Testovi
48

TEST: Dacia Sandero 1.5 dCi Laureate: Mnogo muzike za malo para

Piše: Elmir Tozo
(Foto: E. Tozo/Klix.ba)
Uz dopadljivu dvovolumensku karoseriju, praktičnost koju nude peta vrata, ugodnu unutrašnjost, provjerenu mehaniku i darežljive garantne uslove, novi Sandero ostaje na samom vrhu klase kada se radi o omjeru uloženo/dobijeno. U kombinaciji sa odličnim dizelskim motorom, čini se da Rumuni zajedno sa Francuzima, opet, mentalno zlostavljaju svoju najbližu konkurenciju.

Sve je već ispričano na temu uspješnog „braka“ Renaulta i Dacije koji su prije konačnog „da“ bili u vezi dugi niz godina. Vjerujemo da se mnogi sjećaju licencnog Renaulta 12 na kojem je umjesto „baklave“ stajala oznaka Dacije. Kažu da ih i danas ima mnogo na rumunskim cestama. Kada su Sovjeti krajem osamdesetih shvatili da od dominacije u Istočnoj Evropi više nema ništa, bio je to signal za Renault da u dogledno vrijeme preuzme potpuno vlasništvo nad Dacijom, čime je rumunska firma otvorila svoje novo znatno uspješnije poglavlje. Priča koja je veoma nalik onoj koja se desila sa Škodom poslije „udaje“ za Volkswagen.

Nakon pilot-projekta pod nazivom Solenza, prvi ozbiljniji automobil iz rumunsko-francuske alijanse stigao je u vidu Logana. I dok su ga na početku svi gledali s visine, uz neskriveno podcjenjivanje, čak i podsmijeh, statistika je ubrzo pokazala da su pogriješili. Vizuelno neugledni trovolumen postigao je odličan tržišni uspjeh. Čak i na tržištima koja se ne smatraju tržištima zemalja trećeg svijeta. Logan nije bio dugo usamljen, jer je Dacia ubrzo predstavila dvovolumenski model Sandero i njegovu osjetno atraktivniju verziju Stepway. Upravo Sandero Stepway, barem kod nas, preuzima vodeću ulogu, jer skoro niko nije kupovao standardni Sandero, pored Stepwaya koji je za minimalnu doplatu snažno asocirao na pravi crossover. Logično. Ostaje nam da vidimo hoće li slično biti i sa novim Sanderom na kojem se iz aviona vide snažne veze sa Renaultom.

Razlika između Sandera i Logana sada je minimalna, ali Sandero petim vratima nudi praktičniji pristup prtljažniku, u slučaju da treba prevoziti kabastije stvari, bijelu tehniku i slično. Iako su ljudi skloni robovati predrasudama, pogotovo što se automobila tiče, nismo čuli posebne kritike na vanjski dizajn automobila, što znači da faktički ne zaostaje za mnogim konkurentima koji nose ugledniju značku na masci motora. Ili ekonomska kriza nema milosti? Uz nižu siluetu, adekvatnu boju i aluminijumske felge, Sandero ne bi trebao imati problem da se dopadne većini. Pragmatičnima prije svega. „Zadnja svjetla podsjećaju me na svjetla kakva ima Citroen DS3“, kaže studiozno raspoložen komšija. Dobro zapažanje.

Foto: E. Zubović/Klix.ba
Foto: E. Zubović/Klix.ba

Unutrašnjost Sandera identična je onoj u Loganu. Uz solidnu opremljenost koju nudi paket opreme Laureate, dobro pogođene tamne tonove korištenih materijala i udobna sjedišta, ukupan ugođaj mnogo je bolji u odnosu na onaj koji je vladao u prilično sirovoj unutrašnjosti prve generacije. Kada se radi o ponudi prostora u putničkoj kabini, čak i uz nešto manje međuosovinsko rastojanje u odnosu na Logana, nema automobila ove klase koji odraslim putnicima, čak i ako ih nazad sjedi troje, može ponuditi više, što je veoma dobra referenca. Nema zamjerki ni na zapreminu prtljažnika. Uz mogućnost parcijalnog preklapanja naslona zadnjeg sjedišta, sve skupa sasvim je dovoljno za svakodnevnu upotrebu, ali i vrijeme godišnjih odmora. Ko želi više, onda je najbolje da sačeka novi karavanski Logan MCV.

