auto
0

Loebov uvjerljiv početak

AutoOnline
Usamljen na vrhu, svjetski je prvak odvezao i posljednjih 6 brzinaca 73. izdanja Relija Monte Carlo.

"Iskreno govoreći, nisam očekivao da ćemo pobijediti sa tri minute razlike," komentirao je Loeb na konferenciji za novinare nakon relija. "Uvjeti na cestama su bili prilično teški, iako je preovladavao suhi asfalt. No, to je značilo da koristimo 'slick' gume, što može biti itekako opasno kada se iznenada pojavi led ili snijeg. Brojne posade je to koštalo odustajanja."

Citroënov as pri tome je u prvom redu mislio na dvojicu svojih najvećih rivala, Grönholma i Solberga. Iako im je pobjeda već bila izvan domašaja, njih su se dvojica borili za niže stepenice podijuma. Prvi uspon na glasoviti Col du Turini, na 12. brzincu, izbacio ih je obojicu iz konkurencije. Gledatelji su, naime, na jednom nepreglednom zavoju nabacali snijeg na cestu, što je iznenadilo oba bivša svjetska prvaka. Epilog – polomljen ovjes na Imprezi i kraj utrke za Solberga, dok je Grönholm, nakon udarca o stijenu pokraj puta, do servisa vozio na tri točka, izgubivši preko 5 minuta. Bacanje snijega na cestu nije ništa novo, publika to radi svake godine, no kako reče Loebov suvozač Elena, ipak bi trebali barem malo razmišljati i o sigurnosti posada. Drama na BI 12 kao da je dodatno motivirala Grönholma, koji na slijedećem brzincu postiže najbolje vrijeme. No, Finac je već izgubio previše da bi ugrozio svog timskog kolegu Märtina na 4. poziciji. Pridošlica u ekipi Peugeota je proveo čitav reli prilagođavajući se gabaritima 307-ice, no strpljenje i oprez su se na kraju isplatili. Na sličan način su razmišljali i Gardemeister i Panizzi, koji su na kraju stajali na podijumu uz Loeba. Odličan je to, pomalo i neočekivan, rezultat i za jednog i za drugog vozača, te njihove ekipe. Fordovo raspoloženje dodatno je podigao Roman Kresta, koji je nakon prilično neupadljivog nastupa tokom prva dva dana, na 12. brzincu odvezao najbrže vrijeme. To mu je pomoglo da ostane ispred Škodine mlade nade Benguea, te osvoji posljednju bodovanu poziciju.

Bodove je, više zahvaljujući nezgodama drugih nego vlastitoj brzini, osvojio i Rovanperä. Vozaču Mitsubishija nikako nije odgovarao alpski asfalt, te je dopustio da ga pretekne i solidni austrijanac Stohl. Posljednji dan je kod 'juniora' protekao u znaku borbe između Meekea i Katajamäkia, koju je na kraju Britanac riješio u svoju korist, uz prednost od 14.5 sekundi. Time je štićenik Colina McRaea donio Citroënu trostruko slavlje, uz ukupnu pobjedu Loeba i najbolje plasiranog 'privatnika' Stohla. Slijedeći reli svjetskog prvenstva 'juniori' pauziraju. Na Reliju Švedske, koji je na programu od 11. do 13. 2., WRC kategoriji će se pridružiti PWRC, odnosno automobili grupe N.

Rezultati Relija Monte Carlo:

  1. Loeb - Elena / Citroën - 4h13:05.6
  2. Gardemeister - Honkanen / Ford + 2:58.3
  3. Panizzi - Panizzi / Mitsubishi + 3:40.1
  4. Märtin - Park / Peugeot + 5:27.7
  1. Grönholm - Rautiainen / Peugeot + 7:33.8
  2. Stohl - Minor / Citroën + 8:08.9
  3. Rovanperä - Pietilainen / Mitsubishi + 8:29.3
  4. Kresta - Tomanek / Ford + 9:18.1

I.N.