{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Restauracija starih automobila umjetnost kojom se predstavlja Asim Vranac iz Visokog

F
5.7.2015. u 14:51
401
16
Restauracija starih automobila umjetnost kojom se predstavlja Asim Vranac iz Visokog
401
Dijelom ulice Gornje Rosulje u Visokom parkirano je više od 25 starih automobila, raznih marki, proizvedenih do 1980. godine. U vlasništvu su Asima Vranca kojem je restauracija ''limenih ljubimaca'' postala dio života.
Ljubav prema oldtajmerima prevazišla je prepreke povezane s bavljenjem vozilima tog tipa, prije svega novčane. S obzirom da primjerci koštaju mnogo, taj kolekcionar se odlučio da ih pronalazi u lošem stanju i polako, u skladu s mogućnostima, restaurira.

Asim Vranac Feni je kazao da je to, u njegovom slučaju, klasični hobi i da je lično zadovoljstvo nagrada koju dobije poslije završenog posla. Restauraciju starih automobila smatra umjetnošću kojom predstavlja sebe.

Priča je počela prije 20-ak godina. Prvi automobil na kojem je radio bio je "mercedes", a poslije je postao vlasnik "volkswagena", "peugeota", "fiata", "opela" i drugih.

"Zaljubio sam se u to i ja, kada čaršija spava, radim. Najviše radim zimi kada nemam drugog posla u garaži", istakao je Vranac.

Ne dešava se često da proda automobil, ali ih radi po narudžbi. Za takve se, kaže, ne vezuje. Iz njegove garaže nedavno je izašao "mercedes 280 SL pagoda'', kojeg je radio za kupca. Stigao je iz Amerike i bit će, najvjerovatnije, prodan u Njemačkoj. Star je 45 godina, a Vranac ističe da je ''kao iz fabrike''. Sada ima vrijednost oko 60.000 eura.

On nema automobile koji dostižu tolike cijene. Najskuplji mu je "mercedes" iz 1950. godine. On nije restauriran, ali smatra da bi poslije obnove mogao koštati oko 50.000 KM.

"Obično ljudi misle da su to neke vrtoglave cijene. Da bi stari automobil koštao, naprimjer, 50.000 KM u njega treba uložiti minimalno 20.000 KM i osam mjeseci rada", pojašnjava Vranac.

Novih dijelova ima, kaže, za svaku marku i tip vozila, bez obzira na godište. Dijelove uglavnom naručuje iz Njemačke. Istakao je da se može naručiti svaki šaraf bez obzira što je automobil star 50 godina i više, ali cijene nisu zanemarive.

Oldtajmere pronalazi, u većini slučajeva, u lošem stanju. Prijatelji i poznanici ga informiraju kada ugledaju neki "primjerak".

"Sve ih je manje. Poslije rata je ljudi su prodavali i kupovali malo novija auta, ali sada ih već nema. Neki su skroz propali, neki su prodani u željezo", naveo je Vranac.

Ipak, njegova najveća ljubav je "golf" prve generacije iz 1978. godine. S njim posjećuje tuning skupove širom BiH. Uradio mu je potpunu restauraciju, te osvaja najviše nagrade.

Takvi skupovi sve su popularniji u našoj zemlji.

"Prije deset godina sam krenuo sa sređivanjem auta za tuning scenu. Prvi je bio "mercedes". Tada to nije bilo popularno, međutim danas je hit, internet je dosta tome doprinio", rekao je Vranac.

Svog "golfa" je tražio dugo godina, htio je samo njega jer je, kako navodi, to najbolji automobil na svijetu.

Zove ga ''pepotica'', a našao ga je sa pređenih 75.000 kilometra, iako je bio star 35 godina.

" 'Pepotica' je tasovac i gdje god dođem s njom ljudi se slikaju, čestitaju. Na većini takmičenja osvajam prva mjesta", istakao je Vranac dodajući da je polira prije svakog izlaska na cestu.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: