Testovi
39

TEST: Nissan X-Trail 1,6 dCi Acenta 4WD

Piše: Elvir Zubović
(Foto: Elvir Zubović/Klix.ba)
Nakon više od desetljeća kako je predstavljen prvi X-Trail Nissan je ponudio njegovu potpuno novu treću generaciju. Iako je u prethodne dvije bio originalan i prilično uspješan, X-Trail sada dolazi sa priličnim odmakom u odnosu na izvorni koncept. Da li to znači da je zbog toga lošiji SUV ili manje sposoban porodični auto?

Činjenica da je prethodni X-Trail bio više pravi terenac nego pomodni SUV mnogima se sviđala, ali činjenica je i to da su takvi kupci ipak u manjini. Trendovi nalažu da više nema dovoljno mjesta i interesa za kockastog terenca, te da njegovo ime treba dati modernijem SUV-u. Tu na scenu dolazi potpuno nova treća generacija X-Traila. Nije ni čudo da na prvi pogled izgleda kao veliki Qashqai, jer ustvari on i dolazi kao zamjena za jednako popularni Qashqai +2 sa sedam sjedišta.

Iako je sada na prvi pogled, pogotovo iz daljine, prilično teško zaključiti dolazi li vam u susret Qashqai ili X-trail, ovo kloniranje se ne može zamjeriti Nissanu. Niti su prvi koji to rade, niti ga to čini manje privlačnim. Izraženi blatobrani i prevoji na bokovima, dugačak poklopac motora i prepoznatljiva maska sa jednako prepoznatljivim LED svjetlima već su postali prepoznatljiv prizor na cestama. Dizajnerima je mašte nestalo na zadnjem dijelu X-Traila gdje su velika svjetla prilično nemaštovita, mada ukupno gledano izgleda sasvim prihvatljivo i skladno.

Samo jedan motor u ponudi, toliko dobar ili...

Da je X-Trail sada jedan prilično drugačiji auto pokazuje i ponuda motora (čitati u jednini). Da, za X-Trail trenutno na izboru stoji samo jedan, četverocilindarski dCi motor zapremine 1,6 litara koji proizvodi 130 KS, te se nudi u kombinaciji sa ručnim i automatskim mjenjačem, te sa pogonom na prednje ili sva četiri točka. Ambiciozan i vrlo samouvjerljiv nastup Nissana, ali koliko god nam se sviđao ovaj motor u ponudi bi morao biti barem još jedan benzinac.

Sviđa nam se: ugodan i tih rad ovjesa, napredak u dinamici u odnosu na prethodnika, ponuda prostora, performanse motora...

Prva bojazan sa već dokazanim 1,6 dCi motorom bila je da će biti premalen i nedovoljan za prilično veliku i 1,6 tona tešku karoseriju X-Traila. Ipak, u zadnje vrijeme zbog epidemije "downsizinga" motora tu bojazan imamo sve češće u raznim autima, ali se često pokazuje neutemljenom. tako je bilo i sa X-Trailom. Uz odlično proračunate stepene prenosa u mjenjaču i 320 Nm okretnog momenta ovaj motor se odlično snalazi u velikom SUV-u. U svakodnevnoj gradskoj vožnji je lagodan, tih i elastičan, dok pri većim opterećenjima i dužoj terenskoj vožnji koju smo napravili nije pokazao simptome "malih pluća".

Foto: Elvir Zubović/Klix.ba
Foto: Elvir Zubović/Klix.ba

Generalno, iako je postao sofisticiraniji SUV, X-Trail se i dalje odlično snalazi terenskim izazovima. Isprobali smo ga na izuzetno lošem makadamu, blatu i mokrom travnatom usponu i u svakom od tih uslova nije podbacio. Snaga i moment se odlično i brzo raspoređuju po pogonskim točkovima, a momenta ni u jednom trenutku nije nedostajalo, pa tako X-Trail omogućava i vozačima koji nemaju iskustva sa "offroad" vožnjom da uživaju u njenim čarima. Ograničenja i SUV-ovska koncepcija dolaze u vidu nešto većih prevjesa koji smanjuju napadni i silazni ugao. Za pohvalu je ovjes koji je podešen dovoljno dinamično za uređene ceste, a na terenu pruža izuzetno ugodnu vožnju bez suvišnih vibracija i zvukova.

Motor svoje talente pokazuje i skromnom potrošnjom goriva, pa nam je prosjekom koji se kretao oko 7 litara dizela na 100 kilometara potvrdio da mu zaista nije naporno voziti velikog X-Traila. Putovanja na otvorenoj cesti i umjerenim tempom mogu biti nagrađena i nestvarno niskim prosjecima potrošnje za ovako veliki SUV.

