Na korak do cilja
2

FOTO / TEST: Hyundai i40 Sedan 1.7 CRDi Premium

Piše: Elvir Zubović
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: E. Zubović/Klix.ba)
Nakon karavanskog i40, koji je došao ranije na naše tržište i koji smo već imali priliku voziti, došao je red i na klasični trovolumenski model. Uz jednako dobar izgled ovaj put utisak je bio znatno bolji, i to prije svega zahvaljujući modernom i štedljivom dizelskom motoru.

Kao i kod karavanskog CW-a, i ovdje treba zaboraviti na prethodne pokušaje revolucije iz Hyundaija pod imenom Sonata, XG ili Grandeur. Ovaj put su zaista uspjeli, i tek ova generacija "i" modela je donijela ono što je Hyundai prije pokušavao. Sada se bez pretvaranja i podilaženja i40 može mirne savjesti uporediti sa već dokazanim klasicima ovog segmenta, kao što su Passat, Superb ili C5.

Ipak, postavlja se i logično pitanje da li se ovi dokazano uspješni klasici D segmenta moraju zaista pribojavati novog i40. Nevjerovatno brzim rastom i poboljšanjem tehnologije i dizajna, i40 svakako ne zaostaje za njima, a negdje se nameće i kao osjetno bolji, kao na primjer u prostranosti putničkog prostora. Ipak, uz sve kvalitete neminovno je postao i skuplji, pa možemo zaboraviti na vrijeme niskobudžetnih Hyundaija, te je sada tek neznatno jeftiniji od proslavljene konkurencije. Dakle, i40 bi morao imati vrlo jake argumente da kupce Passata, Insignije, C5, Superba i ostalih privuče k sebi, i to za istu cijenu.

Privlačan i moderan, bez obzira na verziju

Hyundai i40 je već postao poznata pojava, i što je još važnije, općeprihvaćena. Iskreno, još uvijek je teško navići se na broj pogleda koje privlači jedan Hyundai, ali s obzirom na to da mi je jednako "neugodno" bilo sa Velosterom i karavanskim i40, upadljivost sedanskog i40 je trebalo i očekivati.

Zaista, dizajneri su napravili odličan posao i sa trovolumenskom karoserijom. Generičke fraze poput "skladni i moderni oblici" i "fluidna skulptura", koliko god bile isprane, u potpunosti odgovaraju izgledu i40-ke, te ujedno otkrivaju da on ne želi biti revolucionaran i originalan pod svaku cijenu. Avangarda i eksperimenti se u ovom segmentu ne isplate, pa se i40 uklapa u predviđene estetske okvire, i to radi sasvim dobro.

Udobnost kao prioritet

Slično, tačnije potpuno jednako, kao i karavanski i40 i trovolumenski model je, prije svega, podređen udobnoj vožnji. Oni koji su u potrazi za direktnim upravljačem i dinamičnim ovjesom radije će posegnuti za uvijek zabavnim Mondeom ili našem tržištu nepoznatim Accordom. Jasno, i sa i40 se može biti brz, ali kroz kratke zavoje naginjanje karoserije postaje izraženo, ali i neugodno za putnike. Brza, ali staložena putovanja, bez previše posla za volanom, ipak mu mnogo više odgovaraju. Kilometre na autoputu i brzoj cesti i40 "guta" sa oduševljenjem, a putnike mazi dobrom zvučnom izolacijom i udobnošću svojstvenom i većim automobilima.

U suštini, vožnja sa i40 je više nego zadovoljavajuća i prihvatljiva u svim segmentima, s tim da posustaje tek onda kada se od njega traži ona nijansa više. Upravo bolje dorađen i podešen ovjes, ali i upravljač, koji će dati bolji osjećaj kontrole na većim brzinama, predstavljaju taj finalni korak, koji Hyundai tek treba napraviti, i učiniti svoj i40 pravom glavoboljom za konkurenciju. Ovako, bit će siguran i više nego dovoljan izbor za one kojima su udobnost i staložena vožnja prioriteti.

Štedljiv i snažan dizelaš čini se kao idealan izbor

Nakon prilično rastrošnog atmosferskog benzinca, koji smo vozili u CW-u, moderni turbodizelaš s 136 KS čini se kao nemjerljivo bolji izbor, iako je nominalno slabiji i sporiji. S razlogom, jer kako i sam Hyundai tvrdi, upravo ovaj motor najviše prodaju u svojim modelima u Evropi.

Uglađen i tih, ovaj CRDi, koji je nastao znanjem Hyundaija i KIA-e, prije svega je vrlo ekonomičan. Prosjek od 6,6 litara dizela, koliko je trošio na testu, slobodno se može tumačiti gornjom vrijednošću. Uz nešto više gradske vožnje, potrošnja može biti veća za nekoliko decilitara, ali u suštini s ovim motorom se može računati na rijetke posjete pumpama. Zanimljivo je kako u praksi izgleda da gabariti i težina i40-ke, kao da ne utječu na osobine motora. Elastičan je i poletan kao da je u nekom manjem automobilu, a da nije preopterećen pokazuje i skromna potrošnja goriva.

Iako je sasvim ugodan s ovim motorm, i40-ki bi mogao biti problem što ponuda dizelaša završava s ovih 136 KS. U ovom rangu poslovnih i porodičnih limuzina često ponuda motora tek počinje tom snagom. U svakom slučaju Hyundai će morati poraditi i na tome, a ako uspiju ponuditi snažniji, ali jednako uravnotežen dizelaš, onda će definitivno privući još koji pogled.

Ugodan, moderan i raskošan sa prostorom za poboljšanje

U unutrašnjosti će se povlašteno osjećati putnici na zadnjim sjedištima. Raskoš prostora za noge opet nas je ugodno iznenadila i u limuzinskoj verziji, i upravo tu se i40 ističe nad direktnim rivalima. Lagan pristup zadnjim sjedištima i obilje mjesta bit će snažan argument u borbi za dio tržišnog kolača.

Jednako je raskošan i prtljažni prostor, sa 503 litra zapremine, i što je još važnije, dovoljno velikim otvorom koji omogućava da se ta zapremina adekvatno iskoristi. Inače, dobro oblikovan i iskoristiv prtljažnik krije jedini detalj, koji ne pristaje automobilu ove opremljenosti, ali i cijene. Zadnja "polica", koja je udomila i zvučnik audio sistema, ostavljena je bez ijedne obloge, što uz vrlo loš estetski dojam djelimično utječe i na zvučnu kulisu u unutrašnjosti.

Nešto manje ugodno bit će vozačima, čak i onima prosječne visine. Baš kao i kod CW-a, tako i kod sedanskog i40, već "na prvu" postaje evidentan problem smještaja iza upravljača. Bez obzira na izdašne mogućnosti podešavanja stuba upravljača i sjedišta, ostaje izražen osjećaj kako se u i40 sjedi previsoko i daleko od idealnog. Generalno, sva sjedišta su postavljena visoko, što je vjerovatno rezultat potjere za zvjezdicama EuroNCAP-a, ali barem je vozačko moralo biti smješteno još koji centimetar niže.

Količina opreme i tehnologije nikada nisu bili sporni u Hyundaiju, samo su vremenom unaprijeđeni. Ovako "napakovan" i40 posramit će i mnogo prestižnije limuzine, a kombinacija ugodnih materijala i sjajno lakiranih umetaka stvaraju ugođaj boravka u skupom automobilu.

Kvalitet izrade ni ovdje nije sporan, ali kako smo i prije primijetili, sama ergonomija i izgled vozačkog okruženja sasvim su ugodni, iako za razliku od vanjskog izgleda više podilaze istočnjačkim ukusima. Ipak, oni koji su navikli na Honde i Toyote ovdje će se snaći kao na domaćem terenu.

Ravnopravan Evropljanima, čak i cijenom

Uz fenomenalan rast kvaliteta svojih automobila, Hyundai je neminovno i cijenama postao jednak nekada nedostižnoj evropskoj konkurenciji. Logično je pitanje koje se stavlja pred svaki Hyundai nove "i" generacije. Zašto bismo neosporno moderan, kvalitetan, odlično opremljen i privlačan Hyundai platili kao i Volkswagen, Ford ili Opel istih ili sličnih kvaliteta.

Odgovor Hyundai krije u svom bezrezervnom povjerenju u kvalitet i pouzdanost svojih automobila, koje pokazuje kroz rakošnu "triple 5" garanciju, koja još uvijek predstavlja težak domaći zadatak evropskim proizvođačima, a koji je tek nedavno savladala Toyota sa garancijom u istom trajanju.

Ukratko, Hyundai želi da svaki svoj automobil, pa tako i i40, predstavi kao automobil za koji će kupac najviše vremena odvojiti pri kupovini. Vožnja i upotreba su prioriteti, a posjete benzinskim pumpama i servisima trebale bi biti što rjeđe i što blaže za kućni budžet.

Bez sumnje, i40 je u obje karoserijske verzije donio mnogo novosti, pogotovo u okviru marke, ali još manje sumnje treba biti u činjenicu da će se bez cjenovne prednosti ipak morati dobro pomučiti u borbi sa evropskim zlatnim momcima, pogotovo na tržištima poput našeg. Čini se da nedostaje upravo taj jedan vrlo mali korak nakon kojeg će se Hyundai moći smatrati, ali i uvažavati, kao ravnopravan evropski proizvođač.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Hyundai i40 Sedan 1.7 CRDi Premium Cijena osnovnog dizelskog modela: 42.590 KM Cijena testnog modela: 66.750 KM

Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, turbodizelski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.685 ccm. Maksimalna snaga 100 kW – 136 KS pri 4.000 okr/min. Maksimalni obrtni moment 325 Nm pri 2.000 okr/min. Promjer i hod 77,2 × 90 mm. Kompresija 17,0:1. Ubrizgavanje goriva na principu zajedničkog voda - common rail. Četiri ventila po cilindru.

Prijenos snage: Pogon na prednje točkove. Šestostepeni ručni mjenjač. Naplaci prečnika 18 inča, pneumatici 235/45 R18.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0-100km/h – 10,6 s. Maksimalna brzina - 198 km/h. Potrošnja na testu - 6,6 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 5,5 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,3 l/100 km, kombinovano 4,7 l/100 km. Emisija CO2 124 g/km.

Dimenzije: Dužina - 4.770 mm. Širina - 1.815 mm. Visina - 1.470 mm. Međuosovinski razmak - 2.770 mm. Zapremina prtljažnika 503 litra. Masa praznog automobila - 1.495 kg.

Serijska oprema testnog automobila: Kožom presvučena ručica mjenjača i upravljač, hromirane vanjske ručice vrata, el. podizači prednjih i zadnjih prozora sa zaštitom od uklještenja, set za popravak gume, adaptivno unutrašnje ogledalo, progresivni servo upravljač, luksuzniji unutrašnji detalji vrata i komandne table, podešavanje upravljača po visini i dubini, podešavanje suvozačevog sjedišta po visini, zračni jastuci za vozača, koljena vozača i suvozača, prednji bočni zračni jastuci sa zračnim zavjesama, el. podešavnje sjedišta vozača, prednja svjetla za maglu, bluetooth uređaj, tempomat sa kontrolom brzine, ABS + disk kočnice pozadi, komande za audiouređaj na upravljaču, ESC – elektronički program stabilnosti sa HAC- Hill start assist control i VSM – Vehicle stability management (kontolom stabilnosti vozila), dvozonski automatski klima-uređaj sa automatskim odmagljivanjem, automatska regulacija brisača/senzor za kišu, el. parkirna kočnica, centralno zaključavanje, senzori za parkiranje naprijed i nazad, alarm + daljinsko upravljanje centralnom bravom, aluminijske felge 7.5J x 17, vanjska ogledala u boji karoserije, gume 215/50 R 17, vanjske ručice vrata u boji karoserije, el. podešavanje i grijanje vanjskih ogledala, De Lux obloge praga vrata, integrisani pokazivači pravca u vanjskim ogledalima, zatamnjena stakla iza prvog reda sjedišta sa zaštitom od UV zračenja, zaštitna mreža za prtljag, centralna konzola sa naslonom za ruku, pokretanje motora bez umetanja ključa (Smart Key), Start/Stop Button, zadnji spojler sa kočnim svjetlom, aktivni nasloni za glavu podesivi po visini, ekran kamere za vožnju unazad, podešavanje vozačevog sjedišta po visini, el. preklapanje vanjskih ogledala, grijači prednjeg stakla u području metlica brisača, automatska regulacija paljenja prednjih svjetala, pepeljara i upaljač sa osvjetljenjem, svjetlo za čitanje mape, klimatizirani pretinac za rukavice, elektronska blokada motora, digitalni sat, INFO-sistem (trip computer), uređaj za pranje/brisanje zadnjeg stakla, radio + CD + MP3+ RDS + 6 zvučnika, priključci za USB (i POD) i aux, aero metlice brisača, pokrov prtljažnog prostora – roletna.

Dodatna oprema na testnom automobilu: električno pokretani panorama stakleni krov - 1.740 KM. Sistem asistiranja pri parkiranju sa Supervision komandnom tablom - 1.920 KM. Sistem održavanja vozila između traka na cesti sa tempomatom - 1.370 KM. Supervision komandna tabla (TFT display) - 350 KM. Xenon prednja svjetla uz Smart key - 1.740 KM. Pokretanje motora bez umetanja ključa (Smart Key) i Start/Stop Button - 870 KM. El. grijanje prednjih i zadnjh sjedišta - 890 KM. Kožni paket obloga na sjedištima - 1.490 KM. Navigacija uz Smart key - 3.140 KM. Doplata za metalik ili mineralnu boju - 490 KM. Aluminijske felge 18 inča, 8J sa gumama dimenzija 225/45 R18 - 390 KM.

Garancije: 5 godina ili 100.000 pređenih kilometara. Pet godina garancije mobilnosti na teritoriji Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Srbije i Crne Gore u slučaju nepredviđenih poteškoća s vozilom. Pravo jednom godišnje na besplatan kontrolni pregled vozila u trajanju od 30 minuta prema Hyundai kontrolnoj listi u toku pet godina redovnog servisiranja vozila i dok je vozilo u garanciji.