{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


FOTO
/
TEST: Hyundai Elantra 1.6 MPi Style

S
16.1.2012. u 10:59
0
0
TEST: Hyundai Elantra 1.6 MPi Style
0
Hyundai je ozbiljno zagrizao u skoro sve klasne i cjenovne segmente, s tim da postaje izraženo kako u posljednje vrijeme sve češće od njih dobijamo skupe automobile uz pregršt savremene opreme. Taman kada nam se učinilo da više ne misle ponuditi jednostavan i pristupačan automobil, na scenu je stupila nova Elantra i pokazala da moderan prodični automobil ne mora biti skup i prenatrpan opremom.
Iako je Hyundai i30 izuzetno uspješan na našem tržištu, činjenica je da je bio uskraćen i za još bolju prodaju, jer, za razliku od evropske konkurencije nije imao dodatnih verzija, osim zakasnjele karavanske i verzije s 5 vrata, kojima bi proširio svoj krug kupaca. Tu grešku Hyundai je ispravio dovođenjem nove Elantre kao zasebnog modela, ali se nominalno može smatrati limuzinskim i30. Također, Elantra estetski i tehnološki najavljuje i novu generaciju modela i30, pa iako u prodajnim rezultatima neće biti zajedno, ukupan uspjeh nove generacije Hyundaija čini se kao sigurna stvar.

Tačnije, Elantra nam je stigla kao model koji je prvenstveno ponuđen u SAD-u, ali kako u ovom dijelu svijeta automobili poput Octavie ili Fluencea uživaju veliku popularnost, bila bi šteta da Hyundai nije prepoznao potencijal Elantre i našoj regiji.

Zanimljivo je da za Elantru Hyundai nije odabrao jedan od "i" naziva te je time već u startu pokazao da ovim modelom nudi svoje klasične kvalitete upakovane u moderno i privlačno izdanje, ali bez posebnih eksperimenata. Elantra ima namjeru biti jednostavna, prostrana i pristupačna porodična limuzina, a to joj je sada pošlo za rukom bolje nego ikada prije. Iako nema "appleovsko" ime i dalje je riječ o modernom Hyundaiju koji je miljama daleko od Elantre kakvu smo nekada poznavali.

Prostrana i ugodna, uz malo kiča

Jedan od glavnih argumenata pristupačnih trovolumenskih limuzina je što nude komfor i prostranost znatno skupljih automobila. Tehnologija kompakta u pakovanju prilično velike limuzine pokazala se kao odličan i vrlo uspješan recept, pogotovo na tržištima kao što je naše, gdje uz praktične strane dolazi i ugodan osjećaj vožnje velikog automobila koji nije bio poguban po kućni budžet.

Tako je i nova Elantra sada proporcijama u potpunosti dorasla već godinama prihvaćenoj konkurenciji kao što su Octavia ili Fluence. Količina prostora za noge na zadnjim sjedištima bit će itekako ugodna na dužim putovanjima, dok je i pod dovoljno ravan i širok da se putnici mogu ugodno smjestiti. Ono gdje Elantra možda zaostaje za direktnim konkurentima je količina prostora za glave putnika na zadnjim sjedištima. Atraktivna linija krova zbog koje Elantra izgleda vrlo dinamično i privlačno doprinosi tome da nešto viši putnici osjećaju blizinu krova, dok je i ulazak na zadnja sjedišta, zbog izraženo nakošenog otvora vrata, nešto teži nego što bi se očekivalo od automobila koji ima vrlo prostranu kabinu.

Uz prostor na zadnjim sjedištima, Elantra se može pohvaliti i prtljažnikom zapremine 485 litara, što i nije neko čudo za ovako koncipirane automobile, ali je zato pohvalno da se Hyundai pozabavio samim otvorom prtljažnika, koji je nešto veći nego kod konkurenata. Zbog toga je kod Elantre moguće efikasnije iskoristiti veliki prtljažnik. Jedino je ostalo nejasno zašto bi iko 2011. godine ponudio savremen automobil koji nema dugme ili ručku kojom bi se prtljažnik otvorio spolja. Kod Elantre ga je, naime, moguće otvoriti samo iz kabine, putem poluge, dok na mjestu iznad registracijske tablice, gdje biste očekivali prekidač za otvaranje, stoji tek plastični i nefunkcionalni čep.

Na prednjim sjedištima Elantra je također sasvim ugodna, iako za razliku od "i" modela kod nje dominiraju nešto jefitniji materijali, sa previše dominantnim plastičnim umecima lakiranim u boju aluminija. Sam oblik centralne konzole je možda previše inspirisan futurističkim oblicima, ali je u suštini prihvatljiv sa dovoljno jednostavnim i pristupačnim kontrolama klima i audiouređaja. Ono što se ističe kao neprikaldno su tri prejednostavna LCD displeja na centralnoj konzoli sa nesnosno prodornim plavim osvjetljenjem. Pored toga što je displej audiouređaja bespotrebno predimenzioniran, neobično je da nije u stanju ispisivati ni osnovne RDS informacije radio stanica, iako smo vozili najopremljeniji model.

Vožnja u očekivanjima klase

Prosječnom vozaču će, uz izuzetak osvjetljenja instrumenata, biti sasvim ugodno, iako je sjedište postavljeno nešto više. Naravno, naglasak je na udobnosti pa sjedišta nemaju posebno izražene bočne oslonce, ali su ugodna i pogodna za putovanja.

Elantra nije ni zamišljena kao vozački auto, pa joj se ne može zamjerati što u vožnji nije posebno inspirativna. Vodi se sigurno, a zanimljivo je kako, barem subjektivno, izgleda ugodnija i sposobnija u vožnji, od znatno skupljeg i naprednijeg modela i40, kod kojeg nam se nije svidjelo previše izraženo naginjanje i poniranje karoserije. Također, Elantra vozaču uliva znatno više povjerenja pri oštrijoj vožnji kroz dugačke zavoje kada je na zadnjem sjedištu bar jedan putnik ili prtljag u gepeku, jer tada zadnji dio automobila postaje primijetno neutralniji pri promjenama pravca.

Kao i ostatak podvozja, ni kočnice Elantre ne predstavljaju ništa više od prosjeka klase. Svoj posao obavljaju sasvim solidno te upotpunjuju paket dobro odmjerenog automobila. Također, iako je prilično velik automobil, Elantra teži nešto malo više od 1.200 kilograma, što je svakako pohvalno te je vrlo pozitivno utjecalo na ukupnu dinamiku i izbalansiranost automobila.

Upravo je na jednostavnom modelu, kao što je Elantra, znatno jasniji napredak Hyundaija u razvoju automobila, nego što se to može primijetiti recimo na i40. Elantra je udoban auto koji je dobro podešen za ugodnu vožnju, ali je ujedno i servoupravljač dovoljno dobro podešen da vozač ima fin osjećaj kontrole nad automobilom. Dakle, Hyundai je uspio ispraviti upravo ono što smo mu godinama zamjerali, barem na Elantri.

Svojim glasom na našoj anketi možete Hyundai Elantri donijeti Nagradu javnosti na Izboru automobila 2012. godine u BiH, u organizaciji Udruženja automobilskih novinara BiH.


Bez dileme u izboru motora

Nova generacija Elantre je u suštini vrlo uspješno savladala kompletno gradivo potrebno za uspjeh jedne porodične limuzine. Ili ipak nije? Ponuditi samo jedan motor za automobil sa kojim ima tako velike ambicije prilično je hrabar potez Hyundaija, bez obzira na to koliko taj jedan motor bio dobar i svestran. Smatramo da Elantra što prije mora dobiti bar još jedan motor pored 1,6 MPi benzinca, jasno sa oznakom CRDi.

S druge strane, od 1,6-litarskog benzinca sa 132 KS, ne treba odmah pobjeći, naprotiv. Riječ je o motoru nove generacije, promjenjivog rada ventila i vrlo prihvatljivih osobina. Istina, zbog skromnog obrtnog momenta u praksi se čini da je poneki od 132 "konja" negdje zalutao, ali činjenica je da će za umjerenu vožnju ovaj motor biti dovoljan, pa čak i štedljiv. Uz umjeren tempo u našim rukama trošio je oko 7,5 litara benzina na 100 kilometara. Sasvim prihvatljivo za atmosferskog benzinca u prilično velikom automobilu.

Također, uz umjerenu vožnju, do otprilike 4.000 okr/min vožnja sa ovim motorom je i ugodno tiha, dok jači tempo i više gasa značajno povećava nivo buke u kabini. Dakle, još jedan pokazatelj da je Elantra po svemu smirena porodična automobila, koju nema smisla siliti na vožnju kojoj i nije namjenjena.

Pored činjenice da je riječ o potpuno novom motoru, Hyundai je ovakvom ponudom motora kod Elantre hendikepiran na tržištu što uz dizelaše ne nudi i turbobenzinac. Činjenica je da ovi motori postaju sve popularniji, pa iako nema velikih zamjerki na ovaj motor, ostaje na mjestu zamjerka da za ozbiljnije rezultate sa Elantrom Hyundai mora i ozbiljnije osvježiti ponudu motora.

Jednako je solidan i šestostepeni ručni mjenjač. Upravo zahvaljujući njegovim dobro proračunatim prenosima i sa ovim motorom se je moguće ekonomično voziti. Hod mu je umjereno kratak, što je ugodno u vožnji, ali se, kao i motorom ne treba zanositi, jer jednostavno ne podnosi brze promjene stepeni prijenosa. Ustvari, i mjenjač treba koristiti kao i cijeli automobil, umjereno i smireno, tada će dati najbolje rezultate.

Među najpametnijim kupovinama u ovom trenutku

Iako možda ne izgleda tako, kod nas vlada prilična konkurencija među kompaktnim trovolumenskim limuzinama. Nekima se to možda ne čini tako, jer su se dva-tri modela nametnula kao izraženi favoriti koji već godinama dominiraju. Tako su pomalo u sjeni Octavije ili Fluencea ostali jednako dobri Astra Classic, Chevrolet Cruze, Toyota Corolla ili Volkswagen Jetta.

Dakle, mjesta za uspjeh i privlačenje kupaca itekako ima, ali još više ima mjesta za grešku. Prema svemu sudeći, Hyundai je napravio vrlo privlačan automobil, kako estetski, tako i tehnološki. U vožnji i korištenju svidjet će se prosječnoj porodici i lako zadovoljiti njene potrebe.

Očito je da još uvijek nedostaju neke finese koje otkrivaju korejsko porijeklo, koliko god ga Hyundai u posljednje vrijeme krije. Ipak, riječ je i dalje o detaljima koji nisu dovoljni da naruše utisak kako je Elantra zreo porodični automobil. Već na prvu će lako privući širok krug kupaca. Kada joj ponuda motora postane privlačnija, mogla bi postati i pravi trendsetter u klasi.

Ono što je najvažnije, za razliku od "i" modela sa kojima smo se u posljednje vrijeme družili, Elantra nam se ne čini precijenjenom. Naprotiv, sa najboljim paketom opreme i dalje ne može dostići 35 hiljada maraka do registracije, dok osnovni model košta dosta manje od 30 hiljada. Uz poznate odlične garantne uslove, Hyundaijeva ponuda čini se vrlo promišljenom i primaljivom. Upravo zbog toga čini nam se da je Elantra pomirila najbolje kvalitete "oba svijeta" Hundaijevih automobila. Dobila je dovoljno moderne tehnologije i dizajna da se može smatrati modernom i ugodnom, a ujedno je ostala dovoljno pristupačna da ne prekorači cjenovni rang evropske konkurencije koja svakako ima početnu prednost.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Hyundai Elantra 1.6 MPi Style
Cijena osnovnog modela: 28.990 KM
Cijena testnog modela: 33.990 KM

Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, benzinski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.591 ccm. Maksimalna snaga 97 kW – 132 KS pri 6.300 okr/min. Maksimalni obrtni moment 158 Nm pri 4.850 okr/min. Dvije bregaste osovine u glavi motora, četiri ventila po cilindru. Promjer i hod klipa – 77x85,4 mm. Kompresija 11,0:1.

Prijenos snage: Pogon na prednje točkove. Šestostepeni ručni mjenjač. Naplaci prečnika 16 inča, pneumatici 205/55 R16.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0-100km/h – 10,7 s. Maksimalna brzina - 200 km/h. Potrošnja na testu - 7,8 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 8,5 l/100 km, na otvorenoj cesti 5,2 l/100 km, kombinovano 6,4 l/100 km. Emisija CO2 148 g/km.

Dimenzije: Dužina - 4.530 mm. Širina - 1.775 mm. Visina - 1.445 mm. Međuosovinski razmak - 2.770 mm. Prtljažnik od 485 litra ili 1.719 litara sa preklopljenim sjedištima. Masa praznog automobila - 1.263 kg.

Serijska oprema: Kožom presvučeni upravljač i ručica mjenjača, podešavanje upravljača po dubini, 2 x bočni AIRBAG sa zračnim zavjesicama, progresivni SERVO-upravljač, pepeljara i upaljač sa osvjetljenjem, podešavanje upravljača po visini, centralna konzola - klizna, zračni jastuk za vozača, štitnici od sunca sa osvjetljenjem, zračni jastuk za suvozača, zaštitna mreža za prtljag, ABS, integrisani pokazivači pravca u vanjskim ogledalima, ESC - elektronički program stabilnosti sa VSM - kontrolom stabilnosti, dnevna prednja svjetla, prednja svjetla za maglu, centralno zaključavanje, automatska regulacija paljenja brisača/senzor za kišu, elektro-podizači prednjih prozora, automatski dvozonski klima uređaj, podešavanje vozačevog sjedišta po visini, centralna konzola - naslon za ruku, djeljiv naslon drugog reda sjedišta (60:40), ALU-felge 6.0J x 16, svijetlo za čitanje mape, rezervni točak u punoj veličini, krovna kutija za naočale, zadnji kočni diskovi, elektronska blokada motora, komande za audio uređaj na upravljaču, INFO-sistem sa putnim kompjuterom, tempomat, alarm i daljinsko upravljanje centralnom bravom, senzori za parkiranje unazad, tonirana stakla, elektro-podizači zadnjih prozora, el. podešavanje vanjskih ogledala, el. grijanje vanjskih ogledala, vanjska ogledala u boji karoserije, radio+CD+MP3+2 visokotonska zvučnika, AUX priključak.

Garancije: 5 godina ili 100.000 pređenih kilometara. Pet godina garancije mobilnosti na teritoriji Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Srbije i Crne Gore u slučaju nepredviđenih poteškoća s vozilom. Pravo jednom godišnje na besplatan kontrolni pregled vozila u trajanju od 30 minuta prema Hyundai kontrolnoj listi u toku pet godina redovnog servisiranja vozila i dok je vozilo u garanciji.

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: