{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


FOTO+VIDEO
/
TEST: Citroen DS3 So Chic 120 VTi Airdream

S
25.8.2010. u 13:25
0
12
TEST: Citroen DS3 So Chic 120 VTi Airdream
0
Napraviti nešto svježe i zaista neviđeno među malim gradskim automobilima već odavno je gotovo nemoguća misija. U segmentu gdje je ponuda prepuna modelima bezbrojnih koncepcija i izgleda, Citroen je sa novim DS3 ipak uspio napraviti pravi zemljotres, te se opravdano ističe kao najbolji model kojeg je ovaj proizvođač napravio u skorijoj historiji.
Kada je “Citroen” najavio dolazak modela sa imenom DS mnogi nostalgičari i zaljubljenici u eru u kojoj je ovaj proizvođač proizveo jedan od najljepših i najrevolucionarnijih automobila u historiji su se ponadali da stiže automobil koji će vratiti tu francusku ekstravaganciju. Ipak, za razliku od boginje, što i predstavlja skraćenica DS od Déesse na francuskom, koja je svjetlo dana ugledala još 1955. godine, novi DS donio je neku potpuno drugačiju vrstu mini revolucije.

DS kao zasebna marka

Ovaj put oznaka DS iz “Citroena” predstavlja potpunu suprotnost eleganciji i uglađenosti koju je nekad značilo to ime. Tačnije, francuski proizvođač se vrlo ozbiljno posvetio zadatku poboljšanju svog imidža kroz stvaranje kvalitetnijih i uglednijih automobila.

Tako sada DS, ustvari, predstavlja predznak za svojevrsnu podseriju modela ovog proizvođača koji se od ostatka modela razlikuju po kvalitetama dostojnim premium segmenta, kojeg je kao standard nametnula, prije svega, njemačka konkurencija. Iako francuski proizvođači, pa tako i “Citroen”, od pamtivijeka pokušavaju parirati njemačkim autmobilima po kvaliteti materijala i nivou završne obrade, izgleda da je tek sa posljednjom generacijom svojih automobila “Citroen” zaista uspio u toj namjeri.

Nakon što je aktuelni C5 žestoko uzdrmao temlje svoje klase sa odličnim dizajnom i uzornom kvalitetom izrade, slično će napraviti i DS3 koji se u mnogim poljima pokazuje kao znatno bolji proizvod od nekih gradskih automobila, a koji se ističu kao začetnici pokreta prestižnih lifestyle minija.



Retro dizajn je bio nedopustiv

Pored odlučnosti da kvalitet i opremljenost podigne na do sada nepostojeći nivo u ponudi svojih gradskih automobila, “Citroen“ je uspio i u svom stilu sa dizajnom novog DS3 doslovno isprepadati konkurente koji su svoju slavu već odavno stekli, a u čemu se posebno ističu Mini kao najuspješniji predstavnik filozofije retrodizajna, te “Renaultov“ Clio 200 Sport, koji se namaće kao predvodnik pristupačnih “hot hatcheva”.

Ipak, u Citroenu su se na neki način dostojanstveno izdigli iznad svih postojećih trendova, pa su prilikom dizajniranja u potpunosti odbacili težnje za rješenjima koja svoju ideju crpe iz nekih starih i slavnih modela. S druge strane, ni u pogledu performansi nisu htjeli biti pretjerano beskompromisni, pa se DS3 u svakom slučaju čini kao ugodnije i udobnije društvo za svakodnevne vožnje po lošim gradskim cestama i neizbježnim gužvama. Sam izgled je itekako drzak i originalan, pa i kada je izgledalo da se u ovako brojnom segmentu i nema ponuditi i izmisliti nešto revolucionarno, “Citroen“ je dokazao suprotno.

Uz niz modernih i neobičnih rješenja koja prkose retro pokretu, bilo da su to originalni B-nosači krova koji se vizuelno prekidaju na pola “puta” do samog krova ili pomodna i očito neizbježna LED dnevna svjetla, DS3 ujedno pokazuje u kojoj mjeri agresivna i mišićava treba biti karoserija savremenog gradskog automobila sa sportskim karakterom. Zanimljivo je kako su u “Citroenu“ i kod ovako upečatljivog automobila uspjeli ostati umjereni, pa ovdje nećete zateći suvišne i kičaste spojlere, već je detaljima poput proširenih blatobrana i imitacije difuzora na zadnjem odbojniku sasvim dovoljno istaknut karakter automobila.

Upravo zbog velikih točkova, masivnih blatobrana i relativno niske i široke karoserije DS3 uopće ne izgleda minijaturno, pa i sa svoja nepuna četiri metra dužine itekako je upečatljiva i osvježavajuća pojava na cesti. Također, Citroen je osnovnom dizajnu dao dodatnu dimenziju u vidu čak 38 kombinacija boja i dodataka na karoseriji, što omogućava gotovo svakom kupcu da sebi naruči jedinstven DS3.

Među najzabavnijim gradskim minijima

Originalan izgled koji jasno ističe dinamičan karakter srećom u potpunosti postaje opravdan već nakon prvih kilometara za upravljačem DS3. Iako je nastao na osnovi druge generacije modela C3, DS3 se opravdano ističe kao potpuno zaseban model jer ima vrlo malo zajedničkih osobina sa tehnološkim bratom. S druge strane, DS3 će postati pravi predstavnik “Citroenovih“ uspjeha u autosportu i tako zamjeniti C4, pa je uz verzije sa umjerenim benzinskim i dizelskim motorima na tržište stigao i DS3 Racing koji doslovno predstavlja homologacijski model za DS3 WRC koji će od naredne godine nastupati u Svjetskom reli šampionatu.

Srećom, u “Citroenu“ su ostavili mogućnost da i kupci koji ne žude za vrhunskim performansama uživaju u dinamičnosti koju je sposoban ponuditi DS3. Tako i sa najslabijim benzinskim motorom u ponudi francuski sportista omogućava izuzetno zabavnu vožnju. Odlično odmjerena tvrdoća ovjesa uz širok trag točkova istovremeno nude izuzetno direktne reakcije na upravljaču, pa brze i nagle promjene pravca kretanja ne predstavljaju nikakav problem, dok je ujedno ostao dovoljno udoban i upotrebljiv za svakodnevnu vožnju.

Kratak međuosovinski razmak uz tvrđi ovjes, kao i na većini sportista ove veličine, garantuju izuzetno brzu i zabavnu vožnju po zavojitim cestama, dok naglo otpuštanje gasa u zavoju očekivano i kontrolisano zanosi zadnji dio. Nažalost, sa ovim motorom elektronska kontrola stabilnosti ne dolazi sa mogućnošću potpune deaktivacije, pa iako bi na malim brzinama DS3 mogao ponuditi još više zabave, ESP ponekad i brutalno prekida svako kretanje koje nije pravolinijsko. Uz mali krug okretanja i kočnice koje su sasvim dovoljne za sve zahtjeve koje pred njih može postaviti 120 KS, kompaktni DS pokazuje kako za uživanje u vožnji nije potrebna sirova snaga. U iskorištavanju njegovih potencijala veliku ulogu ima i odlična vozačka pozicija, u kojoj je vozač smješten prilično prema zadnjem dijelu automobila, što ga smješta u sam centar težišta automobila, pa je u zahtjevnijoj vožnji lakše osjetiti promjene pravca.

Ujedno, u direktnom poređenju sa konkurencijom koja je postavila standarde užitka u vožnji, DS3 donosi novu dimenziju i pokazuje da se na gotovo isti način može uživati u vožnji ali bez odricanja na luksuz i udobnost.

Sjena sporog mjenjača na odličnom motoru

Kako bi DS3 učinili pristupačnijim i privlačnijim širem krugu kupaca u “Citroenu” su odlučili ponudu motora obogatiti sa dvije benzinske i dvije dizelske verzije. Osnovni 1.6-litarski VTi benzinac sa 120 KS koji je pokretao i testni automobil ne spada u istu kategoriju kao i osnovni motori na nekim više uobičajenim modelima.

Ovaj motor DS-u obezbjeđuje sasvim dovoljno snage da ga se može smatrati živahnim i sportskim, a ne treba zaboraviti da je nastao u saradnji PSA grupacije i BMW-a, pa isti takav motor možemo zateći i u Miniju, kao direktnom rivalu DS-a. Baš kao što se pokazao kao odlična mjera za porodične komapkte, tako i ovdje savremeni benzinac radi odličan posao. Naravno, oni koji su navikli na moderne dizelaše i turbobenzince ostat će razočarani zbog samo 160 Nm okretnog momenta. Srećom, tačnije napornim radom, “Citroen“ je uspio ukupnu masu zadržati ispod tone i sto kilograma, pa malo više upornosti u održavanju rada motora u višem radnom području u potpunosti se budi sportski karakter DS-a.

Iako će za brzine i količinu zabave koju su nudili slavni prethodnici Saxo i C2 u verzijama VTS ipak u cjenovniku trebati potražiti turbobenzinski motor sa 155 KS, očito je da ovaj motor pripada modernoj generaciji benzinaca, te se uz solidne performanse još više ističe svojom uglađenošću. Uz izuzetno miran rad posebno raduje činjenica da se u automobilu sa sportskim genima na otvorenoj cesti moguće voziti sa zaista mizernim prosjekom od oko pet litara na pređenih 100 kilometara.

Iako je na testu zbog čestih brdskih i zavojitih cesta prosjek potrošnje dolazio i do 10 litara, opet je na kraju mješoviti režim vožnje potrošnju sveo na izuzetno prihvatljiva 8,3 litra na 100 kilometara. Ujedno, oznaka motora “Airdream” otkriva da mu ni ekološke vrijednosti nisu strane, jer spada u kategoriju motora koji imaju emisiju CO2 manju od 140 grama po pređenom kilometru.

Jedini pravi nedostatak pogonske grupe je petostepeni ručni mjenjač. Iako je nešto bolji od prethodnika, u PSA se i dalje nisu uspjeli u potpunosti izboriti sa standardnim boljkama svojih prenosnika snage. Tako je odličan motor koji potiče na česte izmjene brzina ponekad teško pravovremeno opslužiti, prije svega zbog sporog mjenjača koji najviše voli “zapeti” u prebacivanju iz drugog u treći stepen prenosa, a ništa bolje nije ni ubacivanje u stepen za hod unazad.

Ako bi se i mogli navići na način izmjene “brzina”, činjenica je da je u sportski orijentisanom automobilu zaista neophodan mjenjač čiji su hodovi znatno kraći, dok ne bi škodilo da i sama ručica ima manje praznog hoda čime bi vozač imao više pouzdanja u nju.

Ugođaj dostojan visoke klase

Posebnost Citroena DS3 nemoguće je doživjeti bez boravka u njegovoj unutrašnjosti, bez obzira koliko karoserija bila dinamična i originalna. Odavno neki proizvođač nije napravio toliki napredak u svojoj ponudi, ali i u ponudi same klase. Najbolji pokazatelj koliko je kvalitet materijala i završne obrade podignut na veći nivo je kada pored DS-a za nekoliko brojeva veće i skuplje porodične limuzine izgledaju neugledno i gotovo siromašno.

Količina izbora opreme i posebnih dodataka još je bogatija u unutrašnjosti, pa će spisak opcija svakog kupca definitivno baciti na slatke muke. Testni automobil je imao dodatnu opremu u vrijednosti od skoro 7.000 konvertiblinih maraka, i to se definitivno vidi na svakom detalju unutrašnjeg uređenja. Ipak, i bez velikog centralnog ekrana navigacijskog uređaja i raskošnih kožnih sjedišta sa odličnim bočnim osloncima, u unutrašnjosti DS3 nudi poseban ugođaj.

Već prvi kontakt sa velikim i debelo obloženim vratima pri zatvaranju ulijeva povjerenje u čvrstoću i kvalitet izrade, što se do sada u Citroenima ovih proporcija i nije moglo sresti u ovolikoj mjeri. Armaturna ploča, zahvaljujući preciznim spojevima i izuzetno kvalitetnoj i mekanoj oblozi, podsjeća na kvalitetne njemačke proizvode, dok lakirani dio uz povremene hromirane umetke svakako daje dozu posebnosti i luksuza koji je do sada bilo teško sresti u malim automobilima. Sam položaj iza odlično dimenzioniranog upravljača sa zaravnjenim dnom i aluminijumskim umecima čini da se vozač osjeća povlašteno, dok će i ostalim putnicima biti jednako ugodno.

Zbog pametno oblikovane armaturne ploče koja se ispred suvozača povlači prema vjetorbranu mjesta neće nedostajati ni na zadnjim sjedištima, iako na prvi pogled zbog kompaktne karoserije i zatamnjenih stakala djeluje kaluostrofobično. Odlična zvučna izolacija uz moćan audiosistem učinit će i duža putovanja vrlo ugodnim, dok će i prtljažnik zbog pravilnog oblika i sasvim dovoljne zapremine biti na nivou zadatka.

Cijena kao najveća prepreka

Jasno je da sa ovako jedinstvenim i prestižnim gradskim automboilom Citroen cilja na posebnu grupu kupaca, koja, iskreno, na našem tržištu i nije posebno velika. Tako novi DS3 u svakom slučaju ne treba posmatrati kroz prizmu bestsellera kao što je standardni C3, već kao poseban i privlačan automobil koji će dodatno izgraditi imidž francuske marke.

S druge strane, skoro 40 hiljada konvertiblinih maraka za gradski mini bez sumnje izgleda kao prevelika količina novca, ali kada DS3 se ne može i ne smije uklapati u uobičajene tržišne “kalupe”. Jednostavno kod ovog automboila ne treba gledati da za mnogo novca dobijete malo lima, već da za taj novac dobijete mogućnost potpuno originalnog i po svojim željama personalizovanog automobila sa opremljenošću luksuzne limuzine, a koji će baš kao i originalni DS iz 1955. godine za 20 ili 30 godina biti jednako atrkativna i jedinstvena pojava kao što je to i sada.

Osnovni podaci testnog automobila:

Citroen DS3 So Chic 120 VTi Airdream
Cijena osnovnog benzinskog modela: 31.140 KM
Cijena testnog modela do registracije: 38.101 KM

Motor: Zapremina 1.598 ccm, snaga: 88 kW/120 KS, obrtni moment: 160 Nm pri 4.200 okr/min.
Dimenzije: dužina 394,8 cm, širina 171,5 cm, visina 145,8 cm, međuosovinski razmak 246 cm.
Zapremina prtljažnika: 280 litara
Masa: 1.075 kg
Performanse: Ubrzanje 0-100 km/h 8,9 s, najveća brzina: 190 km/h
Potrošnja: test 8,3 / grad 7,9 / otvoreno 4,8 / kombinovano 5,9 l/100 km

Osnovna oprema So Schic: ABS, ESP, zračni jastuk za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci i zračne zavjese, regulator i limitator brzine, daljinsko centralno zaključavanje, audio CD/MP3 i RDS-sistem sa šest zvučnika i komandama pri upravljaču, AUX-priključak za audio uređaj, električno pokretana prednja bočna stakla, klima-uređaj, vozačevo sjedište podesivo po visini, servo-upravljač podesiv po visini i dubini, dvobojna verzija karoserije, kožom obložen upravljač sa aluminjiumskim umetkom, ručica ručne kočnice obložena kožom, ručica mjenjača u lak crnoj boji, 12-voltna utičnica između prednjih sjedišta, integrisani osvježivač zraka, armaturna ploča u lak crnoj boji, hromirani ukrasi na pragovima, prednja svjetla za maglu, LED dnevna svjetla, dodatno zatamnjena bočna zadnja stakla i zadnji vjetrobran, sportski ovjes.

Dodatna oprema na testnom automobilu: hromirane bočne ukrasne letvice – 195,4 KM. Paket Select Confort My Way koji sadrži navigacijski sistem My Way, automatske prednje brisače, samozatamnjujući unutrašnji retrovizor, električno pokretane i grijane vanjske retrovizore sa preklapanjem preko daljinskog upravljača, senzore za vožnju unazad, automatski klima uređaj i srednji naslon za ruke naprijed – 3.217,5 KM. Hromirani gornji dio vanjskih ogledala – 97,1 KM. Aluminijumski naplaci Bellone prečnika 17 inča sa srednjim poklopcem u boji – 292,5 KM. Amarante kožni paket u unutrašnjosti sa grijanim prednjim sjedištima i suvozačkim sjedištem podesivim po visini – 2.340 KM. Dvobojna karoserija sa Obsydien metalik crnom i Opal bijelom bojom – 819 KM.

Ukupna vrijednost dodatne opreme na testnom automobilu: 6.961,5 KM.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: