{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


FOTO
/
TEST: Audi Q3 2.0 TDI quattro S tronic

S
6.2.2012. u 10:19
0
0
TEST: Audi Q3 2.0 TDI quattro S tronic
0
Iako je modelom Q5 Audi uspio ponuditi SUV adekvatan gabaritima evropskih saobraćajnica, za razliku od megalomanskog Q7, ipak je nedostajao jedan zaista okretan i kompaktan Q. S pravom se čini da je tek novim Q3 Audi ponudio SUV koji će masovno privući Evropljane, čak iako je prilično skup. S druge strane, konkurencija mu nije ništa jeftinija.
O popularnosti, ali i stvarnoj potrebi većine kupaca za jednim kompaktnim SUV-om suvišno je trošiti riječi. Dovoljna je činjenica da se prodaju "kao ludi", a ujedno je teško i osuđivati nekoga ko voli imati multipraktik automobil, kakvi današnji SUV-ovi zaista jesu.

Audi je odavno svjestan toga, i već godinama vrijedno popunjava svoju ponudu SUV-ova, a posljednji bi mogao biti možda i najpopularniji izdanak. U ostatku Evrope mu zadatak zbog megapopularnog Range Rovera Evoque možda neće biti lagan, ali u našim krajevima status bestsellera u klasi gotovo da mu je zagarantovan, čak i uz pozamašnu cijenu.

Poput A1 na Q steroidima
Generacijama je poznata Audijeva dizajnerska filozofija porodičnog vizuelnog identiteta koji garantuje prepoznatljivost marke, ali ujedno garantuje i vrlo blijedu izraženost prepoznatljivosti pojedinog modela, pogotovo pri pogledu sprijeda. Tako je u slučaju Q modela Audi izgleda odlučio napraviti očite razlike između Q7, Q5 i novog Q3. Onda pogledate sva tri od nabrojanih i vidite opet prepoznatljivu masku, gotovo iste linije branika i svjetala pa pomislite u čemu je "fazon"? Kada već nisu imali slobodu da se igraju maskom, dizajneri su se poigrali svjetlima, ali ne njihovim vanjskim izgledom, nego LED tehnologijom.

Naime, Q3 je sa upaljenim LED dnevnim svjetlima defintiivno prepoznatljiv, jer je prvi od Q modela dobio LE diode nove tehnologije i prepoznatljivog oblika koji ga razlikuje od veće Q braće.

Također, Q3 se ističe kao poseban i svojom ukupnom siluetom, koja, uz ignorisanje same visine karoserije, više izgleda kao da pripada klasičnom kompaktu nego SUV-u. Zbog toga se Q3 lako može svrstati i među jednako popularne "crossovere", a iako je svaka sličnost sa najmanjim A1 itekako primjetna i namjerna, ne može mu se na tome zamjeriti jer u suštini izgleda vrlo dopadljivo i skladno. Diskutabilan zadnji dio sa padajućom linijom krova izgleda mnogo dinamičnije i privlačnije "uživo", nego na fotografijama, pa iako je i ovaj put ostao klasičar, može se reći da je Q3 jedan od najzanimljivijih novih Audija.

Iznenađujuće prostrana i očekivano kvalitetna unutrašnjost
Upravo zbog izraženo položenog D nosača krova, Q3 nam je na prvi pogled izgledao kao SUV koji bi mogao biti vrlo skučen unutra. Ipak, više od 2,6 metara međuosovinskog razmaka bilo je dovoljno da zadnja sjedišta u Q3 ostanu sasvim pristojno upotrebljiva. Daleko od toga da vlada prostorni raskoš, ali za dva prosječna putnika bit će sasvim dovoljno prostrano, dok će nešto višima zasmetati prije svega niska linija krova.

Kao i kod svakog Audija, u unutrašnjosti nije ugodno zbog samog prostora, nego zbog odličnog kvaliteta i ergonomije. Jasno, unutrašnjost Q3 izgleda razigranije od one u "ozbiljnom" A6, ali kvalitet je na gotovo istom nivou. Izrada je odlična, dok posebnu "težinu" daju elementi od aluminija. Možda bi utisak bio čak i bolji da je malo smanjena upotreba glatke i matirane plastike na centralnoj konzoli.

Među detaljima koje treba posebno istaći nameću se zaista ugodna prednja sjedišta koja su na listi doplata, ali su odlično profilisana i imaju mogućnost produžavanja sjedeće površine. Posebno atraktivno izgleda i aluminijska ručica S-tronic mjenjača, mada nije baš ugodno na niskim temperaturama prvi put staviti ruku na nju.

Komande klima-uređaja su poznate iz drugih modela, ali nam se ni ovdje ne sviđa sam način podešavanja temperature klikovima prekidača lijevo ili desno, pogotovo jer sam njihov oblik daje naslutiti da ih je mnogo lakše koristiti.

Vozaču će definitivno biti najugodnije od svih uz odličnu preglednost instrumenata, dobar položaj za upravljačem, ali i preglednost ceste koja se ističe kao jedna od glavnih prednosti urbanih SUV-ova. Nažalost, danak obliku karoserije je plaćen preglednošću pa se parking senzori nameću kao nužna oprema, iako ustvari sjedite iza upravljača kompaktnog automobila koji ne bi trebalo biti problem parkirati i provlačiti kroz uske prostore.

Pohvalnu iskorištenost prostora u Q3 ističe i sasvim pristojan prtljažnik. Iako je prilično plitak, dvostruko dno i ravan utovarni rub imaju svoje prednosti u svakodnevnoj upotrebi, dok će sa ukupnom zapreminom od 460 litara i velikim petim vratima biti neočekivano dobro upotrebljiv i praktičan.

Naglasak na dinamičnoj vožnji
Nakon zaista raznovrsne vožnje, od gradske gužve, preko "otvorene" ceste, do snijegom zatrpanih lokalnih cesta, Audi Q3 se pokazao kao zaista svestran igrač, ali ujedno i kao prilično originalan Q model. Za razliku od svoje veće braće, iza upravljača Q3 ćete imati utisak vožnje klasičnog komapkta, a ne tromog SUV-a, naravno uz izuzetak povišene pozicije sjedenja.

Zbog, uslovno rečeno, kratke karoserije i međuosovinskog rastojanja Q3 je vrlo okretan i dinamičan, pa čak i sa ovjesom koji nije naglašeno njemački tvrd. Brze promjene pravca i zabavna vožnja po zavojitim cestama vrlo su ugodni i zabavni u Q3 te će vozačima koji više cijene ovakve osobine od mekoće i tromosti velikih SUV-ova Q3 biti mnogo bolji izbor.

Onim razmaženijim neće se svidjeti ta direktnost kod Q3, jer je neminovno izostao nivo udobnosti i izoliranosti od neravnina na cesti. Nije riječ o neudobnoj vožnji, ali je jasno da Q3 cilja na kupce koji žele biti više uključeni u vožnju i koji ustvari prelaze sa klasičnog kompakta među SUV-ove. U tom slučaju Q3 je odličan "prelazni" model, dok se onima koji su navikli na sve što nude Q5 i slični takav stil vožnje vjerovatno i neće baš svidjeti.

Savršen spoj motora, mjenjača i pogona
Koliko je Audi stekao ugled zbog svojih kvalitetnih unutrašnjosti, jednako je ugledan i zbog svojih pogonskih sklopova. Slobodno se može reći kako je ova kombinacija modernog i snažnog dizelaša sa quattro pogonom i S-tronic mjenjačem jedan od najefikasnijih pogonskih sklopova ovog cjenovnog ranga koji se trenutno može naći na tržištu.

Moderan četverocilindarski turbodizelaš, generalno, predstavlja predmet požude, ali i najčešćeg izbora savremenog kupca jednog kompaktnog automobila. Ipak, Audijev 2.0 TDI odskače od prosjeka takvih motora. Sa 177 KS i skoro 400 Nm okretnog momenta predstavlja idealan izvor pogona za ovako svestran auto.

Kada treba može biti uzorno štedljiv, na otvorenoj cesti nam je pokazao prosjek potrošnje manji od šest litara dizela, a kada dođe vrijeme za zabavu neće tako lako posustati. Istina, u cijeloj priči o supermodernom i naprednom motoru jedino nismo mogli "provariti" i prilično visok nivo grube buke. Tako start/stop sistem ovdje služi i kao vid zvučne izolacije, kada gašenjem motora u kabini napravi potpuni mir i tišinu.

Odlične performanse motora dodatno su istaknute S-tronic mjenjačem, što je Audijevo ime za hvaljeni V.A.G-ov mjenjač sa dvostrukim kvačilom. Ovdje je na raspolagnaju i sedam dobro odmjerenih stepeni prenosa, dok nas superbrza izmjena stepeni ne prestaje fascnirati, bez obzira na to jesmo li za upravljačem Škode, VW-a ili Audija.

Kao šlag na tortu i treća ključna komponenta dolazi jednako hvaljeni quattro pogon na sve točkove. Ipak, treba naglasiti da i uz pogon na sve točkove, sa Q3 se nije preporučljivo „zaigrati“ izvan ceste. Niti je pretjerano visok, niti quattro sa Haldex kvačilom ima prave terenske mogućnosti. Imali smo sreću voziti Q3 i na suhoj i na mokroj, ali i na snijegom pokrivenoj cesti, a to je ukratko i namjena ovakvog automobila i pogona. Loše uslove na cesti će pomnožiti sa nulom, a u procesu će izmamiti i pokoji osmijeh na lice vozača. Oni koji bi se upuštali u terenske izazove svakako neće ni gledati SUV-ove.

Neočekivano skup za svoje proporcije
Iako će mnogi sumnjati u uspjeh novog Q3 zbog činjenice da je previše sličan većem Q5, činjenica je da tržište za SUV-ove ovog formata itekako postoji. Ono što bi mogla biti znatno veća prepreka njegovoj prihvaćenosti je sama cijena.

Testni automobil, istina sa mnoštvom doplatne opreme i sa realno najboljom pogonskom grupom, košta pozamašnih 75 hiljada maraka. Jasno nam je da premium automobili sa ovoliko opreme koštaju mnogo, ali ovo ipak djeluje previše te čini cjenovnu granicu između Q3 i Q5 realno nepostojećom.

Jasno, sa 2.0 TFSI motorom, bez quattro pogona i S-tronic mjenjača Q3 košta znatno pristupačnijih 53 hiljade maraka, ali nismo sigurni da bi u tom slučaju ostavljao utisak ovako dobrog i svestranog automobila, kao što je to bio testni Q3.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Audi Q3 2.0 TDI quattro S tronic
Cijena osnovnog dizelskog modela: 62.169 KM
Cijena testnog modela: 75.000 KM

Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, turbodizelski, smješten naprijed poprečno. Promjer i hod klipa 81 × 95,5 mm. Radna zapremina 1.968 ccm. Kompresija 16,0:1. Maksimalna snaga 130 kW - 177 KS pri 4.200 okr/min. Maksimalni obrtni moment 380 Nm od 1.750 do 2.500 okr/min. Četiri ventila po cilindru. Ubrizgavanje goriva na principu zajedničkog voda - common rail.

Prenos snage: Pogon na sva četiri točka - quattro. Sedmerostepeni robotizovani mjenjač sa dvostrukim kvačilom i mogućnošću ručne izmjene stepeni prenosa. Naplaci 7J × 17 inča, pneumatici 235/55 R17.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0-100km/h - 8,2 s. Maksimalna brzina - 212 km/h. Potrošnja na testu - 7,2 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 7,0 l/100 km, na otvorenoj cesti 5,3 l/100 km, kombinovano 5,9 l/100 km. Emisija CO2 156 g/km. Standard emisije štetnih gasova - EU5.

Dimenzije: Dužina - 4.385 mm. Širina - 1.831 mm. Visina - 1.608 mm. Međuosovinski razmak - 2.603 mm. Krug okretanja - 11,8 m. Prtljažnik - od 460 do 1.365 litara. Masa praznog automobila - 1.660 kg.

Serijska oprema: klima uređaj, Alu naplaci 6.5Jx16, 7 krakova sa gumama 215/65 R16, ISOFIX, prednja sjedišta podesiva po visini, alat i dizalica, trokut i prva pomoć, tyre repair kit, prednji prostirači za noge, elektromehanička parking kočnica, radio sa CD uređajem i pasivnim zvučnicima, uzdužni krovni nosači crne boje, Start-Stop sistem, Hill Start Assist, Audi Exclusive USB interface priprema, kožni upravljač sa 4 kraka, pepeljara i upaljač, ABS, bočni zračni jastuci za vozača i suvozača, centralno zaključavanje s daljinskim upravljanjem, djeljiv i preklopiv naslon zadnjeg sjedišta, dnevno svjetlo, električni podizači prozora, električno podesiva vanjska ogledala, ESP elektronski program stabilnosti vozila, elektronska blokada protiv otuđenja s promjenjivim kodom, podešavanje upravljača po visini i dubini, potpuno galvanizirana karoserija, Servotronic - servo upravljač reguliran ovisno o brzini vožnje, tkanina Mondial, zelena termoizolacijska stakla, zračni jastuci za vozača i suvozača...

Dodatna oprema na testnom automobilu: Xenon Plus svjetla sa električnim podešavanjem visine snopa i sistemom za pranje, sportska sjedišta naprijed sa elektro-podrškom za leđa, Alu pragovi na unutrašnjim dijelovima vrata i prtljažniku, Bluetooth interface, Info sistem za vozača - colour, pepeljara i upaljač naprijed, tempomat, Audi sound sistem, senzor za svjetlo, kišu i asistencija pri vožnji sa dugim svjetlima, dnevno svjetlo, Concert radio uređaj, parking control plus, kontrola pritiska u gumama, vanjska ogledala elektro podesiva i grijana, prednji srednji naslon za ruku, paket High gloss, unutrašnje osvrtno ogledalo automatski zatamnjivo, prednje vjetrobransko staklo sa sivom trakom za zaštitu protiv sunca, uzdužni krovni nosači sjajni, dvostrana podnica prtljažnika, prva pomoć i sigurnosni trokut, alat i dizalica, sigurnosni vijci protiv krađe točkova, kožni multifunkcionalni upravljač sa tri kraka, rezervna guma umanjenih dimenzija, dvozonski automatski klima uređaj sa senzorom za sunce, aluminijumski naplaci 7JX17 Trias design sa gumama 235/55 R17, Audi Hold assist, LED paket unutrasnjih svjetala.

Garancije: 4 godine ili 120.000 pređenih kilometara. Garancija na lak 3 godine. Garancija na prohrđavanje 12 godina. Garancija mobilnosti.

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: