{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


FOTO
/
TEST: Nissan X-Trail 2.0 dCi LE

14.6.2012. u 10:05
8
0
TEST: Nissan X-Trail 2.0 dCi LE
8
Kada je svjetlo dana ugledala prva generacija X-Traila, sada već davne 2001. godine, pojava SUV-ova i crossovera bila je još uvijek novost i prilična nepoznanica. Sada, 11 godina kasnije, X-Trail je ostao vjeran svom receptu, koji je i dalje vrlo uspješan, iako je u međuvremenu dobio pravu armiju konkurencije.
Čini se kako svaka marka ima svoj recept i filozofiju gradnje SUV-ova i crossovera, a kako je riječ o autima prilično široke definicije onda je to i razumljivo. Nissan, kao starosjedilac među takvim automobilima, je također obogatio svoju ponudu, prvenstveno superuspješnim Qashqaijem. Iako za Qashqaija tvrde da je crossover, za X-Traila da je pravi 4x4, očito je kako u velikom broju slučajeva dijele ciljano tržište. I pored toga, X-Trail ne izgleda kao nerazumna kupovina, a pored "mekanih" crossovera sada je došlo vrijeme da on izgleda kao "hardcore" terenac, koliko god to uvredljivo zvučalo poštovaocima Patrola, Land Cruisera i Pajera.

Moderan i snažan dCi, odlično pogođen izbor

Uz blago dotezanje bora na vanjskom izgledu, najvažnije novosti X-Trail je donio u ponudi tehnologije i motora. Savremeni dizelski motor poput 2,0-litarskog dCi-ja bio je predmet fantazija za konstruktore X-Traila prije više od deset godina, a sada predstavlja jedini izbor u ponudi ovog SUV-a.

Na drugim tržištima moguće ga je dobiti i u moćnijoj verziji sa 173 KS, ali je u našoj regiji ponuđen smo u slabijoj opciji, sa 150 KS i 320 Nm okretnog momenta.

Iako je riječ o slabijoj opciji, u vožnji je ovih 150 KS sasvim zadovoljavajuće pokretalo više od 1.600 kilograma težak automobil, što se prije svega može zahvaliti "živahnom" turbopunjaču, koji se brzo zavrti i pri niskim okretajima. Također, uz elastičnost svojstvenu modernom turbodizelašu X-Trail je prilično skroman i sa potrošnjom goriva, pa je tako u vožnji na otvorenoj cesti trošio oko 6 litara, dok mu je najveće opterećenje bila brza vožnja na autoputu, gdje je težina i aerodinamika kocke uzrokovala da prosjek naraste na oko 8 litara dizela na 100 km.

Snažan i prilično tih motor u X-Trailu je upotpunio i dobar šestostepeni ručni mjenjač, koji daje osjećaj robusnosti i ugodno klizi kroz izmjene stepeni, sve dok ne očekujete pretjerano brzo "šaltanje", koje u ovom automobilu realno i nije na listi prioriteta.

Klasičnija i istovremeno modernija unutrašnjost

Iako Nissan X-Trailom želi ponuditi ugođaj "premium" automobila, čak i nakon značajnih izmjena teško je ne primijetiti da su korjeni ovog SUV-a ipak u pravim terencima.

Najveća novost je svakako konvencionalan smještaj instrumenata, koji je možda "dosadan", ali lično su mi centralno smješteni instrumenti u prethodnom X-Trailu bili najneprikladniji detalj. Za tvrdokoran SUV, jednostavno monovolumensko uređenje unutrašnjosti nije bilo dobro. To su uvidjeli i u Nissanu te su i X-Trailu dali apsolutno istu instrumentnu ploču kakvu ima i Qashai, što je po pitanju preglednosti svakako pozitivna stvar.

Drugi korak kojem su se posebno posvetili je podizanje kvaliteta, što je također lako primijetiti, pogotovo u bogato opremljenim modelima, kao što je bio testni sa LE paketom opreme. Iako i dalje ima obloga koji su izrađeni od grube plastike, očito je kako je X-Trail postao uglađeniji i ugodniji. Ono glavno je i dalje ostalo odlika X-Traila, kvalitet izrade je i dalje vrhunski, pa je gotovo nemoguće čuti škripu obloga, čak i pri zahtjevnoj terenskoj vožnji i na oštrim pregibima gdje je uvijanje karoserije i u mnogo skupljim SUV-ovima popraćeno prilično neuglednom zvučnom kulisom. U takvim izazovima X-Trail daje utisak kao da je izrađen iz jednog komada, i što je još važnije, ulijeva povjerenje da će takav biti i nakon 200 hiljada pređenih kilometara.

Uz ostale detalje, X-Trail je svoju modernizaciju pokazao i velikim ekranom osjetljivim na dodir, na centralnoj konzoli, a koji, kao i kod Murana, pregledno iščitava podatke putnog računara, multimedijalnog sistema i navigacijskog uređaja te kamere za vožnju unazad. Jedina zamjerka bi se mogla uputiti upravo toj kameri. Kako danas gotovo ne postoji autombil sa takvom kamerom, tako su i standardi postali visoki, pa je teško ne ostati razočaran prilično lošom projekcijom slike kamere u X-Trailu, pogotovo u noćnim uslovima, kada postaje skoro neupotrebljiva zbog pretjeranog blještavila koje "ubija" detalje na slici.

Samo sjedenje u X-Trailu je ugodno, s odličnom preglednošću i dobrim osjećajem za snalaženje u uskim prostorima. Prednja sjedišta su široka i izrazito mekana, što ih čini ugodnima za lagano krstarenje, ali i vrlo neprikladnim za žustriju vožnju kroz zavoje, ili čak i za terensku vožnju sa dosta uzdužnih neravnina. Mjesta također ne nedostaje na prednjim sjedištima, dok će nazad danak visoko postavljenim sjedištima u odnosu na podnicu automobila platiti viši putnici, kojima bi moglo ponestati prostora za glavu, što je prilično neobično za ovoliki automobil.

S druge strane, u prtljažniku teško da će nedostajati prostora, bilo kome i za bilo koje potrebe. Uz praktične pregrade i ladice, kao na testnom modelu, ukupni kapacitet iznosi čak 603 litra, što će vlasniku X-Traila uz veliku nosivost garantovati da će ga prijatelji često "zivkati" za selidbe ili barem da "samo" frižider prevezu do zabačene vikendice.

I dalje odličan terenac, a manje SUV

Novi X-Trail je zasnovan na platformi dokazano svestranog Qashqaija te koristi i istu konfiguraciju ovjesa sa MacPherson ramenima naprijed i multi-link ovjesom nazad. Kod X-Traila je posebna pažnja posvećena spajanju mostova sa karoserijom, gdje su korišteni posebno razvijeni gumeni nosači, zahvaljujući kojima je kabina znatno pošteđena buke i vibracija.

Također, kod X-Traila inžinjeri Nissana su se posebno posvetili razvoju i usavršavanju pogona na sve točkove, koji pod nazivom All-Mode 4x4i objedinjuje aktivnu sigurnost i svestrane dinamičke osobine.

Razvoj ovog pogona je donio i najveću razliku u odnosu na stari X-Trail, gdje je Nissan vlasnicima preporučivao da u uobičajenim uslovima vožnje sa prekidačem na 2WD načinu rada pogona. Kod novog pogona sada je AUTO preporučena zadana vrijednost za svakodnevnu vožnju, gdje se vozač oslanja na "inteligenciju" pogona da pravovremeno prepozna kada prednji točkovi trebaju pomoć zadnjih, dok u ostalim situacijma ekonomičnost i štednja goriva imaju prioritet.

Na terenu je X-Trail sposoban kao i prije te, iako ima automatski i elektrificiran pogon na sve točkove, oduševljava svojom robusnošću i savladavanjem prepreka. Na terenu je X-Trail znatno bolji i snalažljiviji od Qashqaija te pokazuje koliko je Nissan posvetio pažnje podešavanju ovjesa i samog pogona. Jasno, najveća prepreka na terenu bit će cestovne gume, koje ga čine ugodnim na cesti, ali zbog kojih posustaje na mjestima gdje se uz ovakav pogon i odgovarajuće gume ne bi ni "zamislio".

Da X-Trail nije tipičan SUV pokazuje i vožnja na uređenim cestama, gdje jači tempo na zavojtim dionicama pokazuje njegovu narav pravog terenca. Kako je ovjes, prije svega, podređen udobnosti i ugodnoj vožnji na terenu, X-Trail se bori sa podupravljanjem na isti način kao i prethodnik. Tačnije, ne bori se, pa brz ulazak u oštriji zavoj u pravilu rezultira neugodnim širenjem putanje i još manje ugodnim naginjanjem karoserije. Dovoljno je to jednom doživjeti i nakon toga se prepustiti lagodnoj i umjerenoj vožnji, koja će i X-Trailu i putnicima znatno više odgovarati. Čini mi se da je, koliko je bolji na ternskoj vožnji od Qashqaija, upravo toliko lošiji od njega u dinamičnoj vožnji na asfaltu. Nissan je ovdje očito želio biti jasan kome je namijenio koji automobil.

Poželjan i privlačan čak i u zreloj dobi

Iako X-Trail slovi za novi model, treba prihvatiti činjenicu da su razlike vrlo suptilne, te da ga s pravom većina smatra istim automobilom kao i prije, koji je prošao kroz temeljitu obnovu.

To prije svega otkriva njegov izgled, koji je i dalje dopadljiv, ali je nakon više od deset godina jednostavno postao previše uobičajen. To možda ne bi ni bilo toliko primijetno da mu konkurenciju ne čine ultramoderni i pomodni SUV-ovi poput Audija Q5, Volva XC60 ili čak Range Rovera Evoque, koji su mu direktna konkurencija, htio to Nissan priznati ili ne.

S druge strane, klasika i provjeren kvalitet uvijek su imali svoje mjesto pod suncem, bez obzira na segment. Upravo tu X-Trail traži svoje mjesto, a sudeći prema dosadašnjoj popularnosti, to mu ne bi trebalo predstavljati problem.

Poznat izgled svakako će biti u sjeni odličnog motora, jednako dobrog pogona i vrlo upotrebljive i ugodne unutrašnjosti, čime dokazuje kako je bez sumnje moderan, pa čak i moderniji od konkurencije u nekim stavkama.

Također, za razliku od prethodnog modela, sa ovim X-Trailom Nissan je postao i darežljiviji, pa je već i sa osnovnim paketom opreme ovaj SUV sasvim dovoljno opremljen da skromniji kupci nisu primorani doplaćivati za opremu. Naravno, najbogatiji paket opreme LE, kao na testnom modelu, donosi brojne elemente luksuza, kao što su panoramski krov, veliki točkovi, navigacijski uređaj i ostalo, što mu, uz osobine upotrebljivosti i svestranosti, daje i znatnu dozu prestiža i luksuza.

Iako je dobio brojnu konkurenciju, Nissan se ne treba znojiti zbog X-Traila, ukupno gledano, napravili su dobar posao sa već poznatim automobilom. Sa nekoliko važnih novosti i rješenja su ga vratili na sami vrh ovog važnog i konsantno rastućeg segmenta. Također, ne trebaju se bojati ni zbog onih kojima X-Trail neće odgovarati, jer su upravo oni pokrili gotovo sve crossoverske i SUV-ovske ukuse, vjerovatno bolje nego bilo koja druga marka.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Nissan X-Trail 2.0 dCi LE
Cijena osnovnog dizelskog modela: 51.500 KM
Cijena testnog modela: 66.500 KM

Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, turbodizelski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.995 ccm. Maksimalna snaga 110 kW - 150 KS pri 4.000 okr/min. Maksimalan obrtni moment 320 Nm pri 2.000 okr/min. Ubrizgavanje goriva na principu zajedničkog voda - common rail.

Prijenos snage: Pogon na sva četiri točka. Šestostepeni ručni mjenjač. Naplaci prečnika 18 inča, pneumatici 225/55 R18.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0-100km/h za 11,2 s. Maksimalna brzina - 190 km/h. Potrošnja na testu - 7,4 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 7,8 l/100 km, na otvorenoj cesti 5,5 l/100 km, kombinovano 6,4 l/100 km. Emisija CO2 168 g/km.

Dimenzije: Dužina - 4.635 mm. Širina - 1.790 mm. Visina - 1.700 mm. Međuosovinski razmak - 2.630 mm. Prtljažnik od 603 do 1.774 litara. Masa praznog automobila - 1.605 kg.

Serijska oprema testnog automobila: ABS, EBD, komande tempomata na upravljaču
ESP, 6 zvučnika, sigurnosni zračni jastuk (vozač i suvozač), upravljač i ručica mjenjača presvučeni kožom, bočni zračni jastuci (vozač i suvozač), 2 držača za čaše s poklopcem, zračne zavjesice, pretinac za naočale, samozatezajući sigurnosni pojasevi sprijeda s graničnikom zatezne sile, djeljiva zadnja klupa 40/20/40, pristup prtljažniku kroz središnji naslon na zadnjoj klupi, aktivni nasloni za glavu sprijeda, ISOFIX držači za dječije sjedalice nazad, prednja svjetla za maglu
grijani bočni retrovizori, hromirane kvake na vratima, automatski klima uređaj, filter protiv peludi, radio s CD-playerom, senzor za kišu, automatsko paljenje svjetala, priključak za MP3 player, tempomat, bluetooth, DDS - Pomoć pri kretanju na nizbrdici, komande audio, putnog računala i Bluetooth sistema na upravljaču, putno računalo, mjerač vanjske temperature, digitalni sat, krovni nosači sa svjetlima, servo upravljač podesiv po visini i dubini, leđna potpora na vozačevom sjedištu, vozačevo sjedište podesivo po visini, kamera za parkiranje smještena u unutarnji retrovizor, pretinci za limenke, hlađeni pretinac za rukavice, dvostruka podnica u prtljažniku s ladicom, navigacijski uređaj, 8 višenamjenskih kukica, priključak za USB, kožna sjedišta grijana sprijeda i nazad, 12V utičnica na centralnoj konzoli i u prtljažniku, elektr. podizanje stakala prednjih i zadnjih vrata, elektr. pomicanje prednjih sjedišta, elektr. podesivo vozačevo sjedalo po visini, roletna u prtljažnom prostoru, električni panoramski krovni otvor, BOSE premium audio sistem, alu. naplaci 18" s pneumaticima 225/55/R18, protublatne zavjesice, električno preklopivi i podesivi vanjski retrovizori, atermička zatamnjena stakla s UV filterom na bočnim i zadnjim staklima, odbojnici u boji vozila, xenon svjetla, visokotlačna naprava za pranje prednjih svjetala, elektronska kontrola pogona - ALL MODE sistem 4x4-i, daljinsko centralno zaključavanje, imobilizator motora, inteligentni ključ, USS - Pomoć pri kretanju na uzbrdici.

Garancije: 3 godine ili 100.000 pređenih kilometara. Garancija na prohrđavanje 12 godina.

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: