponudama.

Jasno, oni koji žele ovaj auto, ali ne pate za "Appleovskim" dodacima u njemu onda će dobro proći i sa kupovinom osnovnog modela koji košta nešto više od 19 hiljada maraka. Ipak, 208-ica je zamišljena kao cjelina sa svim tim pomodnim rješenjima, pa će vjerovatno većina kupaca ipak posegnuti za automobilom koji je vrlo sličan ili isti ovome kojeg smo imali priliku isprobati.

U tom slučaju treba pripremiti oko 25 hiljada maraka. Daleko od toga da je to mali novac, pogotovo jer je u ovo recesijsko doba tržišta za tu cijenu lako dobiti i za broj veći kompakt sa pristojnom opremom i motorizacijom. S druge strane, treba priznati da za tu cijenu dolazi jedan od definitivno najoriginalnijih modela u ovom segmentu. Koliko se nekom sviđa ili ne njegova avangarda to će već presuditi vrijeme i broj kupaca koje uspije privući.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Peugeot 208 1.4 VTi Active Cijena osnovnog benzinskog modela: 19.631 KM Cijena testnog modela: 25.351 KM

Motor: 4-cilindricni, 4-taktni, benzinski, smješten naprijed poprecno. Radna zapremina 1.397 ccm. Maksimalna snaga 70 kW - 95 KS pri 6.000 okr/min. Maksimalan obrtni moment 136 Nm pri 4.000 okr/min. Kompresija 11,0:1. Promjer i hod klipa - 77x75 mm.

Prijenos snage: Pogon na prednje tockove. Petostepeni ručni mjenjač. Čelični naplaci prečnika 15 inča.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0-100km/h za 11,7 s. Maksimalna brzina - 188 km/h. Potrošnja na testu - 8,1 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 7,5 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,5 l/100 km, kombinovano 5,6 l/100 km. Emisija CO2 129 g/km.

Dimenzije: Dužina - 3.962 mm. Širina - 1.739 mm. Visina - 1.460 mm. Meduosovinski razmak - 2.538 mm. Prtljažnik od 285 litara. Masa praznog automobila - 1.070 kg.

Serijska oprema testnog automobila: čelične felge 15", ABS+ESP+AFU+REF, Teempomat, 6 zračnih jastuka (prednji, bočni, zavjese + senzori za nevezane sigurnosne pojaseve), podešavajući servo upravljač, daljinsko centralno zaključavanje, prednje "Confort" sjedište za vozača sa podešavanjem visine, čelični rezervni točak standardnih dimenzija, poklopci retrovizora u boji karoserije, putni kompluter, ručice vrata u boji karoserije, električno podešavanje vanjskih retrovizora sa grijačima, radio RDE (MP3) + jack + 4 zvučnika, svjetla za maglu, ručni klima uređaj, električni podizači prednjih stakala, zadnja klupa djeljiva u odnosu 2/3 i 1/3.

Dodatna oprema na testnom automobilu: WLQL - Touch screen + arkamys + 6 zvučnika + 1 usb/prostor za priključak + bluetooth + komande na volanu + CD player u pretincu za rukavice, pretinac paket (srednji naslon za ruku sa pretincem + hromirana ručica mjenjača, metalik boja.

Garancija: Četiri godine na motor ili 100 000 pređenih km. Dvanaest godina na karoseriju, bez obzira na broj pređenih kilometara.