Dostojan ugledne porodice
0

FOTO+VIDEO / TEST: Citroen C3 1.4 HDi Tendance

Tekst i fotografije: Elvir Zubović
Teško je ne primjetiti da Citroen sa novom generacijom, doslovno svih, svojih modela pravi odličan posao, pa se sasvim opravdano može reći da ima jednu od najboljih ponuda bez obzira o kojem segmentu govorili. Iako novi C3 nije imao ulogu prekretnice, kao što su to uradili C5 ili DS3, očito je kako je dobio sve najbolje atribute od nove porodice aktuelnih “double chevrona”.

Nakon što je prva generacija modela C3 doživjela izuzetno velik uspjeh, Citroen je imao težak zadatak da pri stvaranju nove generacije ne ode predaleko od temelja izvornog modela, ali da ujedno ukomponuje privlačne elemente svojih modela nove generacije.

Također, ni pretjerana doza ekstravagancije nije bila poželjna, ali već i na prvi pogled jasno je da su Francuzi opet uspjeli napraviti privlačan gradski automobil, što je potvrdio i svojim magnetskim privlačenjem pogleda jarko zeleni testni automobil. Naravno, i ovaj put je najzanimljivji ženskom spolu, ali na njegovu “mekoću” izgleda teško će ostati imuni i muškarci.

S druge strane, zanimljivo je kako je Citroen uspio napraviti kompromis istog ali istovremeno i potpuno novog automobila. Tačnije, drugi C3 je potpuno nov proizvod i tehnološki i dizajnerski, a opet djeluje tako poznat.

Prepoznatljiv ali i vrlo svjež izgled

Širenje ponude svojih modela ali i značajno stilsko sazrijevanje značilo je da C3 nije trebao pomjerati granice, već samo poznatom izgledu donijeti svježinu savremenog automobila. Tako je prepoznatljiva kupolasta linija krova zadržana i na novom C3, pa ga je lako prepoznati i na prvi pogled.

S druge strane, moderno oblikovana svjetla i masivni obrisi karoserije daju mu dozu agresivnosti koja nije bila prisutna na prethodnom modelu. U kolikoj mjeri je postao dinamičniji i ozbiljnije oblikovan postaje jasno kada gotovo jednake detalje prepoznamo i na modelu DS3, koji se jasno distancira kao sportski model i to upravo na osnovi ovog C3.

Također, lako je primjetiti da za razliku od većine konkurenata sa novom generacijom C3 nije dobio i znatno veće proporcije kojima bi izlazio iz granica klase, te je i dalje ostao praktičan i okretan gradski automobil.

Uz prednost bogate palete boja karoserije koja obiluje upečatljivim nijansama, baš kao što je bila i zelena na testnom modelu, C3 je u ovom izdanju očito napravio još bolji kompromis gradskog automobila koji istovremeno može biti razigran i ženstven ali i dovoljno dinamičan i muževan.

Kvalitetnija i ugodnija unutrašnjost

Napredak u kvaliteti i nivou izrade na novom C3 najlakše je primjetiti u unutrašnjosti. Slično kao i kod znatno skupljeg i raskošnijeg DS3, sada i kod C3 se putnici osjećaju bolje i zaštićenije zahvaljujući debljim oblogama vrata, ali i kvalitetnijim materijalima koji su na dohvat ruke.

Na konkretnom testnom primjerku jedinu mrlju na ugodno uređenje unutrašnjosti bacio je veliki plastični umetak koji se prostire preko cijele armaturne ploče, a koji uz ovaj paket opreme na žalost dolazi lakiran u mat sivu boju koja na prilično neuspješan način pokušava imitirati brušeni aluminijum. U ovom slučaju bi čak i obična crna plastika bila znano bolje i oku ugodnije rješenje.

Osjećaj prostranosti koje priskrbljuju velike stakle plohe, u prvom redu impozantan produženi panoramski vjetrobran, donekle zavarava. Kao što je evidentno i na vanjskom izgledu, ni unutrašnjost novog C3 nije posebno narasla u odnosu na prethodnika. Daleko od toga da mjesta neće biti dovoljno za četiri putnika, ali činjenica je da neki konkurenti u ovoj klasi nude znatno više mjesta za koljena putnika na zadnjoj klupi, ali i nešto više zapremine prtljažnog prostora.

Razlog za ovako konzervativnu ponudu prostora i dimenzija u novom C3 može se lako naći u znatno proširenoj ponudi Citroena. Tako sada postoje modeli poput odličnog C3 Picasso koji će lako ispuniti sve potrebe za prostorom, dok je C3 mogao ostati ono i što najbolje radi, okretan gradski automobil.

Vozačko okruženje gotovo je jednako ugodno kao i u sportski orjentisanom DS3, s tim da se u C3 znatno visočije sjedi. Sjedišta su srećom dovoljno profilisana, a čak i nezahtjevnim vozačima će se svidjeti odličan trokraki upravljač debelog obruča koji je u donjem dijelu zaravnjen kao na sportskim automobilima.

Osnovni motor za osnovne potrebe

Kupci gradskih automobila, barem na našem tržištu, u pravilu ciljaju na motore i pakete opreme koji su na samom početku cjenovnika. Po tom šablonu, u kategoriju poželjnosti obavezno se ubraja i dizelski motor, pa bio on i u najslabijoj verziji. Takvim se podrazumjeva i osnovni 1,4 HDi dizelaš, koji je u testnom automobilu proizvodio skromnih 70 KS i 160 Nm okretnog momenta.

Kod ovako prigušenog, za savremene standarde, motora ne treba očekivati posebne izlive snage, pogotove one iznad 2.000 okr/min koji su prepoznatljivi za većinu modernih i jačih dizelskih motora. U ovom slučaju maleni HDi snagu razvija gotovo potpuno linerano, te mu najviše prija održavanje putne brzine i nezahtjevna međuubrzanja, dok za startnost i dinamičnu vožnju ipak treba posegnuti za snažnijim dizelašem, ili jeftinijim benzincima.

Očekivano, takav raspored krivulje snage znači da za bolji odziv na gas kazaljka obrtomjera ipak treba biti na, ili iznad, 2.000 okretaja radilice u minuti. Ustvari, kao jedini nedostatak u poređenju sa sličnim motorima kod konkurencije kod ovog HDi-ja se može istaći prilično bučan rad, pogotovo pri hladnim startovima. S druge strane, najslabiji HDi svoj nedostatak snage djelimično kompenzira prihvatljivom potrošnjom goriva, s tim da ne treba zaboraviti da će žešći tempo vožnje i ovom motoru potrošnju goriva olako povećati na preko sedam litara.

Dakle, sama vožnja C3 sa ovim motorom treba biti “glatka” i ugodna, jer kako zbog troškova tako i zbog samog ugođaja ne čini se smislenim zahtjevati od njega agresivnu vožnju, kojoj nije namjenjen.

Udobnost prije dinamike

Osjećaj u vožnji na sličan način ima temelje u prethodnom modelu. Iako je već u prvom zavoju jasno da je C3 značajno zreliji i bolji automobil, i dalje ima istu ugodnost i nivo “gripa” koji ne zavisi od naginjanja karoserije. Kao što kupac malog francuskog automobila i očekuje, tako je C3 udoban i mekan bez obzira da li je riječ o gradskoj vožnji ili dužem putu.

Za razliku od prethodnika, djeluje ipak znatno čvršći, dok mu se može zamjeriti tek nešto nervozniji prelazak preko kratkih i oštrih neravnina. Sam upravljač je nešto direktniji, mada je prije svega podređen komforu. Petostepeni ručni mjenjač je evolucija poznate PSA-ove transmisije, pa iako se čini nešto kompetentnijim, ni u ovoj verziji nije ostao lišen svojih poznatih mana.

I dalje nedovoljno precizan i brz, čini u stvari dobar sklad sa ovim motorom, pa C3 sa ovim pogonskim sklopom zaista predstavlja ekonomičan gradski automobil koji nije sklon posebnim vozačkim egzibicijama.

Odlična ponuda sa cijenom u prosjeku klase

Zanimljiv i prije svega originalan gradski automobil kao što je C3 i nije tako lako naći na tržištu, a u prilog mu svakako ide da je Citroen u BiH nekako uporedo sa svjetskom ofanzivom ove marke počeo formirati i više nego primaljive finansijske ponude.

Tako za vrlo originalno opremljen C3, gdje se prije svega misli na panoramski vjetrobran i zanimljivu boju, Citroen zahtjeva oko 25 hiljada maraka, dok se u skormnijem izdanju, kakvog će većina kupaca i odabirati, dizelski C3 može dobiti već za 21 hiljadu maraka. Na kraju krajeva, jedna od čari C3 kao i svakog Citroena, je uvijek i bila velika mogućnost personalizacije.

Zato ne treba zaboraviti naglasiti da se originalnost među nemaštovitim gradskim automobilima, koji su počeli i previše ličiti jedan na drugog, zaista treba mnogo više cijeniti, pogotovo kada dolazi u ovako prihvatljivom cjenovnom rangu.

Osnovni podaci testnog automobila: Citroen C3 1.4 HDi Tendance Cijena osnovnog dizelskog modela: 21.013 KM Cijena testnog modela do registracije: 25.625 KM Motor: Zapremina 1.398 ccm, snaga: 50 kW/70 KS, obrtni moment: 160 Nm pri 2.000 okr/min Dimenzije: dužina 395,4 cm, širina 170,8 cm, visina 151,4 cm, međuosovinski razmak 246 cm. Zapremina prtljažnika: 287 litara Masa: 1.065 kg Performanse: Ubrzanje 0-100 km/h 13,7 s, najveća brzina: 163 km/h Potrošnja: test 7,4 / grad 5,2 / otvoreno 3,7 / kombinovano 4,2 l/100 km

Osnovna oprema Tendance: ABS sa AFU i REF sistemima, prednji i bočni zračni jastuci, svjetlosni indikator za nezakopčan sigurnosni pojas vozača, vozačevo sjedište podesivo po visini, servo upravljač podesiv po visini i dubini, dnevna svjetla, osvjetljeni pretinac ispred suvozača, putni računar, daljinsko centralno zaključavanje, električno pokretana prednja stakla, električni pokretana vanjska ogledala, 12-voltna utičnica, sigurnosne zavjese, regulator i limitator brzine, ručni klima uređaj sa hlađenim pretincem, audio sistem RDS sa MP3 i dodatna audio utičnica AUX, prednja svjetla za maglu, obloga armature sa termički obrađenom plastikom u sivoj boji Lion, kožni obruč upravljača, integrisani osvježivač zraka, tkanina obloga Karl Mistral, ručke vrata u boji karoserije, 15“ ukrasni poklopci točkova Whaletail. Dodatna oprema na testnom automobilu: Paket City sa sklapanjem vanjskih retrovizora, električnim pokretanjem zadnjih stakala i senzorima za parkiranje nazad. Paket Dynamique koji sadrži automatski klima uređaj, naslon za ruke i 16-inčne aluminijumske naplatke. Vjetrobransko staklo Zenith. Metalik boja. Ukupna vrijednost dodatne opreme na testnom automobilu: 3.258 KM