auto
210

Seferagić ide ka tituli najbržeg brdskog trkača: Ovo je opasan sport, svaka greška može biti kobna

Piše: M. N.
Foto: Šibenski portal
Foto: Šibenski portal
Automobilske trke su jedan od vrlo skupih, ali i najzanimljivijih sportova koji podižu adrenalin do vrhunca. Da bi se neko bavio ovim sportom potrebno je mnogo vježbe, truda i ulaganja. Nihad Seferagić iz Cazina se autotrkama bavi već sedam godina.

U brdskoj trci koja je održana u okviru Šampionata Bosne i Hercegovine u Istočnom Sarajevu Seferagić je ostvario pobjedu i bio je najbolji među 20 trkača. Kako je rekao u razgovoru za Klix.ba, s takmičenjima je počeo u brdskoj trci "Krajiška zmija" u Cazinu 2009. godine i od tada nije prestao.

"Kao i većina dječaka bio sam od malena vezan za automobile, što se nastavilo sve do danas, kako u sportskom, tako i u poslovnom životu. Vjerujem da je ta ljubav urođena i predodređena", rekao je Seferagić.

Ističe kako je to najskuplji hobi. Da biste bili uspješni, ali i sigurni, morate stalno ulagati mnogo novca jer u brdskim trkama postiže se brzina i preko 170 kilometara na sat.

"Ovo je opasna disciplina. Radi se o dijelovima ceste s velikim usponima i velikim brojem oštrih krivina. Svaka eventualna greška mogla bi biti kobna. Za svaku trku je potrebno pripremiti vozilo, što na kraju predstavlja pripreme tokom cijele godine, a osim vozila potrebna je i psihofizička priprema vozača. Sve to ne bi uspjelo bez pomagača, navijača i sponzora. Automobilizam je spoj vrhunskog automobila i vrhunskog vozača. U vrhunskom sportu su obično top automobili gdje vještina vozača pravi presudnu prevagu na kraju trke", kazao je Seferagić za naš portal.

Ovim sportom ne može se baviti svako. Potrebne su dobre vozačke vještine, dobri refleksi i brzo razmišljanje.

"Dobar vozač izvlači maksimalnu snagu iz vozila, reaguje pravovremeno i pritom ima potpunu kontrolu nad vozilom. Pored nastupa na trkama treba biti uzoran učesnik u saobraćaju", naglasio je Seferagić.

Automobilske trke postale su popularne tokom posljednjih godina i u našoj zemlji. Trke se organizuju u Neumu, Mostaru, Ilijašu, Krajini i Banjoj Luci, a svaki put prisustvuje veliki broj gledatelja. Iako imamo veliki broj trkača, nemamo profesionalaca u smislu da žive od tog sporta.

"Teško je izdvojiti nekoga za koga se može reći da se profesionalno bavi automobilizmom. Svi vozači u BiH zarađuju za život pa i sport na neki drugi način. Ipak, profesionalac bi trebao da živi od sporta, što nije slučaj u BiH", kazao je Seferagić.

Cazinjanin je osvojio mnogo nagrada. Prvak je trke održane prošlog vikenda u Istočnom Sarajevu, a ostvario je i ukupnu pobjedu u generalnom plasmanu trke održane u Skradinu u Hrvatskoj prošlog mjeseca. Prošle godine je bio četvrti u Grupi E1 Klasa 16 automobila 1601 – 2000 cc.m

"Takmičio sam se na brdskim i kružnim trkama u BiH i regionu, a prije 2009. godine i na utrkama ubrzanja 402 metra street race, gdje sam u svim disciplinama postizao odlične rezultate - Prvak BiH, priznanja Sportskog saveza općine Cazin i Sportskog saveza Unsko-sanskog kantona, rekordi u klasi na nekoliko trka", kazao je.

Seferagić je zahvaljujući ovim pobjedama u utrci za pobjednika Šampionata BiH, a glavni konkurent mu je višegodišnji prvak Bakir Hadžić iz AK ArcRACING Sarajevo. Do kraja sezone su ostale još tri trke - prva u Vlasenici, početkom augusta u Cazinu - Krajiška zmija te posljednja trka sezone u Banjoj Luci.