{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


FOTO
/
TEST: Mercedes-Benz B 180 CDI BlueEFFICIENCY

9.7.2012. u 09:32
7
0
TEST: Mercedes-Benz B 180 CDI BlueEFFICIENCY
7
Mercedes-Benz trenutno pravi jedan prilično važan zaokret u svojoj ponudi. Nekada revolucionarna "sandwich" konstrukcija postala je stvar prošlosti, dok A-Klasa i B-Klasa, koji su nekada bili prilično neobični auti, sada postaju primjetno konvencionalniji. Isprobali smo novu B-Klasu sa štedljivim dizelašem čija je raznovrsnost dodatno uvećana sportskim ovjesom.
Mercedes je sa svojim, sada već bivšim, predstavnicima premium kompaktnih modela, imao prilično originalan i avangardan pristup. Ipak, koliko god to bili pametni, praktični ali i sigurni automobili, činjenica je da nikada nisu polučili očekivani uspjeh. Dovoljna potvrda toga je da Mercedes u potpunosti mjenja pristup sa novom A i B Klasom, za koje je napravio potpuno novu platformu, ali i potpuno novi izgled koji ih čini primamljivim i prikladnijim u poređenju sa ostalim automobilima u okviru segmenta.

Također, nova platforma dopušta i veću iskoristivost, pa će na njoj biti zasnovano pet modela Mercedes-Benza, a uz činjenicu da je zbog niže podnice oslobođeno više prostora u donjem dijelu kabine, te da je visina krova smanjena za 50 mm, lako je zaključiti kako je B-Klasa sada i vizuelno i dinamički potpuno drugačiji auto.

Uz primjetno nižu siluetu, zbog koje je ovaj monovolumen lako zamjeniti za obični petovratni kompakt, i sportski niži ovjes sa velikim točkovima u slučaju testnog modela, teško je ne ostati pozitivno iznenađen. Napokon, svi pomalo počinju odbacivati visoke monovolumenske oblike gdje oni zaista nisu potrebni. Prije desetak godina taj trend je postao zaista pretjeran, ali čini se da je napokon došlo vrijeme kada se svi vraćaju ustaljenijim formama.

Nakon ovako temeljitih izmjena na platformi nije se moglo očekivati ništa drugo osim i potpuno nove unutrašnjosti. Ovdje je Mercedes-Benz zaista otišao jedan veliki i itekako opipljiv korak dalje. Očekivano, nova B-Klasa donosi novi trend uređenja unutrašnjosti Mercedesovih pristupačnijih modela. Tako je sa skupih roadstera i coupea dobila poneki element, poput ventilacijskih otvora, što uz zaista odlične materijale stvara osjećaj boravka u znatno skupljem i prestižnijem automobilu. Uz sportski paket, kao na testnom automobilu, vozač bi se često mogao iznenaditi kada se okrene i iza svojih leđa vidi prostranu monovolumensku kabinu umjesto zadnjeg vjetrobrana sportskog coupea.

Iako je promjenjen pristup gradnje karoserije, to ne znači da u B-Klasi nedostaje mjesta, naprotiv. Doslovno na bilo koje mjesto da sjednete, u ovom Mercedesu oko vas će biti dovoljno prostora, za noge, glavu ili ramena. S druge strane, položaj sjedenja iza upravljača mogao bi biti u najmanju ruku neobičan, pogotovo za vlasnike prethodne B-Klase. Naime, stara B-Klasa je zbog povišene podnice prilikom sjedenja "gurala" noge sa sjedišta skoro ravno naprijed, zbog čega je dolazilo do čudnog osjećaja kako vozite sportski auto, ali sa visinom monovolumena ili čak SUV-a. U novoj B-Klasi koja je odbacila neobičnu "sandwich" kontrukciju pod je sada nizak kao i kod svakog kompakta, pa je i položaj sjedenja sada uobičajen, tačnije prilično uspravan, bez obzira na položaj sjedišta. Ipak, iako zvuči da bi to trebalo biti bolje, nisam se mogao oteti dojmu da je položaj sjedenja iza upravljača lošiji nego u staroj B-klasi. Bez obzira na izdašnu podesivost sjedišta i stuba upravljača.

Za utisak u vožnji inicijativu preuzima Sport paket koji je bio doplaćen na testnom automobilu. U prevodu, kada zaokružite tu stavku u cjenovniku to znači da ćete dobiti porodični automobil sa čvršćim i 15mm nižim ovjesom, direktnijim upravljačem čija "težina" zavisi od brzine kretanja, snažnije kočnice sa bušenim diskovima i 17-inčne aluminijumske točkove. Ovako upakovana B-Klasa podsjetila me je da na tržištu i nema previše porodičnih monovolumena koji nude sportski osjećaj iza upravljača, što možda zvuči nespojivo, ali svakako ima svojih prednosti. Opet se vraćam na osjećaj iza upravljača, jer uz sportski izgled kokpita ovdje dolazi i upravljivost okretnog kompakta. Nova platforma je očito dobro konstruisana i uravnotežena, jer podupravljanje predstavlja priličnu nepoznanicu u ovoj B-Klasi, a zbog krutog ovjesa i odličnih kočnica vrlo često će izmamiti osjeh vozaču kroz kratke i brze zavoje.

Druga strana medalje ovako opremljene B-Klase je da će onima koji žele svakodnevno udoban i mekan porodični auto biti zaista potpun promašaj, te takvi kupci u širokom luku trebaku zaobići sportski paket. Naime, na gradskim cestama poput naših ali i lošim magistralnim putevima, ovakva B-Klasa biće prilično naporna zbog oštrog prenošenja neravnina i prilično grube vožnje. U prilog sportskom paketu opreme ne idu ni "run-flat" gume, koje zbog ojačane konstrukcije i povećanog prenošenja vibracija dokazano nisu poželjan izbor za tržišta poput našeg, gdje još uvijek dominiraju lošije ceste.

Osnovni turbodizelski, 180 CDI, motor sa 109 KS i 250 Nm u suštini biće sasvim dovoljan za većinu kupaca B-Klase, te uopšte ne znači da nije dostojan izbor samo zato što je na početku ponude. Kao što se i očekuje od Mercedes-Benza, ovaj motor je uglađen, mirno radi i prije svega vrlo tiho, a zahvaljujući BlueEfficiency tehnologiji troši vrlo malo goriva. Uz eksperimentisanje sa sportskim podvozjem i nekoliko penjanja preko planinskih prevoja, ali i uz dosta gradske vožnje na testu B-Klasa nam je u prosjeku trošila oko 6,5 litara dizela. Umjereno putovanje magistralnim putem sa lakoćom će "odraditi" i sa oko nevjerovatno niskih 4 litra dizela na 100 kilometara. Zbog ovakvih motora koji definitivno ne spadaju u neku tehnološku egzotiku jednostavno ne mogu se prestati čuditi do koje mjere dolazi tehnološka usavršenost modernih turbodizelaša. Ukratko, u ne tako maloj i oko 1,5 tona teškoj karoseriji osnovni CDI se odlično snalazi, dobro održava brzinu zahvaljujući obrtnom momentu, a istovremeno se čini da u nekim režimima vožnje počinje i proizvoditi gorivo. Zbog ovako efikasnih motora ulaganje u hibridne i električne automobile nema nikakvu opravdanost. Kada bi cijeli svijet vozio slične motore, preostale rezerve nafte bi potrajale još dugo, a emisiju CO2 niko ne bi ni spominjao.

Redovna cijena ovako opremljene i pogonjene B-Klase koja prelazi preko 60 hiljada maraka neće je činiti prečestom pojavom na našim cestama. Prosječna porodica kod nas ipak preživljava sa neuporedivo manjim primanjima nego što je to slučaj u Njemačkoj, dok prosječan kupac Mercedsa u BiH ipak poseže za C-Klasom ili E-Klasom. Ipak, nepošteno bi bilo reći da Mercedes-Benz nije napravio dobru ponudu za ovaj auto na našem tržištu. Uz trenutno uračunat popust kroz "Bonus premiju", i opremu čiji spisak i najuporniji moraju čitati "na rate", ovakva B-Klasa se moće dobiti za 56 hiljada maraka. I dalje je to premijum cijena, ali je njen prag znatno niži i prisutpačniji, a oni koji bi radije u garaži gledali C-Klasu ne trebaju zaboraviti da sa B-Klasom dobivaju prostranost koja ozbiljno zadire u teritorij S-Klase.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Mercedes-Benz B 180 CDI BlueEFFICIENCY
Cijena osnovnog dizelskog modela: 51.375 KM
Cijena testnog modela: 61.673 KM, sa uračunatom Bonus premijom - 56.198 KM

Motor: smješten naprijed poprečno, redni četverocilindarski, 4-taktni, 4 ventila po cilindru, dizelski, „common rail“ direktno ubrizgavanje goriva, turbo-punjač, intercooler. Radna zapremina 1.796 ccm. Maksimalna snaga 80 kW – 109 KS pri 3.200 okr/min. Maksimalni okretni moment 250 Nm od 1.400 do 2.800 okr/min. Kompresija 16,2:1.

Prenos snage: Pogon na prednje točkove. 6-stepeni ručni mjenjač. Felge prečnika 17 inča, gume 225/45 R17 (Continental SportContact SSR).

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h - 10,9 s. Maksimalna brzina - 190 km/h. Potrošnja na testu - 6,4 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 5,4 - 5,6 l/100 km, na otvorenoj cesti 3,8 - 4,1 l/100 km, kombinovano 4,4 - 4,6 l/100 km. Zapremina rezervoara - 50 l. Emisija CO2 114 - 121 g/km.

Dimenzije: Dužina – 4.359 mm. Širina - 1.786 mm. Visina - 1.557 mm. Međuosovinski razmak - 2.699 mm. Prtljažnik – 486/1.545 litara. Težina praznog vozila – 1.475 kg. Ukupna dozvoljena težina vozila – 2.030 kg.

Serijska oprema testnog automobila: ABS, ESP, ASR, Indikator za pravovremenu promjenu stepena prenosa, progresivni servoupravljač, servoupravljač sa sigurnosnim stubom upravljača, ECO start/stop funkcija, filter za čestice čađi, sigurnosni pojasi u tri tačke u boji enterijera, sjedište vozača podesivo po visini, naslon za ruku sprijeda sa pretincem za odlaganje, preklopiv naslon zadnjih sjedišta u omjeru 1/3: 2/3 sa indikatorom zaključanosti, luksuzni multifunkcijski upravljač sa tri kraka i 12 prekidača, 11,4 cm displejom u boji na instrument tabli, stub upravljača manuelno podesiv po visini i dubini, klima uređaj sa manualnom kontrolom cirkulacije zraka, filterom za prašinu i prekidačem za zatvorenu cirkulaciju zraka sa komfornom funkcijom (automatsko zatvaranje prozora), zeleno tonirana stakla uključujući stražnje vjetrobransko staklo od jednokomponentnog sigurnosnog stakla, električni podizači prozora (četiri) sa funkcijom komfornog upravljanja, okrugla LED svjetla za dnevnu vožnju, asistent za svjetla sa automatskim uključivanjem svjetala, grijani vanjski retrovizori, električno podesivi i lakirani u boji vozila, sa asferno zaobljenim ogledalnim staklom i integrisanim pokazivačima pravca, audio 20 CD radio sa dvostrukim biračem stanica, 14,7 cm displejom u boji, MP3/WMA/AAC
kompatibilnim CD plejerom, USB interfejsom sa prikazom omota CD-ova i AUX-IN utorom (u naslonu za ruke), Bluetooth interfejsom sa otvorenim govornim sistemom i audio streamingom za transfer muzike i sa telefonskom tastaturom, zvučnici šest komada, aux-in utor i USB interfejs za eksterne audio i video uređaje u naslonu za ruke sprijeda, kontroler na centralnoj konzoli, COLLISION PREVENTION ASSIST sistem za prevenciju sudara, ATTENTION ASSIST asistent za gubitak koncentracije vozača. Prati ponašanje u vožnji, detektuje umor i upozorava vozača, zračni jastuci za vozača i suvozača, zračni jastuk za koljena za vozača, zračni jastuk za karlicu za vozača i suvozača, zračne zavjese za vozača i suvozača, ISOFIX priključak za dječiju sjedalicu i TopTether pričvršćenja na naslonu stražnje klupe, gore lijevo i
desno, električna parkirna kočnica sa komfornom funkcijom (automatsko otpuštanej kočnice prilikom kretanja vozila), Brake Assist (BAS) asistent za kočenje sa automatskim prepoznavanjem kočenja u slučaju opasnosti i podrškom pri kočenju, adaptivna kočiona svjetla sa funkcijom treptanja, osvjetljenje za slučaj nužde sa senzorom za sudar, pomoć pri kretanju na uzbrdici, centralno zaključavanje sa unutrašnjim prekidačem, automatskim zaključavanjem i senzorom za sudar sa funkcijom otvaranja u slučaju nužde, uaštita od odvlačenja elektronska sa infracrvenim daljinskim upravljačem u ključu vozila, vizuelnom povratnom potvrdom zaključavanja i otvaranjem u slučaju nužde, putni računar sa multifunkcijskim displejom sa prikazom trenutne potrošnje goriva (upravljanje putem prekidača na upravljaču).

Dodatna oprema na testnom automobilu: Dodatna oprema na testnom automobilu: Metalik boja, presvlake od ARTICO umjetne kože, paket ogledala, runflat gume, podni prostirači od velura, svjetla za maglu, paket za vidljivost, aktivni asistent za parkiranje, paket za pušače, tamno tonirana stakla, grijanje sjedišta, paket za prtljažnik, Sport paket koji sadrži: Chrom paket, kromiranu zaštitu ruba prtljažnika, završetak cijevi izduvnog sistema ovalan od čelika, okrugla svjetla za dnevnu vožnju obrubljena kromiranim prestenom, hromirana ukrasna lajsna na donjem rubu bočnih prozora, maska hladnjaka sa dvostrukim lamelama briliant srebrene boje sa kromiranim umecima, prednju masku sa otvorima za vazduh posebnog dizajna sa aplikacijama od kroma, stražnja maska lakirana u boji vozila sa kromiranim aplikacijama i crnim umecima, 17" felge od lakog metala sa 5 krakova 225/45 R17 i 7,5 J x 17 ET 52,5, prednji kočioni diskovi perforirani, prednja kočiona klješta sa natpisom "Mercedes-Benz", sportski ovjes sa selektivnim sistemom amortizacije (po želji dostupno), direkni upravljač sa promjenom snage u zavisnosti od brzine kretanje i promjenjivim odnosom između kola upravljača i upravljačkih točkova (samo sa sportskim sportskim podvozjem, nije obavezno), ukrasni elementi u unutrašnjosti dizajn pčelinjih saći (kod H89), otvori za ventilaciju sa kromiranim ukrasima, kromirani prekidač za svjetlo, ručica mjenjača sa kromiranim ukrasima presvučena kožom, kontroler na centralnoj konzoli sa kromiranim prestenom, ručica na podu prtljažnika sa kromiranim ukrasom, utičnica straga 12 V, osvjetljeni štitnici za sunce sa ogledalima, sjedišta presvučena umjetnom kožom ARTICO/tkaninom Den Helder sa ukrasnim kontrastnim prošivima, naslon za ruku podesiv po dužini sa ukrasnim prošivima, multifunkcijeski sportski upravljač sa tri kraka, presvučen perforiranom kožom sa ukrasnim šavom i sa 12 tastera, paneli u vratima od ARTICO umjetne kože sa ukrasnim prošivima, unutrašnjost krova obložena crnom tkaninom (kod 51U), čelični umeci u pragovima, paket za komforno sjedenje (kod U59), pedale koje izgledaju kao da su napravljene od čelika sa gumenim umecima.

Garancije: 2 godine bez ograničenja kilometraže.
Napomena: Za B-klasu postoje posebni uslovi prodaje, sa bonus premijom u iznosu od oko 5.400 KM.

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: