auto
0

Saleen S7 Twin Turbo - zvijer nastupa

Sarajevo-X
Kada bi u ovom slučaju pustili da brojke govore umjesto slova, one bi rekle, 2.8 sekundi do 100 km/h i 390-ak km/h maksimalne brzine.

Brojevi u ovom slučaju ne lažu, jer je Saleen ove godine za svoj reprezentativni model S7 spremio još jači motor. Iako je model iz 2004. godine bio dovoljno brz sa svojih 575 KS, za borbu sa sve brojnijom i snažnijom konkurencijom u pomoć je poslana Twin Turbo verzija.

Centralno smješten 7.0l V8 sada lakše diše uz pomoć dva Garrett turbopunjača i daje snagu od nevjerovatnih 750 KS pri 6300 o/min. Još impresivniji je obrtni momenat od 949 Nm za čiji se transfer do zadnjih točkova brine 6 stepeni manuelni mjenjač. Osnovne performanse već znate, a spomenut ću još i podatak o ubrzanju do 402 metra, za šta ovom modelu treba 10.7 sekundi. Usporedbe radi, Ferrari Enzo za isti put potroši okruglo 11 sekundi, a Porsche Carrera GT 11.4 sekunde. No da ne bi konkurirao ovom dvojcu samo na ravnici i ostatak automobila je temeljito prerađen, od izgleda preko ovjesa i kočnica pa sve do unutrašnjosti.

Izgled je promjenjen samo koliko je to aerodinamika zahtjevala, tako ovaj model u odnosu na predhodni ima 40% manji otpor zraka. Ovjes je pretrpio obimne promjene, usavršeno je sve što se dalo usavršiti, a promjenjena je i geometrija ovjesa, pa sada daje do 30% bolje prijanjanje uz cestu. Kontakt sa podlogom ostvaruje se preko guma Michelin Pilot Sport PS2 dimenzija 275/35 19’ naprijed i 335/30 20’ nazad, a za zaustavljanje se brinu ekstremno veliki kočioni diskovi gdje prednji imaju promjer od 381 mm.

U interijeru se posebno pazilo na smještaj vozača, tako se sjedišta, volan i pedale podešavaju po mjerama kupca. Tim se osim perfektne vozačke pozicije, dobija i velika udobnost koju upotpunjuju sjedišta obložena u kožu. Za razliku od drugih sportskih automobila, gdje se štedi svaki kilogram pa se često ne mogu naručiti ni el. podizači stakala, kod Saleena vlada luksuzna atmosfera. Tu su klima, el. prozori, centralno daljinsko zaključavanje, kamera za vožnju unazad koja služi i kao centralni retrovizor, radio, tv, dvd i slično... Sve to dolazi u serijskoj opremi, što se i podrazumjeva kod automobila za koji morate izdvojiti 423 hiljade eura da bi ga posjedovali.

B. K.