Testovi
1

TEST: Audi A3 Limousine 2.0 TDI Attraction - Plod provjerenog recepta

Piše: Elvir Zubović
(Foto: Elvir Zubović/Klix.ba)
Audi je tek u trećoj generaciji modela A3 odlučio otići korak dalje i ponudti i limuzinsku verziju. Iako na prvi pogled nije jasno otkud potreba za A3 limuzinom pored vrlo sličnog A4, tržišni prostor za njega itekako postoji, pogotovo jer još uvijek nema pretjerano brojnu konkurenciju. Provjerili smo da li je najmanji limuzinski Audi jednako dobar kao i njegova veća i starija braća.

Audi A3, ali i generalno svi modeli ove marke, nikada nisu imali više karoserijskih verzija. I dok je u prvoj generaciji modela A3 prošla cijela vječnost dok se pojavila i petovratna verzija, u njegovoj trećoj generaciji, uz trovratni i Sportback model, sada je tu i po prvi put limuzinska verzija, dok će uskoro premijeru imati i Cabriolet. Više niko sebi ne dopušta luksuz oskudne ponude, a najmanje premium marke poput Audija.

Audi A3 limuzina nastao je, naravno, na MQB platformi, i to na onoj verziji na kojoj je zasnovan i A3 Sportback, što znači da nudi i nešto više prostora u kabini. Također, ista osnova će se upotrijebiti i za Cabriolet model, kako bi njegova zadnja sjedišta ovaj put bila nešto upotrebljivija.

Za početak, neke činjenice trebaju biti jasne. Audi ne slijedi filozofiju nekih drugih marki gdje limuzinska verzija njihovog kompakta ustvari predstavlja pristupačnu opciju s više prostora. Limuzinski A3 dolazi kao logičan nastavak na uspješni koncept Sportback modela, te nudi eleganciju i prednosti trovolumenske forme. Kako smo i navikli, Audi ne ograničava svoje kupce, pa je tako moguće kupiti limuzinski A3 koji cijenom nadmašuje neki vrlo solidan A6. Jasno je da uštede nisu na prvom mjestu.

Elegantan i privlačan jednako kao A6 ili A8

Stvari se mogu postaviti i ovako. Sviđa vam se A6 ili A4, i njihova limuzinska forma, ali su vam jednostavno previše, kako u dimenzijama tako i u novcu. Kompaktni A3 s izbačenim "gepekom" dolazi kao idelano rješenje. Ima sve što imaju i veliki Audiji, ali u razumnijem pakovanju, s kojim je na kraju krajeva lakše živjeti.

Sviđa nam se: Motor, upravljivost, položaj iza upravljača, kvalitet izrade, vozačko okruženje, velik prtljažnik...
Lako je primjetiti da je A3 limuzina najnoviji pripadnik flote, a ujedno u nekim detaljima izgleda agresivnije i od kompaktne verzije na čijoj je osnovi nastao. Naravno, najveća novost je zadnji dio, koji se ističe elegantnim "repom" koji je prepoznatljiv za Audi. Pohvalno je da A3 limuzina ne izgleda nezgrapno iako je izvedena od kompaktnog modela. Ugao zadnjeg vjetrobrana, linija prtljažnika i mjesto "loma" bočne linije idealnih su proporcija te u skladu s najboljim manirima mnogo dužih i luksuznijih limuzina.
Foto: Elvir Zubović/Klix.ba
Foto: Elvir Zubović/Klix.ba

Zadnja stop svjetla u kombinaciji s vrhom prtljažnika koji prelazi u diskretan spojler izgledaju vrlo agresivno i privlačno. Tačnije, zadnji dio limuzinskog A3 izgleda toliko dobro da aktuelni A4 pored njega izgleda pomalo zastarjelo. Naravno, i ovaj A3 malo pati od krize identiteta, pa će ga biti lako zamjeniti s nekim drugim Audijem, ali odavno smo navikli da od Audija ne očekujemo prevelike razlike između aktuelnih modela.

Ipak, iako nije lako primjetiti na prvi pogled, A3 Limousine se od Sportbacka razlikuje i po još nekim detaljima osim prtljažnika. Tako je bočna linija na limuzini nešto agresivnija i oštrija, ukupno je širi za 11 mm od Sportbacka, dok su i blatobrani širi i više izraženi, što daje utisak nižeg i agresivnijeg automobila.

Poznato okruženje uz praktičan prtljažnik

Nakon što vrlo skladna i elegantna karoserija ostavi neočekivano dobar utisak puno skupljeg i većeg automobila mogli biste ostati zatečeni ulaskom u unutrašnjost. Kokpit koji je isti kao i u ostalim A3 modelima i jednaka ponuda prostora. Nije razočaravajuće, niti prostora nedostaje, nego jednostavno vanjski izgled toliko zavarava i ostavlja utisak velike limuzine da tek unutra shvatite kolike su stvarne proporcije A3-ice.

Minimalistički kokpit smo već u identičnom izdanju upoznali na trovratnom modelu, a iako se možda nekome neće svidjeti ovaj minimalizam, činjenica je da zamjerki na ergonomiju nema, upravo suprotno, sve je nadohvat ruke, logično smješteno i nadohvat vozaču.

Ne sviđa nam se: Cijena, prostor na zadnjim sjedištima, cijena doplatne opreme

U A3 limuzini se sjedi nisko, a položaj iza upravljača je odličan, čak i dosta bolji nego u A4, što svakako godi u brzoj vožnji. Jasno, preglednost nije baš sjajna, ali ipak prije biramo obar položaj za volanom nego SUV-ovsku perspektivu. Na zadnjim sjedištima mjesta je dovoljno, ali daleko od raskoša. Generalno ostaje utisak da više nedostaje mjesta u širinu nego u dužinu, dok bi nazad nešto visočiji putnici mogli pokvariti frizuru od krov čija linija blago pada prema zadnjem dijelu.

Foto: Elvir Zubović/Klix.ba
Foto: Elvir Zubović/Klix.ba

Do sada sve je ovo poznato i iz kompaktnih A3 modela, a prava razlika dolazi iza sjedišta. Vrlo prostran prtljažnik za ovu klasu svi će objeručke prihvatiti. Ukupno 425 litara zapremine je više nego dovoljno za prosječnu porodicu, a i primjetno više nego u sportback modelu. Jedina prepreka iskoristivosti prtljažnika je visina otvora, što je cijena dobrog izgleda zadnjeg dijela. Širina otvora prtljažnika je sasvim zadovoljavajuća, a raduje i mogućnost odvojenog preklapanja naslona zadnjih sjedišta.

Naravno, oni koji često prevoze velike stvari i dalje će smatrati Sportback boljim izborom zbog velikih petih vrata, za sve ostale limuzinski A3 je definitivno poželjniji.

Dinamičan i po narudžbi vrlo brz

U vožnji nam je A3 bio poznat otprije, a drugačiji "rep" nije ništa promjenio u načinu kako se auto ponaša. Onaj fini balans između udobnog i dinamičnog prepoznali smo i na ovom A3, a prije svega pohvalno je kako ovjes tiho i suvereno upija i žestoke neravnine, uprkos činjenici da je auto bio na 17-inčnim točkovima s prilično "niskim" gumama.

I ovaj A3 se dakle ugodno vozi i "klizi" nečujno uz vrlo visok tempo, te nam je još jednom pokazao kako auti na istoj platformi, poput Octavije i A3, mogu biti drastično različiti.

Približna konkurencija za Audi A3 Limousine 2.0 TDI Attraction :
  • Mercedes-Benz CLA 200 CDI (136 KS) - 56.797 KM
  • BMW 318d (143 KS) - 57.551 KM
  • Volkswagen Jetta 2.0 TDI (140 KS) Highline - 42.954 KM

(navedene cijene su iz aktuelnih cjenovnika sa zvaničnih internet stranica ovih marki u BiH)

Kada se ukaže potreba ili želja za oštrijom vožnjom A3 je i za to vrlo spreman, čak i bez "S" oznake u svom imenu. Vodi se vrlo precizno i brzo kroz zavoje, s tim da bi bilo poželjno da upravljač prenosi malo više informacija s ceste do prstiju vozača. Za svaku pohvalu je i rad ESP sistema, koji ima vrlo visok prag tolerancije i aktivira se tek kada se zaista za to ukaže potreba, a za one hrabrije tu je i sportski način rada ESP-a gdje je granica na kojoj ESP interveniše još tolerantnija. S potpuno ugašenim ESP-om A3 je i dalje vrlo predvidiv i siguran, a zadnji multlink ovjes pokazuje koliko je nadmoćan u odnosu na sve ostale MQB automobile iz VAG grupacije koje smo do sada vozili, a koji su umjesto njega imali primitivniju polukrutu osovinu.

Manje dimenzije ne znače i manju cijenu

Kao što je poznato, kada se pogleda u cjenovnik, u Audiju su granice između klasa vrlo blage. Velike mogućnosti personalizacije i opreme omogućavaju da kompaktni A3 cijenom dostigne dvije ili tri klase veći auto. U slučaju limuzinskog A3, on definitivno ne spada niti želi biti niskobudžetna limuzina po konceptu "puno lima za malo para". Niti ima razloga za to. Nudi svu tehnologiju, komfor i performanse koje nude i veći modeli. U suštini je stvar izbora konfekcijskog broja, sve ostalo može se prilagoditi željama i mogućnostima.

A3 limuzina ima prednost i u tome što baš i nema pravu konkurenciju iako ulazi u segment koji je prepun limuzina nastalih na osnovi kompaktnih modela. Ali ako pogledamo segment premium marki, jedino je Mercedes na osnovi kompakta napravio limuzinu. Naravno, tu je sestrinska Jetta koja je uporediva po svemu osim po staležu, kao i druge slične limuzine poput Serije 3, iako su nominalno u klasi iznad. Ukratko, ovo bi trebao biti dobar potez Audija, koji bi i drugi mogli uskoro slijediti.

Foto: Elvir Zubović/Klix.ba
Foto: Elvir Zubović/Klix.ba

Da bi ga slijedili A3 limuzina mora pokazati da ima svoje tržište. A ko bi mogao činiti to tržište? U poslovnom svijetu, biznismeni koji žele sve kvalitete Audija ali se ne žele isticati. U porodičnom svijetu, to bi bile porodice koje cijene eleganciju i nemaju potrebu prevoziti namještaj i slične stvari. Zvuči kao da ima svoje mjesto pod suncem.

Cijene su očekivane prema standardima Audija, pa je tako osnovni model dostupan već od 38 hiljada maraka, dok osnovni dizel košta malo preko 41 hiljadu maraka. Činjenica je da je ovo sasvim pristupačna ulaznica u svijet premium limuzina, a za one koji nisu "na knap" s budžetom svakako će biti primamljivi modeli poput testnog s privlačnom opremom, poput panormskog krova ili MMI multimedijalnog uređaja, a koji je uz to i još mnogo ostale opreme i odličan 2.0 TDI motor koštao 65 hiljada maraka.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Audi A3 Limousine 2.0 TDI Attraction Cijena osnovnog modela: 38.594 KM (1.4 TFSI Attraction) Cijena osnovnog dizelskog modela: 41.300 KM (1.6 TDI Attraction) Cijena testnog modela: 65.400 KM

Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, redni, turbodizelski, smješten naprijed poprečno. Promjer i hod 81 × 95,5 mm. Radna zapremina 1.968 ccm. Kompresija 16,2:1. Maksimalna snaga 110 kW - 150 KS od 3.500 do 4.000 okr/min. Maksimalni obrtni moment 320 Nm od 1.750 do 3.000 okr/min. Dvije bregaste osovine u glavi motora. Četiri ventila po cilindru. Ubrizgavanje goriva po principu zajedinčkog voda - common rail.

Prenos snage: pogon na prednje točkove, 6-stepeni ručni mjenjač. Prenosni odnosi I. 3,769; II. 1,958; III. 1,257; IV. 0,869; V. 0,857; VI. 0,717. Felge - 7,5 J×17. Gume 215/55 R17.

Performanse i potrošnja goriva: Maksimalna brzina 224 km/h. Ubrzanje od 0 do 100 km/h - 8,7 sekundi. Potrošnja goriva na testu 5,8 l/100km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 5,2 l/100km, na otvorenoj cesti 3,5 l/100 km i u mješovitim uslovima 4,1 l/100 km. Emisija CO2 107 g/km.

Dimenzije i težine: Masa praznog automobila 1.390 kg. Ukupna dozvoljena masa 1.865 kg. Dužina - 4.46 m. Širina - 1.80 m. Visina - 1.42 m. Međuosovinsko rastojanje - 2.64 m. Krug okretanja - 11,0 m. Zapremina prtljažnika - 425 l.

Serijska oprema na testnom automobilu: ABS/ESC, čelični naplaci 6.5 J x 16 sa gumama 205/55 R16, audio radio uređaj s pasivnim zvučnicima, manuelni klima uređaj, marathoon tkanina sjedala, prednji i bočni zračni jastuci za vozača / suvozača i zračne zavjese, te za koljena vozača, centralno zaključavanje s daljinskim upravljanjem, djeljiv i preklopiv naslonzadnjeg sjedala, dnevno svjetlo, elektromehanična ručna kočnica, zelena termoizolacijska stakla, prednji podni prostirači, rezervni točak umanjenih dimenzija, alat, elektromehanički upravljač, kit za prvu pomoć, ISOFIX, električni podizači prozora, električno podesivi vanjski retrovizori, kodirani ključ – el. blokada protiv otuđenja s promjenjivim kodom, podešavanje upravljača po visini i dubini, potpuno galvanizirana karoserija, zadnja svjetla za maglu, sjedala podesiva po visini, zaštita u vratima kod bočnog udara, tri naslona za glavu nazad, micrometallic srebrne unutrašnje lajsne, kućišta vanjskih retrovizora u boji vozila, start/stop sistem, kontrola potrošenosti kočionih obloga i tekućine za stakla...

Dodatna oprema na testnom automobilu: kožni četverokraki multifunkcionalni upravljač, panorama stakleni krovni otvor, high gloss vanjski paket, prednji srednji naslon za ruku, indikator izduvane gume, zadnji parking senzori, Prednja svjetla za maglu, automatski klima uređaj, board kompjuter sa displejom u boji, Audi sound system, Bluetooth interface, alu naplaci 5 krakova „Star“ dizajn 7.5 J x 17 sa gumama 225/45 R17, MMI Radio, senzor za kišu i svjetlo, xenon plus svjetla, paket za odlaganje, alu look unutrašnji paket, paket svjetala, zadnji podni prostirači, vijci protiv krađe točkova...

Garantni uslovi: 4 godine garancije.

.