{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


FOTO
/
TEST: Ford S-Max 2.0 TDCi Titanium X

S
27.10.2010. u 09:45
0
8
TEST: Ford S-Max 2.0 TDCi Titanium X
0
Sa prvim blagim redizajnom svog uspješnog monovolumena Ford je pokazao kako je koncept kojeg je predstavio S-Max itekako dobro prihvaćen, a uz dodatnu modernizaciju izgleda i tehnologije ova zanimljiva kombinacija luksuza i porodične praktičnosti dobila je dodatnu dimenziju privlačnosti.
Kada je Ford prije četiri godine predstavio S-Max, kao predvodnika tada novog “kinetic” dizajnerskog pravca, s opravdanjem je izgledalo da su monovolumeni dobili dobro promišljenu evoluciju. Sa naglašeno nižom linijom krova S-Max je pokazao da se monovolumeni mogu voznim osobinama i izgledom približiti limuzinama, a da istovremeno zadrže brojne prednosti koje nosi velika i prostrana karoserija.

Uz fordovski prepoznatljiv dinamično podešen ovjes S-Max je u kombinaciji sa snažnijim motorima dobio i dovoljne argumente da su u koštac uhvati i sa limuzinama, među koje ne spada formalno ali ih svojom ponudom svakako ugrožava.

Još bolji i moderniji izgled
Karakteristična silueta S-Maxa zbog niske linije krova i skoro pet metara dužine je i prije redizajna izgledala privlačno i sasvim dovoljno se isticala u moru visokih i jednoličnih monovolumena.

Tako u Fordu nisu ni imali potrebe da mjenjaju dobre temelje, već su uz nekoliko provjerenih trikova modernizovali svoj “sportski” monovolumen. Uz popularne detalje poput zadnjih i prednjih LED svjetala, te uz nešto oštrije linije na prednjem dijelu i obilniju upotrebu hroma S-Max je tek sada u potpunosti istakao puni potencijal “kinetic” dizajna, dajući mu profinjeniji i dovršeniji izgled.

U kombinaciji crne boje karoserije i zatamnjenih stakala uz hromirane detalje S-Max najmanje djeluje kao porodični prevoznik, a više mu odgovara uloga prostrane poslovne limuzine. U svakom slučaju, blagi redizajn je godio fordovom MPV-u, te će sada uživati i još bolji ugled.

Prostran i još kvalitetniji interijer
Novosti u unutrašnjosti nakon redizajna znatno su manje primjetne, ali ne treba zaboraviti činjenicu da su tu i bile najmanje potrebne. Najsvjetlija tačka unutrašnjosti svakako je obilje prostora, kojeg garantuje 285 cm međuosovinskog razmaka. Tako je najbolje mjesto za vožnju u S-Maxu definitivno drugi red sjedišta, gdje prostora za noge putnika skoro da ima i previše.

Kada se tome doda mogućnost izdašnog podešavanja položaja sjedišta, ugođaj je skoro dostojan prestižnih poslovnih limuzina. Treći red sjedišta kojeg je imao testni automobil je kao i kod većine monovolumena ovih dimenzija ipak namjenjen slučajevima u nuždi ili eventualnom prevozu djece, mada će čak i njima biti prilično skučeno i neudobno. S druge strane, sa sklopljenim pomoćnim sjedištima S-Max će ponuditi prtljažnik koji će posramiti i dostavne automobile, a zahvaljujući ravnoj podnici i velikom otvoru upotrebljivost je dovedena do maksimuma.

Uz poznatu prostranost, redizajnirani S-Max putnike mazi i kvalitetnijim materijalima, pogotovo u skupljim verzijama, a ugodan detalj je i LED osvjetljenje unutrašnjosti iznad svakih vrata. Ugodno i prostrano okruženje, sa više nego izdašnom opremljenošću već od baznog paketa, nažalost je narušeno sjedištima koja su nepotrebno tvrda i ne pristoje automobilu koji nastoji biti ugodan kao što to radi S-Max.

Odličan motor sa sporim automatikom
Moderni dvolitreni turbodizelaš u najsnažnijoj verziji djeluje kao najbolji izbor za monovolumen ovih proporcija i težine od skoro dvije tone. Naravno da je 2,2-litarski TDCi snažniji i brži, ali 2.0 TDCi sa 163 KS uopšte ne zaostaje toliko da bi se isplatila dodatna investicija, ali i veća potrošnja goriva.

Kao i kod većine modernih i snažnih turbodizelaša, i ovaj motor se najprije ističe velikom količinom obrtnog momenta koja je ravnomjerno raspoređena kroz cijelo radno područje, pa uprkos velikoj masi S-Max uvjereno ubrzava u bilo kojem trenutku. Također, za veliku i tešku karoseriju ni potrošnja od osam litara dizela na testu ne čini se pretjeranom, pogotovo kada se uzme u obzir da potrošnji ne pomaže posebno ni automatski mjenjač. Iako se sa šest stepeni prenosa i opcijom sportskog i manulenog načina rada PS6 mjenjač ističe kao vrlo moderan proizvod, u praksi se ipak pokazuje vrlo sličan starijim fordovim automatskim mjenjačima sa pet stepeni prenosa.

Naime, čak i u sportskom načinu rada PS6 sporo reaguje, i promjena stepena prenosa traje dugo. Stvar je donekle moguće popraviti manuelnim izmjenama stepeni, ali ni tada ne treba očekivati pretjeranu brzinu, što je prava šteta uz ovako sposoban motor.

Dinamičan poput Mondea
Još jedno podsjećanje na nisku siluetu, naravno po monovoluenskim mjerilima, neminovno je i pri osvrtanju na dinamičke osobine. Ford je odavno formirao ugled jednog od najvećih specijalista za savremena rješenja ovjesa koja garantuju sigurnu ali i zabavnu vožnju. Tako će i kod S-Maxa, uprkos težini, vozač biti lišen tromih reakcija i dosadne vožnje kakvu sa sobom nosi većina monovolumena ovih gabarita.

Tačnije, tvrdo podešen ovjes čini da u vožnji S-Max više liči na malo veći karavan kojeg je lako “namještati” i po uskim i zavojitim cestama. S druge strane, na lošijim putevima, tačnije na kratkim i oštrim neravninama, putnici će kroz tvrda sjedišta ipak osjetiti nešto više vibracija, pa se doplate za veće i skuplje naplatke i ne čine kao dobar potez jer bi manji profil pneumatika mogao dodatno narušiti udobnost u vožnji.

I cijenom napada premium limuzine
Ford sa S-Maxom nikada nije ni glumio lažnu skromnost, pa su njegove kvalitete znali uvijek i dobro cijeniti. Ništa drugačije nije ni sada, a kupcu je zaista lako da se zanese u prebogatim doplatnim opcijama i tako olako smjesti svoj porodični automobil u cjenovni rang prestižnih limuzina. S druge strane, ne treba osporavati da S-Max s punim pravom može i konkurisati takvim limuzinama, a ako se koja od njih i bolje vozi ili nudi više opreme, onda teško da može ponuditi više prostora.

U svakom slučaju, Ford i nakon redizajna sa S-Maxom pravi odličan posao, a promišljen odabir pogonske grupe i opreme može ga vrlo lako učiniti best-buy opcijom u klasi.

Osnovni podaci testnog automobila:
Ford S-Max 2.0 TDCi Titanium X
Cijena osnovnog dizelskog modela: 56.100 KM
Cijena testnog modela do registracije: 75.930 KM
Motor: Zapremina 1.997 ccm, snaga: 120 kW/163 KS, obrtni moment: 340 Nm pri 2.000 okr/min.
Dimenzije: dužina 476,8 cm, širina 188,4 cm, visina 165,8 cm, međuosovinski razmak 285 cm.
Zapremina prtljažnika: 285 litara (7 sjedišta), 755 litara (5 sjedišta)
Masa: 1.743 kg
Performanse: Ubrzanje 0-100 km/h: 10,2 s, najveća brzina: 202 km/h
Potrošnja: test 8,2 / grad 7,4 / otvoreno 5,2 / kombinovano 6,0 l/100 km

Osnovna oprema Titanium: ABS, EBD, ESP, zračni jastuk za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci i četiri zračne zavjese, zračni jastuk za noge vozača, automatski dvozonski klima uređaj, centralna konzola sa osloncem za ruke, kožom obložen upravljač podesiv po visini i dubini, pretinac za naočale, električno podešavanje vozačevog sjedišta po visini, tri odvojena i zasebno podesiva sjedišta sa preklapanjem u drugom redu, električno pokretana sva četiri bočna stakla, električno podešavanje i grijanje vanjskih ogledala, HMI INFO sistem sa putnim računarom i monitorom u boji, električno zagrijavanje vodova goriva, svjetla za maglu, LED zadnja svjetla, prednja svjetla sa odgođenim gašenjem, blokada paljenja, daljinsko centralno zaključavanje sa sklopivim ključem, ukrasni hromirani detalji na karoseriji, tonirana stakla, LED unutrašnja rasvjeta, osvjetljenje podnog prostora naprijed, tempomat, automatsko zatamnjivanje unutrašnjeg ogledala, kožom obložena ručica parkirne kočnice, električno grijanje prednjeg vjetrobranskog stakla, zaštita od infra-crvenih zraka u prednjem vjetrobranu, rasvjeta pristupa vozilu u vanjskim ogledalima, senzor za kišu i svjetla, Sony radio/cd/mp3 audio uređaj, LED dnevna svjetla,

Dodatna oprema na testnom automobilu: Titanium X sa bixenon svjetlima, parking senzorima naprijed i nazad, zatamnjena zadnja stakla - 2.570 KM. Space 1 sa pokrovom prtljažnog prostora, hlađenim pretincom ispred suvozača, pretinci ispod prednjih sjedišta, zaštitne zavjese za sunce – 480 KM. Treći red sjedišta sa zaštitnom mrežom za prtljag – 2.930 KM. Aluminijumski naplaci dimenzija 7,5x17 inča – 200 KM. Keyless start – 550 KM. Metalik boja – 1.100 KM. Ukupna vrijednost dodatne opreme na testnom automobilu: 7.830 KM.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: