Testovi
92

TEST: BMW X4 xDrive20d - Stopama velikog brata

Piše: Elvir Zubović
Foto: N. G./Klix.ba
(Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba)
BMW je neobičnim spojem coupea i SUV-a sa modelom X6 napravio neočekivani uspjeh, koji je iznenadio i njih same. Sada, malo prije nego je stigla druga generacija X6, BMW je ponudio i X4, gotovo identičan koncept sportskog SUV-a, ali u znatno kompaktnijem izdanju. Provjerili smo da li je jednako dobar i da li ga čeka jednak uspjeh koji je doživio njegov veći brat.

Kada se BMW X6 prvi put pojavio bio je to priličan šok, pogotovo za ljubitelje klasičnih BMW-a. Ekstravagantan i upadan veliki SUV sa linijama coupea bio je zaista nešto novo. Voljeli ga ili ne, većina je bila uvjerena da na tržištu nema prostora niti potrebe za takav auto, ali nekih sedam godina kasnije broj prodanih primjeraka govori da je ta većina bila u zabludi. Tržište je očito trebalo nešto novo, auto koji se ne uklapa u uobičajne formate.

Nošen uspjehom X6-ice BMW sada ide korak dalje, tačnije, želi ponuditi ovaj neobičan koncept u nešto pristupačnijem izdanju, kako cjenovno, tako i samim proporcijama. Nešto prije dolaska novog X6 ponudili su X4, auto koji u potpunosti imitira linije X6-ice, ali dolazi na osnovama jeftinijeg i jednostavnijeg X3. Tačnije, X4 ustvari jeste "kupeovska" verzija X3-ice.

Bez obzira na to što je kompaktniji, možete biti sigurni da X4 neće proći neprimijećeno. Baš kao i naš testni model, koji se nije posebno ni trudio detaljima, poput prevelikih naplataka, dodatno privući pažnju. Novi X4 privlači poglede baš kao i X6, bez obzira na to da li ste pobornik automobilske klasike ili ne. U cijeloj priči o X4 najnezadovoljniji će možda biti vlasnici X6-ice, jer sada njihov auto izgleda kao neki drugi, manji i jeftiniji auto, bez obzira na to što je i to BMW.

Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba
Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba

Ipak, bolje da se na vrijeme zaustavimo u neizbježnim poređenjima sa X6 i počnemo gledati X4 kao zaseban auto, pogotovo jer je tehnički više sličan modelu X3. Iako relativno kompaktan, BMW X4 dolazi kao atraktivna alternativa praktičnom porodičnom SUV-u. Iako zbog vrlo položene linije krova ne izgleda tako, X4 u unutrašnjosti nudi sasvim dovoljno prostora za prosječnu porodicu, dok je i prtljažnik sasvim dovoljan, iako će u nekim situacijama biti previše plitak.

Sviđa nam se: dizajn, zvučna izolacija, nivo kvaliteta materijala i obrade, ponuda opreme, performanse motora i potrošnja goriva...

Na vozačkom mjestu je sve manje-više kako i treba biti u jednom BMW-u. Odličnu poziciju iza upravljača je vrlo lako brzo pronaći, dok ćete odmah postati svjesni da su mišićava karoserija i ovakva linija krova pravi neprijatelj preglednosti. Iako nepreglednost nije nikakva novost kod modernih i "predizajniranih" auta, kod X4 kamera za vožnju unazad zaista je prijeko potreban dodatak u opremi. Ergonomija i kvalitet materijala su na očekivano visokom nivou, osim lakirane obloge centralnog tunela. Iako je visoki sjaj u modi, na ovom detalju BMW se nije baš proslavio lakiranjem tog dijela, pa efekat "narandžine kore" otkriva da je ipak riječ o plastici, i to obrađenoj kao u znatno jefitnijim autima.

Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba
Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba

Sjedišta, iako osnovna i bez izraženih bočnih oslonaca, odlično su pogodila odnos udobnosti i držanja tijela, kao i zadnja sjedišta. Nazad će putnici imati dovoljno mjesta za noge, dok će nešto višim putnicima problem predstavljati, kao što se moglo i očekivati, niska linija krova. Ipak, zanimljivo je da X4 ustvari nudi više mjesta za glave putnika na zadnjim sjedištima nego X6 prve generacije, tako da je ova žrtva zbog vanjske estetike ustvari sasvim prihvatljiva.

Ugodan i iznenađujuće dinamičan

Kako smo i navikli, velike proporcije i visoka karoserija kod BMW-a ne znače da će dobre vozne osobine izostati. Naprotiv, na njima je naglasak. Baš kao što su i ostali SUV-ovi i SAV-ovi iz BMW-a poslužili kao uzor drugima kako se dobro mogu voziti takvi auti, tako i X4 nasljeđuje vrlo slične vozne osobine koje zadovoljavaju širok raspon stilova i potreba u vožnji. Raspored težine i samo težište automobila nisu na nivou BMW-ovih limuzina, ali će X4 i pored toga u vrlo dinamičnoj vožnji iznenaditi minimalnom količinom naginjanja i visokim nivoom kontrole u naglim promjenama pravca.

Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba
Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba

Pogon na sve točkove je također podešen da nešto više snage i momenta prenosi na zadnje točkove, pa kada se naviknete na proporcije i visoku vozačku poziciju, X4 postaje i oružje za zabavu, čiji zadnji dio voli da se "namješta" u zavoju. To prije svega treba zahvaliti odličnom DTC sistemu za kontrolu stabilnosti koji je moguće stepenovano podesiti, od vrlo konzervativnog i strogog do potpuno deaktiviranog.

Pohvalno je i to da je uz uzornu dinamiku BMW uspio napraviti dovoljan kompromis sa ovjesom da X4 bude i udoban, pa su i opuštena putovanja vrlo ugodna sa njim. Jedini slučaj kada ovjes podbacuje je na lošijim cestama sa oštrijim neravninama, gdje prednji ovjes pri dinamičnijoj vožnji postaje neočekivano i neprikladno bučan, što ne primjećuje samo vozač, nego čak i putnici. Nažalost, taj problem je najprimjetniji upravo na zavojitim i zabavnim cestama koje bi X4 trebao "pojesti za doručak". Bojimo se da bi na modelima sa većim naplacima i gumama nižeg bočnog profila taj problem mogao biti i više izražen.

Impresivan i sa osnovnim pogonom

Dvolitarski turbodizelaš može zvučati kao skroman izbor, ali njegove performanse to zaista nisu, čak ni u 1,8 tona teškom X4. Sa 190 KS i 400 Nm, kao i odličnim odzivom na gas, X4 i sa osnovnim motorom poput ovoga postaje vrlo sposoban i iznenađujuće brz auto, i to na skoro svim vrstama cesta. Duga putovanja uz umjeren tempo bit će nagrađena i vrlo skromnom potrošnjom goriva, između 5 i 6 litara dizela na 100 km, dok dinamičnija vožnja po planinskim cestama osjetno podiže taj prosjek, ali i dalje u prihvatljivim granicama.

Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba
Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba

Jedini element u kojem nas je ovaj motor razočarao je bučan i ne pretjerano uglađen rad, čak i kada je motor zagrijan. Srećom taj nedostatak ćete primijetiti samo kada ste pored auta, jer je zvučna izolacija na nivou zadatka, te putnici i vozač neće imati zamjerke dizelskom "brektanju".

Ne sviđa nam se: grub rad motora, preglednost, rad ovjesa preko kratkih neravnina...

Velike zasluge za odlične performanse ovog motora ima i vrhunski osmostepeni automatski mjenjač koji nudi nekoliko načina rada, između ostalog i manulenu izmjenu stepeni prenosa. Iskreno, koliko god se opirali automatskim mjenjačima, nova generacija automatika poput BMW-ovog Steptronica iznova nas natjera da se zapitamo zašto bismo ikada poželjeli ručni mjenjač pored ovako uglađenog i brzog automatika.

Pogon na sve točkove čini X4 potpunim crossoverom, te se po svom načinu rada ne razlikuje u odnosu na one koje nudi X3. Između ostalog, kao i cijeli auto, tako je i xDrive pogon zamišljen kao ispomoć i dodatni sigurnosni element za brzu i ugodnu vožnju na cesti. Bit će od pomoći i na terenskim izazovima, ali zaista mu to nije primarna namjena.

Ono što mu jeste primarna namjena je to da svakodnevnu vožnju odrađuje bez nametanja, ali da po potrebi i u skladu sa odabirom jednog od načina rada mjenjača i pogona (ponuđeni su Sport+, Sport, Comfort i EcoPro) posluži za zabavnu vožnju. Oni hrabriji i navikli na BMW rado će u potpunosti isključiti DTC sistem za kontrolu stabilnosti i zabaviti se zanošenjem zadnjeg kraja uz precizno vođenje prednjeg dijela.

Cjenovno smješten tamo gdje mu je i mjesto

Bez obzira na to što dolazi kao skromnija alternativa za X6, to ne znači da je X4 jeftin. Jednostavno, sa ovim modelom BMW cilja na vrlo probran segment kompaktnih SUV-ova, gdje nema previše konkurencije i gdje kupci ne oklijevaju platiti za posebnost. Kada se uzme u obzir da su mu konkurenti Porsche Macan i Range Rover Evoque, onda je jasno koji cjenovni rang treba očekivati.

Za model poput testnog, koji je vrlo prizemno konfigurisan, bez pretjerano velikih točkova i sa potpunom, ali ne i ekstravagantnom opremom, BMW traži skoro 102 hiljade konvertibilnih maraka. Nije baš umjesno takav iznos proglasiti pristupačnim, ali je činjenica da je cjenovno BMW X4 izniveliran ili nešto povoljniji od svojih direktnih rivala. U suštini, jedini pravi konkurenti mogu mu biti Porsche Macan S Diesel ili Range Rover Evoque 2.2 TD4 4WD, a oba nude sličnu količinu prestiža i gotovo jednake performanse za vrlo približnu cijenu.

U konačnici, iako BMW to ne bi volio, X4 je možda konkurencija i samom X6. Iako po nekim detaljima zaostaje za svojim većim bratom, koji se ipak dokazuje kao kvalitetniji i dorađeniji proizvod, činjenica je da X4 u osnovi ima skoro sve kao i X6, pogotovo u području upotrebljivosti i ponude prostora. X4 je zaista svestran i itekako upotrebljiv auto koji će zadovoljiti raznovrsne potrebe, a povrh svega toga svom vlasniku će davati ugođaj posebnosti, što je danas poprilično teško dobiti.

Osnovni podaci o testnom automobilu: BMW X4 xDrive20d Cijena osnovnog modela: 85.812 KM Cijena testnog modela: 101.738 KM Cijene i ostala ponuda BMW-a u BiH: BMW Tomić

Motor: 4-cilindrični, redni, turbodizelski, smješten naprijed uzdužno, promjer i hod 90 × 84 mm, radna zapremina 1.995 ccm, kompresija 16,5 : 1, maksimalna snaga 140 kW (190 KS) pri 4.000 okr/min, maksimalan okretni moment 400 Nm pri 1.750 - 2.500 okr/min, ubrizgavanje goriva na principu zajedničkog voda - common rail, turbopunjač, hladnjak zraka pod pritiskom.

Prijenos snage: Pogon na sva četiri točka, 8-stepeni automatski mjenjač s mogućnošću ručne izmjene stepeni prenosa, aluminijske felge prečnika 17 inča, gume 225/60 R17 Pirelli Sottozero.

Šasija: Prednji ovjes - nezavisna poprečna ramena, stabilizator, spiralna opruga. Zadnji ovjes - nezavisni multilink, stabilizator, spiralne opruge, Električni servo upravljač. Električna parkirna kočnica na zadnjim točkovima.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 8,0 s. Maksimalna brzina - 212 km/h. Potrošnja na testu – 7,1 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 6,3 l/100 km, na otvorenoj cesti 5,1 l/100 km, kombinovano 5,6 l/100 km. Zapremina rezervoara – 67 l. Emisija CO2 146 g/km.

Dimenzije: Dužina – 4.671 mm. Širina - 1.881 mm. Visina - 1.624 mm. Međuosovinski razmak - 2.810 mm. Prtljažnik – 500 do 1.400 litara. Težina praznog vozila – 1.820 kg. Ukupna dozvoljena težina vozila – 2.335 kg.

Oprema na testnom automobilu: Multifunkcijske tipke na upravljaču, runflat gume, BMW naplaci od lake legure "Streamline" 306, automatski mjenjač Steptronic s ručicama iza upravljača, indikator pritiska u gumama, dodatno zatamnjenje stražnjih bočnih stakala i zadnjeg stakla, podne prostirke od velura, trokut i prva pomoć, unutarnji retrovizor s automatskim zasjenjenjem, paket za pušače, unutrašnje uređenje - Dark Copper visoki sjaj, umeci u unutrašnjosti crni visoki sjaj, uređaj za pranje farova, Park Distance Control (PDC), senzor za kišu i automatsko uključenje svjetala, Xenon svjetla, automatski klima uređaj, tempomat s funkcijom kočenja, paket svjetla unutrašnjosti, hands-free uređaj s USB priključkom, paket ''xLine'', sportski kožni upravljač, kombinacija koža/tkanina ''Carve'', Uni boja.

Garancije: 2 godine garancije bez ograničenja kilometraže, 3 godine garancije na lak, 12 godina garancije na prohrđavanje

Vezani članci