{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


TEST: Hyundai i20 1.2 16V iKiss - S novim licem u nove pobjede

31.5.2013. u 07:47
2
8
TEST: Hyundai i20 1.2 16V iKiss - S novim licem u nove pobjede
2
Nekako baš u isto vrijeme kada je Hyundai i20 WRC odradio svoje prve prave testne kilometre u sklopu priprema za povratak Hyundai Motorsporta u Svjetski reli šampionat i nama je u ruke došao osvježeni i20. Osim imena ova dva i20 nemaju ništa zajedničko, ali u tim svojim krajnostima možda i najbolje pokazuju sve segmente Hyundaijeve snage i globalnog rasta.
Kada smo prije tri godine, tačnije u martu 2010. godine, vozili prvo izdanje Hyundaija i20 bilo nam je jasno da je Hyundai napokon napravio ravnopravnog konkurenta Cliu, Polu, 207-ici i ostalim bestsellerima klase. To je potvrdio i odličnim prijemom tržišta, s tim da je jasno kako je izostao prodajni spektakl poput onog kakav je napravio novi i30. Nakon što je prošao kroz prvi redizajn sada bi i i20 trebao biti primjećeniji.

Odrasliji i privlačniji izgled



Iako je i u prvom izdanju i20 bio skladan i privlačan, nakon dolaska cijele nove porodice "i" modela preko noći je "zastario" te se nije uklapao u novi moderan imidž Hyundaija. Sada je i to ispravljeno, pa je i20 dobio novo lice zbog kojeg je postao zaista atraktivna pojava.

Foto: E. Zubović/Klix.ba
Foto: E. Zubović/Klix.ba
Prilično bezlična svjetla ustupila su mjesto agresivno oblikovanim svjetlima i modernoj maski, što uz izuzetno veliki otvor za zrak u prednjem braniku čini da i20 izgleda vrlo argresivno, ali na sreću bez nepotrebnih avangardnih egzibicija. Provjerena rješenja napravila su odličnu cjelinu, pa uz upečatljivu crvenu boju osvježeni i20 zaista lako privlači poglede.

Zadnji dio manje je izmijenjen, pa su oblici ostali skoro isti kao i prije, mada i tu i20 djeluje modernije i svježije zbog nove grafike stop svjetala. Ukratko, u Hyundaiju nisu previše eksperimentisali, nego su elemente koji su se dokazali na i30 i na drugim modelima jednostavno prilagodili mjerilu i20-ke i tako napravili pun pogodak. Sada je, što se tiče vanjskog izgleda, i20 definitivno među privlačnijim pripadnicima svog razreda.

Ugodnija i kvalitetnija unutrašnjost



U unutrašnjosti osvježeni i20 otkriva da je ovdje ipak riječ o blažem redizajnu. To je lako zaključiti prije svega prema izgledu i ergonomiji centralne konzole, koja je zadržala koncepciju prve generacije Hyundaijevih "i" modela. Ipak, nešto kvalitetniji i ugodniji materijali uz sretnije izbore boja i njihovih kombinacija učinili su dovoljno da boravak u i20 sada bude nešto ugodniji.

Što se tiče samih oblika, oni su ostali isti, te su jedini izuzetak otvori ventilacije koji su umjesto horizontalnih dobili vertikalne prečke. Siva boja na centralnoj konzoli razbila je monotoniju crnila u unutrašnjosti, a srećom odlični upravljač nije mijenjan jer zaista odlično leži u rukama, a još bolje izgleda. Naravno, najveća promjena u unutrašnjosti je prelazak sa ugodnog narandžastog osvjetljenja instrumenata i uređaja na prepoznatljivo plavo, koje je polako postalo "trademark" Hyundaija. Nažalost dodao bih, jer se oči vozača sada u mraku bore s prodornim plavetnilom kao i u ostalim Hyundai modelima, dok je narandžasto osvjetljenje bilo vrlo ugodno.

Foto: E. Zubović/Klix.ba
Foto: E. Zubović/Klix.ba


Ponuda prostora ostala je ista te je i dalje u prosjeku klase. Ne možemo govoriti o raskoši, ali će se, s obzirom na primarnu namjenu i20-ke, četiri putnika sasvim ugodno voziti. Hyundai i20 pametno je oblikovan pa je ugodno primijetiti da mjesta za glavu ne nedostaje ni na jednom od sjedišta, dok će istovremeno ponijeti i dovoljno prtljaga zahvaljujući zapremini "gepeka" od skoro 300 litara.

Elastičan, jednostavan i štedljiv



U novom izdanju Hyundai i20 nas je dočekao s poznatim četverocilindarskim motorom zapremine 1,2 litra. Klasični atmosferski motor cilja na pouzdanost i jednostavnost, pa samim tim nije bilo ni potreba za neke radove i izmjene na njemu.

Iz skromne radne zapremine Hyundai je proizveo vrlo poletnih 80 KS, pa i20 uopšte ne djeluje anemično kako bismo očekivali od auta ove veličine s motorom ovog formata. Ipak, kako smo primijetili i prije tri godine, dok je vozač sam u automobilu performanse djeluju sasvim ugodno i zadovoljavajuće, ali kada u kabinu primi društvo ili prtljag onda do izražaja dolazi skromnih 121 Nm okretnog momenta, ali i dugačko proračunati prijenosni odnosi u mjenjaču. Tada ubrzanja traju osjetno duže, a preticanja zahtijevaju više rezerve u procjeni.

Foto: E. Zubović/Klix.ba
Foto: E. Zubović/Klix.ba


Također, s porastom opterećenja i crpljenjem svih resursa motora raste i nivo buke u kabini. Motorni prostor je mogao biti bolje izolovan, a ni buka vjetra koji kruži oko prozora i bočnih retrovizora nije zanemariva, naprotiv.

I dalje vrlo povoljan i cjenovno privlačan


U prvom izdanju Hyundai i20 je naslijedio od svog prethodnika Getza vrlo privlačnu cijenu i odličan odnos uloženog i dobivenog. Sada Hyundai ide korak dalje, pa je svog kompakta dodatno obogatio opremom, gdje se posebno ističe ESP. Također, i dalje ostaje jedan od najpovoljnijih u klasi uz najviše opreme, pa se tako i primjerak poput testnog s najbogatijim paketom opreme može dobiti za 21 hiljadu maraka.

U svakom slučaju jasno je da se sada i i20 nameće kao još jedan Hyundai koji bi stopama modela i30 mogao do velikih prodajnih rezultata i tako s vrha zbaciti neka razvikana imena koja generacijama dominiraju najprodavanijim segmentom automobila.

Klix.ba test Hyundaija i20 iz 2010. godine možete pogledati ovdje.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Hyundai i20 1.2 16V iKiss
Cijena osnovnog modela: 21.995 KM
Cijena testnog modela: 24.570 KM - na akciji za 21.070 KM

Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, benzinski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.248 ccm. Maksimalna snaga 62,5 kW – 85 KS pri 6.000 okr/min. Maksimalni obrtni moment 121 Nm pri 4.000 okr/min. Promjer i hod 71 × 78,8 mm. Četiri ventila po cilindru.

Prijenos snage: Pogon na prednje točkove. Petostepeni ručni mjenjač. Naplaci prečnika 15 inča, pneumatici 195/65 R15.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 12,9 s. Maksimalna brzina - 168 km/h. Potrošnja na testu - 7,6 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 5,6 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,1 l/100 km, kombinovano 4,7 l/100 km. Emisija CO2 109 g/km.

Dimenzije: Dužina - 3.995 mm. Širina - 1.710 mm. Visina - 1.490 mm. Međuosovinski razmak - 2.525 mm. Zapremina prtljažnika 295 litara. Masa praznog automobila - 1.045 kg.

Serijska oprema testnog automobila: grijanje zadnjeg stakla, treće stop svjetlo, djeljivo zadnje sjedište (60:40), digitalni sat, nasloni za glavu podesivi po visini, Immobilizer (elektronska blokada motora), zračni jastuk za vozača i za suvozača, dva bočna zračna jastuka sa zračnim zavjesama, ABS, ESP-elekronički program stabilnosti vozila i VSM (vehicle stability management), 4 zvučnika (2 naprijed + 2 pozadi), progresivni SERVO uređaj upravljača, podešavanje upravljača po visini i dubini, ukrasni poklopci točkova, uređaj za pranje/brisanje zadnjeg stakla, podešavanje vozačevog sjedišta po visini, stakla u boji tonirana, centralno zaključavanje, putni kompjuter, pomoćni rezevni točak, el. podizači prednjih prozora, ALARM+daljinsko upravljanje centralnom bravom, klima uređaj, Radio+CD+MP3+RDS, priključak za AUX, komande za audiouređaj na upravljaču, kožom presvučeni upravljač i ručica mjenjača, vozačevo staklo sa zaštitom od priklještenja, mrežica u prtljažnom prostoru, svjetlo za čitanje mape, vanjska ogledala i ručice vrata u boji karoserije, el. podešavanje i grijanje vanjskih ogledala i svjetla za maglu.

Garancije: 5 godina ili 100.000 pređenih kilometara. Pet godina garancije mobilnosti na teritoriji Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Srbije i Crne Gore u slučaju nepredviđenih poteškoća s vozilom. Pravo jednom godišnje na besplatan kontrolni pregled vozila u trajanju od 30 minuta prema Hyundai kontrolnoj listi u toku pet godina redovnog servisiranja vozila i dok je vozilo u garanciji.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: