{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


TEST: Mazda 6 CD175 Revolution

28.10.2014. u 09:00
27
25
TEST: Mazda 6 CD175 Revolution
27
Mazda 6 je uvijek bila cijenjena limuzina srednje klase, ali činilo se da je isto tako uvijek bila i nepravedno zapostavljena, te da joj je uvijek nedostajao poneki detalj kojim bi sustigla i nadmašila evropske bestsellere. U novoj generaciji "Šestica" je atraktivnija i bolja nego ikada, pa bi se hijerarhija u klasi napokon mogla promjeniti.
Mazda je sa novom Šesticom napravila veliki iskorak, što je svakako bilo i neminovno. Trend diskretnog izlaženja iz klase raskošnim dimenzijama, prije svega dužinom, pokazao se kao izuzetno dobar potez, pa je kao prvi potez Mazda 6 doživjela rastezanje na skoro 4,9 metara. Nije ni čudo da izgleda kao veliki auto, jer Mazda 6 to sada zaista i jeste, nadmašivši i najduže u klasi kao što su Superb, Passat i 508.



Mazda nije računala da će samo pukim rastom proporcija napraviti put do novih kupaca za Šesticu. Više nego ikada Mazda 6 donosi značajan napreak u tehnologiji, ponudi motora ali i u samom izgledu.

Subjektivno ili ne, Mazda 6 izgleda odlično i gotovo aristokratski sa izduženom linijom krova i zadnjim dijelom koji podsjeća na engleske limuzine. Jasno, u najbogatijem izdanju poput testne i sa velikim točkovima utisak raskošnog i skupog automobila je potpun, ali čak i u osnovnoj verziji Mazda 6 izgleda atraktivno i što je najvažnije dovoljno klasično da ostane jednako atraktivna kada zađe i u pozne godine.

Sve novosti koje donosi Mazda 6 ali i druge nove Mazde mogu se opisati složenicom SkyActiv koju Mazda ponosno ističe na svakom modelu. Ukratko riječ je o nizu rješenja i novosti koje čine da Mazda 6 iskače iznad prosjeka klase, a ne da se tek utapa u "sivilo" limuzina ove klase, kao što je to do sada činila i što neki njeni konkurenti i dalje čine.

Najvažniji element SkyActiv tehnologije svakako čini moćni 2,2-litarski turbodizelski motor. Dakle, vozili smo Mazdu 6 sa motorom koji je upravo prije par dana na 24-satnim testiranjima u Njemačkoj oborio čak 20 zvaničnih FIA brzinskih rekorda. Uz jedinstven inžinjerski pristup prilikom njegove konstrukcije i najniži omjer kompresije na svijetu za dizelske motore od 14:1, ovaj motor je uspio oboriti brzinski rekord na testiranju jer je ostvario prosječnu brzinu od 221,072 km/h.



Daleko od testnih staza i idealnih uslova, mi smo Mazdu 6 sa 175 KS isprobali na lošim planinskim cestama ali i na novim kilometrima domaćeg autoputa gdje je pokazala da se uz ovu količinu snage Mazda 6 može voziti dinamično ali i opušteno i ugodno krstariti. Svidio nam se čak i nešto grublji zvuk koji je dovoljno izolovan od kabine, dok se 420 Nm obrtnog momenta ponekad pokazalo prevelikim zalogajem čak i za velike 19-inčne točkove i elektronsku kontrolu proklizavanja. Istina temperature su već bila niže od idealnih pa su se Bridgestone Turanze mučile u potrazi za gripom na hladnom asfaltu, ali jasno je da sa ovim motorom snage i obrtnog momenta ne može nedostajati.

U našim uslovima vožnje ovaj motor se pokazao i prilično štedljivim, pa nam je u prosjeku trošio oko 8 litara dizela na 100 kilometara. To je osjetno više od onoga što obećava fabrika, ali je i dalje vrlo skromno s obzirom na snagu motora i same proporcije Šestice.

Uz najsnažniji dizelski motor iz ponude bio je uparen opcionalni automatski mjenjač sa šest stepeni prenosa. Naša bojazan da bi klasični automatik mogao narušiti odlične performanse snažnog dizelaša nije bila utemeljena jer je Mazda odlično optimizirala ovaj mjenjač koji nudi i ručne izmjene stepeni prenosa, kako preko ručice tako i preko poluga na upravljaču. Istina, promjene stepeni nisu brze kao na mjenjačima sa dva kvačila, ali i dalje su dovoljno brze i što je najvažnije ne upliću se previše u vozačevu odluku o stepenu prenosa. Jedina zamjerka se ustvari i ne odnosi na sam mjenjač nego na smještaj indikatora stepeni prenosa koji je smješten u dnu ploče sa instrumentima, a gdje je teško i rijetko vidljiv što može biti bespotrebna smetnja u dinamičnijoj vožnji.



Unutrašnjost je sada već poznata, pogotovo jer je gotovo identična onoj u Mazdi CX-5 s kojom smo se već upoznali i družili. Kao i u Mazdinom SUV-u svidjela nam se kvaliteta većine materijala na kokpitu i oblogama, kao i generalni osjećaj kvaliteta i robusnosti. Ono što nam se nije svidjelo je djelimično nepraćenje trendova, pa ćete i dalje u Mazdi 6 zateći poneki "ružan" prekidač, dok najviše zamjeramo izgledu i "interfejsu" multimedijalnog uređaja. Iako nudi sve korisne funkcije, sam izgled grafike je zastario dok i samo korištenje funkcija preko kontrolera na centralnoj konzoli i ekrana osjetljivog na dodir bespotrebno duplirano.

Generalni utisak da je Mazda 6 otišla u klasu više ostao je sa nama i nakon testa, te smo ostali pod dojmom da je Šestica sada jedan zaista velik i prostran porodični auto koji je u isto vrijeme napravljen kvalitetno i da traje, dok izgleda odlično i skladno poput modela nekih proslavljenih marki kojima nije polazilo za rukom da spoje estetiku i kvalitetu u istom paketu.

Ovako svestran i kompletan auto, pogotovo u svom najbogatijem izdanju mora koštati značajnu količinu novca, ali je i dalje najveća prepreka Mazde na našem tržištu činjenica da zbog neevropskog porijekla nema finansijskih olakšica koje bi je učinile cjenovno ravnopravnijom direktnim rivalima. Ipak, Mazda 6 daje dovoljno razloga da modeli sa početka ili sredine cjenovnika nađu put do kupaca u BiH.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Mazda 6 CD175 Revolution
Cijena osnovnog modela: 46.900 KM
Cijena testnog modela: 74.200 KM

Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, turbodizelski, smješten naprijed poprečno. Promjer i hod klipa 86 x 94,3 mm. Radna zapremina 2.191 ccm. Maksimalna snaga 129 kW - 175 KS pri 4.500 okr/min. Maksimalni obrtni moment 420 Nm pri 2.000 okr/min. Ubrizgavanje goriva na principu zajedničkog voda - common rail.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0-100km/h - 8,4 s. Maksimalna brzina - 216 km/h. Potrošnja na testu - 7,1 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 5,9 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,2 l/100 km, kombinovano 4,8 l/100 km.

Prenos snage: Motor pogoni prednje točkove. 6-stepeni automatski mjenjač sa mogućnošću ručne izmjene stepeni prenosa. Naplaci 7,5J x 19 inča. Gume 225/45 R19, Bridgestone Turanza T001.

Dimenzije: Dužina - 4.870 mm. Širina - 1.840 mm. Visina - 1.450 mm. Međuosovinski razmak - 2.830 mm. Prtljažnik - od 489 litara. Rezervoar za gorivo - 62 litra. Masa praznog automobila - 1.495 kg.

Serijska oprema paketa Revolution: INFO-sistem (board computer), dvozonski automatski klima sistem + Bluetoth® sinhronizacija za mobilne uređaje, elektro-podizači stakala naprijed i nazad, elektro podesivi grijani sklopivi retrovizori, pomoć pri kretanju na uzbrdici (HLA), sistem dinamičke kontrole stabilnosti (DSC) i proklizavanja (TCS), prednji, bočni prozorski zaštitni zračni jastuci (naprijed i nazad), prekidač za pokretanje/zaustavljanje rada motora (bez ključa), i-Stop sistem (samozaustavljanje/pokretanje rada motora prilikom zaustavljanja/kretanja vozila), 19' ALU felge (25/45 R19) + kontrola pritska u gumama, BOSE Premium® soundsystem sa 8 zvučnika, CD/MP3/WMA, AM/FM, AUX, USB), 5.8' monitor u boji osjetljiv na dodir + HMI upravljački modul u centralnoj konzoli, Smart City Brake Suport (SCBS) – sistem samokočenja u vožnji u koloni pri brzinama ca. 4-30 km/h, prednja svjetla za maglu, senzori za automatsko uključenje/isključenje svjetala i senzor za kišu (samoregulacija rada brisača), kožom obložen obruč upravljača i ručica mjenjača, multifunkcionalne tipke na obruču upravljača, Smart Key (beskontaktno otključavanje/zaključavanje vozila), Bi-XENON svjetla sa uređajem za pranje, LED-dnevna svjetla + zadnja LED-svjetla, samouključenje dugih/kratkih svjetala (HBC), zakretanje svjetlosnog snopa u pravcu okretanja prednjih točkova (AFS), sistem upozorenja promjene saobraćajne/prometne trake (detektira prelazak preko linije; LDW), elektro-grijanje sjedišta vozača i suvozača, senzori za parkiranje naprijed i nazad, sistem kontrole "mrtvog ugla" (RVM), zatamnjena stakla nazad, navigacijski uređaj, sjedišta obložena kožom (standardno: crna koža), elektro-podešavanje sjedišta vozača i suvozača (vozačevo sjedište sa memorijom pozicije), Mazda radarski aktivni tempomat (MRCC), tipke za izmjenu brzina na obruču upravljača

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: