Najmanji u pakovanju najvećeg
0

FOTO / TEST: Audi A1 1.6 TDI Ambition

Tekst i fotografije: Elvir Zubović
Kada se i Audi odlučio pridružiti prestižnom društvu gradskih superminija koji ni cijenom ali još manje ponudom ne pripadaju niskobudžetnim automobilima, moglo se očekivati da će se starosjedioci poput Minija sa razlogom postati zabrinuti. Audiju nije nikada bio problem napraviti kvalitetan automobil koji se odlično vozi, a uz zanimljiv oblik novog A1 sada je pokazao da to itekako zna uraditi i u najmanjem pakovanju u svojoj ponudi.

Nakon što se u društvu manjih gradskih automobila Audi i nije posebno proslavio prodajom modela A2, za svoj novi gradski model odlučili su u potpunosti promjeniti pristup. To se očito pokazalo kao pun pogodak, jer iako je novi A1 ciljano pozicioniran na tržište kao prestižni gradski automobil koji nema namjeru biti pristupačan svojom cijenom, Audi je zatrpan narudžbama, a vjerovatno će biti najprimamljiviji upravo u kombinaciji sa 1.6 TDI motorom, koji je bio i u testnom automobilu.

Kompaktnost i širina dominiraju izgledom

U Audiju su bili vrlo svjesni da među kompaktnim i prestižnim lifestyle automobilima nije dovoljno imati tek vrhunsku tehnologiju. Izgled je jednako važan, a u skladu sa svojom reputacijom Audi i nije imao olakšavajuću oklonost da se osloni na retro rješenja nekih svojih modela iz historije. Tako je prepoznatljiv stil sa većih modela, gdje se prije svega ističu moderna svjetla sa LED tehnologijom, uspješno uklopljen u kompaktnu karoseriju koja se prije svega ističe točkovima koji su smješteni u njene krajnje uglove, ali i zanimljivim krovom koji dodatno ističe širinu ostatka karoserije i samog traga točkova.

Kao što se i očekuje od ovakvih automobila, dinamičke osobine nisu dovoljne za potpun utisak, pa je tako Audi ovakvim dizajnerskim rješenjima pokazao da i statičan A1 ulijeva povjerenje u svoje vozne osobine. Za potpun estetski ugođaj svakako je preporučljivo odabrati i doplatne 17-inčne naplatke od lake legure, gdje se upravo model koji je bio i na testnom automobilu najbolje uklapa u ostatak dizajna kompaktnog A1.

Odličan motor, ali za A1 ima i poželjnijih

Tradicionalno, kupci Audija, pa tako i novog A1 sa pravom će prvenstvenog posegnuti za turbodizelskim motorom. S obzirom na dimenzije i težinu A1, savremeni 1,6-litarski common-rail turbodizelaš. koji je već poznat iz ostalih modela Volkswagen-Audi grupacije, djeluje kao sasvim odmjeren i dovoljan izbor.

Sa 105 KS ne djeluje kao poseban sportski izbor, ali ne treba zaboraviti na 200 Nm okretnog momenta, koji su dostupni znatno prije očekivanih 2.000 okr/min, što vožnju ovako pokretanog A1 čini izuzetno elastičnom, dok održavanje visokih brzinskih prosjeka ne predstavlja apsolutno nikakav napor.

Ono gdje Audi brilijira na svakom svom modelu, pa i na ovom je kvalitet izrade i osjećaj zaštićenosti u kabini, pa je i u ovako komapktnom automobilu vrlo lako izgubiti osjećaj brzine koju je vrlo lako razviti. Daleko od toga da se sa ovim motorom svrstava među sportske “hot hatcheve”, ali A1 će i sa ovim motorom uspjeti sasvim dovoljno zabaviti vozača.

Pored solidnih performansi 1.6 TDI će u A1 biti poželjan prije svega zbog skromne potrošnje goriva. Iako na testu prosjek od preko šest litara dizela djeluje znatno većim od obećanih četiri, činjenica je da se opuštenijom vožnjom i korištenjem prednosti koje nudi start/stop sistem u gradskim gužvama bez problema može ostvariti i takav prosjek.

Zanimljivo je da u A1 ovaj motor dolazi samo sa petostepenim ručnim mjenjačem. Iako je dobro proračunat, sa umjereno dugim prvim stepenom i vrlo kratkim drugim stepenom prenosa, djeluje da bi na dužim putovanjima i pri većim brzinama bilo znatno ugodnije sa šestom “brzinom”.

Iako se ne može osporiti da je 1.6 TDI po svim mjerilima savremen motor, neobično je opravdati ga u ovakvom prestižnom malom automobilu. Ko god kupuje A1 teško da se vodi argumentima štednje, pa zašto onda ne odabrati mnogo zanimljiviji i prikladniji TFSI benzinac koji će istančati sportske osobine najmanjeg Audija. S druge strane, sa velikim obrtnim momentom i mizernom potrošnjom goriva, bilo bi nepošteno nazvati ovaj motor suvišnim u ponudi Audija A1, naprotiv, sasvim dovoljno je upotpunjuje.

Kvalitetna, ali i skučena unutrašnjost

Kada u svom svijetu važite za jednog od proizvođača koji postavlja standarde kvalitete i ergonomskog uređenja u unutrašnjosti automobila, onda je prilično nezahvalno na isti način urediti i unutrašnjost najmanjeg modela kako bi imao poveznice sa višestruko većim i skupljim A6 ili A8. Ipak, sa novim A1 Audi je pokazao da dimenzije nemaju nikakvu vezu sa kvalitetom, te da im nije problem ponuditi sve svoje atribute, bez obzira na pakovanje.

Iako na prvi pogled vozačko okruženje djeluje možda i previše minimalistički uređeno, naknadno oduševljava činjenica da je Audi pokazao da auto sa pregršt opreme ne mora imati i “šumu” prekidača koji više zbunjuju vozača nego što mu koriste. Na centralnoj konzoli tako dominiraju jednostavno dizajniran audio uređaj i klima uređaj, koji se prije svega ističu metaliziranim prekidačima, koji i na sam dodir otkrivaju kvalitetu izrade, ali i činjenicu da za razliku od konkurencije nije riječ tek o plastici lakiranoj u sivo, već o ugodnom brušenom aluminijumu.

Ostatak funkcija automobila lako je podesiti preko preglednog info-displeja iznad centralne konzole, a kojeg je moguće preklopiti, što konzolu čini još skladnijom. Prikladan detalj su i obrubi ventilacijskih otvora koji su na testnom automobilu bili u boji karoserije, što je svakako poželjan detalj na ovakvim lifestyle automobilima. Položaj iza upravljača, ako se ne osvrćete oko sebe, jednak je onom u većim Audijima. Odličan i zadebljan trokraki upravljač ističe sportske gene A-jedinice, dok su sami instrumenti jednaki onima u ostalim modelima.

Izdašno podešavanje stuba upravljača, ali i sjedišta, omogućava ugodan položaj za vožnju i izraženo visokim vozačima, dok tek u zavojima desnom koljenu smeta nešto izraženiji nastavak središnjeg tunela. Najbolji element smještaja su svakako ugodna sjedišta, koja se inače za svaki A1 proizvode u Visokom u komapaniji Prevent. Uz odmjerenu i ne pretjeranu mekoću sjedišta imaju dovoljno izražene bočne profile da dinamična vožnja po zavojima ne bude naporna vozaču i suvozaču.

Putovanja na zadnjim sjedištima mogu biti preporučljiva samo u slučaju nužde, jer i putnicima prosječnog rasta neće biti dovoljno mjesta za noge, ali ni za glavu zbog padajuće linije krova. S druge strane, ne treba zaboraviti da se A1 i njemu slični automobili praktično i smatraju gradskim kupeima, pa je izvjesno da kuoci takvih automobila u stvari i ne računaju posebno na upotrebu zadnjih sjedišta.

Vozne osobine velikog automobila

Kada novim modelom ciljate, između ostalih, na Mini koji se prije svega dokazao svojim odličnim voznim osobinama, onda zadatak nije tako lagan, čak ni za Audi. Ipak, kao i u svemu sa ovim automobilom, proizvođač iz Ingolstadta je uspio osobine svojih limuzina smjestiti u najmanji model svoje ponude. Tako u vožnji Audija A1, bez obzira da li je riječ o sporoj gradskoj vožnji ili dinamičnoj vožnji na granici prijanjanja, ni najmanje ne nalikuje na gradske automobile kojima pripada svojim dimenzijama.

Nagle promjene pravca kretanja ne predstavljaju problem za A1, dok za razliku od većine automobila sličnih dimenzija zadnji dio ostaje potpuno neutralan u dugim brzim zavojima. Samo upravljanje kod testnog automobila bilo je pod uticajem nešto težeg dizelskog motora, pa iako podupravljanje nije posebno izraženo, ovakav A1 pruža osjećaj povjerenja u nivo prianjanja prednjih točkova.

Naravno, od modela sa dizelskim motorom i ne treba očekivati beskompromisnu dinamiku, pa će oni koji žele još istančaniju vožnju i “oštrije” podešen ovjes ipak morati posegnuti za najsnažnijom verzijom ovog modela, koja uz snažan benzinski motor ima i ovjes prikladan pravim sportskim kompaktima.

Ujedno, dobre vozne osobine kod ovakvog A1 nisu uslovljene neudobnom vožnjom, pa će odličan ovjes relativno ugodno i tiho upiti grube neravnine, dok će tek nizak profil gume prenjeti vibracije prelaska oštrih poprečnih nepravilnosti na putu. Sa serijskim naplacima od 16-inča A1 jednako je ugodan za duge vožnje kao i njegova veća braća, dok sa većom “obućom” čini mnogo boljeg partnera za zabavne vožnje po planinskim dionicama.

Cijenom otkriva svoj društveni status

Audi od početka stvaranja novog A1 nije imao namjeru praviti bestseller, već na poseban način upotpuniti svoju ponudu automobilom koji je samo dimenzijama kompaktan. Finansijski je teško opravdati kupovinu A1 kada za takve novce možete uzeti i A4, ali kupovina lifestyle automobila, što A1 svakako jeste, nikada se nije uklapala u standardne tržišne šablone.

Ukratko, A1 treba posmatrati kao automobil kojeg će imućniji kupci uzeti kao dopunu svog voznog parka, jer sa svojim Q7 ili A8 ne mogu naći mjesto u gradu, ali i automobil kojeg će rado odabrati mlađi kupci kojima prostor nije potreban ali žele kvalitet, prestiž ali i doživljaj vožnje koji je svojstven za Audi, pa tako i najmanji model u ponudi.

Također, ne treba zaboraviti da je sa A1 otišao i korak dalje u mogućnosti individualizacije svakog primjerka, što je itekako cijenjeno među lifestyle automobilima. Zako svaki kupac promišljenim odabirom opreme i dodataka može sebi kreirati zaista jedinstven A1, koji će u svakom slučaju biti originalna pojava na cesti. Kako zbog izgleda, tako i zbog činjenice da u BiH na žalost i ne postoji tako velik krug ljudi koji može za zabavan i privlačan gradski auto izdvojiti oko 40 hiljada konvertiblinih maraka.

Osnovni podaci testnog automobila: Audi A1 1.6 TDI Ambition Cijena osnovnog dizelskog modela: 37.110 KM Cijena testnog modela do registracije: 45.472 KM Motor: Zapremina 1.598 ccm, snaga: 77 kW/105 KS, obrtni moment: 250 Nm pri 1.500 okr/min Dimenzije: dužina 395,9 cm, širina 174 cm, visina 141,7 cm, međuosovinski razmak 246,9 cm. Zapremina prtljažnika: 270/290 litara Masa: 1.215 kg Performanse: Ubrzanje 0-100 km/h 10,5 s, najveća brzina: 190 km/h Potrošnja: test 6,1 / grad 4,7 / otvoreno 3,5 / kombinovano 3,9 l/100 km

Osnovna oprema Ambition: Prednji zračni jastuci, bočni zračni jastuci za vozača i suvozača i jastuci za glavu, centralno zaključavanje s daljinskim upravljanjem, signalizacija vezanja pojaseva, zadnja svjetla za maglu, prednja svjetla za maglu, poluatomatski klima uređaj, mogućnost deaktivacije suvozačevog zračnog jastuka, podne prostirke naprijed i nazad, upaljac i pepeljara, oborivo zadnje sjedište, radio Concert sa 6.5 inch colour TFT displejem i pasivnim zvučnicima, trokut i dizalica, prednja sjedista sa podesavanjem visine i Easy Entry sistemom, dnevno svjetlo, kodirani ključ elektronska blokada za zaštitu od krađe, start - stop sistem, vanjski retrovizori električno podesivi, kućišta vanjskih retrovizora u crnoj boji, otvori oko ventilacije u unutasnjosti u High gloss boji, zadnji krovni spojler, elektro otvaranje prozora, zadnji nasloni za glavu, ISOFIX za zadnja sjedista, vertikalno i horizontalno podesavanje upravljaca, sportski kozni kozni upravljac, ESP, sportska prednja sjedišta sa podrskom za ledja, sportski ovjes, alu look detalji u unutrašnjosti, pretinci za odlaganje u vratima i središnjoj konzoli, servo upravljač, tire mobility sistem i set za opravku, termo izolaciona stakla.

Dodatna oprema na testnom automobilu: Alu naplaci 7.5JX17, 5 krakova V dizajn, anthrazit, djelomicno polirane. LED paket unutrasnjih svjetala. Podne prostirke naprijed i nazad. Multifunkcionalni kozni volan sa 3 kraka. Prednje vjetrobransko staklo sa sivom trakom za zastitu protiv sunca. Mogucnost deaktiviranja suvozacevog zracnog jastuka. High gloss bijela boja oko otvora ventilacije u unutrasnjosti. Prednji sredisnji naslon za ruku. Obojena kucista vanjskih retrovizora u boji karoserije. Senzor za kisu i svjetlo. Dodatni kljuc za daljinsku centralnu bravu. Automatski klima uređaj. Xenon prednja svjetla sa uredjajem za pranje i LED zadnjim svjetlima. Radio Concert sa 8RX (pasivni zvučnici). Audi exclusive crni vanjski style paket.