Testovi
116

Klix.ba u Strasbourgu: Vozili smo Mercedes-Benz GLC

Piše: Elvir Zubović
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: Mercedes-Benz)
Mercedes ovu godinu s razlogom naziva godinom SUV-ova. Neumorno predstavljaju nove SUV modele, i već sada imaju zavidnu i najmlađu ponudu SUV-ova na tržištu iako ih još treba stići do kraja godine. U Francuskoj, tačnije u okolini Strasbourga u regiji Alsace napravili smo prve kilometre sa novim GLC modelom, nasljednikom prilično popularnog GLK.

U samom srcu Evrope, kako administrativno tako i geografski, u Strasbourgu i njegovoj široj okolini prvi smo isprobali novi Mercedes-Benz GLC. Ako nekome na prvi pomen i nije baš jasno koji je sad model GLC, to i ne treba čuditi. Mercedes-Benz je u potpunosti izmjenio nomenklaturu svojih modela, pa sada svi terenski modeli svojim zadnjim slovom u imenu otkrivaju srodnost i klasnu pripadnost kod limuzinskih modela ove marke. Logično, GLC je tako terenski, tačnije SUV-ovski, srodnik C Klase.

Jasno je da za razliku od, na primjer, modela GLE koji je u stvari ML koji je prošao kroz intenzivnu obnovu, GLC dolazi kao iz temelja nov auto. Iako je GLK bio sposoban i svestran SUV, tek nam je GLC pokazao koliko je bilo prostora za napredak.

Poboljšanja su počela već sa osnovnom formom. Potpuno nova konstrukcija i promišljena upotreba raznovrsnih materijala, gdje nam je možda najzanimljvija bila činjenica da su neki elementi AIR BODY CONTROL zračnog ovjesa izrađeni od kompozitne ojačane plastike pokazali su koliko se može uštedjeti na težini, a tako dobiti na performansama i potrošnji goriva. U radikalnoj dijeti pomogao je i i novi 9G-TRONIC mjenjač koji je uprkos zavidnih 9 stepeni prenosa vrlo kompaktan i lagan, dok je samo njegovo kućište izrađeno od magnezijuma, pa je za oko 12 kilograma lakši od starog 7G-TRONIC mjenjača. Tako uprkos znatno većim proporcijama, međuosovinskom rastojanju, ali i znatno bogatijoj (i težoj) opremi, GLC u prosjeki teži 80 kilograma manje od GLK.

Foto: Elvir Zubović/Klix.ba
Foto: Elvir Zubović/Klix.ba

Pored težine, fluidniji i bolje razrađeni dizajn koji se vizuelno uklapa u trenutne tredove ostalih Mercedes-Benz modela donosi i veliki napredak u aerodinamici. Kutijasti GLK tu je značajno nadmašen, pa je u zračnom tunelu novi GLC ostvario Cd vrijednost od 0,31, što je ujedno i najbolji rezultat u klasi.

Udoban poput S-Klase ili sposoban poput G-Klase, vi birate

Iako je Strasbourg bio baza, ustvari smo cijelo vrijeme prelazili praktično nepostojeću granicu Francuske, Njemačke i Švicarske, a to znači da smo isprobali zaista sve vrste cesta i podloga. Iako se niije mnogo toga imalo zamjeriti ni GLK-u, GLC nam je pokazao da je zaista temeljito razrađen i dovršen auto.

Vrhunska kvaliteta materijala i zvučne izolacije čine krstarenje autoputem jednako udobnim i ugodnim kao u bilo kojoj limuzini. Naravno, za ovako raznovrsne talente u vožnji GLC treba prije svega zahvaliti AIR BODY CONTROL zračnom ovjesu koji nudi razovrsnu podesivost kako same visine auta, tako i njegove tvrdoće, a što dolazi i kao velika prednost za GLC jer trenutno nijedan konkurent ne nudi takvu ili sličnu vrstu stalno podesivog ovjesa. Jasno, osnovne verzije GLC-a dolaze sa klasičnijim i jeftinijim rješenjem ovjesa sa čeličnim oprugama.

Ako ugodnost na cesti i trebamo očekivati od jednog Mercedesa, onda nas je GLC bez sumnje iznenadio na prilično zahtjevnom off-road poligonu. Na istim 20-inčnim točkovima obuvenim u više sportske nego terenske Pirelli gume koje smo vozili po lokalnim putevima i na autoputu, popeli smo i spustili GLC kroz izuizetno strme i teške uspone, uvjerili se da ima neočekivano izdašan napadni i silazni ugao, te da konstantno podesivi ovjes i pogon na sva četiri točka rade u savršenoj harmoniji. Iskreno, od ovako luksuznog i "ušminkanog" SUV-a nismo očekivali ni upola ovako sposobnu terensku vožnju, te će u dosta situacija ušutkati i one uporne koji i dalje inzistiraju da su jedini pravi terenci G-Klasa, Defender ili Niva.

