{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


TEST: Mercedes-Benz C220 CDI BlueTEC Avantgarde

30.9.2014. u 10:25
107
36
TEST: Mercedes-Benz C220 CDI BlueTEC Avantgarde
107
Iako je Mercedes odavno upotpunio svoju ponudu raznovrsnim kompaktnim i porodičnim modelima, C-Klasa ostaje i dalje jedan od najvažnijih i najuspješnijih modela ove marke. U najnovijoj generaciji donosi mnoštvo novosti i još jednom daje težak zadatak Seriji 3 i Audiju A4.
Mercedes C Klasa već odavno nije "Baby Benz", tu je ulogu preuzela A klasa, ali je i dalje najmanji klasični Mercedes, pa je sasvim jasno da Mercedes-Benz svakoj novoj generaciji ovog modela pridaje veliku pažnju. Također, C-Klasa i njenji prodajni rezultati čine veoma bitnu stavku u bilansima ove kompanije, pa propusta ne smije biti.

Iako ih ima i mnogo više, ovo je dovoljan broj razloga da nova C-Klasa dođe s jasnim ambicijama za vrh klase u kojoj je čekaju uvijek žestoku konkurenti, A4 i Serija 3. Tako Mercedes nije ništa prepustio slučaju, pa je za novu C-Klasu pripremio i potpuno novu platformu i arhitekturu zahvaljujući kojoj je moga biti lakša, bolja, brža, praktičnija i štedljiviija od svoje prethodnice.

Kako to uvijek i biva, dolazak nove generacije prestižne S-Klase najavio je i novi stil Mercedesa, a nova C-Klasa jedan je od prvih modela koji je usvojio taj stil. Za razliku od prethodne generacije, oštre linije zamijenjene su fluidnimi oblim linijama zbog čega C klasa izgleda savremenije, te definitivno zanimljivije širem krugu kupaca. Jasno, tradicionalisti ne trebaju brinuti, jer uz sve novotarije i dalje je to klasični Mercedes koji je zadržao osnovni koncept kojeg je još 1982. godine postavio model 190.

Sviđa nam se: dizajn, zvučna izolacija, nivo kvaliteta materijala i obrade, ponuda opreme, performanse motora i potrošnja goriva...


C-Klasa prije svega izgleda skupo i prestižno, te samo svojim proporcijama otkriva da ne pripada u društvo limuzina poput E i S klase. Očekivano, dominiraju LED svjetla, naprijed i nazad koja svojim trodimenzionalnim i valovitim izgledom dodatno ističu linije automobila.

Utisak većeg i skupljeg automobila nastavlja se i u unutrašnjosti. Prvi kontakt sa masivnom centralnom konzolom visokog sjaja sa tri zasebna okrugla ventilaciona otvora i futurističkim "touch pad-om" za multimedijalni uređaj kao i tabletom iznad konzole s pravom impresionira. Ne samo da cjelina izgleda odlično i skladno, nego je i dovoljno masivna da bi se mogla upotrijebiti i u za dva broja većem autu.

Zanimljivo je ako uporedimo C-Klasu sa A-Klasom od koje je veća, i E-Klasu od koje je manja, da ustvari ona predstavlja jedan idealan kompromis ove dvije krajnosti koje Mercedes ima u svojoj ponudi. Dakle, C-Klasa nije mladalački i razigrani kompakt, ali definitivno nije ni preozbiljna limuzina poput E-Klase čija je unutrašnjost još uvijek klasična i s naglaskom na konvencionalne kokpite kakve Mercedes pravi u svojim limuzinama.

U C Klasi će biti dobro svima, i mlađima i starijima. Odlična vozačka pozicija i ugodan pogled na kokpit koji bi bio dostojan i SL-a već su dovoljni da se vozač ne žali, dok su izvrsni materijali i vrhunska obrada na nivou kojeg i očekuje od srebrne zvijezde.

Ne sviđa nam se: grub rad motora, preglednost, rad ovjesa preko kratkih neravnina...


Svojom ponudom opreme i raskošnim oblicima C-Klasa zna zbuniti i natjerati vas da zaboravite kojoj klasi pripada. Iako izgleda nalik S-klasi i ima gotovo sličnu ponudu opreme, C-Klasa je i dalje kompaktna porodična limuzina, pa u skladu sa tim nudi i dovoljno ali ne pretjerano prostora na zadnjim sjedištima. Ipak, u poređenju sa prethodnim modelom, nova C-klasa ima 80 mm duže međuosovinsko rastojanje pa nudi nešto više mjesta za noge putnika nazad, dok joj u prilog ne ide padajuća linija krova. Prtljažnik, s druge strane, od skoro 500 litara trebao bi biti dovoljna za sve potrebe, a za pohvalu je i dodatni napor koji je Mercedes uložio kako bi otvor prtljažnika bio što veći a njegov oblik što pravilniji.


Nova C-klasa je prvi Mercedes koji stiže na potpuno novoj MRA platformi za automobile sa zadnjim pogonom, a za čiju se izradu koristi i aluminij u odnosu od oko 50 posto. Zahvaljujući ovome karoserija C-klase je u prosjeku smršala za 70-ak kilograma, dok je automobil ukupno lakši za oko 100 kilograma u poređenju sa prethodnikom.

Uštede u težini uvijek pozitivno utiču na vozne osobine, pa iako ostavlja utisak masivnijeg i kvalitetnijeg automobila od svog prethodnika, C-Klasa je sada dinamičnija ali i nalik većem automobilu što je zasluga dužeg međuosovinskog rastojanja i širine. Zahvaljujući mogućnosti odabira Agility Select funkcije, lako je podesiti rad mjenjača, motora i upravljača, ESP sistema, kao i start/stop sistema, pa se C-Klasa brzo prilagođava komfornoj ili sportskoj vožnji. Pohvalno je da u Sport+ režimu C-klasa vozaču ostavlja veliku količinu prostora za zabavu sa zadnjim pogonom, pa iako nema AMG značku i ovakva C-klasa može biti vrlo zabavna.



Ono čemu se teško oduprijeti je utisak da Mercedesi iz generacije u generaciju dolaze sa sve tvrđe podešenim ovjesom. C-klasa je udoban i ugodan auto, ali očito je da su odabrane opruge pogodnije evropskim cestama, dok se oštre i kratke neravnine neočekivano primijetno prenose do putnika. I dalje je to dovoljno "dampirano" ali očekivali bismo da C-klasa poput ove, bez sportskog paketa i sa gumama dovoljno visokog bočnog profila, ipak malo ugodnije plovi preko neravnina kakvih kod nas ipak ima više nego dovoljno.

Moderni 2,2-litarski turbodizelaš sigurno će biti najpopulariniji izbor u novj C-klasi. Dovoljno snažan i sa obiljem obrtnog momenta čini od ovog "malog" Mercedesa vrlo sposoban i prilično brz auto. Uzorno je i štedljiv, pa će uz pomoć start/stop sistema biti vrlo skroman i u gradskoj vožnji, dok je u našim rukama trošio vrlo prihvatljivih 6 do 7 litara dizela. Jedini element gdje se 220 CDI ne može baš pohvaliti je nešto bučniji rad. Za ovako moderan motor očekivali bismo uglađeniji zvuk, ali srećom je zvučna izolacija dovoljno dobra da većina buke ostane napolju.

Za uvjerljive performanse jednako je zaslužan i odličan 7G-Tronic automatski mjenjač koji se odlično transformiše zavisno od načina podešenja Agility select funkcije, a ono što je najvažnije, kada je potrebno stepene prenosa mijenja vrlo brzo i bez pogovora. Njegovu upotrebljivost upotpunjuju i ručice na upravljaču, a za ocjenu savršenog ipak bi trebao nuditi opciju potpuno manuelnog načina rada, bez intervencija u vozačevu odluku o stepenu prenosa.



Iako dolazi kao najsvježiji konkurent, u ustaljenom trojcu sa BMW Serijom 3 i Audijem A4 nova C-klasa je cjenovno ravnopravna. Za dizelski model sa oko 170 KS sa izjednačenom opremom, sva tri automobila traže između 60 i 65 hiljada maraka. Jasno, premium limuzine nikada nisu bile, niti će biti jeftine, ali ova cijena svakako predstavlja najniži prag koji treba preći ako želite i možete ući u svijet premium limuzina.

Kao što je uvijek i bilo, nijanse i lični ukusi odlučivat će i ovaj put u izboru među ove tri limuzine, ali činjenica je da je C-klasa došla naoružana do zuba. Ipak, najbliži konkurent joj je Serija 3 koja je još uvijek svježa i u punom zamahu, dok Audi A4 pored ovako uređene C-Klase izgleda pomalo prevaziđeno i zastarjelo.

Ima stvari koje C-klasa može raditi i bolje, ali ono što je najvažnije je da je ostala kompaktna i okretna limuzina koja svojom kvalitetom i ugođajem opušta putnike i vozača te čini da se osjećaju posebnim, bez obzira što su u najmanjoj Mercedesovoj limuzini.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Mercedes-Benz C220 CDI Avantgarde
Cijena osnovnog modela: 57.023 KM
Cijena osnovnog dizelskog modela: 63.362 KM
Cijena testnog modela: 90.828 KM
Cijene i ostala ponuda Mercedes-Benza u BiH: STARline d.o.o. Sarajevo

Motor: 4-cilindrični, redni, turbodizelski, smješten naprijed poprečno, promjer i hod 83 × 99 mm, radna zapremina 2.143 ccm, kompresija 16,2 : 1, maksimalna snaga 125 kW (170 KS) pri 3.000 - 4.200 okr/min, maksimalan okretni moment 400 Nm pri 1.400 - 2.800 okr/min, ubrizgavanje goriva na principu zajedničkog voda - common rail, turbopunjač, hladnjak zraka pod pritiskom.

Prijenos snage: Pogon na zadnje točkove, 7-stepeni automatski mjenjač, aluminijske felge prečnika 17 inča, gume 225/50 R17 Goodyear Efficent Grip

Šasija: Prednji ovjes - multilink, spiralna opruga, jednocijevni s plinski amortizeri pod pritiskom sa SDD-om, nezavisni multilink spiralne opruge, jednocijevni s plinski amortizeri pod pritiskom sa SDD-om, Električni servo upravljač.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 8,1 s. Maksimalna brzina - 234 km/h. Potrošnja na testu – 6,2 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 5,5 l/100 km, na otvorenoj cesti 3,9 l/100 km, kombinovano 4,5 l/100 km. Zapremina rezervoara – 41 l. Emisija CO2 117 g/km.

Dimenzije: Dužina – 4.686 mm. Širina - 1.810 mm. Visina - 1.442 mm. Međuosovinski razmak - 2.840 mm. Prtljažnik – 480 litara. Težina praznog vozila – 1.570 kg. Ukupna dozvoljena težina vozila – 2.135 kg.

Oprema na testnom automobilu: Hyasnite metalik crvena boja karoserije, Artico koža, 7G-Tronic mjenjač, Avantgarde interijer i eksterijer, Air-Balance paket, paket zatamnjenih retrovizora, protivprovalni uređaj, paket komfornih sjedišta, 17-inčne aluminijske felge, velur podne prostirke, rezervoar SCR uvećane zapremine, aktivni Parktronic, Collision Prevention Asisst, paket pretinaca, paket za pušače, senzor za kišu, zaštita podnice motora, tochpad, adapticna svjetla, ILS sa bi-xenonskim svjetlosnim sklopom, zatamnjena zadnja stakla, grijači prednjih sjedišta, zasebno zatvaranje prtljažnika, zasebno otvaranje prtljažnika na ključu, rezervoar uvećane zapremine na 66 litra, unutrašnja dekoracija sa brušenim aluminijom...

Garancije: 2 godine bez ograničenja pređenih kilometara.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: