{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


FOTO
/
TEST: Hyundai ix35 1.7 CRDi Silver

S
7.7.2011. u 10:00
0
1
TEST: Hyundai ix35 1.7 CRDi Silver
0
Kada smo prije nešto više od godinu dana po prvi put testirali Hyundaijev ix35 ostali smo zatečeni njegovom kvalitetom i raznovrsnošću, ali prije svega činjenicom da je u prenatrpanom segmentu uspio postaviti se kao jedan od najzanimljivijih modela. Takve utiske ostavio je model sa najboljim paketom opreme i najsnažnijim dizelskim motorom, dok smo ovaj put na testu imali osnovni model sa novim i osnovnim dizelskim motorom u ponudi.
Kontroveze i dileme koje u krugu kupaca ali i zaljubljenika potiču SUV-ovi koji umjesto snažnog motora, skupe opreme i moćnog pogona na sve točkove imaju potpunu suprotnost u vidu osnovnog pogonskog paketa postaju stvar prošlosti. Tržište je već odavno shvatilo da posjedovanje SUV-a ne mora biti luksuz po prirodi stvari, te da se u pogodnostima ovakvog automobila može uživati i na skromniji način.

Hyundai je sa svojim ix35 napravio već odličan posao, pa je u samo šest mjeseci ove godine na tržištu BiH prodano već 61 primjerak ovog modela. Sa novim motorom koji daje novu dimenzijiu osnovnoj ponudi ix35-ice Hyundai nastoji približiti svoj SUV još širem krugu kupaca, i to da istovremeno zadrži barem dio prestiža ovakvih automobila.

Mali motor sa velikim srcem

Tržište je sa pravom "poludilo" za SUV-ovima. A može se reći i sa punim pravom, kada ih više gledamo kao praktične porodične automobile, a manje kao neke statusne simbole. Ipak, znatno viša cijena u odnosu na klasične porodične limuzine i monovolumene prilična su prepreka kupcima koji bi uz praktičnost karavana voljeli imati i poseban osjećaj vožnje jednog visokog SUV-a.

Kako bi ovakve modele učnili što pristupačnijima, proizvođači su ih počeli nuditi sa manjim i slabijim motorima, a isto je napravio i Hyundai ponudivši sada ix35 sa potpuno novim 1,7-litarskim CRDi turbodizelašem. Ovaj motor nastao je provjerenim receptom, smanjivanjem radne zapremine već provjerenog 2,0-litarskog motora i optimizacijom pratećih elemenata, da bi na kraju rezultat bio iznenađujuće pozitivan.

Iako sa 115 KS ne zvuči kao nimalo privlačna kombinacija sa skoro tonu i po teškom karoserijom, 1,7 CRDi nas je vrlo pozitivno iznenadio svojim temperamentom. Zahvaljujući solidnom okretnom momentu od 260 Nm koji je na raspolaganju već od 1.250 okretaja, ali još više dobro proračunatim odnosima u mjenjaču, startovi i ubrzanja sa ovim motorom uopšte ne izgledaju anemično kao što smo očekivali da bi mogli biti.

Također, kada već uhvati "zalet" ni održavanje pristojnih brzinskih prosjeka na putovanjima ne predstavlja problem. Naravno, iako je u praksi znatno uvjerljiviji nego "na papiru" ne treba očekivati čuda, pa za, na primjer preticanja pod opterećenjem, treba ipak dobro ranije isplanirati radnje jer baš i ne postoje viškovi zaliha snage za "vađenje" iz kritičnih situacija.

Također, ovaj CRDi svoju savremenost potvrđuje i mirnim radom, a iako na hladnim startovima djeluje nešto bučniji nego što bi trebao biti, na radnoj temperaturi je sasvim pristojno tih. Uz nešto bolju zvučnu izolaciju utisak bi svakako bio i još bolji.

Ukratko, prosječnom vozaču i porodici ix35 će sa ovim motorom biti sasvim dovoljan, niti će morati na odmor i putovanja krenuti koji sat ranije kako bi stigli na vrijeme. Ujedno, biće više nego zadovoljni da težina automobila i same njegove proporcije nisu ostavile previše utiska na potrošnju goriva. U vožnji izvan grada nas je ovaj motor iznenadio potrošnjom od oko pet litara dizela, što je dostojno i znatno manjih ali i slabijih automobila. Ni nešto brži tempo i dosta vožnje u urbanim uslovima nisu pokvarili taj prosjek, pa je na kraju sa manje od sedam litara na 100 kilometara ovako pogonjen ix35 u potpunosti opravdao epitet razumne i ekonomične kupovine.

Udobnost na prvom mjestu, offroad tek u nuždi

U Hyundaiju su, kako smo se imali priliku uvjeriti i sa prethodnim testnim modelom, zaista dobro potrudili pri podešavanju ovjesa. Tačnije, upravo zbog ovjesa se ix35 može smatrati pravim „crossoverom“, pa je tako u svakodnevnoj upotrebi vrlo udoban i nenametljiv, dok će u angažovanijoj vožnji biti dovoljno direktan da se upravlja kao i automobil sa nižim težištem.

Za bolji osjećaj u vožnji poželjan bi bio nešto direktniji upravljač, dok isti taj snažni servo ojačivač na ix35 čini da se u gradskim uslovima vožnje sa ovim SUV-om lako i okretno upravlja. Šestostepeni ručni mjenjač je jedan od najboljih elemenata pogonskog sklopa, pa uz dobro proračunate prenosne odnose vozaču odgovara i zbog preciznog hoda. Za ocjenu odličnog ipak nedostaju mu nešto kraći hodovi ručice.

Kako svaki SUV svojim izgledom nameće mogućnost terenske vožnje tako je i sa ix35. Ipak, sa ovim motorom pogon na sve točkove nije dostupan, a i da jeste to ne bi bilo u skladu sa filozofijom osnovnog i pristupačnog modela, te bi bilo upitno koliko bi narušio performanse ovog motora.

Zanimljivo je da i u konfiguraciji sa pogonom samo na prednje točkove ovakav SUV ima smisla, pa će povišenost od tla te pomoć pri kretanju uzbrdo i kontrola brzine na spuštanju niz zahtjevan teren vjerovatno biti i više nego dovoljni za prosječnog kupca SUV-a. Najlošija karika u terenskim izazovima ovakvog modela svakako su cestovne gume, koje svojim uglađenim profilom nemaju velike šanse ni protiv nešto zahtjevnijeg makadama.

Prostran i praktičan kao porodični karavan

Razlog zbog kojeg kompaktni SUV-ovi poput ix35 postaju sve češća pojava i na našim cestama je činjenica da uz primamljiv izgled i svestrane vozne osobine nudi i praktičnost jednog nadprosječnog karavana.

Hyundai ix35 je svoju popularnost velikim dijelom i izgradio zahvaljujući vrlo prostranoj unutrašnjosti, te za razliku od nekih konkurenata na zadnjim sjedištima nudi znatno više prostora. Također, sa prtljažnikom od 465 litara na koljena baca i neke monovolumene, dok nam se posebno svidjelo dvostruko dno prtljažnika sa pregradama koje će smjestiti sitnice koje bi inače „letjele“ unaokolo.

Položaj vozača i ergonomija su zadovoljavajući, iako bi za one vozače sa dužim nogama bilo poželjno nešto izdašnije podešavanje stuba upravljača ali i visine vozačkog sjedišta. Također, iako je tako na svakom Hyundaiju nove generacije ni ovaj put nećemo propustiti priliku da prigovorimo zbog prodornog plavog osvjetljenja instrumenata i centralne konzole ali i nespretno smještenog dugmeta za kontrolu putnog računara.

Također, Hyundai je poznat po svojoj darežljivosti opreme i u osnovnim paketima, pa tako osnovni Silver paket u suštini sadrži sve što je potrebno prosječnom kupcu ili porodici. Pored elemenata komfora kao što je potpuna elektrifikacija stakala i ogledala, klima uređaja i audio uređaja sa mp3 reprodukcijom i USB i aux ulazima, pohvalno je da ni osnovni model ix35-ice nije zakinut za mnogo važnije elemente aktivne i pasivne sigurnosti kao što su ESP i zračni jastuci.

Najveću primjedbu unutrašnjosti imali smo na račun samog kvaliteta upotrebljenih materijala, tako da nam je na kraju druženja sa ovim automobilom bilo prilično teško povjerovati koliko je bolji utisak bio u bogatom Platinum modelu kojeg smo prethodno vozili. U siromašnijem Silver modelu tako dominira gruba plastika koja nije posebno ugodna na dodir, te se previše sjaji što narušava i estetski ugođaj boravka u unutrašnjosti.

Zamjerku smo uputili i središnjem naslonu za ruke koji je bio glavni izvor „cvrčaka“ u unutrašnjosti. Ostatak uređenja je kvalitetno sastavljen pa nemamo zamjerki na kvalitet završne obrade, dok se preciznost spojeva i izrade posebno ističe na centralnoj konzoli gdje je nekoliko različitih panela i materijala uklopljeno izvrsnom pažnjom.

Jeftiniji u startu i u eksploataciji

Jedna od najvećih prednosti ovako pogonjenog ix35 je svakako niži prag dostupnosti. Tako je sada uz odličnu akcijsku ponudu u cjenovniku ix35 sa 1.7 CRDi motorom od modela sa 2.0 CRDi motorom i istim paketom opreme jeftiniji za čak 5.600 konvertibilnih maraka.

Također, ako uzmemo u obzir i dugoročnu eksploataciju, manji motor će sa jeftinijim troškovima održavanja više odgovarati usko ili uže proračunatom kućnom budžetu, dok se manja potrošnja goriva podrazumjeva kao jedna od primarnih prednosti.

Ipak, Hyundaiju i uz ovako izdašne akcijske cijene neće biti lako u vrlo kompetitivnom segmentu jer su i direktni rivali ix35-ice ponuđeni po također privlačnim cijenama. Argumenti, pored dobrog odnosa uloženog i dobivenog, koji idu na račun ix35-ice su svakako da je on jedan od modernijih pripadnika klase, te da se svojim izgledom već dobro uvukao pod kožu tržišta.

Također, sa raznovrsnijom ponudom verzija i modela, gdje se ističu ulazni modeli poput ovog sa osnovnim dizelašem, sasvim je izvjesno da će ix35 biti jedan od glavnih igrača u svojoj klasi, te da će biti jedan od glavnih nosilaca ekspanzije kompaktnih SUV-ova na našem tržištu.

Hyundai ix35 iz drugog ugla by Elmir Tozo:
U ekspanzionistički raspoloženom Hyundaiju očigledno se nisu šalili kada su svojevremeno, predstavljajući svoj prvi auto iz (i)novativne serije, saopštili kako će potpuno obnoviti postojeću gamu automobila, uz obećanje da će svi njihovi „i” modeli biti osjetno bolji od prethodnika. Ne bih o ostalima, ali Tucson je bio „truba” i drago mi je što je otišao u historiju. Na njegovo mjesto stigao je ix35. Svjež, moderan, prostran, evropski...

Manji od Ford Kuge, veći od Nissan Qashqaija, ix35 treba uvjeriti potencijalne kupce kako bi baš on mogao biti njihova optimalna „crossover” varijanta. Vizuelno na tragu Kuge, to bi mu moglo poći za rukom, ako kupci prihvate činjenicu da osnovni paket opreme Silver (neobjašnjivo & nepotrebno) uključuje plastični volan i škriputavu plastiku na pojedinim mjestima, što se baš i ne uklapa uz 43.000 KM. Manji (i štedljiviji) 1,7-litarski CRDi nudi dovoljno „slike” za ovakav tip automobila. Ko želi više snage i živosti, tu je i dvolitarski CRDi. Ko insistira na 4WD... onda mora biti 2.0 CRDi.

Tu dolazimo do problema, jer bi za takav ix35 (sa istim paketom opreme) trebalo doplatiti 8.000 KM, što je previše osvrnemo li se na cijene konkurencije iz Škode (Yeti 2.0 TDI 4x4 Ambition) i Nissana (Qashqai 2.0 dCi Acenta 4WD). Koliko god zaključivali da „crossover” segment nije stvoren za „off-road” avanture, pa mu tako 4WD nije potreban, kontra argument (posljednji u nizu) stigao je kada smo ovaj auto odvezli na rastresitu makadamsku podlogu, gdje je prednji par točkova jedva izašao na kraj sa izraženijim usponom. Pomislio sam na nekoliko poznanika koji planiraju kupiti „crossover”.

Ne da s njim idu u blato do koljena, nego da bezbrižno dolaze do vikendica, skijališta, izletišta... Kad već imate klirens u serijskoj opremi, onda svakako preporučujem 4x4. Realno, pričamo o segmentu gdje finansije (valjda) ne bi trebale da igraju ključnu ulogu.


Osnovni podaci o testnom automobilu: Hyundai ix35 1.7 CRDi Silver
Cijena osnovnog modela: 38.630 KM
Cijena testnog modela: 42.990 KM
Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, turbodizelski, smješten naprijed poprečno. Promjer i hod klipa 77,2 × 90 mm. Radna zapremina 1.685 ccm. Kompresija 17,0 : 1. Maksimalna snaga 85 kW - 115 KS pri 4.000 okr/min. Maksimalni obrtni moment 260 Nm pri 1.250 do 2.750 okr/min. Četiri ventila po cilindru. Ubrizgavanje goriva na principu zajedničkog voda - common rail.
Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0-100km/h - 12,4 s. Maksimalna brzina - 173 km/h. Potrošnja na testu - 6,9 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 6,3 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,8 l/100 km, kombinovano 5,3 l/100 km.
Dimenzije: Dužina - 4.410 mm. Širina - 1.820 mm. Visina - 1.660 mm. Međuosovinski razmak - 2.640 mm. Odignutost od tla - 170 mm. Rezervoar za gorivo 58 l. Prtljažnik - 465 do 1.435 litara. Masa praznog automobila - 1.415 kg.
Serijska oprema paketa Silver: progresivni servo upravljač, podešavanje upravljača po dubini, zračni jastuk za vozača i suvozača sa mogućnošću isključenja, ABS, ESP, HAC kontrola pomoći pokretanja na uzbrdici, DBC kontrola kočenja na nizbrdici pri otežanim uslovima, sigurnosne brave za djecu na zadnjim vratima, elektronska blokada motora, aluminijumske felge 6.5J x 17, gume 225/60 R 17, komplet za popravak gume, zadnje svjetlo za maglu, stop signal za slučaj kočenja, električno podešavanje vanjskih ogledala, vanjska ogledala i ručice vrata u crnoj boji, tonirana stakla, zadnji spojler sa kočnim svjetlom, podešavanje vozačevog sjedišta po visini, djeljiv naslon drugog reda sjedišta (60:40), radio/CD/MP3 sa digitalnim satom i 6 zvučnika, priključci za USB (iPod) i aux, svijetlo za čitanje mape, centralno zaključavanje, elektro-podizači prozora, putni računar, el. grijanje vanjskih ogledala, prednja svjetla za maglu, ručni klima uređaj, rashladni pretinac, alarm sa daljinskim upravljanjem centralnom bravom i sa ključem na preklapanje, pokrov prtljažnog prostora.
Garancije: 5 godina ili 100.000 pređenih kilometara. Pet godina garancije mobilnosti na teritoriji Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Srbije i Crne Gore u slučaju nepredviđenih poteškoća s vozilom. Pravo jednom godišnje na besplatan kontrolni pregled vozila u trajanju od 30 minuta prema Hyundai kontrolnoj listi u toku pet godina redovnog servisiranja vozila i dok je vozilo u garanciji.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: