Staro ime sa novim namjerama
0

FOTO+VIDEO / TEST: Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

Tekst i foto: Elvir Zubović <br />Video: Davorin Sekulić
Prije nego je došao megapopularni i pristupačni Cruze, Aveo je bio najuspješniji Chevroletov automobil. Sada u novoj generaciji dolazi kao dramatično moderniji, kvalitetniji i potpuniji automobil, pa je logično očekivati da opet preotme primat od Cruzea, a u vožnji nas je uvjerio da je miljama daleko od neuvjerljivog prethodnika.

Kada je zvanično predstavio novu generaciju Avea, Chevrolet je sasvim opravdano najviše potencirao činjenicu da je riječ o potpuno novom automobilu koji sa prethodnikom nema ništa zajedničko osim imena. Za razliku od starog Avea koji se pokazao pogubnim na "crash" testovima, novi Aveo dolazi kao potpun automobil, tačnije automobil koji predstavlja temelj za nove modele koji će tek doći, uključujući i novu generaciju Opel Corse.

O tehnološkom napretku koji donosi novi Aveo najbolje govori činjenica da je na nedavno izvršenom EuroNCAP testiranju ponosno osvojio maksimalnih 5 zvjezdica za zaštitu putnika. Veliki je napredak kada automobil u samo jednoj generaciji dođe sa sramotne 1,5 zvjezdice, na odlikaških pet. Upravo ovaj rezultat najbolje opisuje trud Chevroleta da ponudi kvalitetan i siguran automobil, koji će biti ravnopravan evropskim konkurentima.

Također je pohvalno da je Chevrolet prepoznao gdje interes za ovakav kompakt može i treba biti najveći, pa je tako teško ne primjetiti da nam je novi Aveo došao na testiranje znatno prije nego u ostatku Evrope, pogotovo jer inače kod većine ostalih proizvođača prioriteti budu potpuno suprotni.

Agresivan izgled, dostojan pravog "hot-hatcha"

Chevrolet se pri stvaranju novog Avea nije posvetio samo tehnološkom napretku, nego je važna stavka bio i dizajn koji je morao biti moderna, dinamičan i posebno privlačan mlađim kupcima. Očito je da su brojni konceptni modeli bili odlična vježba za Chevroletove dizajnere, a jasno je da su uticaja imali i uspjesi u WTCC takmičenju, zbog čega na svakom novom Chevyu ima sve više sportskih detalja.

Ono što nam se kod novog Avea najviše svidjelo je svakako niska i oštra linija krova, zbog koje izgleda još širi i agresivniji, te istovremeno odbija pratiti trendove visokih kompakta koji nalikuju monovolumenima.

Prednja i zadnja svjetla sa razdvojenim elementima svakako su glavni znak raspoznavanja novog Avea, te su uz sakrivenu ručku zadnjih bočnih vrata glavni pokazatelji koliko je uticaja imala italijanska škola dizajna.

Ono što nam se nije posebno svidjelo je amblem Chevroleta na maski, koji uživo izgleda kao da je slučajno smješten prenisko, te osim što je prevelik ujedno i kvari inače odlične linije prednjeg dijela. Također, ispod prednjeg odbojnika Chevrolet je smjestio pozamašan "spojler" koji možda dobro izgleda, ali je jednostavno prevelik, te je nemoguće ne zapeti njime čak i za vrlo niske trotoare.

Upotrebljiva i razigrana unutrašnjost

Chevrolet nije stao na privlačno oblikovanoj karoseriji, već je i u unutrašnjosti ponudio rješenja koja su novost u klasi, i zahvaljujući kojima će se Aveo isticati iz mase, jer upravo to i treba da uradi kako bi vratio povjerenje kupaca.

Prije svega, moramo svakako spomenuti instrumente. Iako smo slično rješenje već vidjeli u malom Sparku, tek ovdje je ideja u potpunosti razvijena, te je uspješno spojena praktičnost sa neobičnim izgledom. Čak i onima koje motocikli ne zanimaju biće jasno da su u Chevroletu odlučili posuditi rješenje sa supersportskih dvotočkaša, i dodatno ga proširiti funkcijama neophodnim za automobil. Rezultat je vrlo kompaktan skup instrumenata, gdje centralno mjesto zauzima obrtomjer, dok su ostale informacije ispisane na digitalnom displeju. Istina, neke lampice i nisu baš pregledne, ali to mu opraštamo, jer odavno nismo naišli na jednostavnije i efikasnije rješenje instrumenata u ovoj klasi.

Upravljač nam je poznat iz skoro svakog Opela i Chevroleta, dok su centralna konzola i ostatak vozačkog okruženja vrlo su slični onima u Cruzeu ili Orlandu, te se vrlo lako navići na logiku rasporeda elemenata. Aveo nas je posebno prijatno iznenadio brojem pretinaca, kako otvorenih tako i zatvorenih, pa po tom pitanju ravnopravno parira drugoj generaciji Toyote Yaris, koja je imala primat u klasi po tom pitanju.

Iako Chevrolet tvrdi da je Aveo rekorder prostranosti, ipak treba biti realan i ne očekivati čuda unutar karoserije ovih dimenzija. Istina, mjesta će i na zadnjim sjedištima biti dovoljno, te će višim putnicima zasmetati jedino krov, koji je djelimično platio danak dobrom vanjskom izgledu. S druge strane, ulazak na zadnja sjedišta je vrlo lagan i bez potrebe za gimnastičkim potezima, a što se može zahvaliti obliku zadnjih vrata koja pod ravnim uglom zadiru u C nosač krova. S druge strane, upravo C nosač je velika prepreka preglednosti u Aveu, pa je tako vožnja unazad i parkiranje prilično otežano, iako je riječ o vrlo kompaktnom automobilu.

Prtljažnik zapremine 290 litara također je u aktuelnim okvirima klase, ali mu u prilog idu vrlo pravilne stranice zbog kojih je mnogo lakše iskoristiti cijelu zapreminu. Dodatni prostor, kao i u svakom drugom automobilu, omogućava preklapanje sjedišta, s tim da je kod Avea pohvalno izdašno "klizanje" prednjih sjedišta, pa se i pri prevozu velikih stvari putnici naprijed mogu ugodno smjestiti.

Slično kao i u Orlandu, kvalitet materijala unutra je dovoljan, nisu pretjarano loši, ali nisu ni posebno ugodni na dodir. Dizajneri su se poslužili efikasnim trikom da elemente koji su u dohvatu ruku izrade od nešto ugodnije plastike, ali nam se nije svidjelo da ručke na vratima od krute plastike toliko odstupaju od ostatka unutrašnjosti.

Uglađen motor koji ne ispunjava očekivanja u potpunosti

Iako izgled daje naslutiti da je možda riječ o sportskom automobilu, ne treba zaboraviti da je Aveo ipak obični kompakt, sa ponudom vrlo smirenih motora koji su namjenjeni ugodnoj vožnji.

Poznati opelov 1,4-litarski benzinac koji je pogonio testni Aveo nominalno bi trebao biti više nego dovoljan za žustru vožnju. Ipak, 100 KS i 130 Nm nas je u praksi prilično razočaralo, kako po pitanju performansi, tako i u pogledu ekonomičnosti. Isprva se čini da je 130 Nm okretnog momenta razlog razočarenja, ali ne treba zaboraviti da sa malo preko 1.100 kilograma Aveo nije posebno težak automobil.

Prije nego se požalimo, moramo pohvaliti izuzetno tih rad i dobru zvučnu izolovanost motora, pa će pri laganijoj vožnji Aveo 1.4 biti vrlo ugodan saputnik. S druge strane, elastičnu, da ne kažemo dinamičnu, vožnju treba zaboraviti. Jednostavno je prenaporna i za putnike i za automobil. Ubrzavanje je zbog dugih prenosnih odnosa u mjenjaču vrlo sporo, a da bi stvar bila gora pri izmjeni "brzine" okretaji padaju prenisko u donje radno područje, iz kojeg opet nastavak ubrzanja traje predugo. Bolja usklađenost stepeni prenosa značajno bi popravila stvar, dok u prilog performansama ne ide ni sam odziv na "gas", koji je toliko spor da će i neuvježbano uho primjetiti značajnu pauzu od trenutka pritiska papučice gasa do trenutka kada se začuje zvuk otvorenog "leptira" gasa.

Tješili smo se da ovakva nezainteresovanost motora i mjenjača za dinamičniju vožnju mora biti utemeljena u ekonomičnosti, ali i tu nas je prosjek na testu od 9,2 litara na 100 km zatekao. Nije to posebno rastrošan prosjek, te se lako može spustiti i niže od toga, ali uz ovako oskudne performanse smo očekivali ipak izraženiju skromnost u potrošnji goriva.

One koji žele barem djelimično vožnjom opravdati izgled Avea, moramo razočarati podatkom da za sada nije u ponudi snažniji 1.6 benzinac, dok za one kojima je prioritet potrošnja goriva preostaje da sačekaju moderni 1,3-litarski turbodizelaš. Ovaj 1,4-litarski Ecotec prigodan je tek za one koji ne prelaze previše kilometara, a ujedno im nije posebno važna brzina u tim rijetkim trenucima vožnje.

Sposoban za dinamičnu vožnju, sa velikom mjerom povjerenja

Dinamičan izgled sa niskom i prilično širokom karoserijom daje naslutiti da bi Aveo mogao biti zabavan i u vožnji. Samo rješenje ovjesa sa kombinacijom McPherson ramena naprijed i torzijske osovine nazad ne predstavlja novost, ali je pohvalno da se u vožnji, za razliku od prethodne generacije, osjeti čvrstoća karoserije ali i sigurnost koju ulijeva širok trag točkova.

Također, Aveo u vožnji pokazuje da je značajno porastao, pa vrlo dobra zvučna izolacija ali i stabilnost na većim brzinama kroz duge zavoje čine vožnju sigurnom. Istina oni koji imaju prevelika očekivanja zbog sportskog izgleda mogli bi ostati razočarani jer je ovjes Avea ipak podešen sa naglaskom na udobnost, mada bi sa gumama nižeg bočnog profila i u oštrijim zavojima bio dosta direktniji.

Također, na zavojitoj cesti Aveo se ne osjeća baš ugodno pri naglim izmjenama pravca i težišta, kao ni putnici u njemu zbog prilično izraženog naginjanja i mekoće ovjesa, te ga je u skladu sa motorom bolje i znatno ugodnije voziti uglađeno i bez aspiracija za posebnom dinamikom, iako bi vas njegov izgled mogao potaći na to.

Bila bi prava šteta kada Chevrolet ne bi iskoristio već dobro formiran ugled zasnovan na sportskim uspjesima u WTCC-u i prepremio Aveo koji bi dobio nešto direktniji i čvršći ovjes. Osnova u dobrom izgledu i samim dimenzijama već je tu, a od vrlo zabavnog automobila dijeli ga tek nekoliko sitnih podešavanja koja bi od mekanog i ugodnog gradskog kompakta napravila zaista poželjan mali sportski automobil.

Među najprivlačnijim ponudama u klasi

Sa cijenom manjom od 24 hiljade maraka za skoro najopremljeniji model Chevrolet pokazuje kako je sa novim Aveom uspio napraviti potpun posao. Jasno, sa ovako dramatičnim porastom kvalitete ne možemo očekivati da Aveo bude bagatelna ponuda sa početka cjenovnika, kao što je to nekada bio, ali je i sa ovim cijenama jedan od uvjerljivo najpristupačnijih automobila u vrlo konkurentnom segmentu.

Jedini prostor koji zaista treba poboljšanje je sama ponuda motora, jer iako "na papiru" izgleda da su 1,2 benzinac sa 86 KS, i snažniji 1,4 sa 100 KS kojeg smo vozili sasvim dovoljni za osnovni raspon tržišta ove klase, činjenica je da Aveu nedostaje motor poput nekog manjeg turbobenzinca, sa kojim bi ostao jednako ekonomičan ali bi dobio dozu dinamičnosti koja bi pratila agresivan vanjski izgled.

Pohvalno je da će Chevrolet, po prvi put u Aveu ponuditi i dizelski motor, pa će moderni 1,3 turbodizelaš sa start/stop sistemom od jeseni biti i odlična ponuda za vozače koji vole elastičnost ovakvih motora, i prije svega skromnu potrošnju goriva.

Iako ima još dosta prostora za razvoj i poboljšanja, pravo je osvježenje vidjeti kako je Chevrolet uspio prebroditi krizu na najbolji mogući način, i ponuditi nam među prvima u Evropi automobil koji je siguran i moderan kao skoro bilo koji drugi evropski automobil ove klase.

Chevrolet Aveo iz drugog ugla by Elmir Tozo:

Odlični „crash test“ rezultati za novi Aveo, koji su ovih dana objavljeni od strane EuroNCAP-a, na najbolji način potvrđuju da su se u Chevroletu ozbiljno potrudili da ovaj put tržištu ponude automobil poznatog imena koji sa svojim prilično neuspješnim prethodnicima gotovo da i nema dodirnih tačaka.

Produkcijska, skoro pa monovolumenska karoserija Avea, istina, vizuelno nije agresivna onoliko koliko je agresivna bila njena konceptna varijanta, ali mora se priznati da je na novom Aveu prisutno mnogo detalja sa konceptnog modela Aveo RS, što u svakom slučaju predstavlja dodatnu potvrdu da Chevrolet ovim modelom želi mnogo ozbiljnije nastupiti u jednoj od najprodavanijih automobilskih klasa, sa zadaćom da animira i one potencijalne kupce koji ih do prije neki dan nisu smatrali vrijednim pažnje.

I sve bi bilo super da nismo ostali zatečeni onim što nam je na cesti ponudio korporacijski 1,4-litarski viševentilski benzinski motor. Sličan nesklad između deklarisane snage i „živih“ performansi doživljavali smo polovinom devedesetih, kada su na naše tržište počeli stizati prvi automobili južnokorejskih proizvođača. Uz sumnju kako su za sve zapravo krivi loše proračunati prenosni odnosi, ali i činjenicu da moderni mali automobili više nisu lagani, u vožnji je bilo teško osjetiti da Aveo raspolaže sa 100 KS. U svakom slučaju, bilo je mnogo više buke nego slike, uz teško ostvarive rezultate o prosječnoj potrošnji goriva koje obećavaju u Chevroletu.

Sve ostalo na novom Aveu sada je mnogo bolje od onoga što se nudilo uz istoimene prethodnike kojima su se, unazad nekoliko godina, podsmijavali mnogi automobilski novinari širom (razvijene) Evrope. Potpuno opremljen, prilično originalan, sa neobičnom motociklističkom instrumentnom tablom, doduše i sa velikim točkovima koji (prvenstveno zbog neadekvatnog profila guma) izgledaju kao da su nesmotreno posuđeni sa nekog osjetno većeg automobila, novi Aveo ima dovoljno aduta za ravnopravnu borbu sa mnogobrojnom konkurencijom.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Chevrolet Aveo 1.4 LTZ Cijena osnovnog benzinskog modela: 17.809 KM Cijena testnog modela: 23.860 KM

Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, benzinski, smješten naprijed poprečno. Promjer i hod klipa 73,4 × 82,6 mm. Radna zapremina 1.398 ccm. Maksimalna snaga 74 kW - 100 KS pri 6.000 okr/min. Maksimalni obrtni moment 130 Nm pri 4.000 okr/min. Četiri ventila po cilindru. Višetačkovno ubrizgavanje goriva u cilindre.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0-100km/h - 12,2 s. Maksimalna brzina - 177 km/h. Potrošnja na testu - 9,2 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 7,7 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,9 l/100 km, kombinovano 5,9 l/100 km.

Dimenzije: Dužina - 4.039 mm. Širina - 1.735 mm. Visina - 1.517 mm. Međuosovinski razmak - 2.525 mm. Prtljažnik - od 290 do 653 litara. Masa praznog automobila - 1.134 kg.

Serijska oprema paketa LTZ: ABS, ESP, prednji i bočni zračni jastuci za vozača i suvozača, zračne zavjese, klima uređaj, CD-radio MP3, 6 zvučnika, USB, električno pokretana i grijana vanjska ogledala, električni podizači svih stakala, daljinsko centralno zaključavanje, upravljač s komandama audio sistema, upravljač podesiv po dubini i visini, putni računar, zadnji parking senzori, svjetla za maglu naprijed, aluminijumski naplaci 16", tempomat.

Dodatna oprema na testnom modelu: metalik boja karoserije - 615 KM

Garancije: 3 godine ili 100.000 pređenih kilometara, 3 godine garancije na boju karoserije, 12 godina garancije na prohrđavanje.