Uzoran nasljednik
0

TEST: Ford Fiesta 1.2i Ghia

Tekst i fotografije: Elvir Zubović
Foto: Sarajevo-x.com
Kada imate tako uspješan i opšteprihvaćen automobil kao što je Fiesta, onda je zadatak njegovog podmlađivanja zaista odgovoran. Ipak, Fordu, barem ovaj evropski, je rijetko kada donosio ishitrene odluke, pa je i nova Fiesta uzoran automobil koji se može pohvaliti brojnim kvalitetama koje je postavljaju u vrh klase.

Nakon što su apsolutno svi konkurenti predstavili savremenije modele, Ford je odlučio da je vrijeme i za novu Fiestu. S obzirom na prilično dugačak životni vijek, sada već stare, Fieste bilo je jasno da sa novim modelom Ford mora značajno pomaći granice, kako u pitanju samih proporcija automobila tako i tehnološke osnove. Također, logično je bilo da će Fiesta nasljediti i već dobro prihvaćeni "kinetic" dizajnerski pravac koji se dokazao na Mondeu i ostalim modelima, a koji po svojoj samoj definiciji treba automobile učiniti u toj mjeri dinamičnim da izgledaju kao da su u pokretu čak i onda kada stoje.

Tako se slobodno može reći da je primjena ovog dizajna na Fiesti možda i najbolje uspjela, te je trenutno jedan od najprivlačnijih automboila u ovoj klasi koji neminovno plijeni pažnju, pogotovo ženskog spola, i to skoro u istoj mjeri kao što je to svojevremeno činio neodoljivi Peugeot 206. Velika prednja svjetla koja se protežu skoro do vjetrobrana na najbolji način definišu fordov dizajnerski pristup. Visoka donja linija bočnih prozora, te odlično ukomponovana stop svjetla čine zaista privlačnu kombinaciju, te odlično pristaju jednom malom gradskom automobilu 21. vijeka. Ono što je pored izgleda, koji će svaki posmatrač ipak doživjeti na svoj način, mnogo važnije da je Fiesta sazrijela kao tehnološki proizvod. Izuzetna ponuda prostora i odlične vozne osobine sa pravom zavaravaju da se radi o automobilu iz klase većih kompakta. Ono što je već postalo gotovo kliše u reviziranju skoro bilo kojeg Forda su zaslužene pohvale na račun ovjesa, njegovog podešenja, ali i izuzetno preciznog upravljača. Ovakva kombinacija čini preduslov za izuzetno zabavan automobil, a Fiesta to svakako može biti čak i sa vrlo slabašnim benzinskim motorom sa početka ponude. I pored dobrih dinamičkih osobina koje omogućavaju vrlo neutralno „ponašanje“ automobila pri većim brzinama činjenica je da je Fiesta i jedan od udobnijih pripadnika klase. Kočnice prate nivo mogućnosti ovjesa, dok jedino petostepeni ručni mjenjač nije "raspoložen“ za brze promjene stepeni prenosa, što mu u krajnjoj liniji i ne predstavlja jedan od prioriteta, pogotovo u kombinaciji sa samo 82 KS.

Osnovni benzinski motor zapremine 1,2-litra uz pomoć četiri ventila po cilindru proizvodi 82 KS, te definitivno obezbjeđuje onoliko performansi koliko se i može očekivati od najslabijeg motora u ponudi. Iako sa ukupnom masom od nešto manje od tone Fiesta spada u novu generaciju gradskih automobila koji su se posvetili skidanju kilaže, činjenica je da je i taj teret povelik zalogaj za 1,2i motor. Ključni detalj je u tome da i tih 82 KS ostvaruje na prilično visokih 5.800 okretaja u minuti, kao i samo 114 Nm okretnog momenta, što je možda sasvim dovoljno za gradsku upotrebu, ali duži putevi, pogotovo sa upaljenim klima uređajem, postaju prilično opterećenje za motor, ali i za putnike čije misli opstruira prilično upadna buka motora. Ipak, povoljna potrošnja goriva od nekih 6,5 litara benzina na 100 kilometara u mješovitom režimu vožnje vjerovatno će "nagaovoriti" većinu kupaca da zanemare nedostatak performansi i činjenicu da ubrzavanje do 100 km/h u ovom automobilu traje 13,3 sekunde.

Unutrašnjost Fieste je svakako još jedan element na kojem je najlakše uočiti koliko je ovaj model sa novom generacijom napredovao. Prije svega putnici će primjetiti izdašnost prostora na prednjim sjedištima, i to prvenstveno u širinu, dok na zadnjoj klupi trovratne verzije i dalje ne vlada poseban prostorni raskoš. Također, i prtljažni prostor se ne može pohvaliti rekordnom zapreminom, ali će u svakom slučaju biti dovoljan kupcima automobila ove klase. Ono što djelimično ograničava iskoristivost prtljažnika je i nemogućnost preklapanja zadnjih sjedišta tako da se dobije ravna podnica, što se kod većine konkurenata odavno podrazumjeva. Kvaliteta izrade i ugrađenih materijala se posebno ističe u prednjem dijelu kabine, gdje je većina aramture izrađena od mekane gumirane plastike koja je ugodna na dodir a ujedno smanjuje mogućnost pojavljivanja "cvrčaka". Među nekoliko detalja koji definitivno kvare opšti utisak kvalitete spadaju platični umeci na centralnoj konzoli, vratima i oko instrumenata, koji su lakirani tako da imitiraju metal, što svakako nije u skladu sa imidžem koji nastoji izgraditi nova Fiesta.

Zanimljiva kombinacija najjeftinijeg motora i najskupljeg nivoa opremljenosti, koju smo zatekli na testnom automobilu, definitivno neće biti čest izbor bh. kupaca, prije svega zbog visoke cijene koju nameće oprema. Tako Fiesta 1,2i Ghia uz nekoliko doplata košta prilično visokih 27.590 KM, što je čini dovoljno skupom da se uz izostavljanje nekih "šminekrskih" detalja dođe do jačeg motora sa kojim bi bilo mnogo lakše živjeti, a sa kojim bi Fiesta u potpunosti zasjala i pokazala prave mogućnosti ovjesa i upravljačkog sistema.

Ford Fiesta 1,2i Ghia

Cijena: 27.590 KM Motor: 1,2i, 82 KS pri 5.800 okr/min, 114 Nm pri 4.200 okr/min Maksimalna brzina: 168 km/h Ubrzanje 0-100 km/h: 13,3 sec Potrošnja goriva: 5,7 lit/100 km mješoviti režim (fab. podatak)