Mješanac u svakom pogledu
12

FOTO / TEST: Citroën C4 Aircross 1.8 HDi Exclusive

Piše: Elvir Zubović
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: E. Zubović/Klix.ba)
Citroën je za svoj novi SUV opet potražio pomoć na provjerenom izvoru, pa sada C4 Aircross dolazi kao blizanac Mitsibushija ASX. Iako je zbog toga u mnogim detaljima ostao bez Citroenovog šarma, činjenica je da ovaj neobični spoj u praksi vrlo dobro funkcioniše.

Odluka da odbaci C-Crosser kao model, te pokuša malo drugačije nastupiti na sceni SUV-ova može se svrstati među neke od najboljih koje je Citroen napravio u posljednje vrijeme. C4 Aircross je kompaktniji i skladniji, ali važnije od toga je da izgleda kao pravi Citroen, barem dok ne uđete u njega.

Iako je tehnički prilično daleko od njega, Aircross s razlogom nosi oznaku C4 u imenu. Dimenzijama i ponudom prostora odlično se uklapa u taj segment, te zaista po mnogočemu izgleda da je od običnog C4 napravljen kompaktni SUV

Dizajn u najboljim manirima Citroena Kako je ASX prilično nezgrapno objedinio dizajnerske elemente Mitsibushija, tako je Citroen sa svojom verzijom napravio odličan posao. Na prilično kompaktnoj karoseriji uspjeli su ostvariti sve detalje po kojima su trenutno prepoznatljivi, kompletiravši jedan od najprivlačnijih SUV-ova ove veličine.

Prednjim dijelom prepoznatljiv je kao Citroen zahvaljujući vertikalnim LED svjetlima i obilno hromiranoj maski, dok zakošena svjetla ipak malo koketiraju sa Istokom i djelimično otkrivaju japanske gene ovog Francuza.

Nazad potpis nose stop svjetla koja na bokovima postaju dvostruko viša, što također polako ali sigurno postaje znak raspoznavanja generalno svih Citroena, a ne samo nekih modela.

Uz odličan izbor metalik Mangaro boje i hromirane detalje kojih ne manjka, C4 Aircross izgleda vrlo prestižžno i skupo, a uz nekoliko izraženih pregiba na poklopcu motora i na bokovima čini se i prilično agresivnim. Tako, iako nisu mogli da si u potpunosti daju oduška kako to inače čine, dizajneri Citroena su još jednom napravili odličan posao, te na već uveliko definisanom autu ostavili svoj prepoznatljiv i vrlo privlačan potpis.

Uredna japanska umjesto razigrane evropske unutrašnjosti Svi koji dođu u dodir sa Aircrossom biće pomalo zatečeni kada uđu unutra, pogotovo kada se dobro nagledaju privlačne karoserije. Potpuni kontrast unutra predstavlja interijer koji je gotovo u potpunosti preuzet od Mitsubishija. Budžet je ovdje bio ograničen, pa su i razlike mogle biti minimalne.

Ipak, na to ne treba gledati negativno, barem ne u potpunosti. Osjećaj kvalitete izrade svojstven japanskim autima prisutan je i ovdje, a iako svi prekidači i obloge koje su na dohvat ruke možda i nisu pretjerano mekani i ugodni djeluju vrlo kvalitetno izrađeni.

Ono što nam se definitivno nije svidjelo, te nikako ne možemo povezati s logotipom Citroena, su prekidači kako za stakla tako i za dodatne sisteme poput parking senzora. Ovdje je Citroen nasljedio japansku filozofiju gdje se bez obzira na ukupni imidž modela ovakve komponente koriste generacijama u nepromjenjenom izdanju. U moderan i privlačan Aircross svakako ne pripadaju. Jednako "tuđinskim" izgledao nam je i multimedijalni sistem s ekranom osjetljivim na dodir. Iako je objedinio navigaciju, putni računar i audio uređaj, i ovdje je lako vidjeti da ga je vrijeme već malo pregazilo. Naravno, sve fukncioniše kako se i očekuje, ali sama preglednost, grafika i logika rasporeda komandi nije na nivou ostalih modela Citroena.

Sviđa nam se: ponuda prostora, dizajn karoserije, preglednost, vozne osobine, mjenjač...
Ono čime Aircross zaista ugodno iznenađuje je ponuda prostora. Kako je postao manji od C-Crossera, te kako zaista i izgleda vrlo kompaktan, bilo je za očekivati i skučenost unutra. Zahvaljujući vrlo pametnoj gradnji i iskorištavanju prostora, Aircross nudi upravo suprotno. Na zadnjim sjedištima mjesta ima više nego dovoljno, prtljažnik od 442 litara biće dovoljan za sve potrebe, a i na prednjim sjedištima lako je ugodno se smjestiti. U prilog osjećaju prostranosti idu i velike staklene površine, gdje se svakako ističe panoramski krov koji u noćnoj vožnji ima i zanimljivo ambijentalno osvjetljenje na svojim rubovima.

Moderan i snažan pogon uz višak buke Još jedan, tačnije najvažniji, element kojeg je Aircross naslijedio od Mitsibushija su pogon i motor. Iako 1,8-litarski turbodizelaš nosi oznaku HDi, ipak je riječ o Mitsibushijevom 4N1 motoru koji je razvijen i proizveden u Japanu, tačniju u Kyotu. Prvo jutarnje pokretanje i otkriva kako je ime HDi ovdje tek radi vizuelnog utiska. Kada je hladan i u nižem radnom području motor je prilično glasan, što baš i ne priliči imidžu Aircrossa, ali je s druge strane dobro oslonjene te ne prenosi vibracije na ostatak automobila.

Performanse koje ostvaruje ovih 150 KS su solidne, ali ipak s naglaskom na umjeren tempo vožnje. Kako je na niskim obrtajima motor prilično inertan, pravo ubrzavanje ne treba očekivati prije 2.000 okr/min. Također, ni težina od tonu i po nije baš lagan zadatak za ovaj motor, pa se bolje snalazi u održavanju ugodne brzine, nego u eksplozivninm ubrzanjima.

Potrošnja goriva je također prihvatljiva, ali zbog ove težine i pogona, ne i mizerna. Kako smo uglavnom vozili s uključenim pogonom na sve točkove prosjek potrošnje na našem testu kretala se oko 8 litara dizela, da bi na kraju spala na oko 7,5 l/100 km. Iz Citroena obećavaju i manje, a to je i moguće postići u vožnji s pogonom samo na prednje točkove.

Ne sviđa nam se: zvučna izolacija oko točkova, uvijanje karoserije, buka motora, vibracije ovjesa...
Sam pogon na sve točkove također dolazi s Mitsibushijevih polica. Vozač, kako je i za očekivati u ovakvom SUV-u, na raspolaganju ima mogućnost odabira pogona na sve ili na samo prednje točkove, putem jednostavnog prekidača, dok je za najteže uslove predviđen "Lock" način rada, a koji ustvari šalje više snage i obrtnog momenta na zadnje točkove, kako bi se lakše izborio s lošom podlogom. Naravno, kao i s ostalim SUV-ovima ovog formata i ove koncepcije, terenski izleti su mogući i poželjni, ali ipak treba imati na umu da će cestovne gume vrlo lako posustati u blatu, te da je prava prednost ovog pogona ipak sigurna vožnja na asfaltiranim cestama, kada zatreba još "gripa".

Prihvatljiva cijena i uz otežavajuće okolnostiNije uopšte upitno da je s C4 Aircrossom Citroen napravio puno bolji posao nego što je to uradio sa C-Crosserom. Već same proporcije novog USV-a su znatno popularnije, dok odličan spoj francuskog dizajna i šarma s provjerenom japanskom tehnologijom zvuči kao dobar i pouzdan recept.

Ipak, loša strana tog japanskog dijela je da se Aircross smatra japanskim proizvodom, jer on to ustvari i jeste. Naime, on izlazi iz istih proizvodnih pogona u Okazakiju u Japanu, kao i njegov brat blizanac ASX. U skladu s tim, zaobišle su ga povoljnosti poput izostanka carinjenja evropskih proizvoda, pa je i cijena Aircrossa u skladu s cijenama ostalih SUV-ova ove klase sa Istoka.

