{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


AUTO TEST
/
Hyundai Tucson 1.7 CRDi Classic: Jedan iz prvog tima

30.11.2015. u 09:15
20
23
Hyundai Tucson 1.7 CRDi Classic: Jedan iz prvog tima
20
S onim što nudi, novi Tucson ne bi trebao imati posebnih problema u "uvjeravanju" potencijalnih kupaca da je baš on njihova optimalna varijanta u sve zastupljenijem segmentu crossover automobila. Rano je da tvrdimo, ali predviđamo da će ovo biti jedan od najuspješnijih automobila koje "potpisuje" Hyundai.
Što se tiče nas, Tucson prve generacije (predstavljen 2004. godine) bio je prilično nezanimljiv i prosječan crossover automobil s kojim se Hyundai nije mogao približiti tadašnjim najpopularnijim modelima koje je nudilo nekoliko konkurentskih automobilskih kompanija. Kada su do istog zaključka došli i u Hyundaiju, Tucson je svoje mjesto ustupio mnogo boljem crossoveru koji je uz alfanumeričku oznaku ix35 na tržište stigao nekoliko godina kasnije.

Ubrzo nakon što je Hyundai u svom ambicioznom nastupu predstavio i Santa Fe treće generacije, nekako smo naslućivali da će novi ix35, ili kako će se već zvati, biti umanjena verzija odličnog Santa Fea čije aktuelno izdanje svrstavamo među trenutno najbolje crossover / SUV automobile.

Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba
Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba


Kada je konačno skinut plašt s novog Tucsona, shvatili smo da smo bili u pravu, jer smo ga odmah u startu prozvali „mali Santa Fe”, što mu svakako ne bi trebalo smetati. U odnosu na odlazeći ix35, besprijekorno oblikovanu karoseriju Tucsona karakteriše izvanredno pogođen omjer lima i stakla gdje bi zamjerke na dizajn, koji je potpisao Peter Schreyer, mogle pronaći samo zlonamjerne osobe. U svakom slučaju, novi Tucson (posmatrano iz bilo kojeg ugla) izgleda mnogo bolje od modela (previsokih bokova) kojeg nasljeđuje. Ono što se izvana na prvi pogled ne vidi najbolje će osjetiti vozač i njegovi veliki i mali saputnici, jer je Tucson u svom novom izdanju značajno duži i širi od modela ix35. Istovremeno je i nešto niži, što skladnu dvovolumensku karoseriju čini još atraktivnijom.

Sviđa nam se: prostrana unutrašnjost, zvučna izolacija, udobna sjedišta, nivo serijske opreme, precizan hod ručice mjenjača, upravljivost...


Najnoviji Hyundaijev crossover nastao je na novorazvijenoj i većoj platformi, što u praksi znači da u putničkom prostoru nikome neće biti tijesno. I zaista je tako, bez obzira da li se radi o ponuđenom prostoru na prednjim ili zadnjim sjedištima. Značajno je porastao i prostor rezervisan za prevoz prtljaga. Nije tajna da je Tucson nastao u evropskom dizajnerskom odjelu Hyundaija, da se proizvodi u evropskim pogonima i da želi da se nametne prvenstveno evropskim kupcima, kao jedan od prvih izbora. Zašto da ne? Ima sve potrebne preduslove za to, a u odnosu na odlazeći ix35 njegova prodajna cijena je tek neznatno veća. U cijenu testnog primjerka uključene su i atraktivne dvobojne 19-inčne aluminijske felge, što je odličan vizuelni detalj, ali ima i svoje i loše strane, jer Tucson nije konkurent BMW-u M4.

Ne sviđa nam se: grub rad ovjesa na neravninama.


Naglašeno široke gume svoje su slabosti pokazale na neasfaltiranim podlogama sa lošim prijanjanjem na kojima je Tucson (2WD) prilično lako gubio trakciju, pa je ESP u takvim situacijama imao pune ruke posla. Na asfaltu je, doduše, sve skupa bilo odlično. Mnogo bolje od očekivanog, jer se automobil veoma dobro snalazio i na zahtjevnim zavojitim cestama, bez naglašenog lateralnog naginjanja i bez podupravljanja kojeg je generalno pošteđeno veoma malo automobila s pogonom preko prednje osovine. Poput šarolike konkurencije i Tucson je moderni crossover kompaktne klase kojem primarni zadatak nisu brzi prolasci kroz zavoje ali eto, ako zatreba, neće negodovati. Ukupnom dobrom osjećaju u vožnji pridonosi i prilično precizan upravljač.

Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba
Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba


Zaboravimo li na makadamske podloge, suštinski nedostatak koji je u ovom slučaju prouzrokovan postavljanjem 19-inčnih guma izrazito niskog profila su vibracije koje se sa loše asfaltirane podloge indiskretno prenose na putnike, jer čvrsto podešen ovjes u kombinaciji sa spomenutim gumama jednostavno ne može adekvatno prigušiti neravnine ispod točkova, čime se djelimično kvari nivo udobnosti koju ovaj automobil nesebično nudi svojim putnicima. Bez namjere da ga branimo, ali slične smo situacije imali i sa mnogo skupljim automobilima na kojima su bile naglašeno niske gume, jer upravljivost i udobnost na podlozi koja nije potpuno ravna rijetko kada idu ruku pod ruku.

Paket opreme Classic tek je drugi odozdo u ponudi za Tucson, ali će s onim što nudi biti sasvim dovoljan da zadovolji kupce koji nisu (baš) previše razmaženi. U odlično izolovanoj, prostranoj, prozračnoj, preglednoj i ergonomičnoj putničkoj kabini ima dovoljno mjesta za sve, a „slijepi” prekidači sugerišu da je ostalo prostora i za nekoliko dodatnih detalja.

Približno uporediva konkurencija za Hyundai Tucson 1.7 CRDi Classic:

KIA Sportage 1.7 CRDi Urban (115 KS) - 48.790 KM
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI BlueMotion Trend & Fun (110 KS) – 53.558 KM
Mazda CX-5 CD150 Challenge (150 KS) - 59.900 KM
Toyota RAV4 2.0 D-4D Limited (124 KS) – 57.024 KM
Škoda Yeti 2.0 TDI Ambition (110 KS) – 40.741 KM
Nissan Qashqai 1.6 dCi Acenta (130 KS) – 47.500 KM

(cijene iz aktuelnih cjenovnika sa zvaničnih internet stranica u BiH)


Uz opasku da nismo pretjerano očarani velikim trendovskim „televizorima”, preko kojih se danas u gotovo svim automobilskim klasama upravlja multimedijalnim sistemima, nije nam smetalo što u ovom paketu opreme Tucson ima tek omanji centralno postavljen display, ali bili bi još zadovoljniji da radio-uređaj izvan urbanih sredina ima malo bolje mogućnosti prijema, jer znamo da u nekim drugim automobilima (u istim prilikama) sve skupa, ipak, zvuči bolje.

Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba
Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba


Tamni tonovi i prilično kvalitetne obloge doprinijet će dobrom raspoloženju, a od istinski korisne opreme tu je zapravo sve što bi vozaču i putnicima moglo zatrebati u vožnji. U pozamašnom spisku standardne opreme možete pogledati koji su to sistemi ugrađeni u Tucson Classic, a posebno će se svidjeti manje vještim vozačima ili vozačicama.

Manji 1,7-litarski četverocilindarski turbodizelski CRDi motor generalno nudi sasvim dovoljno „slike” za ovakav tip automobila. Radi uglađeno, dobro je izolovan i nije rastrošan, ali nije ni štedljiv onoliko koliko se sugeriše u tvorničkim deklaracijama. Kako god, malo više od 6 litara u prosjeku i nije loš rezultat za crossover automobil ove kategorije. Ko želi više snage i ukupne živosti, u ponudi za Tucson je i dvolitarski CRDi sa dva nivoa snage.

Ko, opet, insistira na pogonu preko obje osovine, za čiju je distribuciju „zaduženo” Haldex kvačilo, onda će morati da izabere dvolitarski CRDi, jer se manji dizelski motor u Tucsonu nudi isključivo s pogonom preko prednje osovine i ručnim 6-stepenim mjenjačem kojim se upravlja ručicom izrazito preciznih hodova.

Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba
Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba


Koliko god iznova zaključivali da crossover automobili nisu napravljeni za „off-road” avanture, pa im pogon preko obje osovine i nije potreban, čini nam se da bi svi oni koji planiraju kupiti nešto iz crossover klase ipak trebali uzeti 4x4. Ne da s njim idu u blato do koljena, nego da bezbrižno dolaze do vikendica, skijališta, zabačenih vidikovaca i izletišta...

Kad već imate odličan klirens u serijskoj opremi, zašto razmišljati hoće li prednji pogon biti dovoljno dobar da se izbori sa uzbrdicom na podlozi sa slabim prijanjanjem? Realno, pričamo o automobilskom segmentu gdje finansije (valjda) ne bi trebale da igraju ključnu ulogu. U tom slučaju vrijedi razmisliti i o novom Tucsonu koji u izrazito atraktivnom „pakovanju“ posjeduje potrebne kvalitete za nastup u prvom timu.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Hyundai Tucson 1.7 CRDi Classic
Cijena osnovnog dizelskog modela: 45.490 KM
Cijena testnog modela: 50.190 KM

Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, turbodizelski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.685 ccm, „common-rail“ ubrizgavanje, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 85 kW – 115 KS pri 4.000 obr/min. Najveći obrtni moment 280 Nm od 1.250 do 2.750 obr/min. Promjer i hod 77,2 x 90,0 mm.

Prijenos snage: Pogon na prednje točkove. 6-stepeni ručni mjenjač. Felge 7,5J x 19, gume dimenzija 245/45 R19 (Hankook Ventus S1 Evo2 SUV).

Šasija: Prednji ovjes - McPherson, nezavisni, spiralne opruge, hidraulični amortizeri. Stabilizatori. Zadnji ovjes - multilink osovina, spiralne opruge, hidraulični amortizeri. Elektrohidraulični servo-upravljač.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 12,4 s. Maksimalna brzina - 176 km/h. Prosječna potrošnja goriva na testu: 6,1 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 5,4 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,2 l/100 km, kombinovano 4,6 l/100 km. Prosječna emisija CO2: 119 g/km (Euro 6).

Dimenzije: Dužina - 4.475 mm. Širina - 1.850 mm. Visina - 1.660 mm. Međuosovinski razmak - 2.670 mm. Zapremina prtljažnika od 513 do 1.503 litara sa preklopljenim zadnjim sjedištima. Masa praznog automobila - 1.500 kg. Najveća dozvoljena masa – 2.000 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 62 lit.

Serijska oprema testnog automobila: Progresivni servoupravljač sa dva radna programa, podešavanje upravljača po visini i dubini, zračni jastuk za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci sa zračnim zavjesama, ABS, ESP, HAC (kontrola pomoći pri polasku uzbrdo), DBC- (kontrola kočenja na nizbrdici pri otežanim uslovima), BAS – Sistem asistencije pri naglom kočenju, VSM (kontrola stabilnosti vozila), TSA – (sistem za kontrolu stabilnosti prilikom vožnje s prikolicom), hromirano dugme ručice ručne kočnice, immobilizer, zvučni izolator poklopca motora, set za popravak gume, sistem kontrole pritiska u gumama, prednja dnevna svjetla s eskort funkcijom, LED poziciona svjetla, podešavanje visine svjetlosnog snopa prednjih farova, automatska regulacija uključivanja/isključivanja prednjih svjetala, prednja svjetla za maglu, električno podešavanje vanjskih ogledala, električno pokretanje svih stakala, kućišta vanjskih ogledala u boji karoserije, tonirana stakla, aeroblade prednji brisači, zadnji spojler sa kočnim svjetlom, uređaj za pranje/brisanje zadnjeg stakla, platnene obloge sjedišta, djeljiv naslon drugog reda sjedišta (60:40), naslon za ruku na zadnjoj klupi sa držačima za čaše, 3.8-inčni info-display, Radio + RDS + 4 zvučnika + 2 visokotonska, digitalni sat, priključci za USB (iPOD) i aux, komande za audio-uređaj na upravljaču, putni računar, svjetlo za čitanje mape i pretinac za sunčane naočale, centralno daljinsko zaključavanje, alarmni uređaj, automatsko zaključavanje vozila u vožnji, automatski dvozonski klima-uređaj, pepeljara i upaljač, Bluetooth konekcija, senzori za parkiranje nazad, rashladna kutija (pretinac za rukavice), hromirane vanjske ručice vrata, hromirane lajsne na vratima (ispod stakala), unutrašnji retrovizor sa zatamnjenjem i kompasom, štitnici protiv sunca sa ekstenzijom i osvjetljenjem, grijači prednjeg stakla u području metlice brisača, kožom presvučeni upravljač i ručica mjenjača, grijanje prednjih i zadnjih sjedišta, zaštitna mreža za prtljag, zaštitne zavjesice za blato, električno preklapanje grijanih vanjskih retrovizora, integrisani pokazivači pravca u kućištima vanjskih retrovizora, tempomat, krovne lajsne, pokrov prtljažnog prostora, automatska regulacija rada brisača, dodatno zatamnjena stakla iza prvog reda sjedišta, aluminijske 19-inčne felge na kojima su gume dimenzija 245/45 R19, aluminijski rezervni točak punih dimenzija...

Dodatna oprema na testnom automobilu: metalik boja.

Garancije: 5 godina ili 100.000 pređenih kilometara. 5 godina garancije mobilnosti na teritoriji Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Srbije i Crne Gore u slučaju nepredviđenih poteškoća s vozilom. Pravo jednom godišnje na besplatan kontrolni pregled vozila u trajanju od 30 minuta prema Hyundai kontrolnoj listi u toku 5 godina redovnog servisiranja vozila i dok je vozilo u garanciji.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: