Testovi
11

AUTO TEST / DS 5 So Chic BlueHDi180: Sam protiv svih

Piše: E. T.
Foto: E. Z./Klix.ba
Ono što je prije nekoliko godina bio Citroën DS5, sada je samo DS 5. Karakterističnih oznaka Citroëna više nema, jer je u grupaciji PSA (Peugeot Citroen) odlučeno da se oformi zasebna automobilska kompanija DS Automobiles. I dok čekamo da u DS-u pripreme neke potpuno nove ekskluzivne modele, što se tiče nas, DS 5 je još uvijek samo osvježen Citroën.

Na ovom automobilu čija karoserija uspješno koketira sa nekoliko različitih priznatih formi, a koji u grupaciji PSA bez sumnje žele svrstati u premium segment klase kojoj nominalno pripada, više nema karakterističnih oznaka Citroëna, jer su u PSA (Peugeot Citroën) oformili novu automobilsku kompaniju (DS Automobiles). Primarni cilj: proizvodnja najluksuznijih modela automobila koji su zasnovani na mehaničkim komponentama iza kojih stoji francuska grupacija. Ideja nam se, onako na prvu, svidjela.

Ako nekoliko renomiranih automobilskih kompanija već godinama imaju svoje luksuzne (pod)brendove, čiji se automobili prodaju pod drugim nazivom (ali i izgledaju drugačije), zašto nešto slično onda ne bi imali i u grupaciji PSA? A onda smo se razočarali, jer DS Automobiles u ovom trenutku potencijalnim kupcima nudi samo decentno redizajnirane modele koji su se donedavno prodavali kao Citroëni DS3, DS4 i DS5. Ostaje nam da se nadamo kako će se stvari u doglednoj budućnosti promijeniti, valjda i zbog samih slova DS koja nas podsjećaju na jedinstven Citroënov model koji je na prostorima bivše Jugoslavije bio poznat po nazivu "Ajkula", gore na sjeverozapadu i "Žaba".

Sviđa nam se: nivo opreme, dizajn unutrašnjosti, motor, kočnice...

Kako god, DS 5 definitivno spada među automobile koji žele na najbolji način predstaviti francusku automobilsku visoku modu, sa svim njenim vrlinama i manama, ali ovaj automobil jednostavno nema karizmu "Ajkule", CX-a, čak ni XM-a. Šteta. Na produženoj platformi kompaktnijeg modela DS 4 nastao je neobično dizajniran dvovolumenski automobil koji svoje mjesto pod suncem traži u popularnom srednjem segmentu, gdje u Evropi godinama na vrhu klase boravi njemački trojac (BMW 3, Audi A4 i Mercedes C-Klasa). Sa skidanjem oznaka Citroëna stigla je nova maska hladnjaka na kojoj je sada umjesto "chevrona" stilizovana oznaka DS.

Obnovljena su i kućišta prednjih svjetala u kojima je instalirana najmodernija xenon i LED tehnologija. Asocijacija na legendarnu "Ajkulu" svakako su snažni snopovi svjetala koji prate pomicanje upravljača, što noću zaista pomaže na zavojitim cestama. Neobičan oblik karoserije koji koketira s monovolumenima, donekle i karavanima, neće se dopasti baš svima, ali ako uzmemo u obzir da iza ovog DS-a u suštini stoji Citroën, onda je nekonvencionalno dizajnirana karoserija očekivan i poželjan potez. Ono što nije poželjno je lažni (prazni) završetak izduvnog sistema, jer takve stvari baš i ne priliče automobilu koji želi biti dio premium društva. U svakom slučaju, s nekolicinom hromiranih detalja i zatamnjenim staklenim površinama DS 5 uživo izgleda mnogo bolje nego na fotografijama.

Ne sviđa nam se: ovjes, neprecizan upravljač, previsoka sjedišta, ponuda prostora.

S decentno redizajniranom unutrašnjošću koja je obložena izrazito kvalitetnim materijalima stigla je nešto drugačija centralna konzola na kojoj dominira display multimedijalnog sistema. Ostala su atraktivno dizajnirana sjedišta na kojima se zaista udobno sjedi, ali bi sve bilo još bolje kada bi se barem vozačko sjedište moglo još malo primaknuti podu automobila. Osjećaju stiješnjenosti na prednjim sjedištima doprinosi raskošna obloženost kabine, glavama putnika na zadnjim sjedištima mogla bi zasmetati i niska linija krova, ali eto, ko voli avijaciju (jer svi ovdje potenciraju priču o tasterima i instrumentima koji podsjećaju na one u kokpitu aviona) sve to vjerovatno neće ni primjetiti.

Nekolicina tastera zaista izgleda atraktivno na mjestima na kojima su smješteni, ali to s ergonomijom baš i nema posebnih dodirnih tačaka. Multifunkcionalni upravljač definitivno je mogao biti i malo manjeg prečnika. Posebnu preciznost upravljačkog sistema nismo ni očekivali, ali tu su tri krovna prozora, solidna zvučna izolacija, atraktivna trodijelna instrumentna tabla, odličan audio-sistem...

DS Automobiles uz broj 5 nudi nekoliko poznatih benzinskih i dizelskih pogonskih opcija, a testni automobil pokretao je kućni dvolitarski četverocilindarski turbodizelski viševentilski HDI motor koji u ovom slučaju nudi 181 KS pri 3.750 obr/min i 400 Nm najvećeg obrtnog momenta pri 2.000 obr/min. Sve zajedno dovoljno je za primarnu ulogu koja je ovom automobilu namijenjena: efikasno gutanje kilometara na brzim otvorenim dionicama s prosječnom potrošnjom goriva ispod 6 litara nakon 100 pređenih kilometara. Uz nešto snažniju hibridnu dvolitarsku turbodizelsku verziju (200 KS) i benzinski četverocilindarski 1,6-litarski turbo motor koji također nudi 200 KS, u DS-u za sada nemaju snažnije i veće motore pa ih ta činjenica stavlja iza leđa njemačke klasne konkurencije koja u ponudi ima motore s većom radnom zapreminom i više cilindara.

