{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


FOTO+VIDEO
/
TEST: Hyundai ix35 2.0 CRDi Platinum

S
17.5.2010. u 12:14
0
29
TEST: Hyundai ix35 2.0 CRDi Platinum
0
Kada je Hyundai najavio nasljednika prilično popularnog Tucsona rijetko ko je mogao očekivati da će napraviti ovako ozbiljan proizvod kakvim se pokazuje novi ix35. Savremenim dizajnom uz moderne i snažne motore i pregršt tehnologije uz dobro odmjerenu cijenu i ovaj model će ozbiljno zabrinuti razvikanu i znatno skuplju konkurenciju.
U postepenom procesu gradnje novog imidža, Hyundai je polako ali sigurno počeo odbacivati ugled proizvođača prepoznatljivog po automobilima kojima je glavni argument pristupačna cijena i odnos uloženog i dobivenog. Najbolji primjer za to je novi SUV ix35, koji je dobio zadatak da nastavi tamo gdje je stao Tucson. Po svemu sudeći ix35, koji je dizajniran i razvijen u Njemačkoj, ne samo da će nastaviti tu, već će postaviti i neka nova mjerila u ponudi savremenih terenaca ove klase. Iako izgledom ali i mogućnostima spada među SUV-ove, ix35 možda je najbolje smjestiti među savremene crossovere, koji se sa razlogom ne opterećuju previše sposobnostima na offroad terenima, ali zato nude odlične performanse na asfaltiranim putevima. U prilog tome ide i činjenica da je je ix35 nastao na platformi popularnog kompakta i30, a uz dobro odmjerenu cijenu ne samo da uspješno parira konkurentima poput Ford Kuge ili Nissana Qashqai, već na promišljen način pokušava preoteti čak i kupce nekih skupljih kompakta.



Sazrijevanje savremenog dizajna

Iako su sa modelima koji u imenu nose predznak "i" u Hyundaiju započeli snažnu revoluciju svoje ponude, čini se kao da upravo ix35 donosi pravi pozitivni pomak i potpunu dorađenost novog dizajnerskog pravca. Ne treba pretjerivati, pa svrstavati izgled ix35 među revolucionarne, ali svakako je dobro promišljen i dorađen, zahvaljujući čemu je sasvim sposoban estetski parirati direktnim rivalima. Nosilac izgleda je definitivno prednji dio sa agresivno oblikovanim svjetlima, ali i dominantnom šestougaonom maskom od koje polaze ostale linije poklopca motora i odbojnika. Savremeno oblikovanje pogodovalo je i aerodinamici, pa se klinasti prednji dio solidno probija kroz zrak na većim brzinama, dok zakošena podnica sa metalnom zaštitom motora ostavlja veći napadni ugao pri offroad izazovima. Sa padajućom linijom krova i snažno naglašenim utorima blatobrana ix35 i pored 4,4 metra dužine izgleda zaista komapktno i okretno, dok velika stop svjetla i plastične zaštite na bokovima otkrivaju i njegovu terensku narav. U svakom slučaju ukupan paket oblika i dizajna kojeg donosi ix35 itekako je pozitivno iznenađenje iz Hyundaija, čak u toj mjeri da se već i na prvi pogled u pozitivnom smislu distancira od dosadašnjih "i" modela.

Obilje luksuza uz optimalan kvalitet

Zanimljivo je da pri odabiru novog ix35 kupci imaju mogućnost izbora samo dva nivoa opremljenosti, ali iako bi to negdje bio nedostatak, u slučaju ovog modela to je prava prednost, s tim da već i osnovni paket Gold prosječnom kupcu nudi i više nego što nalažu standardi klase. Slučaj testnog modela koji je bio na kraju cjenovnika, znači uz najsnažniji motor i novi automatski mjenjač, ali i gotovo prebogati Platinum paket opreme. Iako u SUV-ovima luksuz i pregršt opreme gotovo da se podrazumjevaju, zanimljivo je kako su u Hyundaiju napravili odličnu računicu i već u početnom paketu ponudili opremu koja se negdje masno plaća. U najskupljem Platinum paketu opreme, koji je dostupan od 48 hiljada konvertibilnih maraka uz benzinski motor, putnike će maziti pogodnosti poput kožnih sjedišta sa grijanjem za sve putnike, dvozonski klima uređaj, ali i multimedijalni uređaj koji uz veliki ekran osjetljiv na dodir pomaže i vozaču putem navigacijskog uređaja i kamere za vožnju unazad. Oni razmaženiji uz ovoliki raskoš opreme vjerovatno će smatrati izostanak ksenonskih farova i električno podesivnih prednjih sjedala pomalo neobičnim, i svakako nužnim u listi doplata.

Kvalitet materijala u unutrašnjosti sasvim je na nivou klase, uz izuzetak nekoliko plastičnih elemenata koji svojom obradom možda i nisu dostojni ovako "ušminkanog" okruženja. Ipak, isti propusti su se desili i direktnim konkurentima ix35, pa se i tako uklapa u društvo.

Sama ponuda prostora u unutrašnjosti je sasvim pristojna i dovoljna za izuzetno ugodno putovanje četiri osobe, dok će veliki prtljažnik u bez problema prihvatiti sav njihov prtljag. Izdašan hod sjedišta i upravljača omogućava vozaču da se dobro smjesti iza upravljača, dok su i sami bočni oslonci na sjedištima dovoljno profilisani za ovaj tip automobila. S druge strane, kao i u ostalim modelima Hyundaija, za vrijeme noćne vožnje putnike će vjerovatno zamarati intenzivno plavo osvjetljenje konzole i instrumenata, s tim da se ipak mora priznati da je ix35 definitivno najumjereniji po pitanju "noćnog plavetnila". Dovoljno prostora i ostale ugodnosti koje pruža ix35 djelimično će narušiti skromnija zvučna izolacija, koja će do izražaja doći na kratkim neravninama gdje se zadnji ovjes ističe svojim glasnim kompresovanjem, ali djelimično i na većim brzinama kada će buka, koju stvara velika karoserija koja se probija kroz zrak, postati primjetno veća.

Motor i pogon kao najsvjetlije tačke

Najmanji ix sa najsnažnijim dizelskim motorom u najboljem svjetlu pokazuje kako se savremeni crossover ili SUV treba ponašati u vožnji. Sa 184 KS, i što je još važnije sa skoro 400 Nm okretnog momenta u samom dnu radnog područja, ix35 kao da poništava svoju ukupnu masu koja se ozbiljno približila iznosu od dvije tone. Bez obzira da li od njega zahtjevate sporohodnu offroad vožnju gdje je potreban obrtni moment u niskom radnom području, ili malo kasnije želite što je brže moguće proći neku dionicu autoputa, ovaj motor može to isporučiti. Uz savremenu tehnoogiju, snaga nije sve čime se može pohvaliti, na radnoj temperaturi u putničkoj kabini je gotovo nečujan, a bez obzira na tempo koji mu vozač zadaje potrošnja goriva će ostati u sasvim razumnim okvirima. Naravno, s obzirom na snagu i težinu automobila, ali prije svega na pogon na sve točkove i automatski mjenjač, razuman okvir je oko 10 litara dizela, koliko je ix35 i trošio na testu, s tim da se bez automatskog mjenjača taj prosjek bez problema spušta i za preko dva litra. Upravo tu se treba spomenuti i novi 6-stepeni automatski mjenjač koji i pored savremene tehnologije i velikog napretka u odnosu na svog petostepenog prethodnika, baš i ne prati u potpunosti mogućnosti snažnog motora. Iako će za većinu vozača svojim komfornim načinom rada biti više nego poželjan i pravi spas za svakodnevne gužve, za dinamičnu vožnju se ne čini prikladnim jer će nešto sporije izmjene stepena prenosa ipak narušavati puni potencijal i dinamiku ovjesa i motora. Pomoć donekle nudi ručni način rada, s tim da i u ovom slučaju treba navići na nešto sporije reakcije cijelog sklopa.

Električno kontrolisani pogon na sve točkove odlično koordinira prenos snage na obje osovine po potrebi, pa i na asfaltu i u blatu ix35 teško da će ostati nemoćan. Kao odlična pomoć za veće izazove ističe se mogućnost zaključavanja centralnog diferencijala, kada je potreban stalan pogon na svim točkovima, ali i sistem automatskog kočenja pri zahtjevnim spustovima na klizavom terenu, te pomoć pri polasku uzbrdo gdje auto ostaje zakočen dok vozač bez stresa ne pokrene motor.

Iako mu odličan pogon i dodatni sistemi omogućavaju i ozbiljnije offroad izlete, ix35 bi za takvu vožnju ipak trebao nešto ozbiljnije terenske gume sa obavezno većim bočnim profilom.

Okretan i sposoban poput kompakta

Tržište je već odavno nametnulo kriterije da SUV-ovi u svom imenu dodatak "sport" ne zaslužuju tek zahvaljujući izgledu i velikim točkovima. Iako je riječ o automobilima koji moraju pomiriti dva potpuno različita svijeta, na proizvođačima je ostalo da olduče da li će njihov model biti orijentisan više terenskoj vožnji ili dinamičnim putovanjima na asfaltnim putevima. U Hyundaiju su, sa punim pravom, shvatili i odlučili da kupci SUV-ova ipak imaju više koristi i potrebe za automobilom koji će u 99% svog životnog vijeka biti na asfaltu, i u skladu sa tim su i podesili podvozje svog ix35. Tako je na zavojitim i brzim putevima ix35 i više nego ugodno brz i sposoban za visoke brzinske prosjeke, uprkos velikoj masi i visokom težištu. Direktan ovjes sa dobro odmjerenim hodom omogućava precizno vođenje u brzim zavojima, dok težina prednjeg dijela do izražaja dolazi tek u oštrim zavojima kada „nos“ nastoji produžiti putanju. Pozitivan element je i progresivni servo upravljač, koji možda ne vraća veliku količinu informacija sa ceste, na što su nas i navikli ostali SUV-ovi, ali je sasvim dovoljno precizan i na visokim brzinama. Kočnice su također na visini zadatka, pa je sa zaustavnim putem od 41,7 metara ix35 u samom vrhu klase. Istina, usporavanje sa veće brzine pred oštar zavoj u početku će zbog velike mase automobila izgledati neuvjerljivo, ali nakon navikavanja da vozač treba biti zaista odlučan u svom kočenju, kočnice neće predstavljati brigu u bilo kakvom stilu vožnje.

Best buy, kao po navici

Uz sve novosti koje je sa ix35 Hyundai predstavio u svojoj filozofiji gradnje automobila, raduje činjenica da su i dalje ostali vjerni i izvornim postulatima. Naime, uz najbogatiji paket opreme i najsnažniji pogonski sklop ix35 dostupan je za manje od 57 hiljada konvertibilnih maraka. Iako je riječ o ozbiljnoj količini novca, ipak Zanimljiva je upravo brzina kojom je Hyundai naučio da tržištu ponudi automobil koji je itekako žestok rival etabliranoj konkurenciji, a još zanimljivije je kako ta ista konkurencija neće još dugo moći ili htjeti po ovim cijenama ponuditi ovako opremljen i sposoban SUV. Prostora za dodatno usavršavanje naravno da još uvijek itekako ima, ali sasvim je jasno da je upravo ovo najkompletniji automobil Hyundaijeve evropske filozofije.

Osnovni podaci testnog automobila

Hyundai ix35 2.0 CRDi Platinum 4WD 6A/T
Cijena osnovnog dizelskog modela: 49.390 KM
Cijena testnog modela: 56.990 KM
Motor: turbodizelski vommon-rail, zapremina 1.995 ccm, snaga: 135 kW/184 KS, obrtni moment: 392 Nm pri 1.800 do 2.500 okr/min
Dimenzije: dužina 441 cm, širina 182 cm, visina 169 cm, međuosovinski razmak 264 cm
Zapremina prtljažnika: 591 litar
Masa praznog vozila: 1.712 kg
Performanse: Ubrzanje 0-100 km/h 10,1 s, najveća brzina: 195 km/h
Potrošnja: test 10,1 / grad 9,1 / otvoreno 6,0 / prosječno 7,1 l/100 km
Osnovna oprema Platinum: Progresivni servo upravljač, podešavanje upravljača po visini i dubini, zračni jastuk za vozača i suvozača, ABS,TCS, ESP, HAC- Hill start assist control, DBC - Downhill brake control, elektronska blokada motora, podešavanje vozačevog sjedišta po visini, Lumbalno podešavanje sjedišta vozača, djeljiv naslon drugog reda sjedišta (60:40), Radio/CD/ MP3 uređaj sa komandama na upravljaču, priključci za USB i aux, putni kompjuter, centralna konzola sa naslonom za ruku, električni podizači svih prozora, daljinsko centralno zaključavanje, alarm, el. podešavanje vanjskih ogledala, grijanje vanjskih ogledala, el. preklapanje vanjskih ogledala, Bluetooth, tempomat, Dva bočna zračna jastuka sa zračnim zavjesama, zatamnjena stakla iza prvog reda sjedišta sa zaštitom od UV zračenja, grijači prednjeg stakla u području metlica brisača, kožom presvučeni upravljač i ručica mjenjača, zaštitna mreža za prtljag, zaštitne zavjesice za blato, svjetla za maglu, krovni nosači, automatsko aktiviranje brisača i svjetala, automatski dvozonski klima uređaj, aluminijumske felge 6.5J x 18, aktivni nasloni za glavu podesivi po visini, navigacijski sistem i kamera za vožnju unazad, senzori za parkiranje, el. grijanje sjedišta u prvom i drugom redu, pokretanje motora bez umetanja ključa (Smart Key), kožom obložena sjedišta.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: