Testovi
24

TEST: Mazda 2 G90 Attraction - U raskoši minimalizma

Piše: Elvir Zubović
Foto: E. Z./Klix.ba
Nema sumnje da je Mazda u vrhunskoj formi. Žestokim tempom predstavljaju nove modele i još žešćim tempom prikupljaju nagrade za njih. Uz nove crossovere i novu generaciju proslavljenog roadstera MX-5 pomalo je nezapaženo prošlo osvježenje četvrte generacije Mazde 2. Iako najmanja u ponudi, Mazda 2 jednako vjerno prati nove trendove ove marke.

Mazda se generalno na našem tržištu postepeno vraća i iznova upoznaje kupce sa svojim modelima, ali pored odličnih modela 3 i 6, kao i popularnog CX-5, pomalo je neprimijećena ostala Mazda 2. Potpuno neopravdano, pogotovo u ovoj godini kada je dobila i blago osvježenje, pa je postala još atraktivnija i modernija

I u ovom najkompaktnijem izdanju Mazda je uspjela pokazati sve prednosti svoje Kodo filozofije, kako u samom dizajnu i izgledu, tako i u tehničkom smislu. Esencija uspješnog gradskog auta je da mora biti kompaktan, okretan i jednostavan. Mnogi su to zaboravili, ali ne i Mazda. Ugodno je napokon voziti mali kompakt koji oduševljava lakoćom upravljanja, nije prevelik, a i dalje nudi sasvim dovoljno prostora za putnike i prtljag.

Ne sviđa nam se: cijena, zvučna izolacija, kvalitet manjih plastičnih obloga unutrašnjosti...

Najveća prednost atraktivnog dizajna Mazde 2, pored toga što će prije prvući nježniji pol, je činjenica da Mazda 2 izgleda vrlo kompaktno, rekli bismo i vrlo mala, ali da u unutrašnjosti nudi prostora jednako kao i ostali konkurenti u ovoj klasi. Prtljažnik od 280 litara i sasvim solidna ponuda prostora za putnike ispunjavaju većinu potreba.

Vozačko okruženje Mazde 2 na prvi pogled je minimalističko, ali upravo to je draž pametnog dizajna. Naime, kontrole i komande su potpuno pojednostavljene, pa vozač ispred sebe vidi minijaturnu, gotovo motociklističku instrument ploču, dobro oblikovan upravljač i ekran "infotainment" sistema iznad centralne konzole. Ništa više mu i ne treba, niti od opreme nešto nedostaje, čak je i prilično raskošno opremljena sistemima za pomoć vozaču. Ipak, ništa od toga nije upadno niti se nameće. U Mazdi su princip "manje je više" uspjeli dovesti gotovo do savršenstva.

Uprkos izvrsnoj kvaliteti obrade Mazda 2 otkriva klasnu pripadnost na nekim plastičnim oblogama koje nisu pretjerano ugodne na dodir niti izgledaju reprezentativno, ali to uspješno kompenzira kvalitetnim detaljima koji su u primarnom vidnom polju, poput kvalitetno izrađenih ventilacionih otvora ili prekidača audio sistema na centralnom grebenu. Koncept lagane gradnje svoje nedostatke pokazuje jedino na zvučnoj izolaciji, koja bi mogla biti na nešto boljem nivou.

Sviđa nam se: preciznost upravljača, kvalitet izrade, vozačko okruženje, efikasan motor...

Benzinski motor od 90 KS čini sredinu ponude za Mazdu 2 i ujedno je možda i optimalna mjera za ovaj auto. Kako na vagi Mazda 2 pokazuje "okruglih" 1.000 kilograma bez vozača onda 1,5-litarski benzinac i njegovih 150 Nm nemaju pretjerano težak zadatak. U ovom slučaju u kombinaciji je bio i 6-stepeni automatski mjenjač, pa koliko god nam se činio suvišnim u malom i ne pretjerano jakom gradskom automobilu ostali smo iznenađeni činjenicom kako je cijeli paket dobro sinhronizovan i nudi vožnju bez napora. U većini slučajeva snage će biti dovoljno, a u svakom slučaju pomaže činjenica da je odziv na gas vrlo oštar, te da mjenjač "šalta" sasvim prihvatljivom brzinom, pogotovo u sportskom načinu rada. Efikasnost je i ovdje bila ideja vodilja, pa iako sa ovim motorom nije posebno brza, za većinu kupaca će upravo on biti prava mjera. Nije čak ni rastrošan, pa smo u prosjeku trošili između 6 i 7 litara benzina na 100 kilometara.

U vožnji se Mazda 2 distancira od konkurenata finim voznim osobinama, preciznim i pomalo prelaganim upravljačem, te generalnim osjećajem vožnje vrlo dinamičnog i okretnog, gotovo sportskog automobila, iako ona to u ovoj verziji nije. U zavojima je vrlo neutralna i predvidljva i posebno nam se svidjelo da zbog laganog prednjeg dijela gotovo ne poznaje pojam podupravljanja.

Nažalost, uz sve vrline koje sa sobom nosi Mazda 2, teško je naći opravdanje za njen cjenovnik, pogotovo ako posegnete za modelom koji je opremljen poput testnog. U tom slučaju cijena dolazi blizu prilično strašne granice od 40 hiljada maraka, a i dalje je riječ o modelu koji je pokretan srednje snažnim benzinskim motorom. Ako odlučite biti skromni i posegnete za najosnovnijim modelom onda govorimo o dosta razumnijih 23,5 hiljade maraka, ali i dalje stoji činjenica da konkurencija za te novce ili nudi više ili je njihov osnovni model znatno pristupačniji.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Mazda 2 G90 Attraction Cijena osnovnog modela: 23.500 KM Cijena testnog modela: 37.550 KM

Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, benzinski, smješten naprijed poprečno. Promjer i hod klipa 74.5 x 85.8 mm. Radna zapremina 1.496 ccm. Maksimalna snaga 66 kW - 90 KS. Maksimalan obrtni moment 148 Nm pri 4.000 okr/min. Stepen kompresije 14,0:1.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h - 12,0 s. Maksimalna brzina - 177 km/h. Potrošnja na testu - 7,1 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 6,1 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,1 l/100 km, kombinovano 4,8 l/100 km. Emisija CO2 - 112 g/km.

Dimenzije: Dužina - 4.060 mm. Širina - 1.695 mm. Visina - 1.495 mm. Međuosovinski razmak - 2.570 mm. Prtljažnik - od 280 do 887 litara. Masa praznog automobila - 1.000 kg.

Serijska oprema paketa Attraction: ABS, Sistem dinamičke kontrole stabilnosti (DSC) i proklizavanja (TCS), 15'' ALU felge sa gumama 185/65 R15, kontrola pritiska u gumama, prekidač za pokretanje/zaustavljanje rada motora (bez ključa), i-Stop sistem (samozaustavljanje/pokretanje rada motora prilikom zaustavljanja/kretanja vozila), elektro-podizači stakala naprijed i nazad, elektro-podesivi i grijani retrovizori, centralno daljinsko zaključavanje, Info sistem (board computer), prednji, bočni zračni jastuci (naprijed), zračni jastuci za glavu i ramena (naprijed i nazad), audio-sistem sa 6 zvučnika (CD/MP3/WMA, AM/FM, AUX, 2x USB) sa kontrolnim tipkama na upravljaču, 7“(17,8 cm) ekran u boji osjetljiv na dodir, HMI upravljački modul u centralnoj konzoli, LDWS-Sistem upozorenja promjene saobraćajne trake (detektira prelazak preko linije), klima uređaj, kožom obložen obruč upravljača i ručica mjenjača, sklopivo zadnje sjedište (naslon djeljiv 60:40), tempomat, Bluetooth® sinhronizacija za mobilne uređaje, zatamnjena stakla nazad, prednja svjetla za maglu...