Vozili smo Fordov novi SUV u Španiji
0

FOTO+VIDEO / Klix.ba na svjetskoj promociji Ford Kuge u Valenciji

Klix.ba
(Foto: Klix.ba)
U okruženju Valencije u Španiji imali smo priliku isprobati novu generaciju Ford Kuge. Iako izgleda da Fordov kompaktni SUV i nije radikalno izmjenjen, vozeći ga po dobro uređenim cestama ali i po zahtjevnom terenu otkrili smo da su novosti mnogo opsežnije od samog novog izgleda.

Iako je prethodna Kuga dobro prihvaćena, činjenica je da od 2008. godine do danas i nije zabilježila prodajne rezultate kojima se Ford nadao. Ipak, kako je Kuga globalni model koji se u Sjevernoj Americi zove Ford Escape, zbirni rezultati i nisu tako loši, te su itekako opravdali da se s drugom generacijom Ford dodatno potrudi.

Tako Ford planira iskoristiti svoju ​​globalnu ekspertizu i vodstvo u SUV segmentu kako bi ponudio kompletniju i bolju paletu SUV modela za evropska tržišta. Tako će nova Kuga koja je već radikalno bolja dobiti društvo još manjeg i kompaktnijeg SUV-a, neobičnog imena EcoSport, dok će jednako važan biti i Ford Edge, koji bi trebao poremetiti hijerarhiju među većim i prestižnijim SUV-ovima.

Ford ne krije svoje ambcije među SUV-ovima, pa tako očekuju da će prodati više od milion SUV-ova u Evropi u idućih šest godina, te da bi taj broj trebao činiti čak 10 odsto od ukupno svih prodanih Fordova u Evropi do 2016. godine. s SUV računovodstvo za 10 posto svih Fordova prodaje u regiji do 2016. Od predstavljanja prve generacije Kuge 2008. godine, Ford je prodao više od 300 hiljada ovog SUV-a u Evropi.

Ozbiljnijija i privlačnija U drugoj generaciji Ford Kuga dolazi kao znatno ozbiljniji i dorađeniji automobil, a to se vidi već i na prvi pogled. I dalje je uskladu s korporativnim dizajnom Forda, ali sada je manje razigrana i više ozbiljna, što se među ovakvim automobilima ipak više cijeni.

Naravno uzrok ovoga je što nova Kuga ustvari nasljeđuje dva automobila. Pored prve Kuge ona mora zamjeniti i Ford Escape koji se prodaje u SAD-u, pa je u skladu s tim i njen dizajn prilagođen, koliko je to uopšte moguće, širem krugu kupaca i tržišta. Također, zbog ovoga je primjetno da je Kuga i značajno narasla u odnosu na svoju prethodnicu.

Mjenjač kao kruna odličnog motora i pogona

Da Kuga nije samo vizuelno drugačija uvjerili smo se i u vožnji. Novi pogon na sve točkove vrlo je sposoban i koristan kako na terenu tako i na asflatnoj cesti, a da zaista brzo reaguje na promjene uslova vožnje iz Forda se hvale kako procjenjuje uslove na cesti 20 puta brže nego što je potrebno za treptaj oka oka.

Tako je Ford podesio svoj pogon na sve točkove u Kugi da pri brzinama do 30 km/h za primarni cilj ima smanjivanje proklizavanja i omogućavanje vožnje bez zastoja, dok je pri brzinama iznad 30 km/h podešen za poboljšanje osjećaja u vožnji, upravljivosti i direktnosti. Čak je na posebnom dispelju u svakom trenutku moguće vidjeti koliko kojem točku je potrebno okretnog momenta.

Ford je za Kugu razvio i sistem "Curve Control", a koji vozačima pomaže u slučaju da u zavoje uđu prebrzo. Ovaj sistem se protiv izraženog podupravljanja bori vrlo snažnim kočenjem, a može i smanjiti količinu obrtnog momenta koja dolazi do točkova, u slučaju da vozač i dalje drži papučicu gasa pritisnutom. Kao primjer vožnje u kojoj bi se ovo moglo desiti u Fordu navode izlazak s autoputa koji je klizav ili loše urađen.

Ford je Kugu opremio i sistemom "Torque Vectoring Control", a koji je poznat od prije iz Focusa RS. U dinamičnoj vožnji ovaj sistem kočenjem unutrašnjih točkova simulira blokadu diferencijala, te smanjivanjmem proklizavanja ovih točkova vodi Kugu brže i sigurnije kroz zavoj.