Baš kao u slučaju Logana i ovdje smetaju prekidači za upravljanje zadnjim prozorima smješteni iza parkirne kočnice. „Da su se trudili smisliti najgoru poziciju za njihovu ugradnju, teško da bi smislili bolje od ovoga“, opet se oglašava komšija. Šta je tu je. Ne može baš sve biti besprijekorno, prisjetimo li se cijene automobila. Valjda zbog toga Sandero nema mogućnost podešavanja volana po dubini. Donekle opravdano. Ali kako opravdati nedostatak obične lampice na instrumentnoj tabli koja signalizira stanje temperature rashladne tekućine motora? Kad već kudimo: kratka svjetla možda su malo i prekratka.

Sandero se nudi sa provjerenim motorima i mjenjačima kojih je Renault proizveo u milionskim tiražima. To je velika prednost, s obzirom da su se sve moguće greške davno uklonile. I dok je snažniji dizelski motor, barem kod nas, rezervisan za novi Stepway, Sandero se pored dva benzinska nudi i sa 1,5-litarskim dizelskim motorom koji razvija 75 KS pri 4.000 obr/min. Odličan i neopterećen Renaultov motor svojom specifikacijom garantuje kilometre i kilometre bez “kašljucanja”. Najveći obrtni moment od 180 Nm na raspolaganju je pri 1.750 obr/min, što uz dobro proračunat mjenjač sa pet stepeni prenosa omogućava uzornu elastičnost. U prevodu, ako niste natprosječno natovareni, većinu vremena na otvorenoj cesti trebat će vam samo četvrti i peti stepen prenosa.

Foto: E. Zubović/Klix.ba
Foto: E. Zubović/Klix.ba

Budući da Sandero spada u laku kategoriju, snaga motora dovoljna je za živahan ritam vožnje. Maksimalna brzina od 160 km/h pri 3.250 obr/min postiže se bez velikog oklijevanja i ne proizvodi posebnu buku, ali mogla bi biti nedovoljna na dugim relacijama koje uključuju mnogo vremena na autocesti. U svakom slučaju, u našim regionalnim i magistralnim prilikama mali dizel nudi sasvim dovoljno. Ono što je apsolutno glavna pozitivna osobina ovog motora je njegova nestvarno mala potrošnja goriva. Uz sistem „eco“, koji smo koristili u gradskoj vožnji, i mnogo kilometara otvorene ceste, uzbrdo i nizbrdo, Sandero je u prosjeku trošio samo 4,2 litra, što mu uz rezervoar od 50 litara osigurava izvanrednu autonomiju. Ima li onda bolje preporuke za sve one koji ne vole biti česti gosti na benzinskim pumpama?

Sve što smo prije neki dan napisali za ovjes novog Logana važi i za njegovu dvovolumensku varijantu. Ovjes je primarno podešen da se odlično snalazi na lošim cestama i to mu, na zadovoljstvo vozača i njegovih saputnika, zaista fenomenalno ide od ruke. Auto nevjerovatno dobro izlazi na kraj sa svim neravninama, gdje bi u nekim drugim automobilima emotivan vozač mogao osjetiti ozbiljan bol u grudima. Naglašeno naginjanje karoserije dešava se samo u ekstremnim situacijama, zbog kojih se inače ne kupuju ovakvi auti. Tu i tamo bilo je i malo podupravljanja, ali vjerujemo da bi se uz ljetne gume ono u potpunosti izgubilo, jer je testni Sandero bio na zimskim gumama kojima ne prijaju visoke temperature asfalta. Zlu ne trebalo, tu je i ESP. Upravljački mehanizam ne odskače od konfekcijske konkurencije. Nije od najdirektnijih, ali za ono za šta je namijenjen Sandero dovoljno je precizan. Sve skupa, vožnja pruža mnogo više nego što bi se teoretski očekivalo od vozila ove klase (cijene).

Vrijeme i neumoljiva statistika će pokazati hoće li Rumuni i Francuzi i ovaj put postići svoj cilj. Nama se čini da hoće. Uz transparentan dokaz da jeftino ne mora uvijek značiti i nekvalitetno, niko vam danas neće ponuditi bolju mehaniku i više prostora za manje para.

Foto: E. Tozo/Klix.ba
Foto: E. Tozo/Klix.ba

I sve to uz odlične garantne uslove. Ostaje nam samo da ponovimo ono što smo rekli na kraju priče o novom Loganu: prava je sreća da uopšte postoje ovakvi automobili. Isto misli i komšija koji će, uz prethodnu saglasnost supruge, ipak doplatiti za Sandero Stepway.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Dacia Sandero 1.5 dCi Laureate Cijena osnovnog modela: 15.011 KM Cijena testnog modela: 19.816 KM

Motor: smješten naprijed poprečno, dizelski, četiri cilindra, 8 ventila, „common-rail“ ubrizgavanje goriva, turbo kompresor, međuhladnjak. Radna zapremina 1.461 ccm. Maksimalna snaga 55 kW – 75 KS pri 4.000 obr/min. Maksimalni obrtni moment 180 Nm pri 1.750 obr/min. Kompresija 17,6:1. Emisija CO2 104 g/km. Euro 5.

Prenos snage: Pogon na prednje točkove. 5-stepeni ručni mjenjač. Felge 6J prečnika 15 inča, gume 185/65 R15 88T (Matador Nordicca MP59).

Ovjes: naprijed pseudo MacPherson s trouglastim poprečnim ramenima i stabilizatorom, nazad polukruta osovina s programiranim deformisanjem i spiralnim oprugama.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 14,2 s. Maksimalna brzina – 162 km/h. Potrošnja na testu – 4,2 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 4,4 l/100 km, na otvorenoj cesti 3,6 l/100 km, kombinovano 4 l/100 km. Zapremina rezervoara za gorivo – 50 l.

Dimenzije: Dužina – 4060 mm. Širina – 1730 mm. Visina – 1520 mm. Međuosovinski razmak – 2590 mm. Trag prednjih i zadnjih točkova – 1495/1485 mm. Prtljažnik od 320 do 1200 litara. Težina praznog vozila – 1033 kg. Ukupna dozvoljena težina vozila – 1590 kg.

Serijska oprema: ABS, ESP, kontrola trakcije, servo-upravljač, 12V utičnica, djeljiva zadnja klupa (1/3 ili 2/3), zračni jastuk za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci, vozačko sjedište i upravljač podesivi po visini, zatamnjena stakla, signalizator vozačkog sigurnosnog pojasa, pepeljara i upaljač, indikator promjene stepena prenosa, priprema za ISOFIX nazad, kit za popravak guma, grijano zadnje staklo, klima-uređaj, radio CD MP3 bluetooth USB/AUX sa komandama na upravljaču, odbojnici u boji karoserije, hromirana maska hladnjaka, prednja svjetla za maglu, putni računar, mjerač vanjske temperature, unutrašnjost u tamnosivoj boji sa hromiranim elementima, rukohvat na prednjim vratima, 3 naslona za glavu nazad, centralno daljinsko zaključavanje, električno spuštanje prednjih stakala, električno podesivi vanjski retrovizori sa kućištima u boji karoserije, osvijetljen prtljažni prostor, automatsko zaključavanje vrata u vožnji.

Dodatna oprema na testnom automobilu: električno spuštanje zadnjih stakala – 229 KM, metalik boja – 664 KM, aluminijumske 15-inčne felge Empreinte – 458 KM.

Garancija: 5 godina ili 100.000 kilometara