{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


FOTO
/
TEST: Nissan Note 1.4 Acenta

30.6.2012. u 10:37
14
0
TEST: Nissan Note 1.4 Acenta
14
Kompaktni monovolumeni su nakon početne ekspanzije prije nekih desetak godina postali i ostali vrlo tražena roba. Nissan je sa Noteom u taj segment ušao prilično kasno, ali je uspio pokazati kako zna pored odličnih SUV-ova i terenaca napraviti pametan gradski automobil. Nakon redizajna, Note je neznatno promjenjen, i to je definitivno dobra stvar.
Note je prisutan od 2006. godine, i tek je prošle godine dobio svoj prvi, gotovo neprimjetan redizajn. Uz činjenicu da i dalje izgleda svježe i prikladno, to je najbolja potvrda promišljenosti njegove forme i dizajna. Uz nekoliko neobičnih detalja, Note svoju orginalnost temleji na samom obliku karoserije, koji jeste monovolumenski, ali je ipak nešto niži i širi, zbog čega pored konkurencije izgleda više kao klasični gradski kompakt. Upravo zbog toga ga vole oni vozači koji ne uživaju u "kombijastim" karoserijama, a takvih i nije baš tako malo.

Blago osvježena maska, drugačija grafika zadnjih svjetala, modernija ponuda aluminijumskih felgi i još poneki hromirani detalj bili su sasvim dovoljni da modernizuju Notea za njegovo zrelo doba.

U unutrašnjosti novosti su još manje primjetne, ali je lako primjetiti da i sa srednjim paketom opreme Note dolazi sa primjetno boljim materijalima. Zadnji put sam Note vozio 2007. godine, i upravo mi je osjećaj jeftinih i grubih materijala u unutrašnjosti najviše narušio sliku o ovom automobilu. Sada je na ključnim mjestima upotrebljena ugodnija plastika, dok se i sama obrada čini boljom, pa je ugođaj boravka u Noteu "mekan" u odnosu na utisak dostavnjaka, koji sam prethodno imao.

Novost kod Notea je i modernizacija u vidu količine priključaka za elemente zabave, pa sada nema potrebe "žrtvovati" se odvajanjem od omiljenog mp3 playera ili kojeg već gadgeta. Među jednako ugodne detalje spada i otprije poznati pretinac ispod suvozačkog sjedišta, rješenje koje toliko osvaja svojom jednostavnošću i praktičnošću da jednostavno ne vidim razlog zašto u svakom automobilu ne bi postojao takav ili sličan pretinac.

Položaj iza upravljača je ostao isti, prilično ugodan i očekivano povišen. Na žalost stub upravljača "hoda" samo po visini, a ni samo sjedište nema pretjerno duge hodove po šinama, ali ipak, prosječnom vozaču biće dovoljno ugodno iza Nissanovog poznatog trokrakog upravljača.

Zadnji dio kabine poseban je zahvaljujući kliznoj klupi, a zbog koje u trenucima kada nema pretjeranih potreba za prtljažnikom prostor za noge izgleda ravan onome u nekoj predsjedničkoj limuzini, a ne u gradskom monovolumenu. Jasno, rekordan prostor za noge znači da se tada prtljažnik "skupio" na vrlo skromnih 280 litara. Vraćanjem zadnje klupe u drugu krajnost, kada bi na nju teško sjeli i oni sa "grisini" nogama, dobijamo prtljažnik od čak 437 litara. Ove krajnosti naravno rijetko će ispuniti obje potrebe, ali njima Note pokazuje da može biti vrlo svestran, a logično je da će najugodniji biti sa klupom smještenom negdje na sredini njenih klizača. Za ocjenu odlične, zadnja klupa bi ipak trebala klizati odvojeno u standardnom odnosu 60 na prema 40, kada bi upotrebljivost bila zaista maksimalna. Ipak, i ovako Note će biti vrlo praktičan saputnik, a u samom prtljažniku vrlo praktičnim rješenjem se pokazuje i dvostruko dno koje omogućava elegantniji prevoz sitnijih stvari.

Iza upravljača Note je i dalje jedan od najuzornijih učenika u razredu. Iako je u međuvremenu dobio znatno moderniju konkurenciju, Nissan i dalje pokazuje kako jednostavni gradski automobili trebaju biti jednostavni i za voziti. Note je lagan i okretan, a odlično podešen ovjes čini ga i neočekivano zabavnim. Iako je čudno to očekivati od monovolumena, Note uopšte ne pretjeruje sa naginjanjem, a osjećaj u upravljaču je bolji nego i u nekim kompaktnim automobilima koji koketiraju sa sportskim štihom.

Sa atmosferskim motorom i bez elektronskih pomoći za kontrolu stabilnosti Note u vožnji izgleda pomalo i kao neki retro automobil, pod čime ne vidim ništa negativno, naprotiv. Motor je prilično skroman i nejak, pa bi svaka elektronska asistencija zaista bila suvišna, ali s druge strane, kao i svaki automobil koji odlično "leži", a u nosu ima slab motor, Note je vrlo zabavno voziti. Tačnije, vrlo ga je zabavno brzo voziti, jer to brzo je i dalje sigurno brzo i u okvirima zakona.

Najveći minus u pogonskom sklopu mogao bi biti petostepeni ručni mjenjač, koji je dovoljno brz i precizan pri izmjeni stepeni prenosa, ali ima jednostavno preduge prenosne odnose, zbog kojeg bilo kakva ubrzanja u Noteu sa ovim motorom izgledaju kao da traju cijelu vječnost.

Naravno, ako Notea kupujete prvenstveno za gradsku upotrebu, onda ovaj "nejaki" benzinac ipak postaje vrlo razuman i opravdan izbor, pa se Note u takvom okruženju osjeća kao riba u vodi jer vozač u potpunosti može iskoristiti njegovu kompaktnost ali i uzornu preglednost iz kabine. Za urbanu vrevu mali benzinac biće sasvim dovoljan, a uz umjerenu potrošnju goriva neće ni kažnjavati čestim odlascima na pumpu.

Uz prilično izdašnu opremljenost Nissan je Noteu faktor privlačnosti povećao i cijenom. Iako nekome možda izgleda kao egzotičan izbor, riječ je o vrlo pristupačnom automobilu za kojeg je u stvari vrlo čudno što ga nema više na našim cestama. Sa 22 hiljade maraka za osnovni model spada među najpristupačnije automobile ovih proporcija i upotrebljivosti, a sasvim slobodno mogu reći da se u vožnji odlično snalazi na cestama poput naših. Uz osnovni benzinac i prilično izdašan Acenta paket opreme Note i dalje košta ispod 24 hiljade maraka. Sasvim dovoljno da ga proglasimo jednim od najpoželjnijih i najpristupačnijih gradskih automobila.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Nissan Note 1.4 Acenta
Cijena osnovnog benzinskog modela: 22.000 KM
Cijena testnog modela: 23.500 KM

Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, benzinski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.386 ccm. Maksimalna snaga 65 kW - 88 KS pri 5.200 okr/min. Maksimalan obrtni moment 128 Nm pri 3.200 okr/min.

Prijenos snage: Pogon na prednje točkove. Petostepeni ručni mjenjač. Naplaci prečnika 16 inča, pneumatici 185/55 R16.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0-100km/h za 13,4 s. Maksimalna brzina - 165 km/h. Potrošnja na testu - 7,6 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 7,2 l/100 km, na otvorenoj cesti 5,2 l/100 km, kombinovano 5,9 l/100 km. Emisija CO2 139 g/km.

Dimenzije: Dužina - 4.100 mm. Širina - 1.691 mm. Visina - 1.550 mm. Međuosovinski razmak - 2.600 mm. Prtljažnik od 280 do 1.332 litara. Masa praznog automobila - 1.092 kg.

Serijska oprema testnog automobila: ABS, EBD, NBAS Pojačivač kočione sile, mogućnost isključivanja suvozačkog zračnog jastuka, sigurnosni zračni jastuci (vozač i suvozač), bočni zračni jastuci, ISOFIX držač za dječiju sjedalicu nazad, automatski klima uređaj, hlađeni pretinac za rukavice, komande audio uređaja, putnog računara, tempomata i Bluetooth sistema na upravljaču, putni računar, Bluetooth, filter peludi, audio sistem s CD-om i 6 zvučnika, priključak za MP3 player, USB priključak, po visini podesiv servo upravljač, osvjetljenje kabine s odgodom gašenja, elektr. podizanje stakala prednjih vrata, osvijetljen prtljažni prostor, djeljiva zadnja klupa (60:40), Imobilizator, daljinsko centralno zaključavanje, upravljač presvučen kožom, mogućnost regulacije vozačevog sjedišta po visini, vozačev naslon za ruku, džepovi na poleđini vozačevog i suvozačevog sjedišta, pretinac u suvozačevom sjedištu, naslon za ruke na zadnjoj klupi, flexiboard, el. pokretani, preklopivi i grijani retrovizori, hromirani obrub maglenki, maglenke, 16" alu naplatci, bočne zaštitne letvice u boji vozila, tempomat, limitator brzine, automatsko paljenje svjetala, senzori za kišu, inteligentni ključ.

Dodatna oprema na testnom automobilu: metalik boja karoserije - 500 KM.

Garancije: 3 godine ili 100.000 pređenih kilometara. Garancija na prohrđavanje 12 godina.

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: