Auto testovi
37

Testirali smo Mercedes-Benz E 220 d: Za pola koplja ispred

Piše: E. Z.
Foto: E. H./Klix.ba
(Foto: Edin Hadžihasić/Klix.ba)
Peta generacija Mercedes-Benz E klase donosi pregršt novosti i s razlogom se opet nameće kao jasan predvodnik trojstva koje čini sa Serijom 5 i A6. Uz brojnu savremenu tehnologiju jedna od najvećih novosti je potpuno novi 2,0-litarski četverocilindarski turbodizelaš. Isprobali smo E klasu upravo sa tim motorom i provjerili da li je zaista toliko dobar koliko kažu.

Iako je kod Mercedes-Benza S-klasa uvijek donosila nove tehnologije i trendove, nije nikakva tajna da je E-klasa bila i ostala njihov najvažniji model. To se nije promjenilo ni nakon dolaska brojnih SUV modela koji zaista vladaju prodajnim rezultatima. Poslovna limuzina E segmenta uvijek će biti važna za Mercedes, ali i za ostatak premijum trojca iz Njemačke, a borba između E klase, Audija A6 i BMW-a Serije 5 upravo je dolaskom nove E klase dobila novu dimenziju.

Novu E klasu iz Mercedesa smo čekali prilično dugo, a četvrta generacija koja se pokazala na nivou zadataka i vrlo uspješnom na tržištu zadala je novom modelu težak zadatak da kriterije pomjeri još dalje i više.

Svjesni su toga bili i u Mercedesu pa iako je zbog toga predstavljanje nove E klase trebalo malo duže čekati, očito je da je vrijedilo. Zaista se nisu suzdržavali, pa kako količinom inovativnih tehnologija, kvalitetom vožnje, tako i ukupnom kvalitetom E klasa nam se s razlogom čini kao umanjena verzija S klase.

Novi turbodizelaš u centru pažnje

Kada stigne novitet kao što je nova E klasa onda je pored brojnih novosti koje donosi zaista teško izdvojiti najzanimljiviju i najveću. Ipak, potpuno novi četverocilindarski turbodizelaš zapremine 2,0 sigurno jeste takav novitet. Ovaj motor je prvi u ponudi dizelskih motora za E klasu i u odnosu na prethodnika dolazi sa manje radne zapremine, ali više snage i što je još važnije sada je neuporedivo tiši i uglađeniji. Podrazumjeva se da je i znatno "čišći" pa Mercedes garantuje da u atmosferu u prosjeku izbacuje tek oko 102 grama CO2 na 100 kilometara, što je donedavno bilo teško ostvarivo i za znatno manje i slabije motore.

Sviđa nam se: performanse i tih rad motora, rad 9-stepenog mjenjača, kvalitet i ugođaj interijera...

Već pri pokretanju motora ostat ćete iznenađeni tišinom i nedostatkom ikakvih vibracija, pogotovo ako ste imali priliku prije voziti E klasu sa 2,1 litarskim četverocilindrašem prethodne generacije koji je bio izrazito grub i bučan. Novi 2,0-litarski turbodizelaš u verziji E 220 d čini osnovu dizelske ponude, dok će tu ulogu naknadno preuzeti slabija verzija istog motora pod oznakom E 200 d. Ipak, osnovni ne znači i nedovoljan, pogotovo u slučaju ovog motora, jer sa 200 KS i 400 Nm okretnog momenta čini nam se da bi mogao zadovoljiti veliku većinu kupaca E klase, čak i one koji smatraju da Mercedes nije pristojno naručiti bez šestocilindarskog motora.

Uz besprijekoran 9-stepeni automatski mjenjač koji šalta "glatko" i neprimjetno i što je najvažnije u djeliću sekunde, ovaj odličan turbodizelaš možete iskoristiti baš onako kako želite. Može biti brz i iznenađujuće dinamičan, ali može biti i poptuno opušten, tih i podoban za duga krstarenja.

Novi motor je i znatno lakši od svog prethodnika, a i to je uz ostalu savremenu tehnologiju znatno utjecalo na potrošnju goriva. Zaista, uz malo pažnje E 220 d će ostvariti prosjek potrošnje između 5,5 do 6 litara dizela na 100 kilometara, što je prilično nevjerovatno za limuzinu ovih proporcija i performansi. Očekivano, nismo uspjeli prići obećanom prosjeku od 3,9 l/100 km, te bismo za takav prosjek morali imati idealne uslove.

Hi-tech i aristokratski ugođaj u jednom

Bez obzira na to da li ste pobornik klasičnih rješenja ili savremenih tehnologija i dizajna mora se priznati da je Mercedes-Benz sa unutrašnjim uređenjem nove E klase podigao standarde na neki novi nivo i preko noći učinio da ozbiljni automobili kao što su Serija 5 i A6 izgledaju prevaziđeno i zastarjelo.

Najveće novosti dolaze, očito je, u samom kokpitu. Ideju koju smo već vidjeli u S klasi Mercedes je sa novom E klasom odlično doradio i usavršio pa tako sada dva velika displeja dominiraju gotovo svim kontrolama i instrumentima nove E klase. Raskošne dimenzije, kako displeja sa instrumentima tako i displeja infotainment sistema omogućile su gotovo bezbroj mogućnosti za podešavanje izgleda, pregleda i upravljanje funkcija, te vozač zaista može u potpunosti prilagoditi kokpit prema svojim željama.

Ne sviđa nam se: bučan rad ovjesa preko grubih neravnina, vanjski izgled previše sličan C klasi...

Iako pri prvom kontaktu sve izgleda prekomplikovano ustvari je vrlo jednostavno upravljati svime, a u Mercedesu su ponudili i više načina komandi i sve su naravno lagane i na dodir. Upravljački sklop sa "touch padom" i okruglim upravljačem već je poznat iz ostalih Mercedesa i vrlo lako se navići na njegove komande, dok su novost komande na upravljaču. One izgledaju kao klasični prekidači za putni računar i ostale komande na upravljačkoj konzoli, ali u sredini su ustvari minijaturni "touch padovi" koji ubrzavaju kretanje kroz funkcije i zadavanje komandi. U početku se malo teže navići na ove funkcije, ali kada se jednom naviknete na sve komande lako ćete koristiti bez gledanja i razmišljanja.

Foto: Edin Hadžihasić/Klix.ba
Foto: Edin Hadžihasić/Klix.ba

Jasno, nivo kvaliteta je u skladu s očekivanjima, pa je uz ovaj paket opreme koji obiluje kožnim oblogama i aluminijskim umecima i ornamentima malo automobila koji će učiniti da se osjećate ugodnije. Jedina zamjerka odnosi se na centralnu konzolu, a isto nam je smetalo i u C klasi i GLC-u. Velike lakirane površine su u trendu i uglavnom dobro izgledaju, ali vrlo lako i vrlo brzo se prljaju, a pri njihovom čišćenju treba biti vrlo oprezan kako ne bi ostale sitne ogrebotine, čime bi luksuzan izgled bio znatno i trajno narušen.

Posebnu pohvalu zaslužuju i nova prednja sjedišta, osim što izgledaju elegantno, njihov anatomski oblik i dobro odmjereni bočni oslonci su tako dobro pogođeni da smo se teško mogli sjetiti drugih sjedišta koja imaju tako dobar odnos udobnosti i držanja tijela u zavojima.

Jasno, za ovoliku limuzinu ponuda prostora ne predstavlja problem, pa i naprijed i nazad ima dovoljno mjesta da se svi ugodno smjeste. Istina, zaobljene linije karoserije E klase i dizajn unutrašnjosti čine da recimo Audi A6 izgleda još prostranije, ali to je više stvar vizuelnog utiska. To potvrđuje i veliki prtljažnik sa 540 litara zapremine koji je u smamom vrhu klase, a pomaže i veliki otvor prtljažnika zbog kojeg je sada lakše utovarati velike predmete.

Dinamičan i udoban

To što je E 220 d trenutno osnovni dizelski model ne znači da ne može biti i dinamičan, gotovo sportski. Uz opcijski i vrlo opsežan AMG line paket koji donosi sportsko podvozje, velike 19-inčne točkove sa širokim gumama i, što je možda najvažnije, vrlo snažne i kapacitetne kočnice, E 220 d postaje vrlo brza i zabavna poslovna limuzina. Dovoljno govore i performanse da E 220 d do 100 km/h ubrzava za samo 7,3 sekunde, što je ne tako davno bilo rezervisano za naglašeno sportske automobile. Uz uvjerljiva međuubrzanja, ali i poslovičnu lakoću krstarenja visokim brzinama i dalje tvrdimo da će ovaj motor zaista biti više nego dovoljan većini kupaca E klase.

Foto: Edin Hadžihasić/Klix.ba
Foto: Edin Hadžihasić/Klix.ba

Iako je E klasa duga skoro pet metara, uz AMG line sportsko i sniženo podvozje oštre promjene pravca su vrlo uvjerljive i auto se sigurno vodi, dok u Sport+ programu rada brže izmjene stepeni prenosa i "teži" upravljač čine da se vozač osjeti više uključenim u vožnju. Ujedno i sistem za kontrolu stabilnosti je manje rigorozan pa dopušta da 400 Nm okretnog momenta ponekad zavrti zadnje točkove "u prazno", a u zavojima zadnji kraj postaje razigran i omogućava fino "namještanje" za izlazak iz zavoja. Istina, uvijek se osjeti veličina i težina automobila, ali tako i treba biti te je ovo sasvim dovoljna doza razigranosti za svakog kupca E klase.

Treba naglasiti da će redovni kupci Mercedesa i dalje biti zadovoljni, i dalje je naglasak na udobnosti i profinjenom ležanju, ali su značajne uštede na težini obilnijom upotrebom aluminija na dobro probranim mjestima učinile E klasu osjetno agilnijom i okretnijom nego prije.

Izvrsni mjenjač 9G Tronic omogućava i ručnu izmjenu stepni prenosa, za čime je logično posegnuti kada se želite voziti dinamičnije i sami upravljati svim kontrolama. Uz svu upornost vjerovatno ćete odustati od toga, baš kao i mi. Jednostavno, devet brzina je malo previše pa se lako zabrojite i zaboravite u kojem ste stepenu prenosa, a važnija od toga je činjenica da automatika toliko dobro radi posao da u suštini nabija komplekse i najboljim vozačima.

Uvjerljivi predvodnik klase, bar za sada

Iako stoji činjenica da kupci E klase u većini slučajeva i ne razmatraju opcije BMW-a Serije 5 ili Audija A6, i obratno, činjenica je da ova tri auta iz generacije u generaciju postavljaju mjerila u ovoj, ali i ostalim klasama.

Iako je olakšavajuća oklonost za BMW činjenica da tek trebaju predstaviti novu Seriju 5, a i to da je aktuelna generacija Audi A6 predstavljena prije više od pet godina, činjenica je da je Mercedes-Benz a novom E klasom nametnuo neke nove standrade u ovoj klasi.

Iako testni E220 d nije imao sve opcije, poput automatskog daljinskog prakiranja, koja još nije dostupna na našem tržištu, količina savremene tehnologije i mogućnosti podešavanja i povezivanja ostavljaju zatečenim i geekove, ali i one koje ta tehnologija toliko ne zanima. Ukratko, E klasa na mala vrata pokazuje u kojem smjeru idu tehnologija i uređenje automobila, pogotovo u unutrašnjosti, te na neki način iznova otkriva kako može izgledati sam doživalj vožnje i putovanja.

Podaci o testnom automobilu: Mercedes-Benz E 220d AMG Line Cijena osnovnog modela E 220d: 86.499 KM Cijena testnog modela: 140.321 KM Ovlašteni Mercedes-Benz zastupnik: Starline d.o.o. Sarajevo

MOTOR: 4-cilindrični, 4-taktni, redni, turbodizelski, smješten naprijed uzdužno, prečnik i hod klipa 82 × 92,3 mm, radna zapremina 1.950 cm3, stepen kompresije 15,5 : 1, maksimalna snaga 143 kW (194 KS) pri 3.800/min, maksimalni obrtni moment 400 Nm pri 1.600–2.800/min, dvije bregaste osovine u glavi motora, 4 ventila po cilindru, ubrzigavanje goriva po sistemu zajedničkog voda - common rail, turbopunjač, hladnjak zraka pod pritiskom - intercooler.

PRIJENOS SNAGE: motor pogoni zadnje točkove, 9-stepeni automatski mjenjač, naplaci od lake legure dimenzija 7,5 J × 19, gume 275/35 R19 nazad i 245/40 R 19 nazad - Goodyear Eagle Assymetric.

PERFORMANSE: maksimalna brzina 240 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7,3 s, prosječna potrošnja goriva 4,3 - 3,9 l/100 km, prosječna potrošnja goriva na testu 7,4 l/100km, emisija CO2 112–102 g/km.

ŠASIJA: limuzina sa 4 vrata, 5 sjedećih mjesta, samonoseća karoserija, ovjes naprijed - poprečna ramena, zračni amortizeri, trokrake poprečne spone, stabilizator, ovjes nazad - multilink, zračni amortizeri, stabilizator. Kočnice naprijed - samoventilirajući perforisani diskovi sa četveroklipnim AMG kliještima. Kočnice nazad ventilirajući diskovi. ABS, automatska električna ručna kočnica na zadnje točkove, upravljač sa nazubljenom letvom potpomognut električnim servo uređajem.

MASE: prazno vozilo 1.680 kg, dozvoljena ukupna masa 2.320 kg, dozvoljena masa kočene prikolice 2.100 kg, dozvoljena masa nekočene prikolice 750 kg.

DIMENZIJE: dužina 4.923 mm, širina 1.852 mm, visina 1.468 mm, međuosovinski razmak 2.939 mm, trag točkova naprijed 1.619 mm, trag točkova nazad 1.619 mm, krug okretanja 11,6 m, zapremina prtljažnika 540 l, zapremina rezervoara za gorivo 66 l.

Oprema testnog automobila: DYNAMIC SELECT, adaptirajuće kočiono svijetlo, AMG line Interieur, multifunkcionalni upravljač obložen nappa kožom, instrument tabla i gornji dio vrata obloženi ARTICO kožom, AMG prostirači, analogni sat, ukrasni detalji aluminij, ambijentalno osvjetljenje, AMG Line Exterieur, AMG točkovi od lakog metala 19", AGILITY CONTROL podvozje, selektivno prigušenje udara, AMG Styling, MULTIBEAM LED, adaptirajući asistent dugog svijetla Plus, LED inteligentna svjetla, paket ogledala, automatsko zatamnjenje unutarnjeg i vozačevog ogledala, vanjska ogledala električno sklopiva, noćni paket, zatamnjena bočna zadnja i zadnje staklo, paket komfornih sjedišta, 4-stazna električna potpora kičme na prednjim sjedalima, ljetne gume Run Flat, automatska deaktivacija suvozačkog sjedala, aktivni poklopac motora, zaštita za pješake, kontrola emisije izduvnih plinova BLUTEC, AdBlue® rezervoar, smartphone integracijski paket, Apple CarPlay, Android Auto, kamera za vožnju unazad, aktivni parking asistent, aktivni kočioni asistent, GPS antena, zračni jastuk za koljena vozača, PRE – SAFE sistem, prepoznavanje kritičnih situacija, paket za pušača, panoramski krov, 9G-Tronic automatski mjenjač, Touchpad, widescreen Cockpit, RDK kontrola pritiska u gumama, unutranje nebo u crnoj boji, asistent za saobraćajne znakove, COMAND ONLINE, DAB Digitalni radio uređaj, automatski klima uređaj THERMOTRONIC, priprema za krovne nosače, dijamant bijela boja karoserije, Burmester® surround sound sistem, paket unutrašnjeg osvjetljenja, KeyLess Go, spremnik za gorivo 66 l, EU6 Standard

GARANCIJA: ISP integrisani servisni paket FORTE 5, besplatno redovno servisno održavanje, 5 godina ili 100.000 km (koji se uslov prije ispuni).