Poslovična lakoća kretanja
3

FOTO+VIDEO / TEST: Audi A6 3.0 TDI quattro S tronic

Piše: Elvir Zubović <br />Video: Davorin Sekulić
(Foto: E. Zubović/Sarajevo-x.com)
Iako smo se družili i sa prethodnim generacijama Audija A6, nikada nam se vožnja u njemu nije učinila tako lagodnom, brzom i efikasnom kao u njegovoj novoj generaciji. Zaista smo ostali zatečeni uspješnim spojem snažnog dizelaša sa provjerenim quattro pogonom i inteligentnim S tronic mjenjačem. Čini se da je A6 ovaj put otišao dalje od Serije 5 i E Klase.

Svaki put kada bi se pojavio u novoj generaciji, Audi A6 je postavljao nove standarde kvalitete i tehnologije, a na prvi pogled nam se čini da nije ništa drugačije ni sa četvrtom generacijom koju smo upoznavali u paketu sa najsnažnijim dizelskim motorom i odličnim sklopom mjenjača i pogona. Ipak, Audi se ne može tako lako opustiti, uz žestokog konkurenta u BMW-ovoj Seriji 5 koja nikada nije bila bolja. Činjenica je da A6 ovaj put na neki način ima i konkurenciju u "vlastitoj avliji". Uz A5 Sportback i A7, novi A6 se sada mora zaista dobro pokazati i zadržati svoj krug kupaca, iako je ponosan na 17 godina dugu tradiciju.

Iako Audi ističe da je A7 namijenjen popunjavanju "rupe" između A6 Avanta i A8, dok A5 Sportback na isti način popunjava ponudu između A4 Avanta i A6, na prvu se čini da su razlike premale, pogotovo jer je i vizuelno teško razlikovati A5, A6 i A7. Ipak, treba znati da klasične kupce poslovnih limuzina ne zanimaju sportski oblici, njima treba kvalitetan i klasičan poslovni automobil, a tu A6 nastupa kao sigurna opklada.

Skoro neprimijetan zbog preskromnog izgleda

Baš kao što je to slučaj i sa njegovom konstrukcijom, novi A6 zbog jednostavnog i modernog izgleda djeluje kao manji i okretniji automobil od svog prethodnika. Na prvi pogled jednostavno više ne izgleda kao velika i troma limuzina, iako jasno pokazuje svoju klasnu pripadnost. Bez obzira na to što ne plijeni pažnju, mi mu samo zbog ovoga skidamo kapu, jer je već odavno postalo prenaporno gledati automobile kako "kvasaju" iz generacije u generaciju i bez potrebe izlaze iz okvira klase.

S druge strane, oni koji više polažu na estetiku, mogli bi ostati pomalo razočarani. Iako segmenti dizajna novog A6 izgledaju vrlo atraktivno i moderno, ukupno gledano ovaj automobil će se vrlo lako provući neprimijećeno, pogotovo ako je npr. sive boje i sa manjim naplacima. Jednostavno, kao i do sada, Audi ne želi neprimjereno privlačiti pažnju već nam nudi automobil čiji će izgled, ali i sve ostalo, dugo trajati.

Također, stalna zamjerka onih koji i nisu baš ludi fanovi "gospodara prstenova" je da je pri pogledu sprijeda vrlo teško ili gotovo nemoguće razlikovati Audijeve modele, pa ako se A1 i A3 mogu razlikovati zbog samih dimenzija, iz ne tako velike daljine bit će teško razlikovati A6 od A4, A5, pa čak i A7 ili A8. Ipak, dok neki to gledaju kao manu, takvu filozofiju treba prihvatiti kao neminovnu kod Audija, jer uvijek je bilo tako i očito je da će biti, a oni koji to primjećuju uglavnom i nisu kupci njihovih automobila.

Ono što nam se posebno svidjelo, a što pokazuje Audijevu dodatnu posvećenost dinamici, je primijetno veći međuosovinski razmak uz istovremeno skraćivanje prevjesa, što je i vizuelno skratilo automobil i uz nešto širu karoseriju nego prije učinilo da uz svog prethodnika novi A6 izgleda kao sportska izvedenica.

Unutrašnjost za udžbenike automobilizima

Minimalizam je očito bio jedna od glavnih ideja vodilja pri stvaranju novog A6. Prvi kontakt sa kvalitetnom unutrašnjošću jasno daje ideju o veličini i klasi automobila, ali istovremeno nam se svidjelo kako je na jednostavan način Audi zamijenio masivne elemente poput centralne konzole u starom A6, sa krajnje pojednostavljenom i prilično niskom armaturnom pločom.

Iako je mnogo novosti u "interfejsu", Audi je još jednom pokazao da bez sumnje pravi najbolje autmobilske interijere današnjice, pa navikavanje na vozačko okruženje traje prilično kratko. Kao detalje koje bismo tu izuzeli svakako su pokazivači nivoa goriva i temperature rashladne tekućine koje smo malo duže tražili u instrumentima, iako su izvedeni u LED tehnologiji.

S druge strane, ugodno je bilo vidjeti da je Audi opet postavio standarde u kvaliteti materijala unutrašnjosti, na površinama koje su na dohvat ruke, ali i na onima koje su daleko od očiju i ruku. Promjene temperature i pritiska koje u većini automobila uz vožnju po neravnoj cesti uzrokuju neželjene zvukove ovdje ne postoje. Kada smo se malo bolje zagledali postalo je jasno i zašto je tako. Spojevi dviju obloga za koje nije bilo sigurno da su kompatibilni i da bi mogli proizvoditi zvukove pri kontaktu su pažljivo i gotovo neprimijetno obloženi mekanim filcom, čime je ujedno osigurano da do "škripanja" ne dođe ni duže vrijeme, kada ti spojevi nakon više kilometara malo odstupe od tvorničkih tolerancija. Jasno je da je i ovaj put Audi postavio reper kvalitetne unutrašnjosti u ovom segmentu.

Uz produženo međuosovinsko rastojanje novi A6 je postavio i nove standarde udobnosti i prostranosti u putničkom prostoru. Naprijed ta razlika i nije tako primijetna, ali vožnja na zadnjim sjedištima potiče na pitanje da li je nekome zaista potreban jedan A8. To pitanje počinje još glasnije odjekivati u podsvijesti kada dođete do spoznaje da novi A6 ustvari ima veći prtljažnik od aktuelnog A8! Uz obilje mjesta za noge i odvojeni četverozonski klima-uređaj sa posebnim podešavanjem za zadnja sjedišta i ugodnost putovanja koju ona nude, reklamni slogan "najbolja poslovna limuzina" više nam i nije zvučao tako pretenciozno.

Multimedijalni sistem koji je u ovakvim automobilima postao jednako važan kao i prostor i kvalitet materijala dolazi u obliku već poznatog MMI sistema, na koji je tržište već naviklo, pa iako se nama više dopada njegova lakoća korištenja, oni koji su uvijek u redu za na novi iPhone mogli bi biti malo razočarani poznatim sistemom, pogotovo jer u ovom polju Mercedes i BMW nisu stagnirali u posljednje vrijeme te su ponudili nešto savremenije sisteme. Što se nas tiče, Audijev MMI odlično "svira", jednostavno se povezuje sa drugim uređajima i pregledno nudi informacije o putovanju ili o senzorima za parkiranje, što nam je i više nego dovoljno.

U testnom automobilu jedina naša stvarna zamjerka unutrašnjosti bila su sjedišta. U kombinaciji sa ovako moćnim dizelašem i sposobnim pogonom previše ravna sjedišta nisu sposobna držati tijela putnika ni približno dovoljno analogno dinamici automobila. Ipak, to je opet stvar izbora kupca, jer Audi u ponudi za A6 ima znatno bolja sjedišta, stvar je samo u tome jeste li ih spremni doplatiti.

Napokon i dinamika podvozja na očekivanom nivou

Osjećaj da je A6 doživio pravi preporod, kojeg smo dobili pri pogledu na njegovu ateltsku figuru i "laganiju" unutrašnjost, bio je ispravan. U uobičajenoj opuštenoj vožnji, kada su na zadnjim sjedištima direktori ili ostatak porodice, A6 je kao i do sada uglađen i ugodan. Na prvu, to nas je malo zabrinulo, jer nam prethodne dvije generacije A6-ice nisu "legle" jer su bile premekane i daleko od dinamike kakvu je nudila Serija 5. Srećom, u Ingolstadtu su ovaj put okrenuli list, i pokazali da i naizgled obični A6 može biti okretan i agilan poput jednog "Bavarca".

I sa gumama prilično visokog bočnog profila sviđala nam se sigurnost i preciznost kojom se A6 vozi na brzim zavojitim dionicama gdje prošlog A6 jednostavno nismo imali želju maltretirati. Ono što nas je najviše impresioniralo kod novog A6 je da ima lakoću upravljanja znatno manjeg automobila, što je ispočetka zbunjujuće jer smo bili vrlo svjesni njegovih nemalih proporcija. Ovaj osjećaj je direktni rezultat intenzivne upotrebe aluminijuma u izradi karoserije, gdje je čvrstoća kvalitetnog čelika korištena samo na nužnim mjestima i strukturalnim ojačanjima.

Jasno, dobar dio krivice za ovako dobar osjećaj u vožnji ide i na račun standardno odličnog quattro pogona na sve točkove, tako da treba biti jasno kako osnovni modeli sa slabijim motorom i pogonom na prednje točkove neće baš ulijevati ovako veliku količinu "slijepog" povjerenja koje vozač da je A6-ici sa quattrom. Iako su njegove prave prednosti u lošijim vremenskom uslovima, po prvi put smo se u Audiju ovog formata imali razloga opustiti i zabaviti do te mjere da quattro i na suhom dobrom asfaltu ima posla da dodatno "pogura" zadnji dio automobila i zadrži ga u zacrtanoj putanji. Za bolji osjećaj i direktniji upravljač na testnom automobilu poželjeli smo tek nešto veće točkove i niži profil guma.

Najbolje od svega, sigurni smo kako može i još bolje, jer testni A6 imao je tek obični ovjes sa klasičnim čeličnim oprugama, pa uz mogućnost još dvije opcije ovjesa nižeg za 10 ili 30 mm, Audi za nekih četiri hiljade maraka u dodatnoj opremi nudi i podesivi zračni ovjes. Iako mu Serija 5 i njena dinamičnost možda i nisu cilj, jasno nam je da joj nije nikada bliže bio. Nakon vožnje gdje nam je pokazao kako može biti jednako zabavan i ugodan sigurni smo da je Audi najveći nepredak kod A6-ice napravio sa konstrukcijom i podešavanjem ovjesa.

Plodovi 24 sata Le Mansa za svaki dan

Iako je teško steći takav utisak, Audi A6 koji gledate na fotografijama do "stotke" će stići jednako brzo kao jedan sportski kupe. Bez obzira na smanjenu težinu ostali smo fascinirani lakoćom kojom dizelskih 245 konja sprinta do 100 km/h za skoro šest sekundi, a još više nas je zatekla zvučna kulisa. Nismo očekivali da veliki dizelaš u velikoj limuzini bude grlen poput nekog punokrvnog atmosferskog benzinca, pogotovo pod opterećenjem.

Upravo u najsnažnijoj verziji trolitrenog V6 TDI-ja možemo vidjeti da autosport na najvišoj razini itekako ima smisla, te da brojne Audijeve titule na slavnoj trci 24 sata Le Mansa nisu bile slučajnost. Važniji od puke snage čini nam se okretni moment od čak 500 Nm koji je odlično raspoređen već od 1.400 pa sve do 3.250 okr/min, a koji čini da se ovaj motor sa takvom lakoćom poigrava za A6-icom.

Jasno, veliku pomoć 3.0 TDI ima i u odličnom "s tronic" mjenjaču sa sedam stepeni prenosa, pa iako nismo ljubitelji automatizovanih stvari u automobilima, upravo mjenjači poput ovog čine da sve češće priznamo kako u automobilima ovog formata sa ovakvim motorima ništa drugo i nema smisla osim inteligentnog automatika. Što se tiče vozača, stvari su vrlo jednostavne, za gradsku ili "lijenu" vožnju dovoljno je masivnu ručicu gurnuti u "D" i ne zamarati se previše. U trenucima kada vam takav rad mjenjača postane previše inertan, ali vam se i dalje "ne da" šaltati dovoljno je još jednom povući ručicu prema dole u "sportski automatski" način rada, kada se izmjene stepeni odrađuju pri višim obrtajima. Za potpun doživljaj "s tronica" treba ručicu gurnuti u desno i brzine prebacivati putem ručica na upravljaču. Tada je vrlo lako zaboraviti da se nalazite u velikoj dizelskoj limuzini, jer su ubrzanja silovita, odziv na gas je oštriji, a šaltanje u niži stepen prenosa popraćen je odličnim međugasom, uz koji dizelski V6 odlično "zareži".

Da je balans upotpunjen pokazala nam je i potrošnja goriva. Tokom cijelog testa pustili smo da start/stop sistem radi svoje, pa iako smo jedno vrijeme kao zaraženi uživali u snažnim međuubrzanjima kraj testa smo dočekali sa prosjekom od svega 7,6 litara dizela. Još jedna potvrda da je "Le Mans iskustvo" došlo u civilne automobile, te da više nije potrebno odricati se dobrih performansi zbog skupog goriva.

Iako su i ostali motori u ponudi za A6 jednako savremeni i ugodni, tek sa ovim 3.0 TDI-jem Audi pokazuje koliko su uložili u svoju tehnologiju, i učinili da jedna tako osnovna stvar kao što je kretanje postane tako lagodna i efikasna.

Poput stabilne valute

U vrijeme kada štrajkovi odjekuju državom i svijetom prozvati jedan "funkcionerski" automobil koji košta preko 105 hiljada maraka povoljnom kupovinom bilo bi u najmanju ruku neumjesno. Ipak, hrpa savremene tehnologije, gdje su nam se od svega najviše opet svidjele esencijalne stvari kao što su motor i mjenjač, u velikom i kvalitetnom automobilu kao što je to novi A6 košta upravo toliko, niti iko može očekivati da takav automobil može biti neka niskobudžetna ponuda.

S druge strane, uz brojne novosti u svojoj ponudi i filozofiji Audi A6 je zadržao ono od svojih najboljih osobina, a to je da drži vrijednost i ugled dugi niz godina, te da je i kao polovan automobil vrijedan i stabilan kao što je to malo koja valuta sposobna biti u zadnje vrijeme.

Jasno, novi A6 može se dobiti i za 70-ak hiljada maraka sa osnovnim benzinskim motorom, s tim da onda ukupni paket posebnosti postaje blijed, i sa potrebom za zaokruživanjem brojnih opcija i cjenovnika. Ono što je sigurno, kvalitet i rafiniranost su jednaki bez obzira da li odabrali "dizelski GT" kao što je to bio testni automobil, ili osnovni model iz ponude. Nas je A6 definitivno uvjerio da nikada nije bio bolji, i da nikada nije bio tako dobro izbalansiran i svestran. Upravo zbog toga, "zvijezda" i "propeler" bi ovaj put trebali biti dobro zabrinuti.

Audi A6 iz drugog ugla by Elmir Tozo: Prije desetak godina testirali smo Audi A6 druge generacije za kojeg smo tada, pored ostalog, rekli da je odličan auto za efikasno „brisanje daljina“. Prostran, udoban, tih, natprosječno opremljen, sa dovoljno snage i famoznim quattro pogonom, A6 je bio jedan od idealnih automobila za ljude koji putuju često i daleko. Nepoželjno ljuljanje karoserije, uz prevjese preko osovina, u to doba bilo je sasvim normalna stvar. Na kraju krajeva, takvi automobili najbolje su se snalazili na auto-cestama i uglavnom se nisu kupovali za vozanje uskim krivudavim cestama.

Desetak godina kasnije, Audi nudi A6 koji se i dalje može pohvaliti svim spomenutim osobinama koje su imali njegovi prethodnici, ali ima i nekolicinu dodatnih kvaliteta u duhu današnjeg vremena. Izdvajam jedan, fenomenalan! Dugo nisam vozio veći automobil koji tako dobro prikriva svoju veličinu i pripadajuću težinu. Na naglu promjenu pravca ovaj Audi A6 reaguje onako kako bi u sličnoj situaciji reagovao osjetno manji i lakši automobil. Pretjerujem? Nikako!

Bez obzira na manjak otpora upravljača i relativno precizne povratne informacije koje stižu do prstiju vozača, novi A6 može se smatrati izuzetno (neprirodno) upravljivim automobilom, jer je njegova izrazito lagana karoserija napravljena pametnim kombinovanjem aluminijuma sa najtanjim mogućim čelikom velike čvrstoće. Pored toga, kraći je od prethodnog, ali ima veće međuosovinsko rastojanje. Doda li se na sve do perfekcije usavršen pogon na sva četiri točka, optimalna distribucija težine po osovinama, sjajan ovjes i više nego dovoljno snage koju isporučuje štedljivi trolitarski V6 TDI motor, onda se ne treba čuditi što se Audi A6 sedme generacije (makar nam se činilo da su se neke redizajnirane varijante neopravdano tretirale kao novi modeli) skoro pa može voziti onako kako se voze sportski automobili. Samo što u ovom slučaju vozač i njegovi saputnici, pored jurnjave, mogu uživati u svim blagodetima koje se danas nude uz ozbiljne (najbolje) automobile gornje-srednje, odnosno više klase, ako vam se tako više sviđa. Uz opravdanu sumnju da u ovoj klasi niko drugi trenutno ne nudi bolju unutrašnjost, realno pitanje je kome zapravo treba Audi A8.

Jedini nedostatak ovog automobila mogao bi biti izgled njegove karoserije koji, čini se, nije dovoljno odskočio od izgleda prethodnika, a pored toga previše podsjeća na manji Audi A4, čime se zlonamjernima pruža prilika da Audi A6 nazivaju razvučenom „četvorkom“. Cijenimo diskretnost, određeni minimalizam i eleganciju jednostavnih čistih linija, ali se moramo složiti sa mišljenjem većine da se u Audiju, usavršavajući funkciju, ovaj put nisu dovoljno bavili formom. A to bi se, opet, ponajviše moglo svidjeti odgovornima u Stuttgartu i Münchenu.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Audi A6 3.0 TDI quattro S tronic Cijena osnovnog dizelskog modela: 72.129 KM Cijena testnog modela: 106.059 KM

Motor: 6-cilindrični, 4-taktni, turbodizelski, V6 konfiguracija, smješten naprijed uzdužno. Promjer i hod klipa 83 × 91,4 mm. Radna zapremina 2.967 ccm. Kompresija 16,8:1. Maksimalna snaga 180 kW - 245 KS pri 4.000 do 4.500 okr/min. Maksimalni obrtni moment 500 Nm pri 1.400 do 3.250 okr/min. Četiri ventila po cilindru. Ubrizgavanje goriva na principu zajedničkog voda- common rail.

Prenos snage: Pogon na sva četiri točka - quattro. Sedmerostepeni automatski mjenjač sa mogućnošću ručne izmjene stepeni prenosa. Prenosni odnosi - 1. 3,692; 2. 2,150; 3. 1,344; 4. 0,974; 5. 0,739; 6. 0,574; 7. 0,462. Prenosni odnos diferencijala 4,093. Naplaci 8J × 18 inča, pneumatici 245/45 R18.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0-100km/h - 6,1 s. Maksimalna brzina - 250 km/h. Potrošnja na testu - 7,6 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 7,2 l/100 km, na otvorenoj cesti 5,3 l/100 km, kombinovano 6,0 l/100 km. Emisija CO2 158 g/km.

Dimenzije: Dužina - 4.915 mm. Širina - 1.874 mm. Visina - 1.455 mm. Međuosovinski razmak - 2.912 mm. Krug okretanja - 11,9 m. Prtljažnik - 530 litara. Masa praznog automobila - 1.720 kg.

Serijska oprema: Audi drive select, Audi hold assist, bočna i zadnja termoizolacijska stakla, bočni zračni jastuci za vozača i suvozača, centralno zaključavanje s daljinskim upravljanjem, dekorativni umeci od micrometalic platinum, električni podizači prednjih i zadnjih stakala, električno podesiva i grijana vanjska ogledala, elektromehanička parkirna kočnica, ESP, ABS, EDS, ASR, komforni automatski klima uređaj s dvije zone, kontrola pritiska u gumama, hromirane ukrasne letvice oko bočnih prozora, alu naplaci 8J x 17, naslon za ruku naprijed, podešavanje upravljača po visini i dubini, podne prostirke naprijed, presvlake sjedala od tkanine Effekt, rezervni točak umanjenih dimenzija, senzor za kišu, senzor za svjetla sa coming home/leaving home funkcijom, servotronic - servo upravljač regulisan zavisno od brzine vožnje, SIDEGUARD sistem zračnih jastuka za glavu naprijed i nazad, Start-Stop-System, svjetla za maglu integrisana u glavna svjetla, tempomat, upaljač za cigarete i pepeljara, višenamjenski kožni upravljač s 4 kraka, zračni jastuci za vozača i suvozača.

Dodatna oprema na testnom automobilu: paket za odlaganje, MMI radio plus sa Audi sound sistemom, četverozonski klima uređaj, Xenon Plus svjetla sa električnim podešavanjem visine snopa i sistemom za pranje, parking control plus, Info sistem za vozača 7 inch colour, Ambient osvjetljenje vanjsko i unutrašnje, kožni multifunkcionalni upravljač sa mogućnošću izmjene stepeni prenosa, zadnje sjedište djeljivo sa središnjim naslonom za ruku i preklopivo 1/3 i 2/3, zadnji podni prostirači. Ukupna vrijednost dodatne opreme na testnom automobilu: 9.641 KM

Garancije: 4 godine ili 120.000 pređenih kilometara. Garancija na lak 3 godine. Garancija na prohrđavanje 12 godina. Garancija mobilnosti.