Kraj slavne tradicije?
0

Stižu dizelski STi i hibridni Evo

Sarajevo-x.com
Upravo kada je izgledalo da je Mitsubishi sa desetom evolucijom svog Lancera konačno počeo vraćati staru magiju koja je i proslavila ovaj model, baš kao što je i Subaru počeo dodatno “brusiti” aktuelnu Imprezu STi, počele su stizati najave novih generacija, od kojih se svim ljubiteljima diže kosa na glavi.

Krug zaljubljenika u visokoperformansne automobile, kao što su Lancer Evo i Impreza STi, prije svih uzbudio je Mitsubishi, i to sa najavom da za narednu evoluciju svog najbržeg Lancera planiraju razviti dizelski hibridni pogon. Iako su performanse dizelskih motora već odavno na istom, ako ne i većem nivou kao i kod benzinskih, činjenica je da bi neke klasične vrijednosti morale sačuvati svoju osnovnu tradiciju.

U Mitsubishiju ovaj potez opravdavaju namjerom da Lancer Evo učine pristupačnijim, i ekološki prilagođenijim, dok bi uz mnoge inovacije trebali zadržati već formirani ugled. Nakon prvih nezvaničnih informacija koje su javljale da Mitsubishi planira u potpunosti ugasiti Evo verziju Lancera, odluka da ga razviju uz hibridni pogon dolazi čak i kao dobra utjeha.

Tako bi Lancer Evo XI trebao biti pogonjen snažnim dizelskim motorom koji uz saradnju sa električnim motorom omogućava vrlo skromnu potrošnju goriva, ali ujedno garantuje i ubrzanje od 0 do 100 km/h za manje od pet sekundi. Srećom, proslavljeni pogon na sve točkove i odličan ovjes ostat će nepromijenjeni, pa bi dinamičke osobine trebale ostati iste, ili čak postati i bolje.

Nakon Mitsubishijeve šokantne najave slično iznenađenje plasirao je i Subaru. Ipak, u Subaruu su se odlučili za manje radikalan potez, pa bi tako, prema trenutnim planovima, sljedeća generacija Impreze STi trebala dobiti dizelski motor, dok je za sada izvjesno da će u ponudi ostati i izvorni model sa benzinskim motorom.

I Subaru se na ovaj potez odlučio iz sličnih pobuda kao i Mitsubishi, a odabran je aktuelni 2,0-litarski bokser turbodizelaš, koji će do naredne generacije proći niz poboljšanja. Uz zahvalnu koncepciju koja omogućava dobar raspored težine, Impreza STi bi i ovim motorom trebala biti na dobrom tragu izvorne verzije, barem tako garantuju iz Subarua.

Zanimljivo je i to da će Mitsubishi i Subaru, i uz drastičnu promjenu filozofije ovih modela, ostati direktno povezani uz autosport, s tim da je prilično izvjesno da će Subaru ubuduće Imprezu odvojiti od relija i posvetiti je više kružnim trkama.