Raskoš, kvalitet ali i praktičnost

Iako nismo imali priliku isprobati GLC sa bilo kojim paketom opreme osim onih najbogatijih, sve očekivane norme koje su postavili aktuelni Mercedesi GLC je sa lakoćom ispunio pa i nadmašio. Vrhunski materijali, odlična erogonomija, pregršt sistema za asistenciju vozaču i još više tehnologije za uživanje u multimediji ali i povezivosti čine život sa ovim SUV-om vrlo lagodnim i zanimljivim.

GLC je u odnosu na svog prerthodnika porastao u skoro svim pravcima, a to se najbolje primjećuje u unutrašnjosti, pogotovo na zadnjim sjedištima. Sasvim dovoljno mjesta za noge, ali i glave viših putnika čini GLC dodatno primamljivim. Također, prtljažnik koji je u litar jednak onima kod najžešćih rivala, X3 i Q5, ispuniće sve zahtjeve, kako porodične tako i poslovne.

Foto: Elvir Zubović/Klix.ba
Foto: Elvir Zubović/Klix.ba

Potpuno novi je i "Head-up Display" (HUD) koji na vjetrobranu ispred vozača ispisuje sve važnije informacije, bez ometanja pregleda ceste. Uz brzinu, ograničenja brzine i upute navigacijskog uređaja HUD ispisuje i poruke DISTRONIC sistema, te u suštini kada se jednom naviknete na njega vrlo rijetko gledate u glavne instrumente. Što je najvažnije vrlo je pregledan u svim uslovima vožnje.

Mercedes-Benz je posebno ponosan i na svoju Mercedes Connect Me aplikaciju koja koristi povezivost pametnih telefona i sistema u automobilu kako bi vozač mogao uvijek na dodir prsta u svom telefonu imati informacije o stanju putnog računara, navigacije, upravljati klima uređajem ili zaključati i otključati svoj auto. Zaista je zgodno, posebno za zaboravne, imati pri ruci ovakvu aplikaciju u čiju funkcionalnost smo se uvjerili, pa vlasniku preostaje samo da se pobrine za povezivost njegovog "smart" uređaja sa sistemom u automobilu.

Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz

Jasno, kao i kod ostalih aktuelnih modela Mercedes-Benza i ovdje je srce multimedijalnog sistema tablet iznad centralne konzole. Veliki ekran, osjetljiv na dodir i u visokoj rezoluciji nudi odličnu preglednost i upotrebljivost svih sistema, a posebno je koristan sistem povezanih kamera na automobilu koji projektuje visokokvalitetnu sliku okruženja automobila od 360 stepeni. Uvjerili smo se da ovakav sistem ima izuzetnu upotrebnu vrijednost ne samo u gradskom parkiranju, nego i u zhatjevnoj terenskoj vožnji kada nudi pregled terena kojeg bi inače bilo nemoguće vidjeti zbog samog ugla vožnje.

Snažni i štedljivi motori uz pomoć vrhunskog mjenjača

Za početak GLC je ponuđen s izborom tri motora, i to dva dizelska i jednim benzinskim, gdje osnovu čini GLC 220 d sa 170 KS. Snažniji 250 d donosi 204 KS i vjerovatno će biti i najpoželjniji izbor. Isprobali smo sva tri motora, i generalni zaključak koji nam se uvijek vraćao je taj da bez obzira koliko ovo bili dobri i snažni motori za potpuni ugođaj uglađene i elastične vožnje zasluge definitivno idu na račun sjajnog 9G-TRONIC automatskog mjenjača. I u najslabijem GLC-u ovaj mjenjač će brzom i neprimjetnom izmjenom stepeni prenosa u trenutku obezbjediti optimalne ili maksimalne performanse. Jednostavno je toliko dobar da se zapitate zašto su u Mercedesu uopšte ponudili mogućnost ručnog izbora stepeni prenosa, svakako se samo "pogubite" u šaltanju kada recimo iz devetog stepena prenosa želite doći do "niske" četvrte ili pete brzine za dinamičniji prolazak kroz zavoj.

Što je svakako pohvalno, velike uštede na težini su dale i odlične rezultate u potrošnji. Bez obzira što je GLC prilično veliki SUV sa dizelašima smo u prosjeku trošili bez obaziranja oko 7 litara na 100 kilometara. Jasno, uz malo pažnje vrlo lako je prići i fabričkim obećanjima od pet do šest litara. Jedino čime nismo ostali fascinirani je bio prilčno grub i bučan rad dizelaša. Za ovako napredne i savremene motore to je dosta neočekivano, ali srećom to ćete primjetiti tek kada stojite pored GLC. U unutrašnjosti raskošna zvučna izolacija ne dopušta da suvišna buka pokvari ugođaj vožnje.

Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz

Problem sa zvučnom kulisom nećete imati sa izvrsnim 250 benzincem od 211 KS i 350 Nm okretnog momenta. Ujedno sa njim je GLC i najbrži, pa sprinta do 100 km/h za samo 7,3 sekunde. Ne tako davno to su bile performanse kojima su se ponosili sportski automobili. Još jedan as iz rukava za ovaj odlično pogođeni benzinac je i potrošnja. Svi koji bježe od benzinaca ostaće iznenađeni da će uz ovakvu snagu u ovako velikom automobilu sa lakoćom ostavriti prosjek od oko 8 litara na 100 km. Zaista, ponestaje argumenata za izbor dizelaša.

Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz
Pretpremijera GLC 350e HYBRID

Iako još uvijek nije zvnaično ni predstavljen u Francuskoj smo imali priliku kratko isprobati i hibridnu verziju novog GLC. Naime, GLC 350 e 4MATIC je "plug-in" hibridni model koji će zvanično biti predstavljen i uvršten u ponudu tek iduće godine. Ipak, isprobali smo ga i uvjerili se da je potpuno spreman za cestu.

To će biti već peti model Mercedes-Benza kojeg je moguće priključiti na utičnicu za punjenje i drugi model sa ovih pogonskim sklopom. Ono što je važno, hibridni sklop kod GLC-a nije namjenjen samo ekologiji i maloj potrošnji, nego mu se može zahvaliti i za odlične perofrmanse. Tako GLC 350 e ukupno ima čak 320 KS, 211 KS od benzinskog i 116 KS od električnog motora. Kada dođe u ponudu biće to i najbrži GLC jer će do 100 km/h ubrzavati za samo 5,9 sekundi. Pored svega toga Mercedes obećava prosječnu potrošnju u mješovitom režimu vožnje od nevjerovatnih 2,6 litra na 100 kilometara. Odjednom nam snažni i moderni benzinci i dizelaši počinju izgledati kao stvar prošlosti.

Uz izvrstan i efikasan pogonski sklop hibridni GLC se može pohvaliti i intiligentnom sistemu za upravljanje energijom koji koristi GPS i radarske senzore kako bi prepoznao profil ceste i tako odabrao optimalan način rada i vožnje. Zanimljiv je i sistem pedale gasa koja blago dvaput zapulsira čime obavjesti vozača da može malo smanjiti pritisak na pedalu, kako bi se deaktivirao benzinski motor, te da se vožnja nastavi u ekonomičnom električnom modu.

Kao i svi hibridni modeli Mercedes-Benza tako i GLC 350 e 4MATIC dolazi sa posljednjom generacijom 7G-TRONIC PLUS mjenjača koji je posebno optimiziran i kalibrisan za potrebe hibridnog pogosnkog sklopa.

Ono što smo iskusili i što je najvažnije, hibridni GLC je u vožnji jednako ugodan kao i njegova konvencionala braća, jedino pati od nešto plićeg prtljažnika gdje su smještene baterije. U svakom slučaju hibridi su definitivno postali stvar prestiža i komfora jer sa sobom donose karakteristike koje modeli sa klasičnim motorima teško da će ikada dostići.

Mercedes-Benz neće stati sa svojom SUV ofanzivom kod GLC-a. Uskoro stiže i GLS, ali bez obzira na fanatični tempo kvalitet i posvećenost razvoju svakog modela nisu zakinuti. S razlogom BMW X3 i Audi Q5 imaju razloga za zabrinutost, GLC je podigao letvicu zaista visoko i ispunjava toliko raznovrsnih zahtjeva i ukusa da je prilično teško naći argument koji mu ne ide u prilog.

I Mercedes-Benz je svjestan da su napravili odličan SUV, pa tako opravdano očekuju da će nastaviti i nadmašiti uspjeh GLK koji je stigao do 650.000 prodanih primjeraka. Pogotovo jer sada nude GLC i u verziji sa upravljačem na desnoj strani, što nije bio slučaj sa GLK.

Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz

Širom Evrope, pa tako i kod nas, Mercedes-Benz GLC u prodajne salone stiže tokom septembra ove godine. Tačne cijene još uvijek nisu u potpunosti formirane, ali je već sada poznato da neće i ne smiju previše odstupati od dosadašnjeg GLK.

Na kraju vožnje i upoznavanja shvatili smo zašto je Mercedes-Benz odabrao "tromeđu" Francuske, Njemačke i Švicarske za premijeru svog novog SUV-a. Mercedes-Benz GLC je definitivno kosmopolit koji donosi njemačku preciznost i tehnologiju, švicarsku efikasnost i tačnost ali i francuski šarm i privlačnost.