Opuštenoj atmosferi u luksuznom "avionskom" okruženju svakako doprinosi i solidan 6-stepeni automatski mjenjač koji nema sve prisutniju "podršku" dva kvačila, ali prilično brzo ide iz jednog u drugi stepen prenosa. Za pravi premium osjećaj nedostaje mu mrvica uglađenosti, jer ne bi trebalo biti trzaja kada se neobično dizajnirana ručica mjenjača iz položaja N pomjeri u položaj D. U svakom slučaju, u opciji s ovim motorom DS ne nudi ručni mjenjač.

Naša najveća zamjerka u slučaju ovog "haute couture" automobila ide prema klasičnom ovjesu koji (uz određena poboljšanja u odnosu na ovjes u Citroënu DS5) suštinski nije loš, ali je u smislu ukupne uglađenosti, udobnosti i tihog upijanja neravnina ispod nivoa ovjesa koji se nude u nekim drugim premium automobilima.

Čuđenje kojeg se nikad nećemo osloboditi je apsolutna nemogućnost da se ovaj automobil dobije s Citroënovim izvanrednim hidroaktivnim ovjesom s kojim je francuska kompanija već dugo vremena prepoznatljiva u svim dijelovima svijeta. Ne znamo imaju li u DS-u (i PSA-u) adekvatno objašnjenje, ali znamo da osrednje podešen konvencionalni ovjes i ovaj nekonvencionalni automobil baš i nisu optimalna kombinacija. Zašto? Zato što se (jeftiniji) C5 s hidroaktivnim ovjesom u svim situacijama vozi mnogo bolje.

Pogled na drugačije dizajniranu konkurenciju sugeriše da DS 5 u svojoj klasi, definitivno, i dalje ostaje sam protiv svih. To ga čini odličnim izborom za sve one koji (po svaku cijenu) žele posjedovati automobil koji se nekolicinom detalja izdvaja iz mase. Sa druge strane, DS 5 nažalost nije "Ajkula 21. stoljeća" kojoj se, uz malo drugačiji pristup, mogao približiti.

Osnovni podaci o testnom automobilu: DS 5 So Chic BlueHDi180 Cijena osnovnog dizelskog modela – DS 5 Chic BlueHDi120: 56.270 KM

Cijena testnog modela: 81.236 KM

Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, turbodizelski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.997 ccm, direktno ubrizgavanje, 4 ventila po cilindru. Najveća snaga 133 kW – 181 KS pri 3.750 obr/min. Najveći obrtni moment 400 Nm pri 2.000 obr/min.

Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine, 6-stepeni automatski mjenjač, gume dimenzija 225/50 R17 (Michelin Primacy3).

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 9,2 s. Maksimalna brzina - 220 km/h. Prosječna potrošnja goriva na testu: od 4,3 do 6,6 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 5,1 l/100 km, na otvorenoj cesti 3,6 l/100 km, kombinovano 4,3 l/100 km. Prosječna emisija CO2: 110 g/km. Euro 6.

Dimenzije: Dužina - 4.530 mm, širina - 1.871 mm, visina - 1.505 mm. Međuosovinski razmak - 2.727 mm. Zapremina prtljažnika - 468 litara. Masa praznog automobila - 1.540 kg. Najveća dozvoljena masa – 2.125 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 60 litara.

Serijska oprema testnog automobila: ABS/REF/AFU/ARS/ASR/FSE/ESP, električna parkirna kočnica, putni kompjuter, tempomat i limitator brzine, prednji i bočni zračni jastuci i zračne zavjese, pokretanje motora bez ključa, kožom obložen upravljač podesiv po visini i dubini, električno pomicanje prednjih i zadnjih stakala, električno preklopivi i grijani vanjski retrovizori s kućištima u crnoj boji, unutrašnji fotosenzibilni retrovizor, automatski klima-uređaj sa dvozonskom regulacijom, automatski brisači vjetrobranskog stakla, svjetlosni potpis na prednjem i zadnjem dijelu sa svjetlosnim vodičima, zatamnjena zadnja bočna stakla i staklo na vratima prtljažnika, dvostruki hromirani završeci izduvnog sistema, automatsko paljenje dnevnih svjetala, prednja svjetla za maglu s funkcijom statičkog osvjetljenja pri skretanju, unutrašnja dekoracija "Chrome Lennox", LED dnevna svjetla, detektor pritiska u gumama, analogni sat, kokpit krov u duhu pilotske kabine: panoramski krov Cielo sa 3 električno podesiva zastora, radio i navigacijski sistem s ekranom na dodir NAC B2, Bluetooth, CD, USB, AUX, pomoć kod parkiranja naprijed i unazad, Citroën e-Touch, paket u kombinaciji zrnasta koža/tkanina, set za privremeni popravak guma, 17-inčne aluminijske felge Houston... Dodatna oprema na testnom automobilu: Xenon farovi Full LED (1.688 KM), audio-sistem HiFi (957 KM), otključavanje vozila i pokretanje motora bez ključa (750 KM), metalik boja (1.238 KM), paket polanilinska koža u oker boji: sadrži obloge sjedišta u koži Fauve u izvedbi Bracelet (5.815 KM).

Garancija: 2 godine opće garancije, 3 godine na boju i 12 godina na karoseriju.