{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


TEST: Mazda CX-5 CD175 Revolution

31.7.2014. u 13:20
28
21
TEST: Mazda CX-5 CD175 Revolution
28
Nakon što se Mazda napokon vratila na tržište u BiH ispravljena je nepravda da naši kupci budu uskraćeni za modele koji po mnogočemu važe za neke od najboljih u svojim klasama. Jedan od njih je i CX-5, odličan i svestran SUV koji uprkos brojnoj konurenciji i definitivno može očitati lekciju bestsellerima klase.
Svojevrsni povratak Mazde na naše tržište obilježen je salvom novih modela koje je Mazda u međuvremenu uspješno plasirala na ostala tržišta. Među tim novim modelima jedan je i zaista potpuno novi. Mazda CX-5 je SUV nove generacije japanske marke u ovom klasnom razredu, te je sa sobom donio mnoštvo inovacija i noviteta, ali što je još važnije već u startu se ozbiljno nametnuo kao tihi predvodnik klase.

Već samim izgledom CX-5 ostavlja odličan utisak, što je zasluga "Kodo" dizajnerskog pravca koji se ističe dominantnom maskom i fluidnim linijama, a koji ujedno izgleda dovoljno promišljeno da ne zastarjeva brzo. Skladan dizajn potvrđuju i rezultati iz zračnog tunela, gdje je CX-5 postavio jedan od najboljih rezultata za SUV-ove sa koeficijentom otpora zraka od samo 0,33.

Mazda CX-5 zasnovana je na potpuno novoj i vrlo fleksibilnoj platformi na kojoj su zasnovani i Mazda 3 kao i Mazda 6. Ovako široku primjenu samo jedne platforme treba zahvaliti upotrebi visokokvalitetnog čelika koji je značajno čvršći i lakši od čelika koji je Mazda koristila na prethodnim modelima.

Sviđa nam se: dizajn, nivo opremljenosti, nivo završne obrade, vozne osobine, potrošnja goriva...


Unutrašnjost kod CX-5 također predstavlja najbolje od Mazdinih trenutnih trendova, a baš kao i u slučaju vanjskog dizajna napravljen je odličan spoj funkcionalnosti, modernih linija ali i klasičnih rješenja. Kao što bismo i očekivali od bilo koje Mazde, izbor materijala i nivo završne obrade je uzoran, te ostavlja utisak da je cijeli kokpit izrađen iz jednog dijela. Tek na nekim dijelovima obloga od vrata našli smo plastiku koja nije posebno ugodna na dodir, a za pohvalu je i činjenica da su u Mazdi konačno odlučili rafinirati svoje prekidače. Napokon u Mazdama ne srećemo prepoznatljive japanske prekidače koji su izdržljivi i funkcionalni ali grubi i neprivlačni, nego modernije i ugodnije prekidače koji prate ostatak savremenog dizajna.

Istina, CX-5 po pitanju savremenosti kokpita možda ipak i zaostaje za nekim konkurentima koji nešto bolje prate trendove, a to najlakše primjećujemo po multimedijalnom uređaju koji je funkcionalan i objedinjuje više sistema ali njegov "interface" ne izgleda dovoljno intuitivno i savremeno.

Dakle, ako ne patite od praćenja posljednjih trendova, a preferirate klasiku i praktičnost onda će unutrašnjost CX-5 biti pun pogodak. Prije svega jer nudi obilje prostora na zadnjim sjedištima, i to uz izdašan prtljažnik od 503 litra. Što se praktičnosti i upotrebljivosti tiče, Mazda je napravila pravi posao, pa CX-5 postaje mjerilo mnogim konkurentima koji muku muče sa malim prtljažnicima.

Ne sviđa nam se: zastarjeli interface multimedijalnog sistema, bučan rad motora, cijena..


Mazda za CX-5 nudi izbor četiri motora, a najprivlačniji i najsnažniji smo upravo imali priliku isprobati. Četverocilindarski 2,2-litarski turbodizelaš odlično pristaje CX-5. Puca od snage i obrtnog momenta, pa čak i uz koncencionalni i relativno spor automatski mjenjač čini CX-5 vrlo brzim i sposobnim automobilom.

Istina, nije nas oduševio prilično grub i bučan rad motora čime nas je CX-5 podsjećao na terence starog kova, ali uz uvjerljive performanse i sasvim razumnu potrošnju goriva lako je preći preko te mane.

Iako je CX-5 težak oko 1,7 tone, 420 Nm okretnog momenta lako se nosi s tom masom, pa su međuubrzanja posebno uvjerljiva i silna. S obzirom na težinu auta i uvjerljivu snagu čini se nevjerovatnim Mazdino obećanje potrošnje goriva od 5,5 litara u mješovitoj vožnji. Istina, u praksi nismo uspjeli dostići taj prosjek, ali na kraju testa smo bili zadovoljni i sa prikazanih 7,3 litra u prosjeku. U Mazdi su definitivno napravili odličan posao sa ovim motorom, a treba istaći da je možda još i zanimljivija kupovina slabije verzije sa 150 KS koja i dalje ima dovoljno snage, ali je još štedljivija i što je važnije pristupačnija u cjenovniku jer se uz nju mogu dobiti i nešto skromniji paketi opreme.

U vožnji CX-5 pokazuje odlične dinamičke manire, te se u većini slučajeva ponaša kako bismo to očekivali od nešto većeg kompakta, nego od jednog manjeg SUV-a. Kombinacija multilink ovjesa nazad i McPherson ovjesa nazad i ovdje se pokazala kao provjeren recept, a posebno je pohvalo kako je CX-5 ostao vrlo udoban čak i sa velikim 19-inčnim točkovima koji su obuveni u gume prilično niskog bočnog profila.

Najveći neprijatelj CX-5, ipak, biće njena cijena. Osnovni dizelski model u BiH kreće od 51 hiljadu maraka, dok potpuno opremljen primjerak poput testnog dostiže prilično visokih 77 hiljada maraka. U poređenju s konkurencijom Mazdi neće biti lako opravdati razilku u cijeni koja se kod uporedivih modela kreće i do 10 hiljada maraka, bez obzira koliko CX-5 bio bolji.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Mazda CX-5 CD175 Revolution
Cijena osnovnog dizelskog modela: 51.100 KM
Cijena testnog modela: 77.000 KM

Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, turbodizelski, smješten naprijed poprečno. Promjer i hod klipa 80 x 79,5 mm. Radna zapremina 2.191 ccm. Maksimalna snaga 129 kW - 175 KS pri 4.000 okr/min. Maksimalni obrtni moment 420 Nm pri 1.800 do 2.600 okr/min. Ubrizgavanje goriva na principu zajedničkog voda - common rail.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0-100km/h - 9,4 s. Maksimalna brzina - 204 km/h. Potrošnja na testu - 7,3 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 6,4 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,9 l/100 km, kombinovano 5,5 l/100 km.

Dimenzije: Dužina - 4.555 mm. Širina - 1.840 mm. Visina - 1.710 mm. Međuosovinski razmak - 2.700 mm. Prtljažnik - od 503 do 1.620 litara. Rezervoar za gorivo - 58 litara. Masa praznog automobila - 1.615 kg.

Serijska oprema paketa Revolution: elektro-podizači stakala naprijed i nazad, centralno daljinsko zaključavanje, elektro-podesivi, grijani i sklopivi retrovizori, pomoć pri kretanju na uzbrdici (HLA), sistem dinamičke kontrole stabilnosti (DSC) i proklizavanja (TCS), prednji, bočni i prozorski zaštitni zračni jastuci (naprijed i nazad), prekidač za pokretanje/zaustavljanje rada motora (bez ključa), smartKey (beskontaktno otključavanje/zaključavanje vozila), i-Stop sistem (samozaustavljanje/pokretanje rada motora prilikom zaustavljanaj/kretanja vozila), dvozonski automatski klima sistem, Bluetooth® sinhronizacija za mobilne uređaje, 5.8'' monitor u boji osjetljiv na dodir + HMI upravljački modul u centralnoj konzoli, Smart City Brake Support (SCBS) – sistem samokočenja u vožnji u koloni pri brzinama cca. 4-30 km/h, tempomat, multifunkcionalne tipke na obruču upravljača, prednja svjetla za maglu, senzori za automatsko uključenje/isključenje svjetala i senzor za kišu, kožom obloženi obruč upravljača, ručica mjenjača i parkirne kočnice, pokrov prtljažnog prostora, Conterpoint soundsystem Bose Premium sa 9 zvučnika (CD/MP3, AM/FM, AUX, USB), zatamnjena stakla nazad, 19'' aluminijumske felge sa gumama dimenzija 225/55 R19, kontrola pritiska u gumama, Bi-xenon svjetla sa uređajem za pranje, sistem upozorenja promjene saobraćajne/prometne trake (detektira prelazak preko linije; LDW), sjedišta obložena kožom, elektro-grijanje sjedišta vozača i suvozača, elektro-podešavanje sjedišta vozača i suvozača (vozačevo sjedište sa memorijom pozicije), senzori za parkiranje naprijed i nazad, kamera za pomoć pri vožnji unazad, sistem kontrole "mrtvog ugla" (RVM).

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: