Volvo razvija sigurnosnu tehnologiju
0

Sigurnija vožnja uz sistem izbjegavanja životinja

Sarajevo-x.com
Volvo Car korporacija poduzima sljedeći korak na polju aktivne sigurnosti, razvojem sistema koji upozorava vozača i automatski zaustavlja automobil u slučaju nailaska na životinje na cesti. Novi sistem će biti lansiran na tržište u sljedećih nekoliko godina.
Projekat razvoja sigurnosnog sistema, koji smanjuje rizik od kontakta sa divljim životinjama je dio Volvo vizije za 2020. godinu prema kojoj niko ne bi trebao doživjeti teže povrede u Volvo automobilima. Novi sistem se bazira na tehnologiji koju koristi sistem prepoznavanja pješaka sa funkcijom automatskog kočenja, predstavljen 2010. godine.

"Sistem se sastoji od dva dijela, radarskog senzora i infracrvene kamere, koja registruje situaciju u saobraćaju“ - objašnjava Andreas Eidehall, tehnički ekspert na polju aktivne sigurnosti pri Volvo Car korporaciji.

Izuzetno je važno da sistem funkcioniše i noću, kada se i dešava većina nesreća sa divljim životinjama. Kamera nadgleda cestu ispred vozila i ukoliko detektuje životinju, sistem upozorava vozača zvučnim signalom. Ukoliko vozač ne reaguje na vrijeme, sistem automatski aplicira kočnice i samostalno zaustavlja automobil.

„Cilj je da sistem funkcioniše pri normalnim uslovima vožnje regionalnom ili lokalnom cestom. U slučajevima kada ne može izbjeći udarac, sistem će dovoljno usporiti automobil, da drastično smanji štetne posljedice udara“ - tvrdi Andreas Eidehall.

Jedan od izazova za inženjere, jeste naučiti sistem da prepoznaje različite životinje. Razvojni tim Volva proveo je večer u safari parku i digitalno zapisivao sekvence životinja i uzorke njihovog ponašanja. Ti će podaci biti ugrađeni u senzorski sistem. U početku će sistem prvenstveno reagovati na velike životinje koje mogu prouzročiti veliku štetu, kao što je sob ili jelen.

Mnogi su vozači izuzetno zabrinuti po pitanju rizika kontakta sa divljim životinjama. Za to postoji dobar razlog, jer samo u Švedskoj, preko 40.000 nesreća godišnje desi se upravo sa divljim životinjama. Najveći problem predstavlja kontakt sa losom, koji može izazvati veliku štetu i povrede, zbog čestog scenarija u kojem životinja udara u vjetrobransko staklo.

Projekat razvoja sistema započeo je prije godinu i ima još mnogo posla. Razmatraju se razne tehnologije, te razvija softver, koji prepoznaje različite životinje. Obzirom da za ovim sistemom vlada veliki marketinški interes, isti će biti predstavljen u sljedećih nekoliko godina.

O potrebi za ovakvim sistemom dovoljno govore činjenice da se u 2010. godini u Švedskoj desilo preko 47.000 nesreća sa divljim životinjama, dok je Američki institut za sigurnost saobraćaja iznio podatak da je u periodu od 1993 - 2007. godine u nesrećama sa divljim životinjama 2.499 osoba izgubilo život.