Tačnije, kada se ima to u vidu, C4 Aircross i nije preskup, pa 66 hiljada maraka za potpuno opremljen model poput testnog i dalje čini vrlo dobru ponudu, a neki konkurenti su osjetno skuplji. Najpristupačniji C4 Aircross na našem tržištu košta 44 hiljade maraka i pogonjen je benzinskim motorom , te ima pogon samo na prednje točkove. kada bi taj i takvi modeli bilo nešto pristupačniji, sigurno smo da bi i Aircross bio vrlo česta pojava na cesti, kao što su to Qashqai ili Sportage.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Citroen C4 Aircross 1.8 HDi Exclusive 4WD Cijena osnovnog modela: 44.438 KM Cijena osnovnog dizelskog modela: 49.043 KM Cijena testnog automobila do registracije: 66.206 KM

Motor: smješten naprijed poprečno, četiri cilindra, 4-taktni, turbodizelski, ubrizgavanje goriva na principu zajedničkog voda - common-rail. Radna zapremina 1.798 ccm. Maksimalna snaga 110 kW - 150 KS pri 4.000 okr/min. Maksimalni okretni moment 300 Nm od 2.000 do 3.000 okr/min. Kompresija 14,9 : 1

Prenos snage: Pogon na sve točkove. 6-stepeni ručni mjenjač. Felge prečnika 18 inča, gume 225/55 R 18.

Ovjes: naprijed Mac-Pherson s donjom trouglastom viljuškom i stabilizacijskom osovinom, nazad polukruta osovina u kombinaciji s amrotizerima i spiralnim oprugama.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 11,5 s. Maksimalna brzina - 198 km/h. Potrošnja na testu – 7,6 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 6,8 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,39 l/100 km, kombinovano 5,6 l/100 km. Zapremina rezervoara – 60 l. Emisija CO2 147 g/km.

Dimenzije: Dužina - 434 cm, širina - 180 cm, visina - 162,5 cm. Međuosovinski razmak - 267 cm. Zapremina prtljažnika 416 litara, s dvostrukim dnom 442 litara. Masa praznog automobila - 1.495 kg

Oprema testnog automobila: ABS-sistem protiv blokiranja točkova sa razdvajačem kočione sile, ESP-sistem za nadzor stabilnosti vozila, sistem pomoći za kretanje uzbrdo, samostalno paljenje 4 žmigavca ovisno o sili kočenja, prednji i bočni sigurnosni zračni jastuci te zračne zavjese, zračni jastuci za zaštitu koljena, tritačkovni ISOFIX priključci na zadnjim sjedištima, tritačkovni sigurnosni pojasevi naprijed i nazad, električno podesivi i grijani vanjski retrovizori, višefunkcijski jednobojni putni računar, vozačevo sjedište podesivo po visini, sjedišna klupa nazad djeljiva u razmjeru 40/60, naslonjači podesivi u 2 položaja, podesivi nasloni za glavu nazad, dekorativni elementi volana u crnoj boji, hromirani obrubi na instrument ploči, dodatno zatamnjeno zadnje staklo, brisači vjetrobranskog stakla Flat Blade, set za popravku pneumatika, regulator brzine vozila, automatsko paljenje svjetala i žmigavac, automatski klima uređaj sa jednozonskom regulacijom, volan i ručica mjenjača obloženi u koži, mrežasti džepovi na poleđini prednjih sjedišta, srednji naslon za ruke nazad, srednja čelna ploča u boji Black Cosmos, utoradio CD MP3 sa 6 zvučnika, oprema za Handsfree telefoniranje, USB priključak, obloge sjedišta u tkanini Rift, hromirani profili na prtljažnim vratima, hromirani profili na bočnim staklima, prednje maglenke, LED dnevna svjetla, senzori za parkiranje naprijed i nazad, sistem za otključavanje vozila i pokretanje motora bez ključa, samozatamnjivi unutarnji retrovizor, ksenonski farovi sa automatskim prilagođavanjem visine farova, naprava za pranje farova, dodatno zatamnjena zadnja bočna stakla, hromirani pragovi, 18-inčne aluminijske felge Kariji.

Dodatna oprema na testnom automobilu: Navigacijski sistem i kamera za vožnju unazad - 4.277 KM, paket opreme panoramski krov koji sadrži zastakljeni panoramski krov i krovne nosači u boji aluminija - 1.865 KM, metalik boja karoserije - 1.404 KM