{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


TEST: Mazda CX7 CD173

S
26.1.2010. u 07:55
0
14
TEST: Mazda CX7 CD173
0
Veliki crossover CX-7 u ponudi Mazde ima vrlo važno mjesto, a to je potvrđeno i vrlo dobrim odzivom tržišta kada se ovaj model tek pojavio. Iako je u kombinaciji sa snažnim turbobenzinskim motorom bio izuzetno poželjan, jasno je da mu je cijelo vrijeme nedostajao i jedan moderan i snažan dizelaš. Uz blagi redizajn sada je i dobio takav motor, pa je CX-7 svoj spektar kupaca dodatno proširio.
Kada se tek pojavila 2006. godine Mazda CX-7 je ponudila neobičan kompromis sportskih osobina i dinamičnog izgleda sa skromnijim terenskim sposobnostima i zavidnom porodičnom praktičnošću.

Kako izgledom, tako i osobinama CX-7 se ne može svrstati rame uz rame sa standardnim SUV-ovima, pa se dobrom dijelu tržišta svidjela ideja velikog i snažnog automobila koji se vozi zaista dobro, a koji je povremeno sposoban za povremene lagane off-road izlete.

Jedan od glavnih razloga popularnosti CX-7 je svakako bio i snažni 2,3-litarski benzinac sa 260 KS, koji je dao potpun smisao atributu „crossover“. Ipak, vrlo brzo je postalo jasno da bi CX-7 mogao znatno proširiti svoje tržište kada bi u ponudi motora bio i jedan dizelaš.

Redizajn i snažan motor

Nakon nekoliko godina došlo je vrijeme i za prvi redizajn, ali uz već atraktivan dizajn nije bilo potrebe za radikalne estetske zahvate. Tako je CX-7 dodatno sazrio kao zaista ozbiljan i kvalitetan mješanac SUV-a i porodičnog karavana, a u tome mu je uveliko pomogao fordov 2,2-litarski dizel motor, koji je bio i u testnom automobilu.

Ovaj motor je već poznat u Mazdama, prije svega u Mazdi 6 gdje je bio ponuđen u čak tri verzije. Za potrebe velike CX-7 najsnažnija verzija je oslabljena 173 KS, kako bi se uz ravnomjerniju isporuku snage efikasnije nosila sa velikom i teškom karoserijom. Naravno, i dalje je ostao prisutan sportski karakter, koji predstavlja ideju vodilju kod ovog savremenog terenca.

Mnogo važnije od maksimalne snage, barem u slučaju automobila teškog gotovo dvije tone, je obrtni moment, a u ovom slučaju ga ima sasvim dovoljno. Vrlo ravnomjerno raspoređenih 400 Nm obavljaju odličan zadatak pri putovanjima, pa je održavanje zaista zavidnog brzinskog prosjeka, ali i međuubrzavanje prava dječija igra.

Velika masa automobila i pogon na sve točkove danak performansama uzimaju tek pri ubrzavanju iz mjesta, gdje je potreban zaista brz rad sa mjenjačem i korištenje cijelog radnog područja da bi se ostvarila obećanja fabrike o ubrzanju do 100 km/h.

Skromna potrošnja u mješovitim uslovima vožnje

Ne toliko lošije performanse u odnosu na benzinski model još više izgledaju privlačne zbog znatno manje potrošnje goriva. Iako će u gradu prosjek bez problema dosegnuti oko, pa čak i preko, 10 litara, u mješovitim uslovima vožnje dizelski CX-7 je sasvim skroman.

Automatski pogon na sve točkove, kako i priliči modernom „soft“ terencu, vozača rješava brige o njegovom radu, pa se tako u normalnim uslovima vožnje snaga prenosi samo na prednje točkove, dok na klizavom terenu po potrebi 50 odsto snage može otići i na zadnje točkove.

Ručni mjenjač sa šest stepeni prenosa u kombinaciji sa ovim motorom zahtijeva nešto više rada ako se žele ostvariti najbolje performanse, a u prilog mu ne ide ni tendencija da sa vremena na vrijeme zapne prilikom izmjene iz drugog u treći stepen prenosa.

Nakon duže vožnje, postaje jasno da bi dizelskom CX-7 bio mnogo primjereniji moderan automatski mjenjač, bez obzira koliko ta pomisao izazivala gađenje ljubitelja dinamične vožnje.

Mazda CX-7 je svestran i luksuzan automobil

Naravno, velika SUV-ovska karoserija i pogon na sve točkove ne trebaju vozaču davati prevelike ambicije za vožnju van asfaltiranih cesta. Mazdu CX-7 treba ipak gledati kao svestran i luksuzan automobil koji je u jednom danu sposoban prilično udobno i sigurno prevesti putnike preko makadamske ceste, nakon toga vijugavom planinskom cestom izmamiti pokoji osmjeh na licu vozača, i na kraju zavidnim brzinskim prosjekom na autoputu dovesti putnike na odredište.

Pri off-road izletima veliko ograničenje predstavljaju izuzetno skromni napadni i silazni uglovi karoserije, pa je gotovo nemoguće negdje ne zapeti lijepo oblikovanim odbojnicima, dok u prilog ne ide, za standarde terenaca, vrlo kratak i krut hod ovjesa. Posljedično, što predstavlja minus u blatu u pravilu znači plus na asflatu, pa upravo direktno podešen ovjes u kombinaciji sa velikim točkovima omogućava izuzetno brze prolaske zavoja, naravno tek onda kada se naviknete na priličnu količinu inercije koju stvara teška karoserija.

Na vanjskom izgledu su novosti vrlo diskretne, ali u svakom slučaju pozitivne. Na prednjem dijelu je CX-7 sada dobio novu masku sa hromiranim obrubom koja ga poistovjećuje sa ostalim modelima Mazde, dok isti hromirani ukrasi oko otvora za zrak i kućišta svjetala za maglu upotpunjuju bogatiji i luksuzniji izgled novog modela.

Nešto masivniji pragovi i blago preoblikovani zadnji odbojnik sa svjetlima za maglu će tek rijetki primjetiti, pa je uz novu kolekciju atraktivnih naplataka od lake legure i novu paletu boja karoserije posao dizajnera bezbolno okončan.

Suptilne promjene u unutrašnjosti

Unutrašnjost je pretrpjela jednako suptilne promjene, što dovoljno govori o uspješnom dizajnu prvobitne verzije. Tako je uz nove kombinacije materijala i boja unutrašnjost obogaćena modernijim upravljačem, preoblikovanim otvorima ventilacije, ali i raskošnim info displejom na kojem se iščitavaju parametri putnog kompjutera, ali i kolor ekran kamere za vožnju unazad koja je u ovako velikom i prilično nepreglednom automobilu ipak neophodna.

Modernijem ugođaju u unutrašnjosti doprinose i novi instrumenti koji svoje sve funkcije i skale pokazuju tek kada je uključen kontakt. Pored modernog kokpita koji, pogotovo noću, obiluje morem svijetlećih prekidača i displeja, CX-7 udobnost vožnje duguje vrlo udobnim sjedištima koja tijelo odlično drže u zavojima, te im za odličnu ocjenu nedostaje tek nešto duža sjedeća površina.

Jedini detalji koji zaista ne pristaju ovako modernom i ugodnom automobilu su vrlo malen i neosvjetljen pretinac ispred suvozača, te primitivni prekidači za grijanje sjedišta koji su loše pozicionirani i uopšte ne nude podešavanje temperature grijanja.

Dobra opremljenost i odmjerena cijena

Snažan i moderan dizelaš u kombinaciji sa skoro najbogatijim paketom opreme u svestranom i velikom automobilu kao što je CX-7 u pravilu znače i megalomansku cijenu. Ipak, u Mazdi nisu bili pohlepni, pa iako CX-7 nema namjeru biti narodno vozilo daleko je pristupačniji od uporedivih automobila sličnih osobina.

Sa cijenom od skoro 70 hiljada konvertibilnih maraka do registracije u ovakvom izdanju je skoro pa best-buy, dok kupci skromnijih prohtjeva do dizelskog CX-7 mogu doći i za 10.000 KM manje.

Osnovni podaci testnog automobila:
Mazda CX-7 CD173 Revolution
Cijena osnovnog dizelskog modela: 59.900 KM
Cijena testnog modela: 69.800 KM
Motor: Zapremina 2.184 ccm, snaga: 127 kW/173 KS, obrtni moment: 400 Nm pri 2.000 o/min
Dimenzije: dužina 470,0 cm, širina 187,0 cm, visina 164,5 cm, međusovinski razmak: 275,0 cm
Zapremina prtljažnika: 455 litara
Masa: 1.865 kg
Performanse: Ubrzanje 0-100 km/h 11,3 s, najveća brzina: 200 km/h
Potrošnja: grad 9,1 / otvoreno 6,6 / prosječno 7,5 l/100 km

Osnovna oprema Revolution paketa:
Daljinsko centralno zaključavanje, šest zračnih jastuka, ABS i EBD, DSC/TCS elektronska kontrola stabilnosti i proklizavanja, višefunkcionalni info displej sa kamerom za vožnju unazad, Premium Bose audio uređaj sa 9 zvučnika, CD izmjenjivač za šest diskova, Bluetooth handsfree, progresivni servo upravljač podesiv po dubini i visini, kožom obložena unutrašnjost, vanjska ogledala elektronski podesiva i grijana, električni podizači prozora naprijed i nazad, svjetla za maglu, brisači sa senzorima za kišu, svjetlosni senzor s automatskim sistemom osvjetljenja, tempomat.

Zatim tu su unutrašnje ogledalo sa funkcijom automatskog zatamnjenja, automatski klima uređaj, grijanje prednjih sjedišta, aluminijski točkovi 19", alarm, kontrola pritiska zraka u gumama, zatamnjena zadnja stakla, naslon za ruke naprijed i nazad, električno podesiva prednja sjedišta sa memorijom, podesivi oslonac za kičmu na prednjim sjedištima, krovni spojler, ksenon svjetla, hromirane vanjske ručice na vratima, SmartCard pokretanje motora bez ključa, predgrijač za gorivo.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: