Testovi
8

TEST: Hyundai i30 CW 1.4 16V iStar - kompaktni multipraktik

Piše: Elvir Zubović
(Foto: E. Zubović/Klix.ba)
Hyundai svoju priču uspjeha i rasta najviše može zahvaliti kompaktnom i30, a u drugoj generaciji ovog modela raznovrsnost ponude karoserijskih verzija ne ostavlja nijedan zahtjev neispunjenim. Karavanski CW svakako je jedan od praktičnijih pripadnika klase, gdje se posebno ističe odlično pogođenim odnosom proporcija i ponude prostora.

Vodeći se zdravom logikom i velikim ambicijama koje polaže u i30, Hyundai itekako radi na imidžu ovog modela u Bosni i Hercegovini te se trudi da svaka verzija bude primijećena u javnosti. Tako je na test, nakon uvodnog i luksuznog modela, ali i osnovnog i pristupačnog modela sa 5 vrata, stigao i praktični karavanski i30.

U prošloj generaciji i30 CW na našem tržištu nije dobio pažnju koju zaslužuje, pa je i ostao prilično rijetka pojava, a u drugoj generaciji Hyundai to planira drastično promijeniti. Atraktivan i moderan izgled kompaktne verzije sa 5 vrata naslijedio je i karavanski model, te zahvaljujući vrlo dobro odmjerenim proporcijama uopšte ne izgleda nezgrapno poput nekih konkurenata iz klase. Dodatni "ruksak" na zadnjem dijelu djeluje kao tek neznatno izdužen oblik kompaktnog modela, te se definitivno može svrstati među privlačnije i dinamičnije karavane ovog segmenta.

Ovakav izgled itekako će cijeniti oni koji se za karavan nisu mogli odlučiti zbog izgleda koji podsjeća na privredni automobil. Kod i30 takvih briga nema, a ujedno donosi i praktičnost svojstvenu ovom karoserijskom obliku.

Prostran i vrlo upotrebljiv prtljažnik upotpunio odličnu kabinu

Unutrašnjost druge generacija Hyundaija i30 već je postala poznata i prepoznatljiva, pa kao i kod prethodnih modela koje smo imali priliku voziti i ovdje hvalimo vrlo visok nivo završne obrade i uzornu ergonomiju. Ujedno, pravo osvježenje je voziti i "obični" auto, u smislu da nije pretjerano nakrcan opremom, kako je to inače slučaj s testnim autima. Višak opreme i luksuza lako odvlači pažnju s nekih bitnijih stvari, a ujedno je teže dobiti sliku automobila u izdanju u kojem će biti njaviše prodavan. Testni i30 CW uz paket iStar imao je sve potrebno savremenoj porodici, ali ipak u razumnoj mjeri, kako bi i konačna cijena mogla biti pristupačna.

Tako je, i pored činjenice da nema kožnih obloga, upravljač ugodne debljine i odlično leži u rukama, a i ostatak materijala u unutrašnjosti dovoljno je ugodan, osim možda ručki na vratima, gdje je plastika previše kruta i glatka.

Opet su nam se najviše svidjela sjedišta, čije su površine odlično pogođene, baš kao i njihova tvrdoća, pa i duge vožnje u i30 prolaze bez zamora i bolova u leđima. Također, ponuda prostora u putničkom dijelu ista je kao i kod kompaktnog modela, što znači da ne nedostaje mjesta ni za glave ni za noge, pa tako nije ni bilo potrebe za produženjem međuosovinskog razmaka.

Naravno, svijetla tačka CW-a je njegov prtljažnik. Iako zahvaljujući dinamičnom dizajnu i obliku karoserije spolja ne izgleda kao rekorder prostranosti, karavanski i30 svojim prtljažnikom lako će primamiti sve porodice. U osnovnoj postavci prtljažnik prima odličnih 528 litara, što će biti više nego dovoljno za sve prohtjeve transporta, a dodatnu praktičnost i upotrebljivost čini dvostruko dno prtljažnika sa vrlo zgodnim pregradama i pretincima.

Sam pristup prtljažniku je lagan zbog niskog utovarnog ruba, dok bismo jedino poželjeli da se peta vrata otvaraju nekoliko centimetara više, kako bi glave onih viših bile sigurnije od nezgodnih udaraca čelom u rub petih vrata.

Preklapanjem zadnjih sjedišta zapremina prtljažnika raste na 1.642 litra zapremine, što uz ravnu tovarnu površinu daje i30-ki upotrebljivost privrednog vozila.

Treba istaći da ima i prostranijih karavana ovog segmenta, ali rijetki su oni koji izgledaju kompaktno i dinamično poput ovog, a ujedno nude toliku upotrebljivost i praktičnost.

Živahan motor za one koji neće pretovarati

Osnovni motor u ponudi i30-ke, pa tako i karavanskog modela, poznati je 1,4-litarski benzinski motor. Iz relativno male radne zapremine proizvodi skoro 100 KS te uvijek oduševljava svojom živahnom prirodom. Vrlo lako se "zavrti", a i pored toga što se nalazi u velikoj karoseriji te je uparen s mjenjačem relativno dugih prijenosnih odnosa sposoban je dovoljno dobro ubrzavati. Ipak, najveći naprijatelj ovog motora u velikom i30 je obrtni moment. Samo 137 N,m još na visokih 4.200 okr/min, pokazalo nam je da kada u autu ima više od dva putnika i kada imate nešto više prtljaga u praktičnom "gepeku" vožnja nije pretjerano opuštena. Tada ubrzanja postaju osjetno duža i napornija, a i sam nivo buke u autu postaje viši kako je potrebno motor održavati u višem radnom području. Za one koji zaista namjeravaju putovati svojim CW-om preporuka je ipak jači benzinac ili dizelaš s više obrtnog momenta.

Šestostepeni ručni mjenjač, iako dugih prijenosa ugodan je za upotrebu. Izmjene brzina teku glatko i bez zapinjanja, te je dovoljno brz. Također, kako motor karakteriše vrlo miran rad na ručici mjenjača ne osjete se suvišne vibracije, te je, što se tiče same količine buke i vibracija, u kabini vrlo ugodno, naravno pri uobičajenim brzinama, kada motor ne "cijedi" svaki atom svoje snage.

U vožnji karavanski i30 djeluje čak i nešto sigurniji od kompaktne verzije, iako imaju jednak međuosovinski razmak. Naravno, ovjes i kod ovog i30 je podešen s naglaskom na udobnost, što sa odličnim sjedištima čini odličnu cjelinu za ugodna i duga putovanja. Također, udobnosti pomažu i gume "mesnatog" bočnog profila. Zbog svega toga, ovako opremljen i30 u vožnji ne potiče na dinamiku i pretjerane brzinske prosjeke, već suprotno, vozača i putnike svojom udobnošću smiruje i diktira vrlo smiren tempo vožnje.

Primamljivo povoljan, čak i bez akcije

Kako vrijeme prolazi i kako se ponuda kompaktnog Hyundaija sve više obogaćuje čini nam se da i cijene postaju sve bolje i prihvatljivije. Tako uz vrlo atraktivnu akciju karavanski i30 poput testnog se može dobiti već za 26 hiljada maraka. To je ozbiljna količina automobila i opreme za novac koji je ne tako davno trebalo izdvojiti za klasu ili dvije manje automobile s dosta manje opreme.

Uz sasvim solidnu opremu već u baznom paketu u ovoj cijeni se podrazumijeva i odlična "triple 5" petogodišnja garancija, što će većinu kupaca ovakvih automobila ostaviti bez oprečnih komentara. Zaista, Hyundai pravi odličan posao sa i30, a karavanski CW je odličan primjer toga. Jasno je da ima automobila koji su prostraniji ili imaju bolje materijale u unutrašnjosti, ili nude bolju ponudu motora, ali činjenica je da ih je malo koji su tako uspješno napravili kompromis dobrog izgleda s praktičnošću karavana, ali i dobre ponude s prihvatljivom cijenom.

Karavan koji ne izgleda kao karavan i nov auto koji ima sve što treba imati, a ne košta bogatstvo, čini se kao odličan recept za uspjeh, čak i na našem tržištu, koje tradicionalno i neopravdano zapostavlja sve blagodeti koje može ponuditi jedan praktičan karavan poput ovoga.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Hyundai i30 1.4 16V iStar Cijena osnovnog modela: 28.900 KM Cijena testnog modela: 28.900 KM - na akciji za 26.400 KM

Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, benzinski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.396 ccm. Maksimalna snaga 73 kW – 99 KS pri 5.500 okr/min. Maksimalan obrtni moment 137 Nm pri 4.200 okr/min. Promjer i hod 77 × 74,99 mm. Četiri ventila po cilindru.

Prijenos snage: Pogon na prednje točkove. Šestostepeni ručni mjenjač. Naplaci prečnika 15 inča, pneumatici 195/65 R15.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 13,5 s. Maksimalna brzina - 180 km/h. Potrošnja na testu - 7,5 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 8,6 l/100 km, na otvorenoj cesti 5,3 l/100 km, kombinovano 6,5 l/100 km. Emisija CO2 145 g/km.

Dimenzije: Dužina - 4.300 mm. Širina - 1.780 mm. Visina - 1.470 mm. Međuosovinski razmak - 2.650 mm. Zapremina prtljažnika od 528 litara do 1.642 litra sa preklopljenim zadnjim sjedištima po VDA normi. Masa praznog automobila - 1.288 kg.

Serijska oprema testnog automobila: ukrasni poklopac motora, felge 6.0J 15, gume 195/65 R15, set za popravak gume, progresivni servo upravljač, podešavanje upravljača po visini i dubini, zaštitni zračni jastuk za vozača i za suvozača sa mogućnošću isključenja, ABS, ESP – elektronički program stabilnosti sa HAC- Hill start assist control (kontrola pomoći pokretanja na uzbrdici) i VSM –Vehicle stability management (kontrola stabilnosti vozila), centralno zaključavanje, el. podizači prednjih prozora, pokrov prtljažnog prostora, tonirana stakla, el. podešavanje vanjskih ogledala, nasloni za glavu podesivi po visini, djeljivo zadnje sjedište (60:40), immobilizer (elektronska blokada motora), 4 zvučnika (2 naprijed + 2 pozadi), putni kompjuter, uređaj za pranje/brisanje zadnjeg stakla, aero metlice prednjih brisača, LED dnevna svjetla, zadnji spojler sa trećim kočionim svjetlom, izolator poklopca motora, pomoćni rezervni točak, alarm + daljinsko upravljanje centralnom bravom, pepeljara i upaljač, DLX centralna konzola sa pretincem i naslonom za ruku, zaštitna mreža za prtljažnik, zaštitne zavjesice za blato, podešavanje vozačevog sjedišta po visini, prednja svjetla za maglu sa hromiranim elementima maske hladnjaka, radio+CD+MP3, priključci za USB (iPod) i aux, komande za audiouređaj na upravljaču, klimauređaj manualni, senzori za parkiranje nazad, krovne lajsne.

Garancije: 5 godina ili 100.000 pređenih kilometara. Pet godina garancije mobilnosti na teritoriji Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Srbije i Crne Gore u slučaju nepredviđenih poteškoća s vozilom. Pravo jednom godišnje na besplatan kontrolni pregled vozila u trajanju od 30 minuta prema Hyundai kontrolnoj listi u toku pet godina redovnog servisiranja vozila i dok je vozilo u garanciji.