Testovi
25

TEST: Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort

Piše: Elvir Zubović
Foto: E. Z./Klix.ba
Svi usponi i padovi skromnog tržišta novih automobila u Bosni i Hercegovini svih ovih godina prošli su bez prisustva Honde. Uprkos tome ova ugledna japanska marka je uvijek imala zagrižene pobornike čak i kod nas. Napokon, Honda je stigla i na naše tržište, i to na način kako dolikuje takvoj marki. Da je sada zaista tu uvjerili smo se testirajući Civic, jedan od najpopularnijih kompakta u Evropi, a jednog dana možda i kod nas.

Iako je Honda predstavila osvježeni i modernizovani Civic za modelsku 2015. godinu, u ponudi je i dalje dostupan i model iz prethodne godine, a kako su tu suštinski isti auti onda nam je za "upoznavanje" i dobrodošlicu na Bh tržište sasvim dobro poslužio i prošlogodišnji model.

Civic nam je svoje kvalitete najbolje pokazao u ovom "svakodnevnom odijelu". Za razliku od većine testnih i promotivnih automobila koji dolaze sa najsnažnijim motorima i najbogatijom opremom, što u konačnici može značajno uljepšati i stvarne kvalitete nekog modela, ovaj Civic uz osnovni paket opreme i drugi po snazi motor iz ponude benzinaca pokazuje kako kvalitet i luksuz ne moraju uvijek biti u paru.

Prvi Civic pojavio se još 1973. godine, godinu dana prije "svemogućeg" Golfa, a sada u svojoj devetoj generaciji Civic je već odavno poznata ostatku svijeta kao mjerilo kvalitetnog i upotrebljivog porodičnog kompakta. Kod nas je i dalje neobična i nova pojava jer klinast i naglašeno sportski oblik karoserije ne ostavlja utisak praktičnog porodičnog automobila. Upravo tu Civic brilijira, jer se pokazuje kao jedan od najpraktičnijih pripadnika klase, iako definitivno nije jedan od najvećih.

Sviđa nam se: kvalitet i preciznost izrade, položaj sjedenja, ponuda prostora, preciznost mjenjača, vozne osobine...

Civic u ovom starijem ali i novom izdanju iz 2015. godine definitivno ne izgleda ni nalik ni jednom drugom kompaktu, kako s polja tako i unutra. Nekoga će privući, a nekog odbiti baš zbog toga, ali u svakom slučaju uspješno pokazuje da se može napraviti uspješan i praktičan porodični auto i mimo dosadnih evropskih kalupa.

Unutra prije svega pažnju privlači "svemirski" kokpit. Iako je odavno prisutan uz razne varijacije i izmjene, i dalje izgleda nesvakidašnje. Opet, neće se svakome svidjeti ali mora se priznati da se vozač odlično osjeća u kokpitu koji je u potpunosti podređen njegovom vidnom polju. Uz izuzetak nekoliko prekidača ergonomija je odlična, a vozački položaj gotovo savršen, barem koliko to može biti savršeno u jednom kompaktu.

Civic i uz osnovnu opremu Comfort nudi sve što je potrebno za ugodna putovanja, ali malo ostavlja utisak jeftinoće zbog plastičnog i neuglednog volana i ponekih plastičnih obloga koje su kvalitetno izrađene ali jednostavno izgledaju jeftino.

Ne sviđa nam se: cijena, neudobni nasloni prednjih sjedišta, preglednost...

Prostora na zadnjim sjedištima ima sasvim dovoljno, iako zbog malih bočnih stakala i klinaste karoserije to možda i ne izgleda tako na prvi pogled. Treba pohvaliti pametno rješenje preklapanja zadnjih sjedišta prema gore koje omogućava prevoz kabastih i raznovrsnih predmeta. Jednako je prostran i dovoljan prtljažnik koji će u potpunosti zadovoljiti sva razumna očekivanja.

Ono gdje Civic definitivno odskače od prosjeka klase je vožnja i sam doživljaj vožnje. Iako je riječ o gotovo baznom modelu to ne znači da ćete biti uskraćeni za vrlo precizan upravljač i dinamičan ovjes koji posebno oduševljava preciznošću i stabilnosti na visokim brzinama, kao da je riječ o znatno većem i skupljem automobilu. Posebnu "nagradu publike" zaslužuje mjenjač. Odgovorno možemo tvrditi da trenutno na tržištu ne postoji auto u ovoj klasi sa ručnim mjenjačem koji "šalta" preciznije i ugodnije. Precizni i kratki hodovi uz živahan atmosferski benzinski motor podsjećaju nas da je ova era automatika i turbomotora možda i previše razvikana.

Atmosferski 1,8-litarski motor, očekivano za Hondu, proizvodi poprilično velike 142 KS, ali kako je i za očekivati to radi na visokim okretajima i uz skroman okretni moment. U praksi to znači da će vozač kada je sam u automobilu s lakoćom održavati visoke brzinske prosjeke i pri tom uživati u direktnosti i brzom odzivu kakav može pružiti samo dobar atmosferski motor. Nažalost, ukupni utisak se kvari kada se dođe do većeg prevoja ili kada se auto napuni putnicima i prtljagom. Tada skromnih 174 Nm okretnog momenta postaje premalo da nosi sav teret, te se od vozača zahtjeva dodatan trud i češće posezanje za ručicom mjenjača.

Ono što je mnogo važnije od konkretnog Civica je sama činjenica da je Honda napokon prisutna u BiH i to kroz auto kuću koja joj je napokon priredila dostojan i reprezentativan prodajni salon, kao i kapacitetan servisni centar. Ponuda modela Honde upravo prolazi kroz osvježenje, pa će isto tako biti osvježenje vidjeti te aute na našim cestama. Skromno ili ne, naše tržište treba imati Hondu, a ne sumnjamo da će se postepeno i krug kupaca proširiti u skladu sa imidžom ove marke.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort Cijena testnog modela: 29.750 KM (Zastupnik Autoline d.o.o. Sarajevo)

Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, benzinski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.798 ccm. Promjer i hod 81 x 87,3 mm. Maksimalna snaga 104 kW - 142 KS pri 6.500 okr/min. Maksimalan obrtni moment 174 Nm pri 4.300 okr/min.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h - 9,1 s. Maksimalna brzina - 215 km/h. Potrošnja na testu - 6,9 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 7,3 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,9 l/100 km, kombinovano 5,8 l/100 km. Emisija CO2 - 137 g/km.

Dimenzije: Dužina - 4.315 mm. Širina - 1.770 mm. Visina - 1.470 mm. Međuosovinski razmak - 2.595 mm. Prtljažnik - 477 litara. Masa praznog automobila - 1.322 kg.

Oprema testnog automobila: VSA (dinamička kontrola stabilnosti vozila); TCS (sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova); ABS (sistem protiv blokiranja kočenih točkova), EBD (elektronska distribucija sile kočenja); BAS (pojačavanje sile kočenja pri naglom kočenju), HSA(pomoć pri kretanju na uzbrdici), DWS (kontrola pritiska vazduha u pneumaticima), LED dnevna svjetla, vazdušni jastuk za vozača (sa dvostepenom fazom), suvozačev vazdušni jastuk sa prekidačem za isključenje, bočni vazdušni jastuci (prednji), prozorske vazdušne zavjese (za putnike na prednjim i stražnjim sjedištima), aktivni nasloni za glavu (na prednjim sjedištima), tri naslona za glavu na zadnjim sjedištima, zatezači prednjih pojaseva, pet pojaseva sa fiksiranjem u tri tačke, Isofix mjesta za fiksiranje dječje sjedalice, vanjski retrovizori u boji vozila, električno podesivi vanjski retrovizori sa električnim grijačima, svjetlosni pokazivači smjera u vanjskim retrovizorima, kvake vrata u boji vozila, antena u obliku peraja, IDLE STOP sistem, klima uređaj sa automatskom regulacijom rada, progresivni servo upravljač, kolo upravljača podesivo po visini i po dubini, tempomat i limitator brzine kretanja, kuke za pričvršćivanje tereta u tovarnom prostoru, osvjetljenje unutrašnjosti prtljažnika unutrašnje osvjetljenje naprijed i pozadi, štitnici od sunca za vozača i suvozača sa ogledalima i osvjetljenjem, osvjetljenje unutrašnjosti pretinca za rukavice, dodatni prostor u dnu prtljažnika, električno spuštanje/podizanje prednjih i zadnjih bočnih stakala, električno pokretanje prednjih bočnih stakala sa automatskom funkcijom; Prednji držači za čaše;Držači flaša u prednjim i zadnjim vratima; Sjedište vozača podesivo po visini; Naslon za ruke između sjedišta vozača i suvozača, zadnja sjedišta sa višestrukim načinom preklapanja, 60:40 djeljiva zadnja sjedišta pri preklapanju, i-MID (Inteligentni "Multi-Info" displej), SIL - indikator za promijenu stepena prenosa, prednji farovi sa halogenim sijalicama, trostruki "one touch" indikator smjera prilikom prestrojavanja, felge od aluminijske legure prečnika 16", pneumatici dimenzija 205/55 R16, set za popravku oštećenog pneumatika, blokada pokretanja, daljinsko centralno zaključavanje sa dva preklopiva ključa, CD uređaj sa radio prijemnikom i reprodukcijom MP3 sa 4 zvučnika, komande za upravljanje radom audiouređaja na kolu upravljača, USB priključak, AUX priključak, automatsko podešavanja jačine zvuka prema brzini kretanja vozila, vremensko gašenje audio uređaja, utičnica napona 12 V (naprijed), utičnica napona 12 V (na centralnoj konzoli).