U Valenciji sve nove Ford Kuge koje smo isprobali bile su pokretane najsnažnijim 2,0-litarskim turbodizelskim motorom. On proizvodi 163 KS i 340 Nm okretnog momenta pri 2.000 okr/min, te definitivno čini odličan par s dinamičnim SUV-om kao što je Kuga. Međuubrzanja su s ovim motorom odlična, a terenska vožnja prilično je lagodna jer obrtnog momenta nije nedostajalo ni u jednom trenutku.

Iako smo isprobali Kugu i s ručnim mjenjačem s 6-stepeni prenosa, ipak smo najprijatnije iznenađeni automatskim mjenjačem Powershift s dvostrukim kvačilom. Ford je na najbolji način pokazao da mogu ponuditi jednako dobar, ako ne i bolji, pandan Volkswagenovom hvaljenom DSG-u, a u automobilu kao što je Kuga odlično se snalazi, te definitivno predstavlja poželjniji izbor od ručnog ili klasičnog automatskog mjenjača, koji je također u ponudi.

Ponuda motora noe Kuge, naravno, ne završava s ovim dizelašem od 163 KS. Tako je ponuđena i slabija verzija ovog motora koja raspolaže s 140 KS, dok ponudu benzinskih motora čine 1,6-litarski EcoBoost turbobenzinac koji proizvodi 150 KS i 240 Nm, te se nudi samo uz pogon na prednje točkove. Snažnija benzinska opcija, a ujedno i najsnažniji model u ponudi, biće Kuga pokretana istim 1,6 EcoBoost motorom u verziji od 182 KS i također 240 Nm okretnog momenta.

Kvalitetna i prostrana U svojoj drugoj generaciji Ford Kuga donosi i velika poboljšanja unutrašnjosti. Zahvaljujući većim dimenzijama sada je prevaziđena boljka prethodnog modela, koji je bio zadovoljavajuće prostran naprijed, ali je na zadnjim sjedištima bio gotovo neprimjereno skučen.

Sada Kuga uz znatno više prostora za putnike donosi i praktična rješenja poput pokretnog naslona zadnjih sjedišta, pa se putnici nazad mogu zaista udobno smjestiti, kao u limuzini. Bez obzira na ovo podešavanje naslona, zaista treba istaći da sada mjesto za noge putnika na zadnjim sjedištima nije problem, čak kada naprijed sjede i nešto viši suputnici.

Prtljažnik u ovoj generaciji također prevazilazi prethodnika. S zapreminom od 480 litara nije rekorder klase, ali itekako nadmašuje neke vrlo popularne konkurente, kao što je na primjer Volkswagen Tiguan.

U slučaju samog prtljažnika ističe se jedno od najpraktičnijih rješenja koje donosi Kuga. Iako je takvo rješenje viđeno i prije, Kuga to prva donosi u svoj segment, a riječ je o automatskom otvaranju prtljažnika. Dovoljno je da osoba s ključevima u džepu i, na primjer, rukama punim torbi ili vrećica iz kupovine, "mahne" nogom ispod zadnjeg odbojnika. Kuga to prepoznaje kao signal za otvaranje prtljažnika, pa tako žongliranje i mukotrpno otvaranje ovim rješenjem odlazi u historiju. Sistem toliko dobro i jednostavno radi da je logično zapitati se zašto ovako nešto ne bi naišlo na široku upotrebu u automobilima kao što je električno podizanje stakala.

Na samom izvoru Ford Kuge Prilikom probnih vožnji u Valenciji imali smo priliku posjetiti i Fordovu fabriku u blizini same Valencije, tačnije u gradu Almussafes. Zahvaljujući svom izuzetnom kapacitetu proizvodnje od preko pola miliona vozila godišnje, ali i samoj površini, ova fabrika se opravdano svrstava među najveće u Evropi.

Svoju historiju ova fabrika počinje još 1973 godine kada je Ford Motor Company s Henryem Fordom II na čelu kupila 1,1 kvadratni kilometar zemljišta na rubu Valencije. Tačno 1.000 dana nakon toga, preciznije 18. oktobra 1976. godine iz proizvodnih pogona na ovoj lokaciji izlazi prva Ford Fiesta. Danas se u ovoj fabrici proizvode Ford C-Max i Grand C-Max, i naravno nova Ford Kuga.