Prešli smo 200 kilometara u jednom danu i test je bio uspješan. Oduševljeni smo rezultatima“ . izjavila je Linda Wahlström, projekt menadžer za SARTRE projekat pri Volvo Car korporaciji.
Cestovni voz sastoji se od vodećeg vozila, kojim upravlja profesionalni vozač, a kojeg slijedi nekoliko vozila. Zahvaljujući postojećim Volvo sigurnosnim sistemima, koji funkcionišu na principu kamera, radara i laserskih senzora, prateća vozila nadgledaju vodeće vozilo, kao i ostala vozila u njihovoj blizini. Uz pomoć bežične komunikacije, vozila u koloni oponašaju prateće vozilo, a zahvaljujući Ricardo autonomnoj kontroli, ubrzavaju, koče i skreću na isti način, kao i vodeće vozilo.
Unaprijeđen ambijent vožnje
Glavna prednost cestovnih vozova leži u tome da svi drugi vozači u koloni, osim vodećeg imaju vremena za druge aktivnosti umjesto upravljanja vozilom. Naravno, cestovni vozovi povećavaju bezbjednost saobraćaja i smanjuju negativan uticaj na ekologiju, zahvaljujući nižoj potrošnji goriva prilikom ravnomjerne vožnje u koloni.
„Vožnja u realnim uslovima saobraćanja, veliki je korak naprijed za projekat. Bilo je zaista uzbudljivo. Vozila su se kretala brzinom od 85 km/h, a razmak između vozila bio je tek šest metara. Testirali smo razmake od pet do petnaest metara“ - izjavila je Linda Wahlström.
Brzo prilagođavanje Sjediti u vozilu samo šest metara iza drugog vozila, pri brzini od 85 km/h i oslanjati se samo na naprednu tehnologiju može biti traumatično iskustvo. Međutim, test je pokazao da se ljudi brzo prilagođavaju.
SARTRE projekat aktivan je od 2009. godine. Sve u svemu, vozila u projektu prešla su oko 10.000 kilometara. Nakon testa provedenog u Španiji, projekat ulazi u novu fazu, čiji je fokus na analiziranju potrošnje goriva.
"Mnogo smo naučili u proteklom periodu. Ljudi misle da je autonomna vožnja naučna fantastika, ali činjenica je da tehnologija već postoji. Sa čisto konceptualnog gledišta, sistem funkcioniše i bit će realna stvarnost u skoroj budućnosti. Fokusirali smo se na minimalne izmjene postojećih sistema. Sve bi trebalo funkcionisati bez izmjena infrastrukture ili ugradnje skupih komponenti. Izuzmemo li specijalno razvijeni softver, sve što ove automobile razdvaja od ostalih vozila na cesti je bežična tehnologija." - zaključuje Linda Wahlström.