Testovi
33

Klix.ba u Briselu: Vozili smo novu Toyotu Auris

Piše: E. Z.
Foto: E. Z./Klix.ba
Nakon premijere na sajmu automobila u Ženevi, početkom ove godine, Toyota nam je svoj novi, tačnije detaljno obnovljeni Auris, predstavila i prvim vožnjama u Belgiji, tačnije u okolini Brisela. Toyotin kompakt je potpuniji i kvalitetniji, a provjerili smo i koliko je ugodniji u vožnji.

U slikovitoj regiji La Hulpe, dvadesetak kilometara od administrativnog centra Evrope - Brisela, imali smo priliku među prvima isprobati koje novosti donosi Toyota Auris i Auris Touring Sports, a kako to obično i bude sa prvim redizajnom više novosti dolazi ispod blago dotjerane i modernizovane karoserije.

Ono što je Aurisa činilo jedinstvenim u segmentu svakako je činjenica da je on prvi ponudio hibridni pogon, a ni sada nije mnogo drugačije, jer je konkurencija i dalje malobrojna i preskupa. Iako to još uvijek malo ili nikako tangira naše tržište i našu zemlju, činjenica da je do sada u Evropi od ukupnog broja prodanih Aurisa čak 54 odsto njih bilo pogonjeno hibridnim sklopom benzinskog i električnog motora dovoljno potvrđuje da je Toyota odigrala pravi potez u pravo vrijeme. Ujedno, Auris je i ubjedljivo najprodavaniji hibridni automobil u Evropi uopšte. Vjerovatno bi sličan odnos mogao biti i kod nas kada bismo umjesto dodatnih nameta koje plaćaju kupci hibridnih automobila imali značajnije finansijske olakšice.

Da uspjeh ne duguje samo hibridnoj verziji potvrđuju i prodajni rezultati koji govore o stalnom rastu udjela Aurisa u Evropi. Tako je 2012. godine on iznosio tek 3,5 odsto, da bi 2014. godine narastao do značajnih 5,9 odsto udjela u segmentu.

Kako bi nastavio sa uvjerljivim rastom udjela Auris je ove godine morao biti osvježen. NIsu bile potrebne velike intervencije, ali je ipak pokriveno pet važnih područja, i to: dizajn, opipljivi kvalitet, sigurnost, hibridni model i ponuda motora.

Novi benzinac i dizel kao najvažnija novost

Ne umanjujući važnost dizajnerskih izmjena i kvalitativnih poboljšanja, ipak je najveća novost za Auris proširenje ponude motora za dvije vrlo moderne i izuzetno sposobne pogonske jedinice.

Prvo smo u predgrađima Brisela isprobali 1,2-litarski turbobenzinski motor sa direktnim ubrizgavanjem goriva. Na prvi pogled ništa novo, Toyota nudi 1,2 turbo motor koji je performansama sličan 1,6 atmosferskom motoru, a potrošnjom značajno bolji od "atmosferca". Ipak. u Toyoti su napravili mnogo više od toga. Sama konstrukcija ovog motora je vrlo napredna i sofisticirana. Izuzetno je lagan i kompaktan, pazilo se na svaki centimetar i gram, što se može vidjeti po detaljima poput tekućinom hlađenog hladnjaka zraka pod pritiskom (intercoolera).

Ono što je najvažnije da je sva moderna tehnologija i optimizacija pokazala odlične rezultate u praksi. Ovaj mali turbak lako nosi Aurisa, i definitivno spada među živahnije primjerke moderne generacije malih turbobenzinaca. Odličan odziv na gas i dovoljno obrtnog momenta od niskih obrtaja od velike su koristi, pa nismo osjetili da Auris 1,2T posustaje pri ubrzavanju ni sa četiri putnika u autu. To je zasluga turbo punjača, tehnologije direktnog ubrizgavanja koje dozvoljava višestruko ubrizgavanje goriva ali i novog VVT-iW sistema varijabilnog upravljanja ventilima. Toyota obećava prosječnu potrošnju od samo 4,7 l/100 km, što nismo imali priliku provjeriti sa sigurnošću, ali predstavlja realnu okvirnu vrijednost.

Ovaj odlični benzinac sa 116 KS i 185 Nm okretnog momenta kupci u BiH moraće sačekati do 10. mjeseca ove godine, kada će biti dostupan nakon što se izvrše provjere kvaliteta goriva i ostalih faktora vezanih za eksploataciju u uslovima našeg tržišta.

U ponudi dizelaša novost je 1,6 D-4D koji je zamjenio 2,0.litarski dizel motor, a koji dolazi kao znatno štedljivija i "čišća" opcija. Ovaj motor sa 112 KS i 270 Nm okretnog momenta Aurisu daje vrlo pristojne performanse ali i prosjek potrošnje od 4,1 litra i spervisni interval tek svakih 20.000 km. Kod nas će ovja motor svakako biti dosta popularniji, pa je dobro da je on dostupan u ponudi Aurisa za BiH već sada.

Zanimljivo, poznati 1,4 D-4D koji je pretprio neke blaže izmjene neće biti odmah dostupan u BiH, nego stiže također u 10. mjesecu ove godine. On od sada ispunjava Euro 6 norme o čistoći ispušnih gasova, a s obzirom da je dobio novi turbopunjač, sistem ubrizgavanja goriva koji radi na znatno većem pritisku nego prije, ali i nove klipove za poboljšano sagorijevanje, jasno je da u Toyoti žele da se uvjere kako mogu sa sigurnošću ponudit ovaj motor i na našem tržištu.

Moderniji izgled i ugodnija vožnja

Pored potpunije ponude motora Auris je i estetski podmlađen. Sada uživo izgleda dosta modernije i oštrije, iako su izmjene u suštini minimalne. Najveća novost su maska i prednja svjetla sa LED tehnologijom zbog kojih Auris izgleda gotovo futiristički. Nova je i grafika zadnjih svjetala, što je uz nove boje karoserije i nove naplatke bilo dovoljno da primjetno osvježi izvorno već skladnog Aurisa.

Ne treba zanemariti da je Toyota zaista slušala i uvažila mišljenja svojih kupaca, pa bi novi Auris trebao biti ugodniji u vožnji, ali bi trebao nuditi i osjećaj bolje kvalitete i udobnosti unutra.

Tako su opruge Aurisa sada progresivnije, amortizeri nešto mekši, a sama uporišta amortizera u karoseriji su bolje izolovana. Kako smo Auris uspjeli isprobati i po lošijim cestama Briselskih pregrađa možemo potvrditi da razlike zaista ima, te da ostavlja utisak ugodnijeg i potpunijeg automobila.

Posebna pažnja je posvećena zvučnoj izolaciji, pa su upotrebljeni novi materijali koji apsorbuju zvuk posebno na mjestu armaturne ploče i centralnog tunela što je značajno smanjilo mheničku buku motora i mjenjača, dok su dodatni zaptivači u blatobranima i u vratima značajno smanjili nivo buke koja dolazi od vjetra pri vožnji.

Unutra Auris najveću novost, očekivano, donosi u vidu velikog "tableta" i centralne konzole koja sada gravitira oko infotainment sistema, kako funkcionalno tako i estetski. Svi elementi koji su na dohvat ruke, a pogotovo ventilacioni otvori, ručke vrata i centralni greben sada su bolje oblikovani i kvalitetnije izrađeni. Na žalost, i dalje se mogu primjetiti neki zastarjeli prekidači koji sada još manje pripadaju u ovako moderno okruženje.

Svakako je Auris sada vidno kompletniji i zreliji auto. U Toyoti su odradili najvažniji dio zadatka, pažljivo saslušali sve primjedbe i reagovali na njih. Rezultat je Auris koji se bolje i udobnije vozi, Auris koji je na gotovo svaki dodir unutra mekan i ugodan, i možda najvažnije Auris koji može ponudit zaista raznovrsne motore.

Cijene za redizajnirani Auris u BiH već su poznate, iako on na naše tržište zvanično stiže tek u drugoj polovini juna ove godine. Tako Auris uz već aktuelnu akciju ostaje i jedan od najpovoljnijih modela u klasi jer se već za 26.404 KM može dobiti benzinski model sa 99 KS i solidnim osnovnim Terra paketom opreme. Trenutno najpristupačniji dizelski Auris dolazi sa potpuno novim 1,6 D-4D dizelašem od 112 KS te uz Luna paket opreme do registracije košta 32.999 KM.

Iako je kod nas apstrakcija, moramo spomenuti i hibridnu verziju koja u najpovoljnijoj opciji i sa Luna paketom opreme do registracije košta 44.789 KM.