{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


FOTO
/
TEST: Ford Focus 1.6 SCTi Titanium X

S
15.7.2011. u 10:00
1
19
TEST: Ford Focus 1.6 SCTi Titanium X
1
Makar se "oni dani" najčešće spominjali u kontekstu žena, čini se da ih s vremena na vrijeme, u znatno veselijem svjetlu, imaju i muškarci. U slučaju moje malenkosti, to su dani kada se na svjetlost dana izvlače mekane vozačke cipele. Ima automobila zbog kojih ih vrijedi uprljati. Jedan od takvih je i crveni „sleeper“ Ford Focus 1.6 SCTi EcoBoost. Bili su to zabavni dani, ispunjeni prijatnom samoćom.
Zašto kažem „sleeper“? Pa zar nije!? Malo je vanjskih detalja koji će slučajnom ili namjernom prolazniku na prvu pokazati šta ovaj automobil može da uradi na cesti (jer nije lako ni jeftino stalno organizovati „track day“). Na kraju krajeva, na petim vratima pisalo je samo Focus. Bez dvostrukih izduvnih cijevi. Diskrecija zagarantovana!

Još od dana kada je prvi put došao na mjesto Escorta koji je, jednostavno, morao reći zbogom, Focus je volio krivudave ceste. Ono što je često irititralo bila je činjenica da su se samo modeli sa oznakom ST (još bolje RS) vozili sa dovoljno konjskih snaga. Ostali su se uvijek morali oslanjati na „the ovjes“ i volan, ali to im je zaista dobro išlo od ruke. Toliko dobro da se na krivudavim cestama (svaki) Focus mogao uspješno nositi sa automobilima osjetno plemenitijeg porijekla. Praksa se nastavlja i sa najnovijim izdankom evropske filijale Forda, sada sa pametno popunjenim međuprostorom u ponudi motora.

U opravdanoj ekspanziji malih benzinskih motora potpomognutih direktnim ubrizgavanjem goriva i turbo-punjačima u Fordu su se potrudili da čistokrvna „ergela“ više ne bude ekskluzivno pravo njihovih naglašeno sportskih modela, pa je Focus III počašćen 1,6-litarskim EcoBoost turbo-motorom koji zvuči i vozi mnogo bolje nego što bi se moglo zaključiti po izgledu karoserije u kojoj „živi“. A o izgledu smo već pisali. Veći točkovi i življa boja ovdje popravljaju opšti utisak u odnosu na model koji smo testirali ranije, ali i dalje smatramo da posljednja trećina automobila ne spada među posebno uspješna dizajnerska rješenja. Super za Ford, ko misli drugačije.

Radije ćemo o motoru i zabavi koju Focus 1.6 SCTi velikodušno i bez rezerve pruža svakome ko to voli, a istovremeno nije u dizelskom trendu. Uz boju koja je dodatno podgrijavala atmosferu, pritisak na „power“ taster i adekvatna zvučna kulisa odmah nakon toga kao da kažu: „Na kraju svega felge će biti ozbiljno matirane puder kočnom prašinom.“ Jesam, pozabavio sam se mišlju kako su nam ceste naglašeno masne ovih dana i kako ne bi bilo uopšte fino razbiti se negdje usput, ali kada sam to apsolvirao odlučio sam da se u svojim trkačkim cipelama vozim upravo onako kako sugeriše auto sa benzinskim turbo-motorom, odličnim ovjesom, dobro odabranim gumama (Continental SportContact3, 215/50 ZR 17) i pratećom slavom svojih prethodnika. „Let me entertain you...“, pa trube, pa plesačice, uuuuh!

Ovim, potpuno opremljenim, automobilom putuje se sa velikim užitkom. Motor pruža apsolutno sve ono što je potrebno da bosanski pravci više i nisu kratki kao kada se vozi automobil kojem nedostaje snage. Maksimalnih 220+ km/h, bez posebne zadrške, istina bez mnogo prilika, ali eto nek' se zna. Optimalno posloženi prenosni odnosi, uz koncept motora kojem za sprint uopšte ne trebaju visoki obrtaji, dopuštaju krajnje opuštenu varijantu gdje se na otvorenoj cesti faktički koriste samo tri brzine (šesta, peta, tu i tamo četvrta). Moralo bi biti ekstremno tijesno, da za preticanje zatreba treći stepen prenosa. Ili jednostavno želite da se folirate. „Poezija“, rekao bi jedan fini gospodin svaki put kada proba svoj omiljeni kolač. Možda bi zvuka u ušuškanom putničkom prostoru moglo biti i malo više, ali kao što rekosmo, na petim vratima pisalo je samo Focus.

Veselje tu i tamo kvari negodovanje onih iz suprotnog pravca, kada bi se SCTi iz zavoja pojavio mnogo brže nego što bi ga očekivali. Čemu neprimjerene gestikulacije i iskolačene oči? Auto je uvijek bio na pravoj strani ceste, bez trunke namjere da „izradi“ kad najmanje treba, čak i kada se pod prstima osjeti da je uvođenjem električnog umjesto hidrauličnog servo-uređaja upravljanje malčice izgubilo na oštrini. S druge strane, sve je to još uvijek veoma veoma dobro, jer ovo i dalje nije trkački auto. U tom smislu dobronamjerno treba gledati i na TVC (Torque Vectoring Control), pojednostavljeno ESP, koji se ne može deaktivirati pritiskom na taster. Ako se sistem aktivira, vozač je prije toga morao okrutno izazvati sve važeće zakone fizike. Duboko u sebi vjerujem da bi se Focus čak i u takvim suočavanjima, uz elementarno vozačko znanje, izvukao bez posljedica i bez pomoći TVC-a, ali nema veze. Na posao se ionako ne ide u trkačkim cipelama.

Nakon svega očekujete neku enormno veliku potrošnju goriva? O tome nema ni govora! Čuli smo da ovaj auto bezobrazno mnogo troši, spominjalo se i 14 litara na 100 km. Zapravo, možda bi i trošio 14 litara ako bi se odvezao na pumpu, natočio do vrha i onda svo gorivo spalio trkajući se od semafora do semafora! Vozite li se sa porodicom, gdje pojedini baš i ne podnose vožnju, auto će na otvorenoj cesti trošiti tek nešto malo više od 6 litara. Vozite li se bez porodice, natprosječno brzo, barem kada se radi o domaćim uslovima, uglavnom iznad zakonskih limita, pa osjetno sporije gdje očekujete „nišandžije“ iz žbunja, uz često kočenje i ubrzavanje, kada „šaltate“ gore-dole iz čiste obijesti, auto će trošiti nešto preko 7 litara. Trošiti 8+ litara na otvorenoj cesti, koja nije histerično brza dionica njemačke auto-ceste, znači biti poprilično lud!

Najveća izmjerena potrošnja u zagušenim gradskim uslovima, uz uključen klima-uređaj i nekolicinu drugih potrošača struje i goriva, iznosila je 11,7 litara. Inače ne praktikujemo da se trkamo od semafora do semafora. Dakle, za razliku od starog dvolitarskog benzinskog motora od 145 KS koji sam vozio u prošloj generaciji Focusa, kada mi je svaki put došlo da povratim pri pogledu na „board computer“ zbog nesuvislo velike prosječne potrošnje za ono što je pružao, ovaj je superštedljiv! Razlog više da se umjesto TDCi barem razmisli o SCTi.

Oprema, Titanium X, je sjajna! I ozbiljno utiče na konačnu cijenu automobila koja, nije sjajna. Ako bi kupac bio malčice racionalniji i odrekao se nekoliko skupih opcionih dodataka, stvari bi donekle bile povoljnije i primamljivije. Višak para može se potrošiti na vozačke cipele, kacigu, troškove za odlaske na „track day“... Kazaljke su, doduše, i dalje obojene neadekvatnom bojom, ali opraštamo im! Do prije neki dan 180+ KS isporučivali su samo ozbiljni sportski automobili. Kako god, super je što se još uvijek proizvode ovakvi (putnički) automobili! Nažalost, oni dani ne traju vječno, što u slučaju naših ljepših polovina i nije tako loše.

Osnovni podaci testnog automobila: Ford Focus 1.6 SCTi EcoBoost Titanium X
Cijena osnovnog benzinskog modela: 28.500 KM
Cijena testnog modela do registracije: 46.550 KM

Motor: benzinski, 4-cilindrični, viševentilski, direktno ubrizgavanje goriva, turbo-kompresor, varijabilno upravljanje ventilima, radna zapremina 1.596 ccm, snaga: 134 kW/182 KS pri 5700 okr/min, obrtni moment: 240 Nm (overboost: 270) od 1600 do 4600 okr/min

Dimenzije: dužina 4358 mm, širina 1823 mm, visina 1484 mm, međuosovinski razmak 2648 mm.
Zapremina prtljažnika: 316/1148 litara
Težina: 1340 kg

Performanse: Ubrzanje 0-100 km/h 7,9 s, najveća brzina: 222 km/h
Potrošnja: na testu 7,9 / gradska 9,8 / otvoreno 5,8 / mješovita 7,3 l/100 km

Serijska oprema paketa Titanium: prednji i bočni zračni jastuci, zračne zavjese naprijed i nazad, električni servo-volan podesiv po visini i dubini, ABS + EBA + EBL, ESP, daljinsko centralno zaključavanje, EPATS kodirano paljenje, elektro-podizači svih stakala, sjedište vozača podesivo u 4 pravca, suvozača u 2 pravca, djeljiva zadnja sjedišta (60:40), ISOFIX nosači dječijih sjedišta, elektro-pomični grijani retrovizori sa integrisanim pokazivačima pravca u boji karoserije, putni kompjuter, kožni volan sa daljinskim komandama, prednja i zadnja svjetla za maglu, automatski senzor farova, kišni senzor brisača, automatsko zatamnjenje retrovizora, farovi sa "Follow me home" funkcijom, dvozonski automatski klima-uređaj, sportska prednja sjedišta, manuelno podešavanje vozačkog sjedišta u lumbalnom dijelu, sportski ovjes, Start/Stop sistem, gornja i donja maska hladnjaka u sjajnom finišu, zadnji spojler u boji karoserije, sistem za praćenje pritiska u gumama, LED svjetla pozadi, tempomat sa funkcijom ograničenja brzine, kožna ručica mjenjača, suvozačko sjedište sa lumbalnom podrškom, dodatno osvjetljenje kabine, naslon za ruku sa držačima za čaše na zadnjem sjedištu, pomoć pri kretanju uzbrdo, „Ford Power“ sistem pokretanja vozila bez ključa + dva daljinska ključa, ICE 3-Radio/CD/MP3, USB, 6 zvučnika, daljinske komande na volanu, 3,5-inčni displej, Bluetooth...

Opciona oprema (X): 17-inčne aluminijumske felge sa 215/50 ZR 17 gumama, metalik boja, zatamnjena crna stakla od B nosača, xenon svjetla sa automatskim podešavanjem, alu-kućišta svjetala, brizgaljke za pranje svjetala, ambijentalno osvjetljenje unutrašnjosti sa LED osvjetljenjem, ICE Pack Ford navigacioni sistem sa glasovnim komandama, 5-inčni displej.

Garancije: 4 godine na vozilo, 12 godina na prohrđavanje.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: