{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


AUTO TEST
/
TEST: Dacia Sandero Stepway 1.6

S
4.5.2010. u 08:30
1
32
TEST: Dacia Sandero Stepway 1.6
1
Nakon što je Logan uspješno probio led, Dacia nastavlja graditi svoj imidž proizvođača robusnih i prije svega pristupačnih automobila. U takvu sliku se odlično uklapa blaga terenska verzija kompaktnog Sandera, s tim da Stepway donosi i znatno bolji izgled, što formulu za uspjeh čini samo još potpunijom.
Nakon skoro tri godine egzistencije petovratnog Sandera, koji predstavlja kompaktnu alternativu izvornom Loganu, u Daciji su odlučili poboljšati ponudu svog, za sada, jedinog kompakta. S obzirom da su svi modeli ovog proizvođača već od temelja zasnovani i projektovani tako da se bez većih problema nose sa lošim putevima tranzicijskih zemalja sada su u Daciji taj pristup pomjerili korak dalje. Od Sandera koji je znatno privlačniji od Logana ali je i dalje donekle bezličan, uz nekoliko jednostavnih poteza napravili su prilično atraktivan "crossover" koji se ističe znatno boljom estetikom ali i mnogo raznovrsnijom upotrebnom vrijednošću.

Izgled dostojan pravog SUV-a

Uspješne izmjene na vanjskom izgledu Stepwaya u odnosu na obični Sandero najbolje potvrđuje izuzetno privlačenje pažnje prolaznika. Već zbog toga je jasno da ljudi prestaju Daciju gledati samo kao jeftin i upotrebljiv automobil, već i dovoljno oku ugodan. Iako je forma ostala nepromjenjena razlike su itekako očite. Prije svega, teško je neprimjetiti da je Stepway sa 17,5 centimetara visine od tla znatno viši, a robusnije offroadersko odijelo upotpunjavaju plastični dodaci na blatobranima, pragovima i branicima koji pored toga što najistaknutije dijelove karoserije štite od ogrebotina čine da Stepway izgleda dosta "mišićavije". Dinamičnom izgledu doprinjela su i crna sjenila prednjih svjetala koja su upotpunosti izmjenila lice Sandera, dok detalji u boji aluminijuma na branicima, retrovizorima i krovnim nosačima, koji su također specifični za Stepway, prave odličan kontrast. U kombinaciji sa efektnim 16-inčnim naplacima Stepway zaista izgleda poput ozbiljnog malog SUV-a, a najbolje od svega je što se svi nabrojani detalji nalaze na spisku serijske opreme svakog Stepwaya.

Poznata robusna i skromna unutrašnjost

U unutrašnjosti izmjene su daleko suptilnije jer su dizajneri očito iskoristili većinu budžeta na vanjsko uređenje, što se svakako pokazalo kao pametniji potez. Nešto kvalitetnije i bolje dizajnirane presvlake sjedišta, koja su poznata još iz Renault Clia druge generacije, jedina su velika razlika u odnosu na obični Sandero. Monotonija sive i grube, ali kvalitetno obrađene i uklopljene plastike na oblogama tek mjestimično je razbijena sivim umecima na centralnoj konzoli, ručkama vrata i obrubima instrumenata. Ipak, iako izgleda oskudno, ne može se poreći da je interijer Stepwaya napravljen da traje, a zahvaljujući upravo minimalističkom pristupu nebi trebali biti sumnje da će svi elementi ostati na svom mjestu i vršiti funkciju nakon velikog broja pređenih kilometara. S druge strane, ergonomija je, kao i u slučaju Logana i Sandera, postavljena u službu niskih troškova izrade. Svi sekundarni prekidači, poput onih za podizanje stakala ili zaključavanje, smješteni su na centralnu konzolu, dok su kontrole ventilacije i klima uređaja u dnu konzole gdje baš i nisu na dohvat ruke.

Položaj vozača za upravljačem je prepoznatljivo povišen, što u standardnom Sanderu možda predstavlja problem, ali u Stepwayu se nameće gotovo kao prednost s obzirom na SUV-ovski izgled i namjenu. Opremljenost kao i kod ostalih modela Dacije je označena skromnošću, ali ipak Stepway predstavlja mnogo pogodniju bazu za dodatno opremanje. Tačnije, upravo testni automobil pokazuje kako je na Stepwayu ustvari neophodna tek doplata za klima uređaj i audio CD/mp3 uređaj u vrijednosti od 972 KM, te za električno pokretana prednja stakla i daljinsko zaključavanje u vrijednosti 125 KM, čime se dobije sasvim pristojno opremljen automobil koji će ispuniti zahtjeve većine vozača i putnika. S druge strane, iako bi se na listama doplata moglo naći još zanimljivih stavki, kod ovakvih niskobudžetnih automobila treba biti oprezan upravo sa formiranjem nivoa opremljenosti. Čak i najmanja neskromnost mogla bi značajno povećati ukupnu cijenu, nakon čega kupovina ovakvog automobila gubi na smislu.



S druge strane, ponuda prostora za putnike i prtljag u prepoznatljivim je proporcijama, te će zadovoljiti većinu prohtjeva, a zahvaljujući krovnim nosačima moguće je dodatno iskoristiti pokretnost i praktičnost Stepwaya.

Za pravi offroad nedostaje tek pravi pogon

Iako na prvi pogled Sandero Stepway opravdano izgleda kao neobični prelazni model gradskog mini kompakta i "soft" terenca, fascinantno je koliko robustan ovjes i vrlo pristojna udaljenost od tla povećavaju pokretljivost automobila na nepristupačnijim terenima. Ipak, ne treba zaboraviti da je pogonska grupa u potpunosti jednaka stnadardnom Sanderu, pa sa pogonom samo na prednje točkove ne treba imati velike ambicije, pogotovo na klizavim terenima. Sa 17,5 centimetara visine od tla Stepway će, ipak, olako proći gdje će podnicom zapeti neki razvikani SUV-ovi, a u prilog mu ide i robusna metalna zaštita motora i spremnika ulja. Za one koji bi Stepwaya koristili intenzivnije za izlete na livade i makadamske puteve Continental PremiumContact penumatici, koji su za asfaltne putevima u samom vrhu ponude, biće potpuno neprikladni, pa bi sa nekim solidnim M+S gumama Stepway zaista pokazao sve svoje mogućnosti.

Promjene na ovjesu nisu pretjerano loše uticale na vozne osobine na asfaltiranim putevima. Zahvaljujući odmjereno podešenom hodu amortizera Stepway je neutralan i pri većim brzinama, pa ga iz takta mogu izbaciti tek jači udari bočnog vjetra ili pretjerano silno prebacivanje težišta na prednju osovinu, kada zadnji dio postaje previše lagan. S druge strane, preko neravnina Stepway prelazi olako i ugodno ih upija, pa će i na grubim putevima putnici na mekanim sjedištima uživati u ugodnom putovanju.

Izdržljiv i umjeren motor

Sandero Stepway ponuđen je sa samo dva motora, slabijim dizelašem od 70 KS, i najjačim 1,6 benzinskim motorom od 90 KS. S obzirom da kupovina dizelskog modela predstavlja gotovo najskuplju opciju u cijeloj ponudi Sandera, a da za te novce dobijate zaista nejak motor koji teško izlazi na kraj sa relativno teškom karoserijom, onda se upravo 1,6 benzinac koji je bio u testnom modelu nameće kao najbolji izbor. Zahvaljujući provjerenoj renaultovoj tehnologiji ovaj osmoventilski motor predstavlja izbor koji zahtjeva minimalno održavanje, a sa 90 KS dovoljno je živahan da Stepway bude okretan u urbanoj vožnji ali i na dužim putovanjima. Zbog svoje koncepcije ovaj motor najbolje osobine daje u srednjem radnom području, te pretjerano podizanje broja okretaja rezultira prije svega većim nivoom buke u kabini.

S druge strane, kada se vozač prilagodi elastičnosti motora biće nagrađen sasvim umjerenom potrošnjom goriva, zbog koje kupovina skupog dizelaša ima još manje smisla. Uz solidan petostepeni mjenjač, koji ćezapeti tek ponekad u prabacivanju u hod unazad, Stepway je sasvim ugodan automobil za vozača prosječnih prohtjeva. Jedinu veću zamjerku zaslužuje priličan nivo vibracija koje motor prenosi do vozača putem papučica i ručice mjenjača, a koje će vrlo vjerovatno sa godinama korištenja postajati samo intenzivnije i snažnije.

U skladu sa best buy filozofijom

Automobili kao što je Stepway imaju čudnu moć da im se poneki nedostaci sa lakoćom opraštaju, a koji bi skupljim konkurentima bili pravi kamen oko vrata. Naravno, ta moć se zove cijena, a Stepway upravo cijenom oduševljava, možda i više od izvornog Sandera. Za 17.620 KM koliko je koštao testni model sa doplatnim opcijama, teško da se na tržištu može naći bilo koji automobil koji je u stanju ponuditi vozne osobine i svestranu upotrebljivost kao što to radi Sandero Stepway. Kada se u formulu dodaju dostupni popusti od oko 1.700 KM uz Renault finansiranje leasing aranžman ili 900 KM gotovinskog popusta, jasno je da se uz robusnost prigodnu bh. uslovima Stepway nameće kao idealan auto za prosječnog kupca u BiH ali i u regiji.

Osnovni podaci testnog automobila

Dacia Sandero Stepway 1.6
Cijena osnovnog benzinskog modela: 16.414 KM
Cijena testnog modela: 17.620 KM
Motor: Zapremina 1.598 ccm, snaga: 64 kW/90 KS, obrtni moment: 128 Nm pri 3.000 okr/min
Dimenzije: dužina 402 cm, širina 176 cm, visina 155,5 cm, međuosovinski razmak 258,8 cm
Zapremina prtljažnika: 320 litara
Masa: 1.110 kg
Performanse: Ubrzanje 0-100 km/h 12,4 s, najveća brzina: 163 km/h
Potrošnja: test 8,8 / grad 10,2 / otvoreno 6,1 / prosječno 7,6 l/100 km
Osnovna oprema Stepway: ABS i EBD, zračni jastuk za vozača, blokada paljenja motora, servo upravljač, centralno zaključavanje, metalik boja, aluminijumski naplaci prečnika 16 inča, svjetla za maglu, hromirane kvake na vratima, kućišta vanjskih ogledala, pragovi i gornji rub maske, odbojnici u boji karoserije, crna maska svjetala, hromirani ukrasni završtak izduvnog sistema, dvobojni krovni nosači, presvlake Stepway. Dodatna oprema na testnom automobilu: ručni klima uređaj i radio cd/mp3 uređaj 972 KM, električni podizači prednjih stakala, kožom obložen upravljač 109 KM, i daljinsko centralno zaključavanje 125 KM.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: