auto
2

Sportski automobili za koje sigurno niste čuli

Klix.ba
IKA Torino
Moćnu automobilsku industriju je teško izgraditi. Potrebna je snažna ekonomija u zemlji da bi nešto takvo postiglo te su slučajevi pokretanja proizvodnje automobila u slabije razvijenim državama prilično nepoznati van njihovih granica. Donosimo vam pet neobičnih automobila za koje su i najzagriženiji ljubitelji automobila rijetko kada čuli.

1966.-82. IKA Torino (Argentina)

IKA je ostatak carstva argentinskog brodograditelja iz Drugog svjetskog rata, Henry J. Kaisera. U sqradnji sa kompanijom American Motors, Kaiser je pokušao da stvori automobil koji bi u potpunosti odgovarao argentinskom tržištu. Automobil je baziran na skromnom Rambler Classicu, a Argentinci su angažovali talijanski dizajnerski studio Pininfarinu da uredi izgled automobila nazvanog Torino. Rezultat je bio automobil koji je izgledao poput talijanskih, a sa čvršćim ovjesom i ručnim mjenjačem djelovao je prilično sportski. Ovi automobili danas u matičnoj zemlji uživaju kultni status.

1962.-64. Sabra Sport (Izrael)

Tokom kratkog zatišja između ratova, Izraelci su se pozabavili idejom proizvodnje domaćih sportskih automobila. Uz pomoć male britanske kompanije Reliant Cars, nastao je prilično dobar sportski automobil Sabra, koji je bio dostupan u coupe i roadster verzijama. Performanse Fordovih četverocilindarskih motora bile su ipak skromne, a proizvedeno je samo stotinjak automobila. Sabra važi za jedini sportski automobil napravljen u Izraelu.

1962.-64 GSM. Flamingo (Južna Afrika)

Južna Afrika nikada nije imala snažnu automobilsku industriju poput drugih zemalja Commonwealtha, ali je puna zaljubljenika u automobile koji su, po ugledu na britanske sportske automobile, pokušali da naprave vlastiti. U Cape Townu je formirana kompanija Glassport Motors kako bi napravila autohtoni južnoafrički sportski automobil. Flamingo coupe bio je prilično lijep automobil, pogonjen Fordovim četverocilindrašem. Gordon Murray, legendarni dizajner McLarena F1, porijeklom iz Južne Afrike, posjeduje jedan GSM Flamingo.

1973.-75. Anadol STC-16 (Turska)

STC-16 bio je prvi turski sportski automobil i bio je prilično kompetentan i lijepo dizajniran. I njega je, kao i još nekoliko drugih automobila sa liste, pogonio Fordov četverocilindraš od 1600 cc. Visoka cijena i tržište ograničeno samo na Tursku učinili su da se, tokom dvije godine proizvodnje, napravi samo 176 ovih automobila. Preostalo jako malo očuvanih primjeraka, koji su danas jako cijenjeni, a pokazali su se i veoma izdržljivim.

1969. Monteverdi 375 (Švicarska)

Monteverdi 375 bio je veliki i elegantni GT, pogonjen Chryslerovim motorima 383 ili 440 V8. Sa svojim elegantnim talijanskim dizajnom bio je realna konkurencija Aston Martinu. Ipak, kriza sa gorivom učinila je svoje i stavila tačku na proizvodnju GT automobila.