Foto: Elvir Zubović/Klix.ba
Foto: Elvir Zubović/Klix.ba

Ono što je najvažnije uz sve to X-Trail ostaje sposoban i upotrebljiv auto. Dovoljno je brz i dinamičan, a pokazao se i kao iznenađujuće dobar terenac. Malo zahtjevniji kupci ipak će ostati razočarani nemogućnošću izbora snažnijeg motora, ali racionalno gledano i ovako X-Trail će zadovoljiti 80% kupaca SUV-ova ovog formata.

Ugodniji, prostraniji i moderniji

Veliki napredak Nissan je sa novim X-Trailom napravio u unutrašnjosti. Duži međuosovinski razmak i početna namjera da bude model koji se može dobiti sa praktičnih sedam sjedišta znače da je boravak unutra zaista ugodan, te da prostora zaista ne nedostaje. Na zadnjim sjedištima noge putnika imaju mjesta kao u limuzinama više klase, pogotovo kada se ne koriste dodatna dva sjedišta.

Dodatna dva sjedišta predstavljaju predmet doplate, i to nimalo pristupačne. U najboljem slučaju to ćete platiti skoro 1.900 KM. Tu je Nissan trebao bolje odmjeriti cijenu ove doplate, jer ipak je riječ o modelu koji je između ostalog i ponuđen kao i alternativni model sa sedam sjedišta. Također, i kada doplatite za ta dva sjedišta treba znati da su to i dalje, kao i u većini ovakvih automobila, to ipak pomoćna sjedišta koja su prikladna dječijem uzrastu. Odrasli putnici će imati problema sa ulaskom na ova sjedišta, kao i samim smještajem nogu.

Ne sviđa nam se: izbor samo jednog motora, gubitak prepoznatljivosti, skupa doplata za sedam sjedišta, buka iz obloge krova...

Raskošna ponuda prostora nastavlja se u prtljažniku, pogotovo kada su pomoćna sjedišta sklopljena. Sa 550 litara i velikim otvorom prtljažnika X-Trail je sposoban za bilo kakav prevoz i bilo gdje. Višak stvari na porodičnim putovanjima neće biti problem zahvaljujući i izdašnoj dubini prtljažnika.

Kokpit X-Traila je s razlogom poznat jer je u potpunosti preuzet od Qashqaija. Kvalitet materijala je dobar, te je većina obloga mekana na dodir, ali definitivno smetaju detalji poput umetaka na konzoli od jeftine imitacije karbonskih vlakana, kao i neergonomski smještaj "grozda" prekidača lijevo i prenisko od upravljača.

Foto: Elvir Zubović/Klix.ba
Foto: Elvir Zubović/Klix.ba

Jedina zamjerka kvaliteti izrade ide na račun obloge krova koja u vožnji neravnim terenom ispušta zvuk kao da nije dovoljno pričvršćena za krov i kao da otkriva ne baš veliku otpornost karoserije na torziono uvijanje.

Privlačan poput nekretnine

Jasno je da ovako velik i opremljen SUV ne može biti jeftin, pa njegova cijena za osnovni model kreće sa malo manje od 50 hiljadama maraka. Kada ga konfigurišete onako kako biste voljeli, a za većinu će to biti nešto poput konfiguracije testnog modela onda taj iznos raste na skoro 65 hiljada maraka. Gledajući sirektnu i ne toliko direktnu konkurenciju, X-Trail je solidna pa čak i odlična prilika.

Približna konkurencija za Nissan X-Trail 1,6 dCi Acenta 4WD (58.071 KM):

(navedene cijene su iz aktuelnih cjenovnika sa zvaničnih internet stranica ovih marki u BiH)

Nije ni čudno da klasične porodične limuzine iz godine u godinu bilježe padove u prodajnim rezultatima jer za slične novce SUV-ovi poput ovoga nude kudikamo raznovrsniju namjenu.

Ono što je sigurno jedna od velikih prednosti ovakvih automobila, a u što smo se uvjerili sada nakon što su SUV-ovi i crossoveri prisutni na tržištu već dovoljan broj godina i generacija je to da predstavljaju izvrsnu vrijednost. Naime, pad vrijednost ovakvih modela značajno je manji u poređenju sa klasičnim limuzinama i kompaktima, u šta se lako uvjeriti i površnim pregledanjem oglasa. Dobar primjerak Qashqaija prethodne generacije i dalje se drži na oko 30 hiljada maraka, iako ga je njegov vlasnik prije otprilike 4 godine novog platio oko 40 hiljada maraka.

Foto: Elvir Zubović/Klix.ba
Foto: Elvir Zubović/Klix.ba

Slično je i sa X-Trailom, s tim da bi sa ovom generacijom X-Traila Nissan mogao napraviti i još bolji posao. Uprkos činjenici da je kao model izgubio svoj prepoznatljivi identitet, X-Trail je sada bolji SUV nego što je to ikada bio.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Nissan X-Trail 1,6 dCi Acenta 4WD Cijena osnovnog modela: 49.668 KM Cijena testnog modela: 64.092 KM

Motor: turbodizelski, redni, 4-cilindrični, smješten naprijed poprečno, radna zapremina - 1.598 ccm, maksimalna snaga 96 kW (130 KS) pri 4.000 okr/min, maksimalni obrtni moment 320 Nm od 1.750 okr/min, promjer i hod 80.0 x 79.5 mm, stepen kompresije 15,4:1.

Prenos snage: Pogon na sve točkove, 6-stepeni ručni mjenjač, felge 7Jx17, gume 225/65 R17 (Yokohama Geolandar).

Performanse i potrošnja goriva: Maksimalna brzina 190 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h za 11,0 s. Potrošnja na testu – 7,2 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 6,3 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,7 l/100 km, kombinovano 5,3 l/100 km. Emisija CO2 u mješovitoj vožnji 139 g/km. Euro 5b+ norma o čistoći ispušnih plinova.

Dimenzije: Dužina - 4.643 mm. Širina - 1.820 mm. Visina - 1.695 mm. Međuosovinski razmak - 2.706 mm. Zapremina prtljažnika - 550 l. Zapremina rezervoara za gorivo 60 l. Težina praznog vozila - 1.610 kg.

Serijska oprema testiranog modela: ESP, ABS, EBD, dvozonski automatski klima uređaj, kožom presvučen upravljač, sigurnosni zračni jastuk (vozač i suvozač), kožna ručica mjenjača, sigurnosni bočni zračni jastuci (vozač i suvozač), 6 zvučnika, sigurnosne zračne zavjesice (vozač i suvozač), samozatamnjujući retrovizor, mogućnost isključivanja suvozačkog zračnog jastuka, dva 3-tačkovna sigurnosna pojasa sprijeda i tri 3-tačkovna nazad, limitator zatezne sile sigurnosnih pojasa naprijed, prednje maglenke s hromiranim obrubom, po visini podesivi sigurnosni pojasevi naprijed, elektr. preklopivi retrovizori u boji vozila, ISOFIX držači za dječiju sjedalicu, zatamnjena zadnja stakla i s UV zastitom, električni stakleni krov (standardno sa 7 sjedišta, opcija na 5 sjedišta), Nissan Chassis Control (Nissanov nadzor šasije), automatsko paljenje svjetala, radio s CD-om, priključak za USB, AUX, senzori za kišu, sistem za automatsko prepoznavanje saobraćajnih znakova, Bluetooth, sistem za upozoravanje prilikom nenamjernog izlaska iz trake, mjerač vanjske temperature, sistem za izbjegavanje frontalnih sudara, digitalni sat, 8 parking senzora, servo upravljač podesiv po visini i dubini, automatska duga svjetla, komande audio, putnog računara, tempomata i Bluetooth sistema na upravljaču, el. podizanje stakala prednjih i zadnjih vrata, osvijetljen prtljažni prostor, 12V utičnica naprijed, centralna konzola s pretincima za limenke s grijanjem/hlađenjem, po visini podesivi nasloni za glavu sprijeda (2) i nazad (3), vozačevo sjedište podesivo po visini, djeljiva zadnja klupa (40:20:40) i klizna zadnja klupa (60:40), prednji naslon za ruke, pregradna ploča u prtljažniku (9 kombinacija), naslon za ruke na zadnjoj klupi s pretincima za čaše, hromirane unutrašnje kvačice, zadnje maglenke, Follow me home funkcija, Alu naplatci 17", dimenzije guma 225/65 R17, prednji i zadnji odbojnik u boji vozila, električno podesivi, u boji karoserije grijani vanjski retrovizori sa pokazivačima smjera, LED dnevna svjetla, imobilizator, daljinsko centralno zakljčavanje, tempomat, limitator brzine, pomoć pri kretanju na uzbrdici, instrumentna ploča sa 12,7 inčnim TFT ekranom u boji, elektronska parkirna kočnica, sistem za kontrolu pritiska u gumama, start/stop sistem, elektronska kontrola pogona - ALL mode sistem pogona na sva četiri točka, indikator za promjenu stepena prenosa,

Dodatna oprema na testnom automobilu: 7 sjedišta na Acenti (dolazi s električnim staklenim krovom) - 2.925 KM, Paket Nissan Connect (na Acentu) - 1.400 KM, Metalik boja karoserije - 1.696 KM.

Garancija: 3 godine ili 100.000 kilometara. 12 godina garancije protiv prohrđavanja karoserije.

Vezani članci