Testovi
1

TEST: Hyundai ix35 2.0 CRDi 4WD 6AT GLS Platinium

Piše: Elvir Zubović
Blago osvježenje koje je dobio Hyundai ix35 treba drugom najpopularnijem modelu ove marke olakšati nastavak borbe na tržištu koje je sve zasićenije kompaktnim SUV-ovima i crossoverima. Iako je ix35 stekao veliku popularnost, mjesta za poboljšanje je itekako bilo.

Prošlo je tek nešto više od tri godine nakon što je Hyundaiu svoju ponudu uveo potpuno novi i savremeni SUV ix35. On je ujedno bio i jedan od nosilaca novog vala Hyundaijevih "i" modela druge generacije, te je već u samom startu pokazao da ima mnoge talente što je tržište itekako prepoznalo. Ovaj model je rame uz rame s 130 doslovno lansirao Hyundai u vrh prodajnih rezulata, kako u Evropi tako i kod nas. Jasno da ix35 sada zaslužuje poseban status u gami, te da se na njega i njegovu svježinu posebno pazi.

Privlačniji i moderniji uz jednostavne poteze

Izgledu ix35-ice nije se imalo šta zamjeriti, niti kada se tek pojavio niti sada nakon nešto više od tri godine. SUV modernih linija i skladnih proporcija i dalje je vrlo privlačan, što je potvrdio i redizajn koji je bio vrlo suptilan.

Sviđa nam se: snažan motor, rad automatskog mjenjača, prostrana unutrašnjost, garancijski uslovi, udobna sjedišta...

Tako je sada ix35 dobio neizbježna LED dnevna svjetla i LED poziciona svjetla naprijed, koja su nam u sličnom izdanju poznata sa skupljeg Santa Fea, dok će na opremljenijim modelima i zadnja svjetla dolaziti u LED tehnologiji. Također, linije svjetala kao i linije otvora za zrak sada su nešto oštrije, zbog čega ix35 izgleda modernije i "mlađe".

Uz ponudu modernijih i novih naplataka Hyundai je tu i stao sa izmjenama izgleda scog ix35, i to je bio promišljen potez. Ovako je i dalje ostao skladan i privlačan, a dovoljno je podmlađen da se ravnopravno može boriti u vrhu svog segmenta još nekoliko godina.

Ugodna unutrašnjost uz malo novosti

U unutrašnjosti također nećete primjeiti velike novosti u odnosu na prethodnika, što ne znači da ix35 nije poboljašan. Vrlo pristojna kvaliteta materijala od kojih su mnogi mekani na dodir i još bolja kvaliteta izrade ostavljaju dobar utisak. Nažalost, velike površine ravne i grube plastike na tunelu mjenjača također su ostale nepromjenjene, pa narušavaju ugođaj i u redizajniranom modelu.

Ono što je svakako poboljšalo kvalitet življenja u ix35 je novi multimedijski sistem sa novom generacijom navigacijskog uređaja koji se može pohvaliti vrlo detaljnim i "svježim" mapama čak i za naše područje. Ekran je naravno osjetljiv na dodir, pa uz audio sistem koji je uparen sa sedam zvučnika pokazuje i sliku sa kamere za vožnju unazad. Novost su i detalji koji čine veliku razliku u hladnim mjesecima, poput grijanja obruča upravljača, i izmjenjenog panoramskog krova koji čini boravak u ix35 ugodnijim.

Približno uporediva konkurencija:
  • Citroen C4 Aircross 1.8 HDi (150 KS) Excl. 4WD - 67.117 KM
  • KIA Sportage 2.0 CRDi (184 KS) Ltd+ AWD - 66.490 KM
  • Nissan Qashqai 2.0 dCi (150 KS) Prem. AT 4WD - 57.000 KM
  • Renault Koleos 2.0 dCi (175 KS) Privilege 4x4 - 62.882 KM
  • Škoda Yeti 2.0 TDI (150 KS) Elegance 4x4 DSG - 54.613 KM
  • Toyota RAV4 2,2 D-4D (150 KS) Executive 4WD AT - 76.277 KM

(cijene iz aktuelnih cjenovnika sa zvaničnih internet stranica u BiH)

Kao što smo sebi još davno obećali, nećemo prestati s kritkama plavog osvjetljenja instrumenata i centralne konzole. Koliko god to neko smatrao modernim, činjenica je da se oči zamaraju mnogo lakše i brže nego što je to slučaj s nekim drugim rješenjima. Srećom, dugme "dark" će bar malo pomoći gašenjem velikog ekrana na centralnoj konzoli.

Snažni dizelaš kao predmet želja

Svoj tržišni uspjeh ix35 sigurno nije izgradio na modelima poput testnog, gdje su odabrane sve moguće opcije kako po pitanju opreme tako i po pitanju pogona. Svakako da bi svi voljeli najsnažniji dizelaš, pogon na sve točkove a vjerovatno i automatski mjenjač, ali činjenica je da su i slabiji motori iz ponude više nego dobra mjera za prosječnog kupca ix35-ice.

Ipak, dvolitarski dizelaš od 185 KS čini odličan par s ix35-icom koji se dobro i predvidljivo vozi. Dosta snage i još više obrtnog momenta dovoljni su za bilo koji tempo koji biste poželjeli u ovakvom SUV-u, a sve preko toga bilo bi previše i za sam proporcije i težinu ix35-ice. Uz snagu talent ovog motora je i štedljivost, pa se na testu zadovoljio s oko 8 litara dizela, što je sasvim prihvatljivo s obzirom na snagu ali i težinu auta od preko 1,700 kilograma. Jedino čime se ovaj CRDi ne može baš pohvaliti je nivo buke koji proizvodi. Kada je hladan podsjeća na dizelaše stare generacije, a stvar bi vjerovatno bila bolja i sa nešto više zvučne izolacije.

Automatski mjenjač sa šest stepeni prenosa ustvari nam je bio najveće ali i najugodnije iznenađenje u dotjeranom ix35. U Hyundaiju su očito bili vrijedni, pa iako je riječ o mjenjaču prilično klasične konstrukcije iznenadio nas je odlično odmjerenim "tajmingom" izmjene stepeni prenosa, kao i vrlo brzim "šaltanjem" gdje skoro da nema nikakve zadrške u ubrzavanju. Jasno, nije na nivou savremenih mjenjača s dvostrukim kvačilom, ali je zaista odlično upotpunio pogonski sklop ix35-ice. U tolikoj mjeri da s ovim motorom preporučujemo isključivo ovaj mjenjač.

Više "on" nego "off - road"

Jasno je da SUV-ove i crossovere poput ix35 ljudi vole i kupuju zbog njihove svestranosti, ali isto tako je jasno da njihove terenske sposobnosti rijetki ikada isprobaju. U Hyundaiju su toga svjesni, pa su napravili pametnu stvar, slično kao i Nissan sa Qashqaijem, podesivši ix35 da se može na cesti nadprosječno brzo i dinamično voziti, žrtvujući terenske sposobnosti.

Tačnije, ovim redizajnom ix35 najviše je profitirao na polju ovjesa, jer je dobio potpuno nove amortizere s dvostrukim komorama, ali i potpuno nove opruge sa zakrivljenjem (takozvane banana opruge) koje efikasnije eliminišu lateralne sile s kojima se bori svaki McPherson ovjes. U vožnji to znači preciznije vošenje i bolji osjećaj iza upravljača, a u dužoj eksploataciji amortizeri bi trebali biti pošteđeni oštećenja klipa i trošenja zaptivki.

Ne sviđa nam se: bučan rad zadnjeg ovjesa, gruba plastika na dijelovima kokpita, osvjetljenje centralne konzole...

Jasno, zahvaljujući najmanjoj visini podnice od zemlje od 170 mm, povremeni izleti itekako su mogući, a odličan pogon na sve točkove lako će se izboriti s blatom i makadamom. Ono gdje ix35 da mu je asfalt prirodni habitat je podešenost ovjesa. Na terenskoj vožnji prilično je grub, rad ovjesa postaje bučan, a nimalo ne pomažu ni veliki naplaci prečnika 18 inča. Ipak, ukupan kompromis je zadovoljen, a zagriženiji ljubitelji blata i terenske vožnje svakako neće ni gledati SUV-ove.

Na cesti je ix35 odlično podešen, može ga se brzo voziti, mada mu bolje "leži" opuštenija vožnja i duga putovanja, pogotovo s ovim motorom i mjenjačem. Novost na redizajniranom modelu je električni servo upravljač kod kojeg je moguće birat između tri načina rada, i to "normal", "sport" i "comfort". Sistem radi vrlo dobro, pa "comfort" program zaista olakšava život u gradu gdje s relativno velikim autom ima dosta "motanja", dok "sport# program ugodno oteža upravljač kako bi ulijevao više povjerenja na većim brzinama. Jasno, sve ove postavke su "digitalne" i ne treba ih mješati sa stvarnim osjećajem koji točkovi prenose do upravljača, a njega u ix35 ima onoliko koliko bismo i očekivali od jednog SUV-a, u minimalnim količinama.

I dalje među najboljim kupovinama

Posljednji ali ne i najmanji talent ix35 dolazi na vidjelo u cjenovniku. Iako je osvježen, nudi odličan izbor motora i opreme Hyundaijev kompaktni SUV jedna je od najboljih kupovina u segmentu. Jasno, model poput testnog koji je imao sve što se može naći u cjenovniku nije baš dobar orijentir, ali kada i njega uporedimo s konkurencijom lako je vidjeti da dobri prodajni rezultati nisu došli slučajno.

Za one koji kupuju razumom preporuka svakako ide za model s odličnim 1,7 CRDi dizelašem i srednjim paketom opreme Gold, a koji košta znatno prihvatljivijih 45 hiljada maraka.

Istina, ix35 nije lako na tržištu koje je sada prepuno konkurencije koja također nema puno mana, ali čini se da je Hyundai uspio već u izvornom modelu napraviti paket koji funkcioniše i privlači kupce. Razloga za popularnost sada nakon osvježenja definitivno ima još i više.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Hyundai ix35 2.0 CRDi 4WD 6AT GLS Platinium Cijena osnovnog modela: 36.950 KM Cijena testnog modela: 66.650 KM

Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, dizelski, smješten naprijed poprečno, „common-rail“ ubrizgavanje, turbo-kompresor sa varijabilnom geometrijom. Radna zapremina 1.995 ccm. Maksimalna snaga 135 kW – 184 KS pri 3.800 obr/min. Maksimalan obrtni moment 392 Nm od 1.800 do 2.500 obr/min. Promjer i hod 84×90 mm. Stepen kompresije 16,0:1. Četiri ventila po cilindru.

Prijenos snage: Pogon na sva četiri točka. 6-stepeni automatski mjenjač. Felge prečnika 18 inča, gume dimenzija 195/65 R15 91H.

Šasija: Prednji ovjes - McPherson - oslanjanje sa spiralnim oprugama, stabilizatorom i gasnim amortizerima. Zadnji ovjes - multilink osovina, spiralne opruge, gasni amortizeri. Električni servoupravljač sa zupčastom letvom

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 9,8 s. Maksimalna brzina - 195 km/h. Potrošnja na testu – od 8,3 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 9,1 l/100 km, na otvorenoj cesti 6,1 l/100 km, kombinovano 7,2 l/100 km. Emisija CO2 189 g/km.

Dimenzije: Dužina - 4.410 mm. Širina - 1.820 mm. Visina - 1.670 mm. Međuosovinski razmak - 2.640 mm. Zapremina prtljažnika od 591 do 1.436 litara sa preklopljenim zadnjim sjedištima po VDA normi. Masa praznog automobila - 1.712 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 58 lit.

Serijska oprema testnog automobila: Progresivni SERVO upravljač, Podešavanje upravljača po visini, AIRBAG (zračni jastuk) za vozača, AIRBAG (zračni jastuk) za suvozača sa mogućnošću isključenja, ABS, ESP-elektronički program stabilnosti sa: HAC-Hill assist control (kontrola pomoći pri pokretanju uzbrdo), DBC-Downhill brake control (kontrola kočenja na nizbrdici pri otežanim uslovima), VSM (kontrola stabilnosti vozila), Sigurnosne bravice za djecu na zadnjim vratima, Immobilizer, Sistem kontrole pritiska u gumama, Bi-funkcionalna prednja projekciona dnevna svjetla, LED poziciona svjetla, Zadnje svjetlo za maglu, Stop signal za slučaj kočenja, El. podešavanje vanjskih ogledala, Stakla u boji - tonirana, Prednje vjetrobransko staklo sa osjenčenom trakom, Aero blade prednji brisači, Zadnji spojler sa kočionim svjetlom, Uređaj za pranje/brisanje zadnjeg stakla, Podešavanje vozačevog sjedišta po visini, Djeljiv naslon drugog reda sjedišta (60:40), Radio+CD+MP3+digitalni sat+4 zvučnika+2 visokotakt. zvučnika, Priključci za USB (iPOD) i aux, Svjetlo za čitanje mape, Centralno zaključavanje, Elektro podizači prozora, INFO sistem (putni računar), El. grijanje vanjskih ogledala, Prednja svjetla za maglu, Rashladna kutija (pretinac za rukavice), ALARM+dalj. uprav. centralnom bravom sa ključem na preklop, Vanjska ogledala i ručke vrata u boji karoserije, Komande za audio uređaj na upravljaču, Lumbalno podešavanje sjedišta vozača, Štitnici za sunce sa ekstenzijom i osvjetljenjem, Automatska regulacija paljenja prednjih svjetala, Bluetooth, Hromirane vanjske ručice vrata, Grijači prednjeg stakla u području metlica brisača, Kožom presvučeni upravljač i ručica mjenjača, Zaštitna mreža za prtljag, Zaštitne zavjesice za blato, El. preklapanje vanjskih ogledala, Integrisani pokazivači pravca u vanjskim ogledalima, Tempomat, Krovni nosači, Automatski klims uređaj, Senzor za kišu, 2 x bočni AIRBAG sa zračnim zavjesicama, Zatamnjena stakla iza prvog reda sjedišta sa zaštitom od UV zračenja, Ukrasne bočne lajsne i odbojnici /zaštitnici (met-siva boja), Rezervni točak u punoj veličini, Podešavanje upravljača po dubini, El. grijanje sjedišta u prvom i drugom redu, Senzori za parkiranje unazad, Alu felge 6.5 J x 18 i gume 225/55 R18, Aktivni nasloni za glavu podesivi po visini, Progresivni servo upravljač sa tri moda, Unutrašnje ogledalo sa dispaly (kamera pozadi), Supervision komandna tabla, Zadnja LED svjetla, Xenon prednja svjetla, Senzori za parkiranje naprijed, Pokretanje motora bez umetanja ključa (smart key), Navigacija, Kožni paket (sjedišta), El. grijanje volana, Panorama stakleni krov - el. pogon.

Garancije: 5 godina ili 100.000 pređenih kilometara. 5 godina garancije mobilnosti na teritoriji Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Srbije i Crne Gore u slučaju nepredviđenih poteškoća s vozilom. Pravo jednom godišnje na besplatan kontrolni pregled vozila u trajanju od 30 minuta prema Hyundai kontrolnoj listi u toku 5 godina redovnog servisiranja vozila i dok je vozilo u garanciji.

Vezani članci