{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


FOTO
/
TEST: Mazda 6 Sport CD129 TE

S
1.9.2010. u 10:40
0
16
TEST: Mazda 6 Sport CD129 TE
0
Nakon dvije godine uspješne tržišne egzistencije u “Mazdi“ su odlučili da je došlo vrijeme za prvo osvježenje njihove aktuelne prodične limuzine. Ipak, atraktivan, moderan i ugodan automobil kao što je Mazda 6 teško je poboljšati, pa su novosti svedene na minimum. Iskustvo u vožnji također pokazuje da je “šestica“ ostala jednako ugodna, uz dodatnu dozu profinjenosti.
Iako je 2007. godine tržište porodičnih limuzina D-segmenta doživjelo pravu poplavu izuzetno modernih i privlačnih noviteta, bez sumnje se među njima isticala nova generacija Mazde 6. Kao odličan primjer sazrijevanja uvjerljive japanske tehnologije, pod okriljem Forda, “šestica“ je u ovaj segment donijela i nove estetske standarde zahvaljujući, tada novom koraku u evoluciji “zoom-zoom“ dizajna.

Upravo zbog tako dorečenog i dobro prihvaćenog izgleda u “Mazdi“ su imali težak zadatak kada je prema trendovima tržišta došlo vrijeme za prvi redizajn.

Na svu sreću neprimjetne novosti

U “Mazdi“ su bili svjesni da uspješan i dobro prihvaćen izgled ne treba radikalno mijenjati, pa je novosti nakon ovog redizajna prilično teško uopšte primijetiti. Koliko god suptilne bile, najveće novosti donosi prednji dio, gdje su maska i odbojnik redizajnirani u skladu sa novim trendom kojeg je uvela kompaktna Mazda 3.

Iako je razlika mala, ipak treba priznati da prednji odbojnik zahvaljujući trodijelnom i agresivnijem otvoru za zrak sada bolje čini cjelinu sa širokim blatobranima i svjetlima. Novost su i diskretnija svjetla za maglu, a neznatno je promijenjena grafika prednjih i zadnjih svjetala. Ukratko, Mazda 6 je i nakon redizajna ostala među najprivlačnijim automobilima svoje klase, a zahvaljujući promišljenim potezima dobila je i dodatnu dozu agresivnosti.

Iako je u trovolumenskoj verziji najelegantnija, i u petovratnoj verziji, kao što je bio i testni primjerak, “šestica“ se u masi monotonih limuzina ističe kao osvježavajuća pojava. Što je najbolje od svega, ovakav dizajn, koliko god sada bio zanimljiv, ne spada među avangardna rješenja, pa će “Mazdina“ limuzina i nakon svog tržišnog vijeka ostati privlačna.

Kvalitet i udobnost kao konstanta

U unutrašnjosti su novosti možda još i manje primijetne, ali su u istoj mjeri bile i potrebne. Poslovno visok nivo kvalitete završne obrade i materijala nakon redizajna je unaprijeđen piano crnim oblogama koji uokviruju centralnu konzolu, a luksuzan ugođaj jednako podstiču i hromirane ručke na vratima i obrubi ventilacije.

Boravak u unutrašnjosti ostavlja utisak da su inžinjeri imali više posla nego dizajneri, pa je nakon redizajna Mazda 6 znatno ugodnija zahvaljujući još boljoj zvučnoj izolaciji. Uz obilje prostora i udobna sjedišta, kojima nedostaje tek nešto više bočnog oslonca za bolju ocjenu, dugačka putovanja postaju još ugodnija, dok održavanje visokih brzinskih prosjeka na autoputu ne stvara gotovo nikakav zamor.

Za duga putovanja jednako je pogodan i prtljažnik zaprmine čak 519 litara, dok je u petovratnoj verziji karoserije njegova iskoristivost zaista maksimalna. Zbog ogromnog otvora petih vrata omogućen je utovar i predmeta koji vjerovatno ne bi stali ni u karavansku verziju.

U novosti koje donosi unutrašnjost ubraja se i novi centralni ekran ali i multifunkcionalni upravljač. Ipak, i dalje je “Mazda“ zadržala neka neergonomska rješenja prekidača, dok je i sam displej prilično prenatrpan podacima na maloj površini, pa zahtjeva prilično dug period navikavanja na raspored informacija.

Iako je većina materijala ugodna i kvalitetna, teško je shvatiti kako se u ovako dobro promišljenom automobilu moglo naći mjesta za arhaične prekidače za grijanje prednjih sjedišta, koji se ni kvalitetom ni estetikom ne uklapaju u ostatak uređenja. Jednako je neugledan i poklopac pepeljare, pa bi najbolje bilo da u sljedećem redizajnu ovaj dio centralne konzole “Mazdini“ dizajneri u potpunosti reorganizuju.

Naglasak na udobnijoj vožnji

Mazda je u ovoj klasi još i u vrijeme modela 626 znala pokazati kako treba izgledati kompromis udobnog porodičnog automobila koji se po potrebi može voziti i prilično dinamično. Sa novom generacijom “šestica“ je otišla korak dalje, pa je uz dinamičan izgled došao još bolji ovjes koji je, baš kao i kod bratskog Forda Mondea, postavio nove standarde.

Prilikom redizajna u “Mazdi“ su, ipak, smatrali da podvozje nije dovoljno dorađeno prema njihovim željama, pa je gotovo svaki element, uključujući sve spojeve ramena i pomoćnih okvira s karoserijom, izmijenjen kako bi se prenos vibracija i buke do kabine smanjio na minimum, a čime se značajno unaprijedila udobnost putovanja. Upravo zbog toga se sada čini da je Mazda 6 izgubila dio one oštrine pri dinamičnoj vožnji, ali prava istina je da se automobil i dalje jednako brzo i požrtvovano može voziti, samo je zbog bolje izolovanosti vozaču uskratio dio osjećaja koje je imao na granici prijanjanja u prethodnom modelu.

U svakom slučaju, Mazda 6 se mnogo prirodnije osjeća na dugim dionicama autoputeva nego na zahtjevnoj zavojitoj cesti koja zahtijeva nagle promjene pravca, i to ne zbog toga što nije u stanju provesti te dionice prikladno, već što putnike i vozača svojom ugodnošću mazi u tolikoj mjeri da djeluje nepristojno narušavati ugodno putovanje brzim ulascima u zavoje.

Sposobnosti ovjesa, koji je kroz ovu evoluciju očito postao još bolji i uglađeniji, tek djelimično su narušene kapacitetima kočnica, koje su sasvim dovoljne ali ne prate mogućnosti vanprosječnog ovjesa. Tako je potreban određeni period navikavanja na osjećaj prilikom kočenja, gdje se osjeti kao da je Mazda 6 i teža od deklarisanih tonu i po.

Elastičan i još štedljiviji dizelaš

Odlična ponuda 2,2-litarskog turbodizelskog motora u tri nivoa snage ostala je prisutana i nakon redizajna. Ipak, i za ovaj već savremeni motor u “Mazdi“ su našli poboljšanja, pa su tako sve tri verzije dobile manje turbopunjače, koji zbog manje mase pokretnih dijelova znatno brže reaguju, pa je prepoznatljiva zadrška u niskom radnom području primjetno manja.

Ujedno, sve tri verzije sada zadovoljavaju Euro5 normu o čistoći izduva, a u prosjeku troše i nekoliko decilitara manje nego prije. Testni automobil je i sa najslabijom verzijom od 129 KS, koja je sada jača za 9 KS u odnosu na prethodni model, pokazao da ova poboljšanja nisu bila uzaludna, pa se u velikoj karoseriji “šestice“ odlično snalazi, što posebno ide na račun izdašnog obrtnog momenta od 310 Nm koji je dostupan već od 1.800 okr/min.

Od ovog motora ne treba očekivati performanse dostojne sportskih modela, ali će zahvaljujući odličnim međuubrzanjima i laganom održavanju visokih brzinskih prosjeka biti izuzetno ugodno rješenje za duge puteve. Za velike razdaljine se čini još pogodnijim zbog izuzetno skromne potrošnje.

Na našem testu od preko 600 pređenih kilometara, u većini preko planinskih prevoja, prosjek potrošnje nije mogao preći 7,3 litra dizela na 100 kilometara, dok će pri staloženijoj vožnji biti lako održavati prosjek i na oko 5,5 do 6 litara.

Poslovično dobar odnos uloženog i dobivenog

Kao i na prethodnim modelima, Mazda je i kod “šestice“ zadržala svoju tradiciju formiranja dobro odmjerene cijene za dobro pogonjen i još bolje opremljen model. Paket opreme TE u suštini ima sve što je potrebno modernom vozaču, ali i putniku, pa u suštini predstavlja najbolji izbor za one koji ne “pate“ za luksuznim dodacima poput kožnih obloga ili skupih audiouređaja, koji realno i nisu toliko potrebni, ali svakako u velikoj mjeri povećavaju konačnu cijenu.

Kombinacija TE-paketa opreme i osnovnog dizelaša ustvari predstavlja “best buy“ opciju za široki dijapazon kupaca ovog modela, a sa cijenom skoro 54 hiljade maraka spada i među najpovoljnije opcije u svojoj klasi.

Osnovni podaci testnog automobila:
Mazda6 FL Sport CD129 TE
Cijena osnovnog petovratnog dizelskog modela: 48.100 KM
Cijena testnog modela do registracije: 53.800 KM

Motor: Zapremina 2.183 ccm, snaga: 95 kW/129 KS, obrtni moment: 310 Nm pri 1.800 okr/min
Dimenzije: dužina 475,5 cm, širina 179,5 cm, visina 144 cm, međuosovinski razmak 272,5 cm.
Zapremina prtljažnika: 519 litara
Masa: 1.510 kg
Performanse: Ubrzanje 0-100 km/h 10,9 s, najveća brzina: 195 km/h
Potrošnja: test 7,3 / grad 6,6 / otvoreno 4,4 / kombinovano 5,2 l/100 km

Osnovna oprema TE: Dinamička kontrola stabilnosti DSC, kontrola proklizavanja TCS, ABS, EBD, grijač goriva sa filterom čestica, daljinsko centralno zaključavanje, automatski dvozonski klima uređaj, radio MP3 audio uređaj sa izmjenjivačem za šest CD-ova, električni servo ojačivač upravljača, stub upravljača podesiv po visini i dubini, grijana električno podesiva vanjska ogledala sa preklapanjem, sjedište vozača podesivo po visini, zračni jastuk za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci i zračne zavjese, tempomat, električno pokretana prednja i zadnja bočna stakla, klizni naslon za ruke između prednjih sjedišta, filter za polen, elektronska blokada motora, aktivni nasloni za glavu naprijed, 17-inčni naplaci od lake legure, unutrašnji retrovizor sa samozatamnjivanjem, kožna obloga ručice mjenjača i upravljača, komande na upravljaču za audio uređaj, tempomat i klima-uređaj, putni računar, grijanje prednjih sjedišta, automatsko paljenje svjetala i brisača, HHA-sistem za pomoć pri kretanju na uzbrdici.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: