auto
0

Rally Turske 2003.

Klix.ba
Fanatični turski navijači
Fanatični turski navijači
Došao je red i na najveću nepoznanicu ove sezone i najnoviji rally u WRC kalendaru - naravno, radi se o turskom rallyu.

Sve ekipe i vozači su sa dozom straha i znatiželje očekivali ovaj "event" jer je upravo on trebao da pokaže kvalitetu i spremnost kako bolida tako i vozača, jer se rally po prvi put održava na ovom terenu i predstavlja zaista veliku nepoznanicu.

Sve nepoznanice otklonio je prvi dan koji nam je pokazao svu ćud turskog teritorija, te dao do znanja vozačima i automobilima da neće biti nimalo lako jer vladali su identični, ako ne i teži uslovi kao na Safari rallyu kojeg je turski rally zamjenio u kalendaru.

Etape su u potpunosti bile izrovane potocima vode koji su nastali topljenjem snijega te su najtežu ulogu, po ko zna koji put, imali vodeći u prvenstvu zato jer su upravo oni prvi izlazili na cestu i čistili put drugim posadama.

Na SS1 najbrži je bio Gronholm, ali to ipak nije ni izbliza značilo da ga Harri Rovanpera neće prestići svojim izvrsnim vožnjama i zauzeti vodeću poziciju nakon prvog dana. Ne treba zaboraviti ni Solberga koji je bio brži i od Rovanpere, ali njegova Impreza nije izdržala torturu okrutnog turskog terena te je kapitulirala već na SS4.

Na kraju dana iza Harrija došli su Sainz, izvrsni Francois Duval, Tommi Makinen, te najveće iznenađenje, Gilles Panizzi koji se do sada i nije baš najbolje snalazio na zemljanim terenima te se smatra stručnjakom isključivo na asfaltnim podlogama.

Najapsurdnije odustajanje prvog dana, a ispostavilo se i cijelog rallya, je imao Sebastian Loeb koji je slijedio pogrešne upute suvozača te su tako završili u brdima Turske i lutali tražeći pravi put dok nisu potrošili svo gorivo iz rezervoara.

Drugi dan također nije oskudijevao uzbuđenjima, uzmemo li u obzir da je aktuelni šampion Gronholm izgubio svaku šansu za borbu sa vodećom desetorkom jer mu je otkazao servo ojačivač upravljača što na ovakvom terenu iziskuje velike napore vozača da bi kontrolisao automobil. Loša sreća nažalost nije zaobišla ni vodećeg vozača Peugeota na ovom rallyu koji je uništio zadnji trap te je uprkos velikim naporima morao odustati od daljnjeg učestvovanja na ovom takmičenju.

Tako se još jednom obistinila poslovica: "dok jednom ne smrkne, drugom ne svane", a u ovom slučaju "svanulo" je Carlosu Sainzu koji je preuzeo vođstvo koje je pametnom i sigurnom vožnjom zadržao do kraja rallya i došao do svoje prve pobjede u Citroenu. Drugu poziciju je zgrabio Richard Burns koji je imao uzbudljiv dvoboj sa Duvalom, ali je ipak uspio odbraniti svoj plasman do kraja. Četvrtu poziciju je zauzeo Collin McRae dok ga je slijedio Panizzi koji je proglašen za najveće iznenađenje ovog rallya. Uzbudljiva borba se odvijala iz leđa Gillesa između Markka Martina i Toni Gardermeistera gdje je ipak kao pobjednik izašao Martin koji je imao kompetentniji bolid, mada ipak ne treba potcjenjivati ni kvalitete Škode jer se pokazala veoma otpornom i pouzdanom na ovako teškim terenima, ali njena povećana težina i manja agilnost u odnosu na konkurenciju je ipak odnijela svoj danak.

Slijedeći rally je Propecia New Zeland Rally gdje vozače očekuju mnogo lakši uslovi, a nama ostaje da saberemo utiske iz dosadašnjeg dijela sezone te da se divimo novom WRC Focusu i WRC Fabiji koja bi trebala zamjeniti tenkovsku Octaviu.